۳۶۵۵۵۵
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

لشگر ۱۰۰ میلیونی ایرانی‌ها در کانال‌های تلگرام

دو روز پیش، کانال تلگرام گیک (Telegram Geek) که مربوط به برنامه نویسان شیفته تلگرام است، برای نخستین بار اینفوگرافی از آمار مربوط به کانال های تلگرامی، پدیده های امروز فضای رسانه ای کشور ما ارایه کرده است.

روزنامه هفت صبح - مصطفی مسجدی آرانی: دو روز پیش، کانال تلگرام گیک (Telegram Geek) که مربوط به برنامه نویسان شیفته تلگرام است، برای نخستین بار اینفوگرافی از آمار مربوط به کانال های تلگرامی، پدیده های امروز فضای رسانه ای کشور ما ارایه کرده است. طبق این اینفوگرافی که البته توسط سایت tgchance.com تهیه شده، تا روز ۱۴ مرداد ماه، تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۴ کانال با زبان فارسی در تلگرام تاسیس شده (یعنی تقریبا یک سوم کل کانال های تلگرام) که مجموعا ۹۸ میلیون و هزار و ۷۰۸ کاربر در آن ها عضو هستند. (ممکن است یک کاربر در چند کانال عضو باشد). به نوشته این مطلب، به طور متوسط هر کانال ۸ هزار و ۴۷۰ عضو به طور متوسط دارد.

* به گزارش سایت تی جی چنز، که کانال های تلگرامی را مورد پوشش خبری و آماری قرار داده، در مجموع ۳۵ هزار و ۹۶۵ کانال تا روز ۱۴ مرداد در تلگرام وجود داشته است و عرب ها با حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کانال از ایران پیش گرفته اند و کانال های روسی با هزار و ۶۰۰ مورد در جایگاه سوم قرار دارند. البته عرب ها در میزان عضویت در کنال ها از ایرانی ها عقب ترند چرا که مجموعا ۳۶ میلیون نفر در کانال های عربی عضوند یعنی به طور متوسط ۲ هزار و ۵۰۰ عضو برای هر کانال.

* اما برسیم به ماجرای رتبه بندی کانال های تلگرامی فارسی. طبق داده های گزارشی که تی جی چنز ارایه کرده در کل جهان، سه کانال وجود دارد که بیش از یک میلیون عضو دارد و هر سه آن کانال ها هم مربوط به تلگرام فارسی است. کانال ترفند با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عضو، کانال گیزمیز با یک میلیون و ۱۹۵ هزار عضو و کانال خبر فوری با یک میلیون ۱۹۰ هزار عضو.

در رده چهارم تا دهم، کانال خروس جنگی با ۸۹۰ هزار عضو، کانال خبر ویژه با حدود ۸۶۰ هزار عضو و کانال بحث آزاد با ۸۲۰ هزار عضو، اسماءالحسنی با ۷۱۰ هزار عضو، پارسینه با ۷۰۰ هزار رای، ورزش ۳ با ۶۸۰ هزار رای و صدای زندگی با ۶۷۰ هزار رای قرار دارند.

* بدین ترتیب از مجموع کانال های رده یک تا ۱۰، ۴ کانال مربوط به خبر است (خبر فوری، خبر ویژه، پارسینه و ورزش ۳)، ۳ کانال هم مسائل عمدتا گوناگون و جالب را پوشش می دهند (گیزمیز، خروس جنگی، بحث آزاد) و دو کانال هم به طور تخصصی مسئله روش های ساده برای امور زندگی (ترفند) و روان شناسی (صدای زندگی) را پی می گیرند و یک کانال اسماءالحسنی هم مذهبی است.

* اما در رده دهم تا بیستم این رده بندی، الوند موزیک، دکتر سلامت خانواده، آخرین خبر، تلگرام من، بدندید، رازهای روان شناسی، بانک موزیک، کانال ر، کانال صرفا جهت اطلاع و کانال ع قرار دارند. از این ۱۰ کانال هم دو کانال خبری هستند، یک کانال مربوط به سلامت و سبک زندگی است، یک کانال جنگی از مطالب گوناگون است، یک کانال مربوط به خود تلگرام است و یک کانال روان شناسی و یک کانال مربوط به حرکات موزون و کانال دیگری هم مربوط به طنزهایی که عمدتا خیلی هم باادبانه نبودند و البته اخیرا توسط تلگرام به دلیل انتشار مطالب هرزه نگاری مسدود شده است. این کانال ها همگی بین ۶۶۰ هزار تا ۵۰۰ هزار عضو دارند.

* در رده بیست و یک تا پنجاه هم کانال های آهنگ های گمشده، خدا، سایت موسیقی ر، کانال شبکه ب، کانال ج، باشگاه خبرنگاران جوان، طنز منز، اسرار روان شناسی، پارس موزیک، هزار و یک شب، عجایب جهان، پاتوق ایرانیان، عجیب ولی واقعی، کانال میم، آی آر موزیک، منطقه آزاد، کانال دفتر رهبر انقلاب، اینستا فارسی، آپارات، کلیپ هات، کانال ترانه های ماندگار، مجله دویونو، می دانستید؟، بحث داغ، دنیا موزیک، برنامه نود، روان شناسی زندگی آرام، خبر روز، یادی از گذشته و ترس انگیز قرار دارند.

این کانال های بین ۵۰۱ هزار تا ۳۴۳ هزار عضو دارند. (برخی از کانال ها که با نام مستعار از آن ها نام برده شده، مطالب متناسبی با محیط قانونی کشور ندارند هر چند که نام بردن از باقی کانال ها هم به معنای تایید یا تبلیغ محتوای آن کانال ها توسط هفت صبح نیست)

لشگر 100 میلیونی ایرانی‌ها در کانال‌های تلگرام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج