۳۷۵۵
۱ نظر
۵۱۲۱
۱ نظر
۵۱۲۱
پ

۷ پيشنهاد براي حل يك مشكل شايع

درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

امروزه بي‌خوابي يكي از رايج‌ترين مشكلات و اختلالاتي است كه بيش از نيمي از مردم جهان آن را در زندگي تجربه مي‌كنند...

درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

از ميان انواع بي‌خوابي تنها 5 درصد آن‌ها در جهان احتياج به درمان و تجويز دارو دارند و مابقي آن‌ها با اصلاح شيوه زندگي، تغيير رژيم غذايي و بهره‌گيري از تكنيك‌هاي ماساژدرماني قابل كنترل و درمان هستند. بايد توجه داشت درصورتي كه بي‌خوابي در يك فرد از يك ماه تجاوز كند اين نوع بي‌خوابي در گروه بي‌خوابي‌هاي مزمن جاي دارد و براي درمان آن بايد به متخصص مراجعه كرد تا دلايل بروز آن ريشه‌يابي شود. اما اگر بي‌خوابي‌ها چند روز در ماه تكرار شود براي درمان آن مي‌توان دست به دامن تكنيك‌هاي ماساژ درماني شد.


آرامش شرط اول درمان

براي شروع احتياج به محيط يا اتاقي آرام و ساكت داريد. بهتر است اتاق خواب دريافت‌كننده ماساژ را براي ارائه ماساژ انتخاب كنيد و ماساژ را در تخت‌خواب يا محلي كه هر شب براي خواب درنظر دارد انجام دهيد تا پس از دريافت ماساژ به آرامي به خوابي عميق فرو رود. پيش از شروع كار با يك ملحفه تميز سطح رخت‌خواب بيمار را بپوشانيد و از او بخواهيد كه روي تخت چهارزانو بنشيند. تنظيم نور اتاق و كافي بودن ميزان اكسيژن نيز از ديگر نكاتي است كه در تاثيرپذيري ماساژ موثر خواهد بود.


درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

روغن اسطوخدوس را فراموش نكنيد

ارائه اين ماساژ نيازي به استفاده از روغن ندارد اما مي‌توانيد براي تاثير بيشتر آن روي بيمار، از رايحه روغن اسطوخدوس براي ايجاد آرامش و ريلكسي در بيمار كمك بگيريد. براي شروع تنها كافي است ۲ برجستگي موازي در محل رويش موهاي حد فاصل گردن و سر را شناسايي كرده و با كمك هر ۲ انگشت شست براي ماساژ اين نقاط آماده شويد. در اين حالت سرانگشت هر ۲ شست را به آرامي روي برجستگي‌ها قرار داده و با كمك ۴ انگشت ديگر طرفين سر را درون دست‌ها محافظت كرده تا به اين ترتيب از حركت‌هاي بي‌مورد سر جلوگيري كنيد. براي ماساژ اين نقاط، كافي است انگشت شست را به‌صورت دوراني در محل برجستگي‌ها حركت دهيد. با شروع ماساژ از سر، آرامش را از نقاط بالايي بدن به بخش پاييني بدن منتقل مي‌كنيد.


درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

ماساژ شكم در 2 مرحله

در اين مرحله از بيمار بخواهيد به پشت روي تخت دراز بكشد. در منطقه شكم بيمار درست ۴ انگشت بالاتر از ناف و يك انگشت پايين‌تر از قفسه سينه نقطه‌اي وجود دارد كه ماساژ دادن آن به‌مدت يك تا ۳ دقيقه به عميق شدن خواب بيمار كمك مي‌كند. دقت داشته باشيد براي ماساژ اين منطقه نبايد فشار زيادي را به شكم بيمار وارد كنيد. بنابراين خيلي آرام و با بهره گرفتن از ۲ انگشت شست نقطه مورد نظر را ماساژ دهيد. در اين مرحله ماساژ ارائه شده به بيمار به‌صورت صفر و يك صورت مي‌گيرد. به اين ترتيب كه ۳ ثانيه نقطه مورد نظر را فشار مي‌دهيد و ۳ ثانيه آن را آزاد نگه مي‌داريد.


درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

3دقيقه ناف را ماساژ دهيد

در ادامه روند آماده‌سازي‌ بيمار براي خواب، كافي است در نقطه‌اي كه آن را ۴ انگشت پايين‌تر از ناف بيمار پيدا مي‌كنيد، ماساژ را ادامه دهيد. براي ماساژ اين بخش بايد مراقب باشيد تنها از يك انگشت استفاده كنيد و ماساژ را در سطحي وسيع‌تر به بيمار ارائه دهيد. براي اين منظور كافي است سرانگشتان دست‌تان را در محل مورد نظر گذاشته و با كمك سرانگشتان دست ديگر فشارهاي خفيفي به محل ذكر شده وارد كنيد. به مرور اين فشارها را افزايش دهيد. ميزان اين فشارها بايد به‌گونه‌اي باشد كه دريافت‌كننده ماساژ احساس درد نداشته باشد و در آرامش باشد. در اين مرحله بايد مراقب بود، مدت زمان ماساژ بيشتر از ۳ دقيقه نشود.


درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

افزايش‌آرامش عضلات پشت

در اين مرحله از بيمار بخواهيد، به روي شكم بخوابد. سپس روي ستون فقرات درست روي مهره هفتم ستون فقرات و در ۲ طرف خط عمودي كه بدن را به ۲ نيم قسمت مي‌كند با كمك ۲ انگشت شست به ماساژ بيمار بپردازيد. براي اين كار كافي است با كمك انگشتان شست فشارهاي خفيفي را به نقاط مورد نظر وارد كرده و به مرور در مدت زمان ۳ دقيقه اين فشارها را افزايش دهيد.


درمان بي‌خوابي با ماســــاژ

ارتقاي كيفيت خواب

در اين حالت براي افزايش ميزان تاثير پذيري ماساژ در بهبود وضعيت خواب كافي است، در قسمت پايين كمردرست يك انگشت مانده به دومين مهره در طرفين ستون فقرات را با كمك سرانگشت هر ۲ شست ماساژ دهيد. براي ماساژ اين منطقه كافي است كه انگشت شست را به‌صورت دايره‌وار يا به‌صورت صفر و يك روي محل مورد نظر قرار دهيد و اين نقطه را ماساژ دهيد. بهتر است اين نقاط را به‌مدت يك تا ۳ دقيقه به‌خوبي ماساژ دهيد.


ماساژ كتف و آرام بخشي

در اين مرحله كه بخش پاياني ماساژ محسوب مي‌شود بايد به آرامي و با حركت‌هاي بسيار آرام هر 2 دست بيمار را از سمت كتف‌ها به سمت پايين لمس كنيد. به اين ترتيب خيلي آرام كف هر 2 دست را روي كتف بيمار گذاشته و با حركت‌هاي آرام از سمت كتف به سمت كمر حركت داده و سعي كنيد اين حركت را در تمامي قسمت‌هاي پشت تكرار كنيد. پس از اين با كمك دست‌ها روي پاها نيز همين حركت را تكرار كنيد. در اين حالت از بيمار بخواهيد به پشت بخوابد. همين حركت را روي بدن وي تكرار كنيد و خيلي آرام اتاق بيمار را ترك كنيد و اجازه دهيد او در آرامش استراحت كند و به خواب رود.


نکته : دريافت ماساژ پيش از خواب علاوه بر آنكه موجب بهبود و ارتقاي كيفيت خواب در دريافت‌كننده ماساژ مي‌شود، مي‌تواند با تسريع و بهبود سرعت جريان خون، خونرساني بهتري به سلول‌ها و اندام‌هاي بدن انجام دهد.

به اين ترتيب با افزايش سرعت جريان خون و بهبود آن موادغذايي و اكسيژن مورد نياز بدن تامين مي‌شود. بنابراين استفاده از اين ماساژ در آن واحد مي‌تواند ۲ اثر ماندگار و موثر در حفظ سلامت و تندرستي بدن داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینورشا

      عالی iهمه مطالب یکی از یکی بهتر خیلی ممنون از ارسال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج