جاباما
۳۷۲۰۷۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

هفته گذشته آلبوم‌های «ناگفته»، «منشور»، «قایق کاغذی»، «دستان تنها»، «امیر بی‌گزند»، «خط خنده‌ش» و «کاهگل» به فهرست پرفروش‌ها راه یافتند.

خبرگزاری صبا - مینا صفار: هفته گذشته آلبوم‌های «ناگفته»، «منشور»، «قایق کاغذی»، «دستان تنها»، «امیر بی‌گزند»، «خط خنده‌ش» و «کاهگل» به فهرست پرفروش‌ها راه یافتند.

روز گذشته آلبوم «ناگفته» حافظ و شهرام ناظری به صدر جدول پرفروش‌های بییپ‌تونز رسید و آلبوم «منشور» کاوه یغمایی به جایگاه دوم این فهرست دست یافت.

در هفته گذشته به ترتیب آلبوم‌های «ناگفته» اثر حافظ ناظری، «منشور» کاوه یغمایی، «قایق کاغذی» پازل‌بند، «احوالات شخصی۹؛ دستان تنها» امیر دارابی، «امیر بی‌گزند» محسن چاوشی و «خط خنده‌ش» در فهرست شش آلبوم پرفروش قرار گرفتند.

ناگفته‌های فروش بالای «ناگفته»

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

این‌روزها کنسرت‌های «ناگفته» در فضای باز برج میلاد یکی پس از دیگری تمدید می‌شوند و استقبال از این کنسرت‌ها فرصتی فراهم‌کرده است تا آلبوم «ناگفته» باز هم در صدر فهرست فروش آلبوم‌های موسیقی قرار بگیرد. آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری از جنبه‌های مختلف، آلبوم مهمی است. از یک‌سو حضور نوازندگان غیرایرانی در ضبط قطعات، اهمیت آلبوم را افزایش داده است و از سوی دیگر حضور شهرام ناظری به‌عنوان نماینده نسل پیشین موسیقی در کنار حافظ ناظری به‌مثابه یکی از نمایندگان نسل جوان تازه‌وارد به موسیقی ایران با نسبت پدر و پسر، اهمیت‌های این آلبوم را افزون‌تر از پیش می‌کند.

در کنار همه اینها نکته دیگری هم هست که دور جدید کنسرت‌های ناظری‌ها را جلوه‌ای جدید بخشیده است و آن برگزاری آن در فضای باز برج میلاد است که جذابیت‌های اجرای آنها را دوچندان کرده است. همه این مسائل کافی است تا آلبوم «ناگفته» پس از هر کنسرت این پدر و پسر، دوباره پرفروش شوند و در صدر فهرست فروش قرار بگیرند.


«منشور» یغمایی رقیب جدی برای پرفروش‌ها

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

آلبوم «منشور» کاوه یغمایی بیش از چهار هفته است که جایگاه خودش را در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته حفظ کرده و فروش باثباتی از خود نشان داده است.

«منشور» شامل ۹ قطعه در سبک راک و پاپ‌راک است. کاوه یغمایی با آوای گرم خود و نوای دلنشین گیتارش در همه قطعات به هنرمندی پرداخته است. در بخش خوانندگی دیوید استیل، ساتگین یغمایی و نیلوفر فرزندشاد به‌عنوان صدای همراه با کاوه یغمایی همکاری کرده‌اند. دنیل ادیر، درامز نواخته، دیوید اسپایدل، گیتار باس و برایان پولسن، گیتار الکتریک را به نوا درآورده‌اند. کاوه یغمایی خود بجز خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و کیبورد هم نواخته است.

موسیقی راک، سبکی که از اوایل دهه هشتاد به‌صورت رسمی به ایران آمد و هر روز بر تعداد طرفدارانش افزوده می‌شود، هیچ‌گاه کاوه یغمایی را فراموش نخواهد کرد. آلبوم «مترسک» اولین آلبوم او بود که در سال ۸۲ به بازار آمد و تحولی در موسیقی راک به‌وجود آورد. تعداد بسیاری از گروه‌ها و هنرمندان این سبک حتی امروزه هم تحت تاثیر کاوه یغمایی قرار دارند. آلبوم دوم او در سال ۸۶ «سکوت سرد» نام داشت که به‌صورت رسمی در ایران پخش نشد.

اما اکنون پس از ۹ سال سومین آلبوم رسمی کاوه یغمایی با نام «منشور» به‌صورت رسمی در ایران پخش شده است. ساخت این آلبوم چندین سال زمان برده و آهنگسازی همه قطعات به‌دست خود او انجام شده است. ضبط قطعات در کانادا با همکاری اعضای گروه مشهور نیکل بک انجام شده است. اشعار این آلبوم از آثار روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و نیلوفر فرزندشاد هستند.


آلبوم پرفروش با موسیقی کاغذی

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

«قایق کاغذی» نخستین آلبوم رسمی «پازل بند» است که حالا یک هفته پس از انتشار به رتبه سوم پرفروش‌های بییپ‌تونز رسیده است. علی رهبری در نقش خواننده و آهنگساز و آرین بهاری در نقش تنظیم‌کننده و میکس و مستر در این گروه حضور دارند. پازل‌بند پیش از این به‌عنوان یکی از گروه‌هایی شناخته می‌شد که تنظیم حرفه‌ای خوانندگان پاپ مارکت موسیقی را انجام می‌داد و آثاری همچون «دل من دل تو» اثر زنده‌یادمرتضی پاشایی و «باید میومدی» اثر رضا صادقی از سوی پازل بند تنظیم شده‌ بودند و حالا برای اولین‌بار، به‌صورت مستقیم آثار رسمی این هنرمندان را می‌توانیم بشنویم.

«قایق کاغذی» آلبومی در سبک پاپ با فضایی آشنا و تکرار شده در این سال‌هاست. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد. محمد زرنوش، فرشید ادهمی، کیان دارات، احسان نی‌زن و احسان عبدی‌پور در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند و قطعه «قایق کاغذی» به آهنگسازی بابک بابایی بوده است.


وقتی «احوالات شخصی» به «دستان تنها» می‌رسد

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

آلبوم «دستان تنها» از امیر داربی، نهمین اثر از مجموعه «احوالات شخصی» است. این مجموعه به هنرمندان جوانی توجه دارد که سعی در پیداکردن نگاهی ویژه در نوازندگی سازهای مختلف داشته‌اند. آهنگسازی و نوازندگی پیانو در «دستان تنها» بر عهده امیر دارابی بوده است. این آلبوم بی‌کلام است و در آن رضا عسگرزاده با دودوک، حمزه یگانه با ساز بلوچی بنجو، آرین کشیشی با گیتارباس، سالار اصغری با درامز و آرمین مرشد با گیتارالکتریک نوازندگی کرده‌اند. محور اصلی اکثر قطعات، ساز پیانو است و بیشتر قطعات فضایی آرامش‌بخش دارند و حالا در کمال تعجب همگان، این آلبوم بی‌کلام توانسته است جایگاه چهارم آلبوم‌های پرفروش هفته را به خودش اختصاص دهد و این برای موسیقی‌سازی(اینسترومنتال) یک موفقیت به حساب می‌آید.

مدیریت و اجرای پروژه انتشار آلبوم‌های «احوالات شخصی» که اکنون به نهمین اثر خود رسیده به عهده علی صمد‌پور بوده است و موسسه «خانه هنر منظومه خرد» ناشر این مجموعه آلبوم‌ها محسوب می‌شود. احوالات شخصی در یکی دو سال اخیر به نوازندگان نسل نو کمک کرده است تا قابلیت‌های خودشان را در قالب آلبوم‌های رسمی به نمایش بگذارند و در این مسیر صمدپور توانسته وضعیت مطلوبی در تولید، عرضه و فروش آلبوم‌های موسیقی اینسترومنتال(بدون کلام) تجربه کند و امیدواریم مسیر «احوالات شخصی» همین تداوم و ثبات را استمرار بخشد.


فروش طولانی «امیر بی‌گزند»

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

«امیر بی‌گزند» پس از «من آن سیزدهم» دومین آلبوم چاوشی است که در آن از اشعار کلاسیک استفاده‌شده و این نشان‌دهنده رویکرد جدید این خواننده به آثار ادبی عرفانی و کلاسیک ایران است. چاووشی سعی دارد بیانی جدید از این اشعار به مخاطبانش ارائه دهد و حالا پس از سپری‌شدن بیش از دو ماه که از انتشار آلبوم جدید چاوشی می‌گذرد، این اثر همچنان به فروش بالای خود ادامه می‌دهد و انتشار آلبوم‌های جدید هم باعث نشده است که استقبال از صدای چاوشی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. هفته گذشته آلبوم «امیر بی‌گزند» رتبه پنجم را در جدول پرفروش‌های بییپ‌تونز به‌خود اختصاص داد تا محسن چاوشی، پدیده موسیقی پاپ، همچنان در فروش آلبوم هم پدیده باشد و ثبات خود را حفظ کند.

تنظیم‌کنندگان این آلبوم محسن چاوشی، بهروز صفاریان، فرشاد حسامی، کوشان حداد، عادل روح‌نواز و بابک نقوی بوده‌اند. همچنین از اشعار مولانا، سعدی، علی‌اکبر یاغی‌تبار، پدرام پاریزی و حسین صفا در این آلبوم استفاده شده است.


فروش کاهگلی و یک بدون کلام دیگر!

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

«کاهگل» نام آلبوم موسیقی تلفیقی با آهنگسازی حمزه یگانه، یکی از معدود آهنگسازان سبک جاز و موسیقی تلفیقی است که به‌تازگی از سوی موسسه فرهنگی‌هنری باغ شیرین منتشر شده است و هفته گذشته در کمتر از دو روز به جایگاه هفتمین آلبوم پرفروش دست یافت تا دومین آلبوم بی‌کلامی باشد که به فهرست پرفروش‌های هفته راه می‌یابد.

این آلبوم شامل 9 قطعه «بیقوله»، «جنگل در مه»، «واریاسیون دشتی»، «نوایی»، «فضای آرشید»، «کاهگل»، «میستیک راستیک»، «کنار رودخانه» و «مهابادی» است.

در این آلبوم از سازهای تنبک، نی، پیانو، دایره، دوزله و گیتار فرتلس استفاده شده است. کاوه سروریان، گیتار فرتلس و ماهان میرعرب گیتار جاز با نوازندگی ماهان میرعرب را نواخته‌اند. حمزه یگانه نیز علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نواختن پیانو را برعهده داشته است. این آلبوم در وین ضبط شده است.

یگانه در بیشتر قطعات از ریتم‌هایی بر مبنای موسیقی ایرانی استفاده کرده و خودش معتقد است که «کاهگل» ایرانی‌ترین کاری است که تا به‌حال ساخته است.

حمزه یگانه در یادداشتی درباره «کاهگل» نوشته است: «آلبوم «کاهگل» حاصل همکاری من با دو تن از صمیمی‌ترین دوستانم؛ ماهان میرعرب و کاوه سروریان است که در مدت اقامتم در شهر وین ساخته شده است. در این آلبوم برخلاف آلبوم قبلی خود؛ «آواره»، در پی آزمودن و جست‌وجو در سبک‌های مختلف نبودم بلکه بیشتر جریان آهنگسازی را بر اساس ذهن ناخودآگاه خود پیش بردم، به‌طوری‌که همه‌چیز در لحظه رخ می‌داد و خیلی طرح از پیش تعیین‌شده‌ای برای آهنگ‌ها نداشتم، در انتها نیز با قدرت و خلاقیت نوازندگی ماهان و کاوه رنگ می‌گرفت.


طرفداران «خط خنده‌ش»

بازار موسیقی در قرق کدام آلبوم‌هاست؟

آلبوم «خط خنده‌ش» با اسم زیبا و طراحی و اجرای خاص کاورش خیلی زود، جای خود را در میان آلبوم‌های موسیقی پرطرفدار در ژانر خودش باز کرد و در فهرست آلبوم‌های پرفروش سایت‌های مجاز عرضه موسیقی قرار گرفت. حالا پس از سه‌هفته که از انتشار این آلبوم می‌گذرد «خط خنده‌ش» همچنان به فروش بالای خود ادامه داده است و در جایگاه ششم پرفروش‌ها قرار گرفته است. نوید اربابیان؛ خواننده، آهنگساز و نوازنده این آلبوم است که سال گذشته در آلبوم خاص و متفاوت «پلاستیکا» آهنگسازی، شعر و تنظیم‌هایش را شنیده بودیم و پیشتر از این‌هم با آثارش در آلبوم‌های دیگری همچون آلبوم معروف «ترنج» در مقام آهنگساز و نوازنده و همچنین دیگر آلبوم‌های موسیقی آشنا بودیم. اربابیان حالا از یک لحظه عاشقانه در این آلبوم به کنش نامگذاری رسیده است و آن‌طور که خودش می‌گوید سبک موسیقی این اثر فولک‌راک است. در این آلبوم نوید اربابیان آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی بیس و خواندن را به عهده داشته است و در بعضی قطعات هم ماندولین؛ گیتارکلاسیک، آکوستیک و الکتریک را نواخته است. اندیشه هژبر، مسعود فیاض‌زاده، مجید نظام‌ضیا، اردوان عزیزی، مسعود زارعی، شقایق جاویدفر و حسام جبرئیلی نوازندگان اثر بوده‌اند و همچنین مسترینگ کار به‌عهده جواد سام‌نژاد بوده و یکی از صدابرداران اثر نیز محمدرضا کاظم‌پور است. اشعار و کلام قطعات را هم رزیتا شکیبا، پویان رومزی، رضا دادخواه و نوید اربابیان سروده‌اند و ناشر این آلبوم موسسه نشر و پخش سی لحن باربد بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohsen

      واقعا چاوشی معرکس

    • mohammad

      فقط استاد چاوشی

    • بدون نام

      چاوشی صداش شبیه اگزوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج