۳۷۳۹۵۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پاداش فینالیست‌های ریو فراموش نشود

در ایامی که ورزشکاران ایرانی کمتر حضور در فینال المپیک را تجربه می‌کنند حضور تیم داوری ایران در فینال فوتبال ارزشی معادل طلا دارد.

خبرگزاری ایسنا: فوتبال ایران سال‌هاست که در حسرت المپیکی شدن می‌سوزد. جام جهانی فوتبال هم در تاریخ چندده ساله برگزاری‌اش فقط چهار بار میزبان ایران بوده است. باشگاه‌های ایرانی هم که در بهترین حالت و با هزار اما و اگر تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش می‌روند و آنجا قافیه را می‌بازند و حضور در جام باشگاه‌های جهان برای آنها رویایی دست نیافتنی است.

در چنین شرایطی فوتبال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا، فینال جام باشگاه‌های جهان و از هر دوی اینها مهمتر در فینال مسابقات فوتبال المپیک ریو نماینده داشت؛ مردان سیاه‌پوش فوتبال ایران در بزرگ‌ترین رویدادهای جهان سوت زدند و افتخار جامعه داوری ایران شدند ولی آیا ارزش کارشان آنطور که باید شناخته می‌شود؟

فینالیست‌های فوتبال ایران در المپیک ریو در چند سال اخیر، در داخل ایران با مشکل‌هایی دسته و پنجه نرم کرده‌اند و گاهی به دلیل اعتراض‌های شدید بازیکنان و مربیان ایرانی با محرومیت هم روبرو شده‌اند. هواداران تراکتورسازی تبریز هنوز هم فغانی را دلیل ناکامی تیم شان در کسب قهرمانی لیگ چهاردهم می‌دانند و پرسپولیسی‌ها هنوز او را به دلیل اشتباه‌هایش در دیدار با ذوب آهن در اوایل فصل پانزدهم نبخشیده‌اند.

علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری بی‌توجه به ناملایمت‌ها کارشان را به خوبی پیش بردند تا اینکه شانس‌ زیادی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ به دست آوردند. بی‌مهری کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن مقطع مانع فغانی و تیمش شد ولی از آن سال تاکنون روز به روز به موفقیت‌های تیم داوری ایران اضافه شده است.

فغانی تا اینجا فینال جام ملت‌های فوتبال آسیا را سوت زده، در جام جهانی جوانان حضور داشته، فینال جام باشگاه‌های جهان را قضاوت کرده و بامداد امروز (یک‌شنبه) به عنوان داور دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو در سوتش دمید.

بدون شک، فغانی و کمک‌هایش با این کارنامه و با توجه به اعتمادی که نهادهای بین‌المللی فوتبال همچون AFC و فیفا به آنها دارند، یکی از بخت‌های اصلی قضاوت در دیدار فینال یا رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه‌اند. این درخشش و موقعیت طلایی با سال‌ها تلاش بی‌وقفه و زحمت بسیار به دست آمده ولی آیا قدر این زحمت در داخل ایران دانسته می‌شود؟

در المپیک ۲۰۱۶ ریو ورزشکاران پرامید زیادی بودند که برخلاف انتظارها به فینال مسابقه خود نرسیدند و دستشان از مدال کوتاه ماند ولی مواردی هم بوده که تاریخ ساز شده و به حق، لایق پاداش دانسته شده‌اند.

مجتبی عابدینی برای اولین بار در تاریخ المپیک به عنوان یک ایرانی تا نیمه نهایی شمشیربازی (سابر) بالا رفت و کیمیا علیزاده اولین بانوی ایرانی بود که در المپیک مدال گرفت. هر دو نفر شایسته تقدیر و پاداش هستند و مسئولان ورزش کشور هم قدر درخشش آنها را می‌دانند و حالا جامعه فوتبال و خانواده داوری هم منتظر هستند که تقدیر مسئولان ورزش را از تیم داوری پرافتخار ایران ببینند.

علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری فینالیست‌های کاروان ورزشی ایران در فوتبال المپیک ریو بودند و ارزش کارشان کمتر از کسب مدال طلا نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      حقشون خیلی بیشتر از ایناست

    • محمد حسین خراشادی زاده

      تیم داوری ایران در المپیک به نوعی طلای میارزات را گرفته و حقش پاداش به میزان مدال آوران طلای المپیک است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج