۳۸۱۹۱۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

برای حذف Flash Player عجله نکنید

با توجه به رفتار اخیر گوگل و موزیلا در عدم پشتیبانی از Flash Player ، ممکن است فکر کنید که دیگر جای نگرانی برای بروزرسانی فلش پلیر نیست. اما فعلا فلش پلیر را حذف نکنید.

وب سایت کلیک: با توجه به رفتار اخیر گوگل و موزیلا در عدم پشتیبانی از Flash Player ، ممکن است فکر کنید که دیگر جای نگرانی برای بروزرسانی فلش پلیر نیست. اما فعلا فلش پلیر را حذف نکنید.
برای حذف Flash Player عجله نکنید

برای انتقال و یا حذف یک فناوری زمان نیاز است و به این سرعت نمی‌توان آن را نادیده گرفت. فلش پلیر معمولا برای ارائه تبلیغات، نمایش ویدیو و ارایه بازی کامپیوتری به کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگر به شما بگوییم کمی زود است که فلش پلیر را نادیده بگیرید، تعجب نکنید.

برای سال‌های زیادی فلش بر روی مرورگرها به فعالیت می‌پرداخت و البته از نظر امنیتی نیز مورد انتقاد قرار می‌گرفت. به خاطر این انتقادها، استیو جابز هیچ وقت از نرم‌افزار ادوب در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی اپل استفاده نکرد.

در همین حال، بدنه استاندارد وب بر روی کامپیوترهای شخصی، با HTML۵ جایگزین شد که وعده زیادی به مرورگرهای وب داده می‌شد که توانایی همه آنچه فلش پلیر انجام می‌دهد را بدون پلاگین دارد.

با نگاهی به تاریخ اعلام‌های گوگل و موزیلا، به نظر می‌رسد که آخرین ضربه‌های خود به فلش را وارد کرده‌اند، اما حتی در اطلاعیه‌های خود هم اذعان کرده باشند، این تکنولوژی هنوز معطل است و کاملا از روی مرورگرها خارج نشده است.

موزیلا ماه گذشته اعلام کرد که از فلش حمایت نمی‌کند، ولی هنوز فلش را مورد استفاده قرار می‌دهد. احتمالا به جای حرکت سریع، قصد دارد به صورت آهسته کار خود را انجام دهد.

یک پنجره در مرورگر موزیلا فایرفاکس نشان می‌دهد که مرورگر پلاگین ادوب فلش را به خاطر مسایل امنیتی مسدود کرده است.

در حدود دو سه روز است که مرورگر فایرفاکس برخی از فایل‌های فلش پلیر را مسدود کرده است و برای کاربران قابل مشاهده نیستند، مخصوصا فایل‌هایی که توسط وب‌سایت‌ها برای ردیابی استفاده می‌شدند. تا چند ماه آینده، فایرفاکس، همه فایل‌های ادوب فلش، حتی آن‌ها که کاربران برای تبلیغات استفاده می‌کنند را مسدود می‌کند. حتی بعد از مسدود کردن همه فایل‌های فلش، کاربران قادر خواهند بود که فلش را در فایرفاکس اجرا کنند و با چند کلیک بر روی فایل‌ها، به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

برای حذف Flash Player عجله نکنید

گوگل نیز یک رویکرد تدریجی را پیش رو گرفته است. چند ماه قبل، مرورگر کروم اعلام کرد که شروع به مسدود کردن فایل‌های فلش به صورت پیش‌فرض کرده است و اکثر سایت‌ها در سه ماهه پایان سال میلادی به طور پیش‌فرض از امکانات فلش برخوردار نخواهند بود. اما در ده سایت برتر این امکان وجود دارد که فلش به راحتی اجرا شود. مانند موزیلا، کروم نیز این امکان را به کاربران خود می‌دهد که با چند کلیک بتوانند به فایل‌های فلش دسترسی داشته باشند.

اما نه گوگل و نه موزیلا، هیچ کدام صراحتا اعلام نکرده‌اند که چه زمانی به طور کامل از فلش پشتیبانی نخواهند کرد.

احتمالا این تاخیرها به دلیل استفاده از فلش در ارائه تبلیغات، بازی‌های تحت وب، مشاهده ویدیو است. بنابراین این روند، طولانی مدت خواهد بود.

یکی از موانع تبدیل ویدیوها از فلش به HTML۵، سرمایه‌گذاری و زمان مورد نیاز قابل توجه است. مانع دوم، می‌تواند سرعت بالاتر توسعه‌دهندگان فلش نسبت به HTML۵ باشد. یادگیری HTML۵ سخت نیست، ولی برای کسانی که با آن قبلا کار نکرده‌اند، می‌تواند با ترس همراه باشد. یکی دیگر از موانع این است که در حالی که وب مادر بهبود یافته است، ولی هنوز در مقایسه با فلش کمی عقب‌تر است.

در حالی که فلش یک فرمت رایج برای فیلم‌های تحت وب بر روی همه مرورگرها است، فروشندگان مرورگر در حال هل دادن رقبای فلش برای رمزنگاری و توزیع فیلم‌های وب هستند. از سویی دیگر، توسعه‌دهندگان بازی‌های تحت وب می‌گویند که فناوری‌های وب هنوز آماده نیستند که جای فلش را بگیرند. به اعتقاد برخی از توسعه‌دهندگان بازی، هنوز چیزی نمی‌تواند جای فلش را بگیرد.

سخت است که به مردم و شرکت‌ها و توسعه‌ ‌دهندگان بازی گفت که این تغییرات انجام می‌شود، در حالی که هنوز اطمینانی از اینکه فناوری دیگری می‌تواند جای آن را بگیرد نیست و همه حافظه‌ها از ویدیوهای مبتنی بر فلش پر است. توجه به این موضوع که فلش از محبوبیت زیادی نزد مردم برخوردار بود، اعلام انتقال به فناوری دیگر سخت است.

بنابراین، فعلا فلش پلیر را حذف نکنید. اگر اوضاع بهتر شود یا بدتر، شما هنوز به آن نیاز دارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج