۳۷۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توصيه‌هاي طب سنتي در فصل گرما

از خون دمــاغ كودكـان جلوگيري كنيد!

با شروع فصل تابستان ، بچه‌ها اوقات فراغت بيشتري پيدا مي‌كنند، البته اين فراغت هميشه با اتفاقات زيادي همراه است

از خون دمــاغ كودكـان جلوگيري كنيد!

از خون دمــاغ كودكـان جلوگيري كنيد!


گرمازدگي، خونريزي بيني، سردرد، گوش درد، خراش‌هاي سطحي و انواع ضرب ديدگي‌ها از جمله شايع‌ترين مشكلاتي است كه در فصل تابستان همراه با تعطيلي مدارس به سراغ خانواده‌ها مي‌آيد. به‌منظور كنترل هر چه بهتر اين شرايط و استفاده از تكنيك‌هايي كه در طب سنتي و مكمل براي پيشگيري و كنترل اين شرايط بحراني وجود دارد، خواندن اين مطلب را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.


باكلم سفيد از دندان درد جلوگيري كنيد

در متون مختلف طب مكمل به تاثير تسكين‌دهنده كلم سفيد در كاهش درد دندان اشاره شده است. از اين‌رو درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درماني از اين سبزي براي كاهش اين درد استفاده مي‌كردند. اين درمانگران برگ‌هاي جوان و تازه كلم را مي‌كوبيدند و عصاره و خميره آن را روي دندان بيمار قرار مي‌دادند. براي استفاده از اين روش در منزل شما مي‌توانيد برگ‌هاي تازه و جوان كلم را جدا كنيد و با كمك ساطور روي تخته چوبي آشپزخانه به‌خوبي ريز كرده و از آن براي تسكين درد دندان استفاده كنيد.


خونريزي بيني را كنترل كنيد

بچه‌ها در فصل تابستان به دليل گرمي هوا و افزايش ميزان تحرك شان ممكن است نسبت به روزهاي ديگر سال بيشتر دچار خونريزي بيني شوند البته بايد مراقب بود اين خونريزي در اثر زمين خوردن يا وارد شدن ضربه به سر كودك نباشد. در غيراين صورت افزايش تحرك كودك و غلبه هواي گرم بر بدن او ممكن است موجب بروز خونريزي از بيني او شده باشد. در اين شرايط در شيوه‌هاي طبيعي درماني راهكارهايي وجود دارد كه به كار بردن آنها پرفايده است. گاهي ضربه‌هاي خفيف به بيني نيز كه بر اثر اصابت توپ يا دست همبازي‌هاي كودك باشد ممكن است موجب پاركي عروق خوني شده و منجر به خونريزي شود.
براي قطع كردن اين خونريزي كاربردي‌ترين كار استفاده فوري از آب سرد است. به اين ترتيب با ريختن آب سرد روي صورت يا كمپرس آب سرد روي بيني، پيشاني و گردن مانع از ادامه خونريزي خواهيد شد.


درمان گوش درد با گياه خرگوشك

درمانگران طب سنتي براي درمان دردگوش كه ناشي از قرار گرفتن در معرض هواي سرد - نشستن مقابل پنكه يا كولر- است، راهكارهاي جالبي دارند. يكي از شيوه‌هايي كه اين درمانگران براي تسكين اين قبيل دردها كه به‌صورت ناگهاني در طول روز بزرگسال و كودك را به‌خود درگير مي‌كند، استفاده از گياه خرگوشك است. اين گياه كه با نام گل ماهور نيز شناخته مي‌شود از جمله گياهان دارويي است كه در شهرهاي استان‌هاي سمنان و خراسان بسيار مي‌رويد. درمانگران برگ‌هاي تازه گل ماهور را با مقداري روغن زيتون مخلوط كرده و اجازه مي‌دهند تا اين تركيب به‌مدت 5 روز در مجاورت آفتاب باقي بماند. پس از آن اين مخلوط را از صافي گذرانده و هنگام بروز دردهاي گوش ناشي از هواي سرد 2 تا 3 قطره از اين دارو را در گوش بيمار مي‌چكانند.


از خون دمــاغ كودكـان جلوگيري كنيد!

كاهش ورم پا پس از پياده روي

افزايش دماي هوا و انجام فعاليت‌هاي روزانه و قرار گرفتن پا درون كفش براي مدت زمان طولاني موجب تورم و بزرگ شدن پا مي‌شود. در اين حالت پوست پا حساس شده و گاهي دچار ترك‌ها و شكستگي‌هايي به‌ويژه در ناحيه پاشنه پا مي‌شود. يكي از بهترين شيوه‌هاي از بين برنده اين ورم و تسكين اين زخم‌هاي سطحي استفاده از روغن كرچك است كه در تمامي خانه‌ها يافت مي‌شود. دقت داشته باشيد پيش از مصرف اين روغن، پاها را به‌خوبي با آب و صابون شسته و اجازه دهيد حرارت پاها از بين برود. سپس با كمك مقدار كمي از روغن كرچك، كف پا و روي آن را تا زير قوزك پا ماساژ دهيد.


از خون دمــاغ كودكـان جلوگيري كنيد!

كنترل دل‌پيچه با چاي گشنيز

در طب سنتي ايران استفاده از چاي يا دم‌نوش گياه گشنيز تاثير زيادي در درمان دل‌پيچه يا اسپاسم‌هاي شكمي دارد. نوشيدن چايي كه از برگ‌هاي خشك يا تخم گشنيز يا تركيب هر ۲ آن‌ها تهيه شده باشد، تاثير فوري بر كاهش دردهاي ناشي از نفخ، دل‌پيچه و دردهاي اسپاسمي ناحيه شكم دارد.
براي تهيه اين چاي كافي است يك قاشق غذاخوري از برگ يا تخم گشنيز را درون 2 ليوان آب جوش دم كنيد و پس از 10 دقيقه آن را بنوشيد. نوشيدن 2 تا 3 فنجان از اين چاي در تسكين دل‌پيچه بسيار موثر است.


در طب سنتي براي ضدعفوني كردن و درمان خراش‌هاي سطحي استفاده از عصاره گياه بابونه را تاثيرگذار مي‌دانند


شست‌وشوي خراش‌ها با عصاره بابونه

بازي‌هاي كودكانه در فصل تابستان گاهي با خراش‌ها و زخم‌هاي سطحي همراه است. گاهي حركت ناگهاني و كشيده شدن دست به ديوار، ميز، ورق كاغذ يا اشياي اطراف‌مان ممكن است موجب خراشيدگي و بروز زخم‌هاي سطحي بر پوست دست‌مان شود. در طب سنتي براي ضدعفوني كردن و درمان اين خراش‌هاي سطحي استفاده از عصاره گياه بابونه را بسيار موثر مي‌دانند. به اين ترتيب كه پس از بروز خراشيدگي كافي است عصاره اين گياه را با كمك پنبه روي محل زخم بماليد يا اين عصاره را روي خراش بريزيد. اين كار موجب مي‌شود تا آلودگي‌هاي احتمالي موجود در محل زخم برطرف شده و سلول‌هاي پوست تمام انرژي خود را براي ترميم بافت آسيب ديده متمركز كنند.


تسكين ضرب ديدگي‌ها با گل رس

برخي از درمانگران طب مكمل ماسك كردن گل رس روي محل ضرب ديدگي و كوفتگي را موجب كاهش درد اين ناحيه و از بين رفتن تورم آن مي‌دانند. اين درمانگران معتقدند هنگام كوفتگي‌ها درصورت مطمئن شدن از نشكستن و خونريزي داخلي مي‌توان گل رس را روي يك تكه پارچه قرار داد و آن را روي محل ضرب ديده بست البته بايد دقت كرد محل مورد نظر به هيچ وجه دچار پارگي و خراشيدگي نباشد چرا كه ممكن است قرار گرفتن گل رس روي زخم باز موجب بروز عفونت و آلودگي خون شود. براي تهيه اين ماسك كافي است مقداري خاك رس را با آب مخلوط كنيد تا خميري يك دست حاصل شود سپس آن را با كمك يك تكه پارچه روي محل مورد نظر قرار داده و اجازه دهيد تا گل روي بدن‌تان خشك شود.


۳ روش براي درمان سردردهاي صبحگاهي

اگر در فصل تابستان به‌علت افزايش دماي هوا دچار سردرد مي‌شويد و اين سردردها غالبا در طول روز شما را همراهي مي‌كند و تحمل آن براي شما سخت است مي‌توانيد از 3 شيوه درماني كه در مكاتب طب سنتي و طب مكمل رايج است براي درمان آن استفاده كنيد. اين 3 شيوه بسيار راحت است و اجراي آن در محل كار نيز چندان سخت نيست.
  • در مرحله اول مي‌توانيد با نوشيدن چاي بادرنجبويه براي درمان سردردتان اقدام كنيد. گياه بادرنجبويه يكي از موثرترين گياهان دارويي است كه به دليل خاصيت ضدانقباض و آرام‌بخشي كه دارد در درمان بسياري از سردردها موثر است بنابراين در طول روزهايي كه سردرد به سراغ‌تان مي‌آيد ۳ فنجان از اين چاي بنوشيد.
  • درد سرتان را با كمپرس آب سرد يا يخ تسكين دهيد. اين شيوه در روزهاي گرم تابستان بيش از هر زمان ديگري موثر است. استفاده از چند قطعه يخ درون يك پارچه يا حوله نازك مثمرثمراست. با كمك اين كمپرس و تكرار آن ۲ تا ۳ بار در روز مي‌توانيد از شر سردردهاي تابستاني خلاص شويد.
  • ماساژ نقاط پيشاني، شقيقه‌ها و سر با كمك روغن نعنا يكي ديگر از شيوه‌هاي تسكين سردرد است. براي اين كار كافي است تنها چند قطره از روغن نعنا را به سرانگشتان‌تان آغشته كنيد و به آرامي پيشاني، شقيقه‌ها و كف سر را ماساژ دهيد. اين كار به افزايش ميزان جريان خون در سر كمك كرده و موجب تسكين سردرد مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج