۳۷۹۹۳۹
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

خطری که از بیخ گوش زمین گذشت

این شهاب سنگ که ۲۰۱۶QA۲ نام گرفت، از فاصله ای حدود یک چهارم فاصله بین زمین و ماه از کنار کره خاکی ما عبور کرد.

وب سایت تک شات: روز شنبه ستاره شناسان شهاب سنگی را فقط چند ساعت پیش از احتمال اصابت آن به کره زمین کشف کردند! این شهاب سنگ که ۲۰۱۶QA۲ نام گرفت، از فاصله ای حدود یک چهارم فاصله بین زمین و ماه از کنار کره خاکی ما عبور کرد. این فاصله حدود سه برابر بیشتر از دورترین ماهواره از زمین است. جالب اینکه دانشمندان و ستاره شناسان اصلا متوجه نزدیک شدن آن به زمین نشدند.
خطری که از بیخ گوش زمین گذشت

حالا واقعاً چه شد که هیچکس متوجه این شهاب سنگ نشد؟ این شهاب سنگ دارای مداری بسیار منحصر بفرد است. مدار حرکتی این شهاب سنگ به شکل بیضی وسیعی است که بدین معنی است که این شهاب سنگ در اغلب اوقات در نزدیکی مریخ یا زهره دیده می شود و به ندرت به زمین نزدیک می شود.

اما دلیل نگران کننده دیگر این است که محققان و ستاره شناسان عموما به دنبال شهاب سنگ هایی که خطرات بالقوه ای را برای زمین به همراه دارند نیستند. در حالیکه کنگره آمریکا ناسا را موظف کرده تا سال 2020 بتواند 90 درصد شهاب سنگ هایی که از قطر 150 متر و بیشتر برخوردارند را شناسایی کند، به نظر نمی رسد که ناسا بتواند به این وظیفه خود عمل کند. بودجه ای که برای کشف و شناسایی شهاب سنگ ها اختصاص داده شده بسیار محدود است و اکثر تلسکوپ هایی که می توانند شهاب سنگ هایی با اندازه فوق را تشخیص دهند تا چند سال آینده به بهره برداری نخواهند رسید.

و حتی اگر ناسا به رصد شهاب سنگ ها مشغول بود، باز هم مشاهده و کشف 2016QA2 به دلیل اندازه اش خیلی راحت نبود. قطر این شهاب سنگ حدود 15 تا 30 متر است که آن را از دیدرس ما خارج می کند. از طرفی شهاب سنگی با این اندازه هم در صورت برخورد با زمین می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. شهاب سنگ Chelyabinsk که در سال 2013 بر فراز روسیه منفجر شد و قطر آن حدود 17 متر بود، به ساختمان های متعددی خسارت وارد کرد و موجب مجروح شدن بیش از 1500 نفر شد.

البته واقعیت این است که تا کنون در خصوص اصابت شهاب سنگ ها با زمین شانس با ما یار بوده است. اما اگر امکانات خود را برای شناسایی به موقع شهاب سنگ ها توسعه ندهیم دیر یا زود با فاجعه ای مواجه خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      تا خداي تبارك وتعالي نخواهد هيچ شهاب سنگي نمي تواند كره خاكي را آسيب برساند.

    • متینا

      وااااااااای چه جالب و همزمان ترسناك

    • علی

      بازم این بشر به مرگ فکر نمیکنه
      باید وسط اقیانوس آرام میخورد تا قدرت خدا رو درک کنه

    • ایمان

      ناسا فقط بلده دنبال اب تو مریخ بگرده مگه کار دیگه ای کرده اصلا رفتن به فضا به چه دردی میخوره زمین داره از بین میره. زباله ها گرمای زمین کم شدن منابع اب شیرین قطع درختان الودگی هوا و........ اینا را ول کرده افتاده دنبال اب تو مریخ. خدا خودش مواظب زمینش هست. شما نمیخواد زحمت بکشین

    • بدون نام

      خدا رو شکر شانس آورديم خدا بازم نگهدارمونه هزار بار شکر

    • ناشناس

      هنوزروزش نرسیدبایدامام عصربیادهمه براش سرخم کنن حکومت روتمام زمین اسلامی بشه بعدوقط قیامت زمین هم منفجرمیشه ازشهاب سنگ ترسی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج