۳۶۹۵۸۷
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

زمان برگزاری دادگاه قاتل ستايش

جلسه رسيدگي به پرونده قاتل ستايش، ٢٤ شهريور در شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي‌شود. متهم پسري ١٧ ساله است كه خرداد امسال، ستايش، دختر شش ساله افغان را مورد تعرض قرار داد، كشت و جسدش را با اسيد تخريب كرد.

روزنامه اعتماد: جلسه رسيدگي به پرونده قاتل ستايش، ٢٤ شهريور در شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي‌شود. متهم پسري ١٧ ساله است كه خرداد امسال، ستايش، دختر شش ساله افغان را مورد تعرض قرار داد، كشت و جسدش را با اسيد تخريب كرد.

در كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، اتهامات تعرض، قتل و جنايت بر ميت در پرونده متهم آمده است كه قرار است حكم آنها در جلسه دادگاه تعيين شود. براساس قانون مجازات اسلامي، كيفر تجاوز (در صورت اثبات) اعدام و مجازات قتل عمد (در صورت عدم رضايت اولياي دم) قصاص نفس است.

قاضي خازني، رييس شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران پيش از اين احتمال داده بود كه جلسه دادگاه در مورد قتل به شكل علني و درباره جرم تعرض به شكل غيرعلني برگزار شود. آخرين تحول پرونده مربوط به اعتراض وكيل متهم به قرار بازداشت موقت است كه از سوي دادگاه رد شده است.

پيش از اين يك جلسه تحقيق از متهم در شعبه هفتم برگزار شده است كه متهم در آن، برخلاف اعترافاتش در بازجويي‌ها، منكر تعرض به مقتول شده و گفته است: «آن روز (٢٢ فروردين ٩٥) ستايش براي بازي با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتي خواهر و خواهرزاده‌ام از خانه بيرون رفتند او لحظه‌اي با من تنها شد. من آن موقع مشروب مصرف كرده و سياه مست بودم و هيچ چيزي از تعرض و قتل به ياد ندارم. فقط يادم مي‌آيد كه به پشت بام رفتم و سيگار كشيدم.»

متهم در حالي منكر تعرض شده است كه پيش از اين در بازجويي‌ها گفته است: «من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و به او تعرض كردم. پس از آن با چاقو او را كشتم و جسدش را در يك جعبه موسيقي گذاشتم و رويش اسيد پاشيدم تا از بين برود اما اين اتفاق نيفتاد. تصميم گرفتم از يكي از دوستانم كمك بخواهم. به بهانه خرابي كولر او را به خانه كشاندم اما وقتي جسد را ديد، از خانه خارج شد و ماجرا را به پدرش گفت. او هم امام جمعه ورامين را باخبر كرد و به اين شكل پدرم فهميد. روز بعد همراه پدرم به اداره پليس رفتيم و خودم را معرفي كردم.»

عليرضا قاسمي آقباش، وكيل خانواده ستايش با تاكيد بر تقاضاي قصاص اولياي دم درباره تاريخ برگزاري دادگاه به «اعتماد» گفت: «اين پرونده به دليل حساسيت بالايي كه دارد از همان ابتدا به شكل فوري در دستور كار قرار گرفت و زماني هم كه اكنون براي رسيدگي در نظر گرفته شده، در واقع زمان خارج از نوبتي است كه به پرونده اختصاص داده شده است.» پدر ستايش پيش از اين با تاكيد بر تقاضاي قصاص، به «اعتماد» گفته بود كه «خواهرهاي متهم را براي صحبت درباره رضايت، به خانه‌شان راه نداده‌اند.» پدر متهم نيز گفته است كه براي صحبت با اولياي دم اقدام كرده‌اند اما‌ آنها به جرم ايجاد مزاحمت به پليس شكايت كرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادم نمیدونه چی بگه فقط باید گفت خدایا عاقبت ما رو ختم به خیر کن به خاطر یک اشتباه دو خانواده داغدار شده

    • غنچه

      بدون نام عزیز از اینک پیام شما رو خوندم خیلی خیلی روحیه گرفتم چون شما امروز تنها شخصی هستید که امروز فتوای اعدام ندادید و گفتید که خدا کمکشان بکنه من هم کاملا با شما موافقم همه چیز دست خداس

    • زهرا

      تا الانم زیادی زندس این حیوون کثیف

    • مهاجر

      این ... کثیف رو هرچه زودتر اعدام کنید تا عبرتی شود برای بقیه تا زمانی که این متجاوزها زنده هستند کودکان خردسال هم امنیت ندارن پس زودتر اعدامش کنین

    • بدون نام

      یه روز میگین 15سالش بوده یه روز میگین تعرضی درکارنبوده ماکه نفهمیدیم کی خبراتون راسته؟؟باهم هماهنگ باشین

    • سلنا

      واقعا باید چه شرایطی تو خونه این پسر بچه وجود داشته باشه و با چه فکر و فرهنگی یزرگ شده باشه که بتونه تو سن هفده سالگی هم به یه دختر شش ساله تجاوز بکنه هم بتونه اون رو به قتل برسونه هم اینقدر هالیوودی فکر کنه که بخواد با ریختن اسید جسد رو ناپدید کنه ...

    • حق طلب

      تورا به خدا اینو هرچه سریعتر اعدام کنن بره.بیشتر از این احساسات مردم را جریحه دار نکنن.

    • بیتا

      کسی ک انقدر سنگدل هست باید مجازات بشه. و درس عبرتی برای دیگران بشه.
      مگه میشه کسی قتلی انجام بده بعد خیلی راحت تو جامعه زندگی کنه. هرچه زودتر ب جزاش برسه تموم بشه این داستان....
      بیخودی کشش میدن.

    • lili

      انقد که تو ایران فساد اخلاقی و جرم هست تو خارج نیست.اینجا به دختر بچه .پسر بچه ی 5 ساله ساله رحم نمیکنن .الان بچه های ما امنیت ندارن.ول میکنی تو کوچه یا میدزدن بچه هارو .یا تجاوز میکنن و میکشن .

    • بدون نام

      والا نمیدونم با چه رویی رفتن رضایت بگیرن؟؟؟؟؟
      بعضی ها پرو تشریف دارن. بایدخودشون تقاضا بدن اعدامش کن

    • عباس ف

      به نظر من هر چه زودتر اعدام شود بهتر است چون اگر آزاد شود هم عذاب وجدان نمی گذارد دیگر درست زندگی کند فقط از خدا می خواهم به دو خانواده صبر دهد و از سر تقصیر متهم بگذرد

    • اسرا

      اونایی فتوا میدین قاتل ستایش نیاید اعدام بشه.. !!! اگه بچه خودتون هم بود ؟؟؟؟ ............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج