۳۷۶۹۱۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

دعوت از اهل سنت عراق برای حمله به شیعیان

سرکرده سازمان تروریستی القاعده با دعوت از تروریست‌های سوریه برای کمک به هم قطارانشان در عراق، اهل سنت عراق را دعوت کرد تا به ارتش و هموطنان شیعه خود حمله کنند.

خبرگزاری فارس: «ایمن الظواهری» سرکرده سازمان تروریستی القاعده، در ویدئویی که روز پنجشنبه (۲۵ آگوست) منتشر کرد، «اهل سنت در عراق» را به سازمان‌دهی خود علیه شیعیان و ارتش عراق دعوت کرد.

الظواهری در این فایل که «موسسه السحاب» (شاخه رسانه‌ای القاعده) منتشر کرد، مدعی شد که «در این روزها شهرها و روستاها و مساجد اهل سنت در عراق می‌سوزد و اهل سنت به بهانه مبارزه با جماعت ابراهیم البدری (سرکرده داعش) شکنجه می‌شوند اما هدف اصلی نسل‌کشی اهل سنت در عراق است که آن را ایران صفوی و دولت عراق که تابع ایران است، هدایت می‌کنند...».

این پیام همزمان با سقوط شهر مهم «القیاره» در جنوب موصل منشتر شده؛ شهری که آزادی‌اش مقدمه آزادسازی شهر موصل در استان نینوی است و به نظر می‌رسد القاعده از نزدیک بودن آزادی شهر موصل مانند داعش بیمناک شده است.

الظواهری با استفاده از کلمات تحریک‌آمیز برای اهل سنت، از آنان خواسته برای مقابله با کسانی که به گفته او برای نسل‌کشی آنان تلاش می‌کنند، متحد شوند و اجازه ندهند که شهرهایشان به دست «ارتش صفوی شیعه» بیفتد و بلکه «صفوف خود را مرتب و بازسازی و خود را برای جگ چریکی طولانی‌مدت» آماده کنند تا اشغالگری را در مناطق زندگی‌شان پایان دهند.

الظواهری ایران را به اتحاد با آمریکا متهم کرد و از دولت‌های منطقه «که مدعی مقابله با طرح‌های ایران هستند» به نام «دولت‌های تابع آمریکا» نام برد که همه متحد آمریکا و اسرائیل هستند و از خود اختیاری ندارند.

الظواهری با دعوت از تروریست‌ها در سوریه که آنان را «مجاهدین سرزمین شام» توصیف کرد، خواستار کمک آنان به «برادرانشان در عراق» شد تا خود را سازمان‌دهی کنند چرا که به گفته او «نبردشان یکی است و شام یاری‌گر عراق و عراق عمق شام» است.

او در پایان از کسانی که آنان را «اهل ما در عراق» خواند، خواست که «مأیوس» نشوند و «صبر» پیشه کنند و «امیر شهیدشان ابو مصعب الزرقاوی» اقتدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش جنگ خونریزی به ما چه

    • بدون نام

      کثافتهای بی مغز و اندیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج