۳۷۴۳۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ظریف وارد هاوانا شد

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین مقصد سفرش به ۶ کشور آمریکای لاتین وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین سفر دوره‌ایش به ۶ کشور آمریکای لاتین و در اولین مقصد این سفر دقایقی قبل با استقبال معاون وزیر خارجه کوبا و کامبیز شیخ حسنی سفیر ایران وارد هاوانا شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در این سفر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کند.

وزیر خارجه ایران قرار است در این سفر با مقامات کوبایی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کند.

جمهوری اسلامی ایران و کوبا از سال‌ها قبل، مکانیسم رایزنی‌های ادواری بین مسئولان دستگاه دیپلماسی دو طرف در سطوح مختلف را در دستور کار قرار داشته و تاکنون دنبال کرده‌اند. دو کشور در تاریخ انقلاب خود، مشترکات زیادی دارند و تقابل با سلطه جهانی و مقاومت در برابر تحریم‌های یکجانبه، از جمله آن است.به ویژه در ماه‌های اخیر، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و نیز چشم انداز لغو تحریم علیه کوبا، همینطور روند بروزرسانی مدل اقتصادی و تحولات ساختاری در کوبا، موضوعات بسیاری برای گفت‌وگو و تبادل تجربه و فرصت‌های فراوانی برای همکاری بین دو طرف ایجاد کرده و در سفر وزیر امور خارجه به کوبا نیز در دستور کار اصلی مذاکرات قرار دارد.

قرار است در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هاوانا توافقنامه همکاری اتاق‌های بازرگانی ایران و کوبا به امضا برسد که زمینه همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را هموارتر می‌کند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر پس از کوبا به نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی و بولیوی و ونزوئلا خواهد رفت و با مقامات این کشورها راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه تهران با ماناگوآ، کیتو، سانتیاگو، لاپاز و کاراکاس و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که پس از اجرای برجام سفرهای دوره‌ای به جنوب شرق آسیا، اقیانوسیه، اروپا و غرب آفریقا داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار بود نیمه دوم اردیبهشت سال جاری سفری به چند کشور آمریکای لاتین شامل برزیل، کوبا، ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه داشته باشد که به دلیل تحولات داخلی یکی از کشورهای مقصد این سفر به تعویق افتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج