۳۷۳۳۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چطور اسپیکر همراه بخرید

گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها روز به روز پیشرفت می کنند و سریع تر و قدرتمندتر می شوند. اما اسپیکرشان اغلب اگر بدتر نشوند، همان هستند که بودند.

مجله همشهری دانستنیها - حسین رحمانی: گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها روز به روز پیشرفت می کنند و سریع تر و قدرتمندتر می شوند. اما اسپیکرشان اغلب اگر بدتر نشوند، همان هستند که بودند. قابلیت پخش موسیقی با صدای بلند آخرین چیزی است که طراح یک گجت هوشمند همراه به آن فکر می کند.

اما همواره برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. اگر می خواهید با صدای بلند موسیقی گوش کنید، کافی است گوشی تان را به یک اسپیکر وصل کنید. اگر می خواهید در گردش و مسافرت از اسپیکر استفاده کنید ،و نمی توانید اسپیکرهای بزرگی با خودتان حمل کنید، پس بهتر است سراغ اسپیکرهای بلوتوث همراه بروید. اسپیکرهایی کوچک، بی سیم و سبک که می توانند تا چند ساعت شارژ نگه دارند و در مقایسه با اسپیکرهای کوچک گوشی و تبلت، صدای بسیار بلند و پرحجمی دارند. در این مطلب چهار اسپیکر قابل حمل موجود در بازار ایران را معرفی و مهم ترین نکته ها برای انتخاب و خرید این نوع اسپیکرها را مرور کرده ایم.

Energy Sistem Music Box BZ6

به زیبایی بیندیشید

چطور اسپیکر همراه بخرید

نخستین نکته ای که در مورد Music Box BZ۶ جلب توجه می کند طراحی و شکل ظاهری آن است. ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا تشخیص بدهید در طراحی این اسپیکر از پخش صوت های قدیمی الهام گرفته شده است. حتی در قسمت بالای این اسپیکر می توانید چیزی مانند دستگیره حمل ضبط های قدیمی را ببینید. این اسپیکر مجموعه متنوعی از قابلیت های ارتباطی و پخش موسیقی را در اختیار می گذارد.

مثلا علاوه بر امکان پخش موسیقی از روی فلش یو اس بی و کارت حافظه اس دی، می توانید گوشی یا تبلت تان را از طریق بلوتوث یا جک ۳.۵ میلی متری به این اسپیکر وصل کنید و به موسیقی مورد نظرتان گوش دهید. این اسپیکر به نمایشگر کوچکی در قسمت بالا مجهز است که در حالت پخش موسیقی از روی فلش یو اس بی می تواند بسیار مفید باشد و به جا به جا شدن میان فولدرها و پیدا کردن قطعه ها کمک کند. این دستگاه می تواند با یک بار شارژ کامل به مدت ۲۴ ساعت بی وقفه موسیقی پخش کند.

مشخصات فنی

• اسپیکر داک برای موبایل و تبلت
• دو درایور صوتی دو وات
• توان خروجی: چهار وات RMS
• پاسخ فرکانسی: 110 هرتز تا 20 کیلوهرتز
• اتصال: ورودی ۳.۵ میلی متری، درگاه لایتینگ، درگاه یو اس بی
• قیمت: حدود 200 هزار تومان


JBL One Beat Micro Speaker Dock

کیفیت صدای عالی

چطور اسپیکر همراه بخرید

جی بی ال (JBL) یکی از شناخته شده ترین نام ها در تولید سیستم های صوتی باکیفیت است و محصولاتی در رده های گوناگون تولید می کند. اسپیکر وان بیت میکرو این شرکت هم یکی از بهترین محصولات در رده اسپیکرهای بی سیم همراه به حساب می آید. این محصول مخصوص دستگاه های اپل طراحی شده است، اما قابلیت های ارتباطی متنوع آن (مانند ورودی جک ۳.۵ میلی متری) باعث شده است امکان استفاده از این اسپیکر همراه با گوشی ها و تبلت های دیگر هم وجود داشته باشد. هرچند پیشنهاد می کنیم اگر آیفون ندارید سراغ این اسپیکر نروید.

قسمت بالای این اسپیکر از سه بخش اصلی تشکیل شده است: دکمه پاور برای روشن و خاموش کردن دستگاه، دکمه های کنترل صدا و از همه مهم تر شیار اتصال گوشی. شیار اتصال این اسپیکر مخصوص گوشی های اپل طراحی شده که از طریق درگاه لایتنینگ امکان اتصال به گوشی های اپل را فراهم می کند. توجه داشته باشید که این اسپیکر قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را ندارد و نمی توانید آن را به صورت بی سیم به گوشی یا تبلت تان وصل کنید.

مشخصات فنی

• اسپیکر بلوتوث همراه
• دو درایور صوتی دو وات
• توان خروجی: ۱۲ وات RMS
• پاسخ فرکانسی: 90 هرتز تا 20 کیلوهرتز
• اتصال: بلوتوث، ورودی ۳.۵ میلی متری، درگاه یو اس بی
• قمیت: حدود 250 هزار تومان


Logitech X۱۰۰

کوچولوی خوش صدا

چطور اسپیکر همراه بخرید

وقتی صحبت از اسپیکرهای همراه به میان می آید، مسئله اندازه موضوع مهمی است و بسیاری از کاربران دنبال محصولی می گردند که بتوانند داخل جیب حملش کنند. اسپیکو بلوتوث همراه X۱۰۰ شرکت لاجی تک دقیقا در همین رده قرار می گیرد. وزن سبک، اندازه کوچک و طراحی دایره ای آن قابلیت حمل این اسپیکر را به حداکثر رسانده است. امکانات اتصالی این اسپیکر هم در ساده ترین حالت باقی مانده و به اتصال از طریق بلوتوث و جک ۳.۵ میلی متری محدود شده است.

جثه کوچک این اسپیکر هم باعث شده است باتری کوچک تری (در مقایسه با اسپیکرهای بزرگ تر) داخل آن قرار بگیرد و در نتیجه زمان پخش صدای مداوم آن به پنج ساعت برسد. روی این اسپیکر میکروفون کوچکی هم درنظر گرفته شده تا امکان پاسخگویی به تماس های صوتی (هنگام وصل بودن به گوشی با بلوتوث) از طریق همین اسپیکر کوچک هم فراهم باشد.

مشخصات فنی

• اسپیکر بلوتوث کوچک
• یک درایور صوتی سه وات
• توان خروجی: سه وات RMS
• پاسخ فرکانسی: 150 هرتز تا 20 کیلوهرتز
• اتصال: ورودی ۳.۵ میلی متری، بلوتوث
• قیمت: حدود 150 هزار تومان


Andromedia Curve Mini

طراحی متفاوت

چطور اسپیکر همراه بخرید

اسپیکر «کرومینی» (Curve Mini) تولید شرکت تایوانی اندرومدیا، در نگاه اول بیشتر شبیه یک هدست است تا اسپیکر همراه بلوتوث. اما با کمی دقت متوجه می شوید که با یک اسپیکر همراه طرفید و خمیدگی آن می تواند نقش یک پایه را برای گوشی بازی کند. بازوهای این اسپیکر به شکل تاشو طراحی شده اند که باعث می شود بازوها روی هم جمع شوند و این اسپیکر هنگام جا به جایی به فضای کمتری نیاز داشته باشد. این بازوها کمی حالت فنری دارند تا قرار گرفتن گوشی هایی با اندازه های مختلف در داخل آن ساده تر باشد.

اتصال به این اسپیکر از طریق بلوتوث یا ورودی ۳.۵ میلی متری انجام می شود. این اسپیکر به قابلیت NFC هم مجهز است که امکان اتصال سریع به گوشی و تبلت های مجهز به این قابلیت را فراهم می کند. این اسپیکر به یک باتری داخلی ۶۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز است که در حالت شارژ کامل می تواند تا هفت ساعت به طور مداوم صدا و موسیقی پخش کند.

مشخصات فنی

• اسپیکر بلوتوث همراه
• دو درایور صوتی دو وات
• توان خروجی: چهار وات RMS
• پاسخ فرکانسی: 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز
• اتصال: ورودی ۳.۵ میلی متری، بلوتوث
• قیمت: حدود 125 هزار تومان


بایدها و نبایدهای خرید یک اسپیکر همراه

واضح، جادار، مطمئن

اسپیکرهای بلوتوث؛ اندازه ها، قیمت ها، مدل ها و سازنده های بسیار گوناگونی دارند که ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود. با این حال اگر پرسش «دقیقا به چه چیزی نیاز دارم؟» را چراغ راه کنید و چند نکته کوچک را در نظر داشته باشید، آن وقت راحت تر می توانید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید.

۱- نخستین نکته اندازه اسپیکر است. برخی از اسپیکرهای بلوتوث، زیادی بزرگ هستند و بیشتر به درد خانه می خورند تا مسافرت. بنابراین اگر دنبال اسپیکر «همراه» می گردید، سراغ این ها نروید و دنبال چیزی باشید که واقعا بشود حملش کرد.

۲- اندازه اسپیکر معمولا با کیفیت صدای آن رابطه مستقیم دارد. بنابراین اگر دنبال اسپیکر کوچک مسافرتی هستید، انتظار نداشته باشید که بتوانید یک همایش بین المللی را با آن بگردانید. البته معنای این حرف این نیست که بی خیال کیفیت شوید. در بین همین اسپیکرهای کوچک هم کیفیت ها فرق می کند. سعی کنید اسپیکری انتخاب کنید که صدایی واضح داشته باشد و صدای آن در بلندترین حالت، کیفیت خود را از دست ندهد.

۳- نکته بعدی توجه به ورودی ها و خروجی هاست. اسپیکرتان را به چه دستگاه هایی می خواهید وصل کنید؟ خروجی هدفون مهم است یا نه؟ دوست دارید اسپیکرتان میکروفون داشته باشد؟ این ها پرسش هایی حیاتی هستند که ممکن است پاسخشان بهترین اسپیکرها را از دایره انتخاب مان بیرون بگذارد. درواقع هر چه قابلیت های اتصالی اسپیکرتان بیشتر باشد، دست بازتری برای استفاده از آن خواهید داشت.

۴- اگر می خواهید در محیط های مرطوب یا پر گرد و غبار از اسپیکرتان استفاده کنید، دنبال چیزی باشید که در برابر نفوذ آب و ذرات غبار مقاوم باشد. می توانید حتی اسپیکرهایی پیدا کنید که به راحتی تا عمق یک متری آب دوام می آورند و کار می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج