اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۰۸۷۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سوریه: آمریکا خیرخواه منطقه ما نیست

مشاور دولت سوریه و استاد روابط بین‌الملل با بیان اینکه غرب پرونده سلاح شیمیایی را سیاسی کرده است، گفت: آمریکا خیر خواه منطقه ما نیست.

خبرگزاری تسنیم: «عبدالقادر عزوز» مشاور دولت سوریه و استاد روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار در دمشق گفت که سوریه و محور مقاومت اطمینان کامل دارند که آمریکا هیچ خیری برای منطقه ما نمی خواهد و هدف این کشور فرسایش بیشتر توان سوریه برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.

وی درباره درخواست آمریکا و انگلیس و فرانسه برای تحمیل تحریمهای جدید علیه دمشق و گروه تروریستی داعش به بهانه استفاده آنها از سلاحهای شیمیایی گفت: شکی نیست که غرب امروز در راستای سرگردانی های دائم خود بین علل و بهانه‌ها، به دنبال توجیه دخالت است و در نتیجه سه مسأله در اختیار دارد که عبارتند از: پرونده مبارزه با تروریسم، حمایت از غیر نظامیان، و سلاحهای کشتار جمعی.

هدف غرب از پرداختن مجدد به پرونده شیمیایی

عزوز با بیان اینکه غرب امروز بهانه‌های جدید می‌آورد و پرونده شیمیایی را بار دیگر گشوده است تا حاکمیت سوریه را نقض کند، افزود: سوریه از سال ۲۰۰۳ میلادی برای تخلیه منطقه از سلاحهای کشتار جمعی پیش قدم شد و پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌ای را امضا کرد. دولت سوریه همچنین پروتکل پیمان منع سلاحهای شیمیایی را امضا کرد و به این سازمان در سال ۲۰۱۳ میلادی پیوست.

این استاد روابط بین الملل در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: غرب همیشه با موضوع سلاحهای کشتار جمعی برخورد سیاسی می کند. ما به یاد داریم که غرب چگونه حادثه خان العسل در حومه حلب و حادثه غوطه شرقی را سیاسی کرد و دولت سوریه خواستار اعزام کمیته تحقیق فوری به خان العسل شد، اما آمریکا به این کمیته فشار آورد تا طرف مسئول را مشخص نکند و خارج از حاکمیت سوریه عمل کند.

وی درباره پرداختن مجدد غرب به پرونده شیمیایی در این برهه زمانی گفت: غرب امروز می‌خواهد این مسأله را دوباره برجسته کند تا بهانه‌ای بیابد. امروز غرب حجم دستاوردهای دولت سوریه که با همکاری دو دولت دوست ایران و روسیه حاصل شده است را می بیند. از سوی دیگر ما می‌دانیم که ائتلاف سوریه و ایران و روسیه تلاش می‌کند دامنه آشتی‌های ملی را توسعه بخشد.

عملکرد شورای امنیت در موضوع شیمیایی

مشاور دولت سوریه درباره چگونگی برخورد شورای امنیت سازمان ملل با تحقیقات جدید درباره موضوع شیمیایی گفت: ما از اساس هیچ اعتمادی به عملکرد شورای امنیت و سازمان ملل متحد بویژه بعد از اینکه آمریکا امروز بر آن سلطه دارد نداریم. ما به دوستان روس اعتماد داریم و آنها در شورای امنیت هستند و معتقدم هرگونه تصمیم‌گیری در شورای امنیت بررسی خواهد شد و دولت سوریه از خود اطمینان دارد، زیرا خود خواستار اعزام کمیته تحقیق بین‌المللی به سوریه شده است تا نه گزارشها مبتنی بر شهادت و ادعاهای دروغین نباشد.

وی درباره اظهارات دولت روسیه مبنی بر اینکه واشنگتن در روند جداسازی معارضان معتدل و گروههای تروریستی تاخیر کرده است گفت: تاکید می‌کنم که سوریه و دوستانشان در محور مقاومت کاملا اطمینان دارند که آمریکا هیچ نیت خیری برای منطقه ندارد. در نتیجه این تعلل آمریکا هیچ توجیهی ندارد، زیرا بیشتر توان سوریه را فرسایش می دهد. آمریکا به دنبال درگیری بین ملتها و دولتهای منطقه با هم است تا بقای رژیم صهیونیستی را حفظ کند.

تروریسم ابزاری برای سلطه آمریکا

این استاد روابط بین الملل تاکید کرد: آمریکا همچنان در عدم ترسیم نقشه درگیری و نقشه جنگ علیه تروریسم در سوریه تعلل می‌کند و دلیلش این است که تروریسم ابزاری برای سلطه آمریکا و دخالت این کشور در منطقه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج