۳۶۱۳۹۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

خواندنی ها با برترین ها (۸۹)

در این شماره از خواندنی ها با ترجمه ی جدیدی از شاهکار سامرست موام «لبه ی تیغ»، ترجمه تازه ای از سایلاس مارنر جورج الیوت، رساله ای در تحلیل «برجام» و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با ترجمه ی جدیدی از شاهکار سامرست موام «لبه ی تیغ»، ترجمه تازه ای از سایلاس مارنر جورج الیوت، رساله ای در تحلیل «برجام» و... آشنا شوید.

لبه ی تیغ

  • سامرست موام
  • ترجمه ی شهرزاد بیات موحد
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (89)

لبه تيغ داستان جوان شوريده حالي است، سرخورده از جنگ جهاني اول كه پشت به بخت خويش مي‌كند و قدم در سلوكي عرفاني مي‌گذارد تا پاسخي براي پرسش‌هايش پيدا كند. سامرست موام، نويسنده شهير بريتانيايي، دست خواننده را مي‌گيرد و او را به اروپاي دهه سي مي‌برد، به خيابان‌هاي خيس و باران خورده لندن، به كافه شلوغ و مه گرفته از دود پاريس، و در قالب قصه‌اي دلكش و زيبا، حكايت زندگي قهرمانانش را باز مي‌گويد. اين كتاب بي شك يكي از خواندني‌ترين و جذاب‌ترين آثار ادبيات انگليسي در قرن بيستم است.

ترجمه قدیمی این رمان به قلم مهرداد نبیلی با مهر سه ناشر امیرکبیر، علمی فرهنگی و فرزان روز در بازار موجود است.


خرد و خشونت (یک دهه فلسفه ی سارتر 1950-1960)

  • آر. دی. لینگ و دی. جی. کوپر
  • ترجمه ی رضا ولی یاری
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (89)

خرد و خشونت مقدمه‌اي است بر بزرگ‌ترين آثار متاخر ژان پل سارتر. كتاب، كه سارتر شخصا آن را تاييد كرده، راهنماي جامع و دقيقي براي آثار است. زندگينامه مشهور سارتر درباره‌ي ژان ژنه، نمايش‌نامه نويس عصاينگر تركيب منسجمي از زندگينامه، نقد ادبي، و فلسفه است، جستجوي روش و نقد عقل ديالكتيكي تركيبي از اگزيستانسياليسم سارتر و ماركسيسم اومانيستي او هستند. خرد و خشونت هر يك از اين آثار را در جايگاه خود تلخيص و تفسير مي‌كند و سرنخي از دوره‌اي سرنوشت‌ساز در كارنامه‌ي سارتر و تاريخ فلسفه‌ي قرن بيستم به دست مي‌دهد.


سایلاس مارنر (قصه ی مرد بافنده)

  • جورج الیوت
  • ترجمه ی رضا رضایی
  • نشر نی
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (89)

سایلاس مارنر داستانی است رئالیستی درباره ی آدم هایی معمولی که زندگی ساده ای دارند و روابط آن ها نیز در محیط کوچک شان ساده می نماید. اما آیا این نظم عادی ادامه می یابد و زندگی بدون بحران سپری می شود؟ دو شخصیت اصلی رمان، به رغم ظواهر زندگی دوگانه ای دارند که با بحران همراه است. یکی، سرخورده از گذشته، در انزوا عمر می گذراند، دیگری با رازی در دل، در میان مردم زندگی پرجنب و جوشی دارد. بحران چگونه حل می شود؟

جورج الیوت شرح بی مانندی از احساسات آدم ها و انگیزه های رفتاری شان به دست می دهد. خودش گفته است: «بزرگ ترین بهره ای که از هنرمندان می بریم، چه نقاش باشند، چه شاعر یا داستان نویس، این است که دامنه ی همدلی و همدردی ما گسترده تر می شود. هنر قرابت بسیار به زندگی دارد، تجربه های ما را تقویت می کند و به تماس ما با هم نوعان می افزاید. مقدس است کار هنرمندی که می کوشد زندگی آدمیان را تصویر کند.» نقادان ویژگی مهم آثار جورج الیوت را همین تصویر کردن وفادارنه ی زندگی آدم های معمولی می دانند که نتیجه اش تعالی یافتن احساسات خوانندگان و تقویت حس همدلی و دلسوزی در آن هاست.


ایران پس از برجام

  • کاظم موسوی بجنوردی
  • انتشارات نگاه معاصر
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (89)

به نظر می رسد که یکی از مهم ترین نتایج توافق هسته ای، پیدایش یک الگوی موفق برای حل مسائل کلیدی کشور در صحنه ی داخلی و خارجی است. شاید بتوان گفت که این تجربه، تجسم عینی و واقعی و کلیدی است که نماد و سمبل نظرات اقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی بود. الگوی مذاکرات هسته ای، همان کلیدی است که ناگشودنی ترین قفل سیاست ایران را باز کرد.

از این جهت، شناخت ماهیت این الگو و فرایند به سرانجام رساند برجام برای دوران پس از برجام، بسیار لازم و ضروری است؛ مدیریت ایرانی در روند مذاکرات هسته ای از دو سال پیش تا کنون مدیریتی موفق بوده است. سوال اصلی این است که علت کسب این دستاورد موفقیت آمیز چه بود؟ و آیا قدرت مدیریت این بحران را می توان در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تکرار کرد؟


مارش رادتسکی

  • یوزف روت
  • ترجمه ی محمد همتی
  • نشر نو
  • چاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (89)

يوزف روت صبح روز سي ژانويه سال ۱۹۳۳ درست پيش از اعلام خبر صدراعظمي هيتلر با قطار راهي پاريس مي‌شود. از آن پس بخش اعظم زندگي روت كولي‌وار و در سفرهاي كاري به عنوان خبرنگار و پاورقي‌نويس در اين يا آن هتل مي‌گذرد. مارش رادتسكي مشهورترين اثر يوزف روت و نيز آخرين رماني است كه او پيش از مهاجرت به پاريس و دربه‌‌دري‌هاي بعدي نوشت. مارش رادتسكي هم‌عصر مجموعه‌اي از آثار ادبي بزرگ آلماني ثلث اول قرن بيستم است كه سهمي عمده در شكل‌گيري مفهومي به نام "رمان مدرن" و يا "رمان قرن بيستم" داشته‌اند.

ماريو بارگاس يوسا آن را از بهترين رمان‌هاي سياسي خوانده و گفته كه در نگارش رمان معروف سور بز از آن الهام گرفته است. روت در اين اثر روايت زندگي سه نسل از خانواده فون تروتا را، كه عمري را در خدمت امپراتوري اتريش مجارستان گذرانده‌اند، دستمايه روايت فروپاشي اين امپراتوري بزرگ قرار مي‌دهد. پدربزرگ، جان امپراتور را در نبرد سولفرينو نجات داده و پسر كارمندي عالي‌رتبه و نوه افسر ارتش است. اما زمان صلح است و اين افسر جوان ارتش احساس بيهودگي مي‌كند...

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    • بهار

      زان پل سارتر دوست دااارم
      وجود بر ماهیت مقدم است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج