۳۶۸۶۳۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۷۰۰ گدای تهران جمع آوری شدند

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح جمع آوری متکدیان از سطح پایتخت با همکاری نهادهایی همچون شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، فرمانداری گفت: تاکنون ۷۰۰ گدا از نقاط مختلف این شهر جمع آوری شده اند.

خبرگزای ایرنا: معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح جمع آوری متکدیان از سطح پایتخت با همکاری نهادهایی همچون شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، فرمانداری گفت: تاکنون ۷۰۰ گدا از نقاط مختلف این شهر جمع آوری شده اند.
به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمد باصری با تاکید بر اقدام های شهرداری تهران در راستای ساماندهی وضعیت متکدیان در تهران افزود: مدیریت شهری درسال های گذشته با احداث دو سامانسرای لویزان و اسلامشهر تلاش کرد تا از تعداد متکدیان در تهران بکاهد اما گستردگی حضور این افراد موجب شد تا امروز سازمان های ذی ربط با همکاری بین بخشی به دنبال مقابله با این پدیده باشند.
وی با بیان اینکه پشت پرده تکدی گری واقعیت های تلخ و آزاردهنده ای وجود دارد گفت: برخی مشاهدات حاکی از این است که گروه های مافیایی تکدی گری با به کارگیری و استثمار کودکان، زنان و مردان نیازمند سعی در درآمدزایی دارند.

باصری افزود: براساس شنیده ها، سرشاخه های تکدی گری ماهیانه بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال از این طریق درآمد دارند و روزانه بین ۲۰۰ هزار تا۳۰۰ هزار ریال به افراد خود حقوق تکدی گری پرداخت می کنند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی تعداد زیادی از این سرشاخه ها توسط مسئولان نیروی انتظامی خبر داد و گفت: قرار است تا با تمامی این متخلفان برخورد قضایی صورت گیرد و به وضعیت افرادی که زیر نظر آنان فعالیت می کردند توسط مراجع ذیربط رسیدگی شود.

*جمع آوری 700 متکدی در 10 روز

باصری با اشاره به تعداد متکدیان جمع آوری شده در ۱۰ روز نخست اجرای طرح جمع آوری متکدیان گفت: از نهم تا ۱۹ مردادماه ۲۵۱ واحد گشت شهرداری در خیابان های تهران فعال بوده و با همکاری نیروی انتظامی تاکنون حدود ۷۰۰ متکدی جمع آوری شده اند که این تعداد شامل ۳۲۳ متکدی مرد حرفه ای و ۲۳۳ متکدی مرد بی خانمان است.

معاون حمایت اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: 45 متکدی حرفه ای خانم که بارها سابقه جمع آوری داشته اند و 87 متکدی بی خانمان خانم نیز در میان افراد جمع آوری شده حضور داشتند.

وی گفت: تاکنون حدود ۲۰ تبعه خارجی که اقدام به گدایی در تهران می کردند نیز جمع آوری و به وضعیت آنان رسیدگی شده است.

باصری با اشاره به نحوه ساماندهی متکدیان جمع آوری شده گفت: متکدیان حرفه ای که در این مورد سابقه دار محسوب می شوند به سامانسراهای لویزان و اسلامشهر منتقل شده اند.

وی افزود: به دلیل اینکه تاکنون تمامی مسئولیت ساماندهی متکدیان بر دوش شهرداری تهران بوده و سازمان های ذیربط موارد مربوط به خود را تحویل نگرفته بودند، ناگزیر شدیم تا متکدیان بی خانمان را پس از احراز هویت به مددسراها معرفی کنیم.

معاون حمایت اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه از میان 20 متکدی خارجی 9 نفر به سامانسرای لویزان منتقل و 11 نفر با دریافت تعهد تحویل خانواده های خود شده اند گفت: اداره کل اتباع خارجی به تازگی آمادگی خود را برای تحویل این قشر از متکدیان و رد مرز آنان اعلام کرده است.

باصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت هر یک از سازمان ها در طرح جمع آوری متکدیان خاطرنشان کرد: مسئولیت جمع آوری کودکان و ساماندهی معلولان جسمی، ذهنی، سالمندان، خانم های باردار و موارد اعصاب و روان برعهده سازمان بهزیستی است که روز چهارشنبه(۲۰مردادماه) دو دستگاه ون برای استقرار مددکاران و رسیدگی به جامعه هدف در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده تا از روز شنبه(23 مردادماه) مسئولان هر یک از سازمان ها در مقر مربوط به اجرای طرح مستقر شوند و جامعه هدف مربوط به خود را تحویل بگیرند، گفت: با اعلام آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار است تا کمپی توسط این سازمان به شهرداری تهران معرفی شده و تمامی متکدیان معتاد برای پشت سر گذاشتن دوره درمان در کمپ ساماندهی شوند.

معاون حمایت اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود:مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وعده داده اند تا در هر دوره ظرفیت یکصد نفری را برای این قشر از مددجویان در کمپ ها درنظر بگیرند.

باصری با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساماندهی متکدیان جمع آوری شده، گفت: قرار است متکدیانی که حرفه ای محسوب نشده و نیازمند واقعی هستند به این سازمان معرفی و به وضعیت آنان رسیدگی شود و در مورد ساماندهی متکدیان شهرستانی نیز مذاکراتی برای اخذ نیابت قضایی و ارجاع این افراد به شهرهای خود شده است.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره مبلغی که متکدیان در زمان جمع آوری به همراه خود داشتند، گفت: متکدیان همواره خود را در خطر برخورد قانونی می بینند به همین دلیل افرادی به عنوان حامی در کنار این افراد هستند که هر ۱۰ دقیقه وجوه آنان را می گیرند تا در صورت جمع آوری مبلغ چندانی در اختیارشان نباشد و معمولاً در زمان جمع آوری تنها حدود ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار ریال در جیب این افراد است.

باصری گفت: البته سال گذشته در یک مورد پیرمرد متکدی را جمع آوری کردیم که برگه های سهام به ارزش یک میلیارد ریال در جیب خود داشت و در مصاحبه ها اعلام کرد که خانواده او را رها کرده اند و او نیز روانه خیابان شده است.

وی با اشاره به مهم ترین کلونی های متکدیان در تهران افزود: فعالیت اغلب متکدیانی که در این ۱۰ روز جمع آوری شده اند در مناطق یک ، دو ، ۱۲ و منطقه ۱۹ بوده و منطقه سه و شش نیز در رده های بعدی قرار دارند.

باصری با بیان اینکه در پوشش تکدی گری هر گونه مفسده ای می تواند اتفاق بیفتد خاطرنشان کرد: یک روی سکه تکدی گری حمایت های مردم است، در واقع این مردمند که با حمایت و دلسوزی خود به گسترش پدیده تکدی گری دامن می زنند و اجازه سوء استفاده را به گروه های مافیایی می دهند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: این سازمان برای آشنایی و آگاهی شهروندان نسبت به وضعیت متکدیان و واقعیت تکدی گری ضمن توزیع بروشور و پخش تیزرهای تلویزیونی، ۵۰۰ تئاتر خیابانی را با موضوع تکدی گری در اماکن پرتردد اجرا کرد.

باصری با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کودکان متکدی گفت: برای جلوگیری از بدترشدن وضعیت این کودکان قرار است تا امکان حضور آنان را در مراکز نگهداری کودکان کار موسوم به پرتو واقع در مناطق سه و شش فراهم آوریم و امیدواریم با انجام اقدام های مددکاری کودکان متکدی به حضور در این مراکز ترغیب شده و مورد آموزش های لازم قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستون درد نکنه لطفا این دستور هم به کلیه ی استان ها هم دادشود الخصوصا استان بوشهرممنونم

    • بدون نام

      تو رو خدا بیشتر تلاش کنین برای جمع کردنشان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج