۳۷۹۳۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نسل جدید پروتون پرسونا معرفی شد

شرکت خودروسازی مالزیایی پروتون برای ما ایرانیان کاملاً آشناست چراکه چند سال پیش محصولات این شرکت توسط زاگرس‌خودرو در ایران مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شدند.

وب سایت پدال - امیر دهقان: شرکت خودروسازی مالزیایی پروتون برای ما ایرانیان کاملاً آشناست چراکه چند سال پیش محصولات این شرکت توسط زاگرس‌خودرو در ایران مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شدند. یکی از محبوب‌ترین و شاخص‌ترین محصولات پروتون، هاچ‌بک اسپرت Gen-۲ بود که در ایران‌ هم عرضه شد و طرفداران خاص خود را پیدا کرد.
نسل جدید پروتون پرسونا معرفی شد
این خودرو در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. سپس در سال ۲۰۰۷ پروتون نسخهٔ سدان جنتو را بانام پرسونا به بازار عرضه کرد. پرسونا که در حقیقت نسخهٔ سدان ‌همان مدل جنتو محسوب می‌شد، در کلاس C قرار داشت و در اصل به‌عنوان جایگزین نسخهٔ سدان مدل ویرا به بازار آمد. سال ۲۰۱۲ بااینکه سدان جدید Preve به‌عنوان جایگزین پرسونا معرفی شد اما بااین‌حال پروتون همچنان به تولید پرسونا به‌عنوان نسخه‌ای ارزان‌قیمت از Preve ادامه داد.

نسل اول پروتون پرسونا

حال پس از گذشت نزدیک به یک دهه از معرفی نسل اول پرسونا، پروتون به‌تازگی در تاریخ 23 آگوست 2016 (دوم شهریور) نسل دوم این خودرو را معرفی کرده است. نسل دوم پرسونا بر روی پلت‌فرم هاچ‌بک کوچک Iriz ساخته‌شده و درواقع نسخهٔ سدان Iriz محسوب می‌شود. البته پروتون به جهت تمایز این دو خودرو از یکدیگر کارهای زیادی انجام داده است. همچنین نسل دوم پرسونا کوچک‌تر از نسل اول شده و هم‌اکنون خودرویی در کلاس B محسوب می‌شود. بااین‌وجود، این سدان کلاس B به‌طور مستقیم جایگزینی برای پرسونای قدیمی 9 ساله به‌حساب می‌آید.

نسل جدید پروتون پرسونا معرفی شد

در پرسونای جدید اول‌ازهمه کوچک‌تر بودن آن نسبت به سلفش جلب‌توجه می‌کند. با طول کلی ۴.۳۹ متر، عرض ۱.۷۲ متر و فاصلهٔ بین دو محور ۲.۵۵ متر (مشابه هاچ‌بک Iriz)، نسل دوم پرسونا کوتاه‌تر و کم‌عرض‌تر از نسل اول شده است درحالی‌که با ارتفاع ۱.۵۵ متر بلندتر از مدل قدیمی کلاس C خود است. بااین‌حال مهندسان پروتون ادعا می‌کنند که فضای داخلی نسل جدید پرسونا نسبت به قبل کمتر نشده است.

نسل جدید پروتون پرسونا معرفی شد
نسل جدید پروتون پرسونا معرفی شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج