۳۶۱۳۶۱
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

مرگ یک کودک در پی سهل‌ انگاری پزشک؟

دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره مباحث مطرح در زمینه مرگ "پرسام عزیزی" در بیمارستان بعثت سنندج در پی سهل‌انگاری پزشک اورژانس، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره مباحث مطرح در زمینه مرگ "پرسام عزیزی" در بیمارستان بعثت سنندج در پی سهل‌انگاری پزشک اورژانس، توضیحاتی ارائه کرد.

در توضیحات دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمده است:« بیمار مورد اشاره ساعت هفت عصر روز هفتم مرداد ماه به دلیل سرفه و علایم سرماخوردگی به اورژانس کودکان بیمارستان بعثت مراجعه و پس از معاینه توسط پزشک کشیک اورژانس، برایش دارو تجویز می‌شود. در عین حال چند روز پیش از مراجعه کودک به بیمارستان، والدین کودک متوفی یک شیشه شربت گیاهی برای درمان سرفه از عطاری تهیه و به او خورانده بودند.

البته بلافاصله پس از کاهش هوشیاری بیمار در حین مراقبت در بیمارستان، معاینات و بررسی آزمایش‌های این کودک، افزایش قابل توجه آنزیم‌های کبدی و شاخص‌های کلیوی خون در بیمار را نشان داد و موضوع نشانگر مزمن بودن و سیر چند روزه بیماری داشته و مطابقتی با سیر چند ساعته در اثر تزریق یک آمپول ندارد. با توجه به عدم امکان کاهش هوشیاری و مرگ ناگهانی در اثر تزریق دگزامتازون که در کتب مرجع پزشکی قابل دسترسی است و همچنین غیر استاندارد و نامشخص بودن داروی گیاهی مصرف شده، جسد و پرونده کودک جهت بررسی و کالبد شکافی و انجام آزمایش‌های سم‌شناسی و دارو در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت.

البته در بیمارستان بلافاصله بعد از کاهش هوشیاری بیمار، او در آی‌سی‌یو کودکان بستری و توسط فوق تخصص خون کودکان و فوق تخصص عفونی اطفال و متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص بیهوشی قلب چندین بار ویزیت شده است که این موارد ثبت و ضبط شده است.

نکته دیگر این است که دادستان انتظامی نظام پزشکی استان با حضور در بیمارستان و مطالعه جامع پرونده و مصاحبه با پزشکان معالج با توجه به مطالب پیشگفت، دستور بررسی جسد و ترکیب شیمیایی شربت گیاهی مورد اشاره را از طریق سازمان پزشکی قانونی و آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو صادر و کمیته کارشناسی فوق تخصصی را برای بررسی پرونده تعیین کرده‌اند.»

در پایان توضیحات دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمده است:« ضمن عرض تسلیت به خانواده کودک متوفی و ابراز همدردی با ایشان، به محض مشخص شدن علت مرگ مراتب از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید. بر این اساس از عموم رسانه‌ها و اشخاص و کانال‌های تلگرامی درخواست می‌شود از انتشار مطالب خلاف واقع -جهت رسیدگی دقیق‌تر به پرونده در فضایی علمی و آرام - خودداری کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تروخدا دگزا نزنیددددددددددددددددددد

    • بدون نام

      جالبه من پزشك نيستم ولي انقدم بي انصافي عجيبه.شربت گياهي به بچه دادن اونم از عطاري بيرون حالا ميگين سهل انگاري پزشك!؟!!!

    • بدون نام

      چرا سرتیتر مطلب رو اینجوری نوشتین!؟؟؟ چرا مردم رو نسبت به جامعه پزشکی بدبین میکنین؟؟چه چیزی بدست میارین از این کار؟؟؟ مگه شما که این تیتر رو نوشتین مریض نمیشین و سریع به دکتر مراجعه میکنید که درمان بشین؟؟؟ اگه واقعا پزشکان و کادر درمان رو قبول ندارین به بیمارستان مراجعه نکنید و برید پزشکی بخونید اکه واقعا عرضه دارید!

    • بدون نام

      خدا بااین سهل انگاریها بخیرکنه کسی هم گردن نمیگیرد

    • بدون نام

      فقط تو ايران چهار يا پنج تا دانشگاه علوم پزشكي خوب هست كه با اين وجود بعضي از فارق التحصيلاشون بي سوادن خدا به داده بقيه دانشگاه ها ي علوم پزشكي و فارق التحصيلاش برشه اينو اول حل كنن سيستم پزشكي ايران درست ميشه

    • مادر

      اورژانس بخش كودكان سنندج افتضاحيه در نوع خودش من خودم بچه مو چند وقت پيش بردم همزمان سه چهارتا بيمارو ويزيت ميكرد براى هر چهارتاشون هم يه جور دارو تجويز كرد ...يكيش نوزاد بود يكيش سه چهار ساله يكى ده دوازده ساله يكيش.. ترو خدا از پزشكا دفاع نكنيد همشون دنبال پر كردن جيبشونن بى وجدانها...همونجا نسخه رو انداختم تو سطل اشغال منى كه با مدرك ديپلم متوجه شدم اون نسخه كاملا اشتباه تجويز شده

    • بدون نام

      من حواهرم پزشک است میگه دگزا متازون نزنید چون تا مدت کوتاهی بهتر میشه ولی بعد عوارض بدتری داره توی بعضی از کشورها هم دیگه استفاده نمی شه

    • نادیا

      ضمن تشکر از بعضی دکترها .ولی چون چند سال با دکترها کار کردم میگم .فقط پول مهمه براشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج