۳۸۴۰۳
۲۶ نظر
۵۳۷۹
۲۶ نظر
۵۳۷۹
پ

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

جوانی یعنی راه رفتن زیاد، پرسه زدن، کشف راه های جدید؛ پس باید کفشی پوشید که خوش پا و رفیق راه باشد؛ یک دوست پایه، یک کتانی

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

همشهری جوان: جوانی یعنی راه رفتن زیاد، پرسه زدن، کشف راه های جدید؛ پس باید کفشی پوشید که خوش پا و رفیق راه باشد؛ یک دوست پایه، یک کتانی

کارگردان، وقتی خواسته بود شخصیت و حال و هوا و برنامه زندگی دخترک را به مخاطب بگوید، بهترین گزینه را این دانسته بود که بگوید دخترک، با کفش های کتانی راه افتاده توی خیابان. دختری با کفش های کتانی که نمی داند کجا می خواهد برود و به چه کسی اعتماد کند، نمی داند بالاخره آن پسر، می آید تا زندگی شان را با هم شروع کنند یا نه؟

دخترک اما یک چیز را خوب می داند، برای این راه دراز ناهموار، باید کتانی بپوشد که کم نیاورد؛ کاری که اغلب ما در این روزها می کنیم. پوشیدن کفشی که پا را گرم کند برای قدم زدن در هوای خنک پاییز و باران های تندِ پرسروصدا. کفشی که خیال آدم را از این همه خیسی و رطوبت راحت کند و جای راحت و گرم و نرمی برای قلب دوممان فراهم کند.

کتانی ها گزینه های دوست داشتنی به ویژه برای این فصل ها هستند. دوست هایی قدیمیاز دبستان تا حالا که انواع مختلفی دارند و بسته به سن و علاقه و البته شکل و شمایل پا می شود سراغ یکی شان رفت و زمستان گرم و مطمئنی را سپری کرد.

وقتی از کتانی حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

رفیق روزهای راحتی!

در ادبیات برندبازها کفش اسپورت و کتانی دو ژانر کاملا مختلف و متفاوتند که طراحی متفاوت و مواد مختلفی در ساخت هر کدام از این دو ژانر به کار رفته ولی ما آدم های معمولی اغلب هر دوی آنها را در یک دسته قرار می دهیم و به همه شان می گوییم کتانی و خیلی که زحمت بکشیم، یک کورزشی هم به ته کتانی اضافه می کنیم اما در واقع همان برندبازها درست می گویند و اگر سراغ خرید از یک فروشگاه درست و حسابی بروید و بگویید کتانی می خواهم.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

به شما ویترین کفش های کژوال یا روزمره را نشان می دهند. با این وجود، اینجا همه را یک کاسه کرده ایم و همه شان را در دسته کتانی ها گذاشته ایم. شما خودتان حواستان باشد که با توجه به ویژگی های پا یا جسمتان پی کتانی مناسب خودتان بروید؛ مثلا کسی که دیابت دارد و پایش متورم است. کتانی با رویه پای بلندتر یا کفش بنددار باید بپوشد، یا افرادی که تنبل ترند کفش های کژوال بی بند.

اسپورت کلاسیک ها

کفش های کژوال همان روزمره ها هستند و برای ورزش و نرمش خاصی استفاده نمی شوند. چیزی هستند میان کفش های فرمال یا رسمی و کفش های اسپورت. اغلب افرادی سراغشان می روندکه هم نمی خواهند به جدیت رسمی پوش ها باشند و هم خیلی دنبال تیپ راحت و ورزشی نیستند اما می خواهند پا، در طول روز راحت باشد.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

این کفش های روزانه، خودشان دسته بندی دارند که شامل بندی ها، چسبی ها و ساق دارها می شود و با عناوین، ترین (مناسب تمرینات ورزشی سبک)، مدرن، کلاسیک و بیسیک در ویترین ها نشسته اند.

بیسیک ها و کلاسیک ها: راحتی پا بیشتر از طراحی در آنها مطرح است. درست عکس کفش های رسمی که افرادی آن را انتخاب می کنند که بیشتر به شکل و قیافه اهمیت می دهند. کفش های «ترین» یا تمرین طراحی متفاوت تری دارند و بیشتر به ورزشی ها نزدیک می شوند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

چسب دارها و ساق دارها: برای کسانی خوب است که حال و حوصله بستن بند را ندارند اما اگر تنبل هستید و به حضور بند در کفش هم علاقه ویژه دارید، می توانید از کفش هایی که ظاهرشان بندی است اما عملا نیازی به باز و بسته شدن ندارند استفاده کنید. ساق دارها هم نوع کلاسیک دارند و هم نوع «ترین». ساق دارها معمولا برای فصول سرد سال انتخاب می شوند. هم مچ پا را گرم نگه می دارند و هم آن را حمایت می کنند و سفت در برش میگیرند تا از پیچ خوردگی پا جلوگیری کنند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها


ورزشی ها

اگر می خواهید بیشتر از آنکه از کفشتان را برای استفاده روزمره استفاده کنید، در ورزش به کار بگیریدش، بهتر است سراغ یکی از مدل های این ژانر بروید. دسته بندی گوناگونی دارند و رنگ های متنوع. از همیشه جوان ها تا موقرها می توانند در ویترین این بخش کتانی مورد علاقه شان را پیدا کنند.

در این دسته کفش بی بند یا چسبی پیدا نمی کنید. همه بند دارند چون فرض بر این است که برای ورزش خریداری می شوند و باید پا را سفت بچسبند. نوع پرفورمنس شان از نظر موادی که در آن استفاده می شود کاملا با دیگر کفش ها متفاوتند و در بین خودشان هم هر کدام زیره شان با دیگری فرق می کند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

برای طراحی این کفش ها از پای تعداد زیادی ورزشکار و افراد عادی اسکن شده تا به طراحی ای برسند که به کار همه می آید. این زیره ها، نچرال موشن است؛ یعنی متناسب با حرکت طبیعی پا طراحی و ساخته می شوند و با کفش معمولی فرق دارند.

برندهای معروف غیر از خاص بودن زیره شان، رویه چرم طبیعی دارند تا از خاصیت تنفس پذیری این چرم ها در راستای سالم تر بودن محیط پا استفاده کنند. جنس این چرم ها در برندهای مختلف فرق می کند؛ مثلا یک نوع مارک از چرم بوفالو برای رویه ها استفاده می کند که خاصیت تنفس پذیری و دوام بالایی دارد، سه برابر قوی تر از چرم گاوهای دیگر است و در مقابل سایش مقاوم می ماند. طبیعی است که اینها ویژگی های خوبی است برای کفشی که قرار است ورزشکار از آن به مدت طولانی استفاده کند.

بیرون شهری: مناسب خارج از شهرند. کفش های سخت تری هستند؛ طوری که می توانید با خیال راحت آنها را در سطوح سخت بپوشید. در کوهنوردی، دشت و صحراپیمایی و ...؛ زیره های این کفش ها سخت ترند و دوامشان بیشتر.

واکینگ یا مناسب برای پیاده روی: برای استفاده طولانی مدت در طول روز به کار می آیند. می توانید کل روز را با آن این طرف و آن طرف بروید و حتی اگر دلتان خواست نرمش کنید، بدون اینکه پا آخ بگوید.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

رانینگ: مناسب دونده ها است. از مبتدی ها تا دونده های حرفه ای. کلاس های مختلف دارد. گروه یک برای ورزشکاران حرفه ای است؛ یعنی آنهایی که یک کیلومتر را در کمتر از چهار دقیقه می دوند. گروه دو، برای افرادی که یک کیلومتر را کمتر از هشت دقیقه می دوند و بعدی، برای آنهایی است که بالای این زمان را برای طی کردن یک کیلومتر احتیاج دارند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

ترین: برای تمرین های ورزشی انتخاب می شوند. بسته به نوع ورزش که سبک یا سنگین باشد، طیف مختلفی دارد و زیره ها و رویه های متفاوتی.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

افتراسپورت: کفشی است که بعد از ورزش استفاده می شود و اغلب ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند. بعد از ورزش های سبک و سنگین، کفش ورزشی از پا در می آید و این کفش پوشیده می شود چون خاصیت ریلکسیشن برای پا دارد و خستگی را بیرون می کند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

لوازم جانبی

لایه های تقویتی

معمولا در کنار کفش های کتانی درست و درمان لوازم جانبی هم بهتان پیشنهاد می کنند که استفاده از آن به دوام کفش و یا به راحتی و سلامت پا کمک بیشتری می کند.

کفی ها

وقتی پا مدت طولانی در کفش است عرق می کند. بخشی از این تعرق جذب آستری های داخل کفش می شود که جنس این آسترها در کفش های مختلف فرق می کند. بخشی از این جذب از طریق رویه انجام می شود و بخشی از طریق کفی تا فضای مطلوبی برای پا ایجاد شود و بو نگیرد. حتی ساختار بعضی کفی ها به گونه ای است که باعث می شود پا کمتر عرق کند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

این کفی ها با کفی هایی که کنار خیابان و اغلب واکسی ها می فروشند فرق دارد طبعا. اینها خاصیت آنتی باکتریال دارند و در دو لایه طراحی شده اند. لایه رویی معمولا از چرم است (به خصوص برای کژوال ها). چرم مورد استفاده برای این کفی ها از حیوانات کوچکتر مثل گوسفند، بز و بزغاله تهیه می شود که دوام خوبی دارد و تراکم بافتشان ظریف و نرم است و تنفس پذیری شان بالا.

بنابراین گردش هوا راحت تر انجام می شود. قسمت زیری کفی، یک لایه فیبرهای کلاژن گیاهی است که باعث می شود رطوبت یا تعریق پا از قسمت رویه کفی به قسمت زیره کفی انتقال پیدا کند و جذب اینها شود. این کار باعث می شود پوست حفاظت شود و آسیب نبیند. این کفی ها معمولا عمرشان شش ماه است و بعد باید عوض شوند.

قالب های نگهدارنده

برای حفظ فرم و ظاهر کفش قالب های مخصوصی هست که بسته به مدل های مختلف طراحی های مختلفی دارند. این قالب ها بعد از استفاده از کفش داخل آن قرار می گیرد تا کفش فرم اصلی اش را حفظ کند. ضمنا اغلبشان خواص دیگری هم دارند؛ مثلا یک نوع آن از چوب سدر است که خود سدر خاصیت آنتی باکتریال دارد. ضمنا رایحه دلپذیری دارد که باعث می شود هوای داخل کفش مطبوع شود!

واکس ها محافظین کفش

واکس ها انواع مختلف فوری، روغنی، اسپری و ... دارند. متناسب با جنس کفش یا دل و دماغتان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و به کار ببرید. فروشنده ها معتقدند اگر خریداری بخواهد کفشش دوام بیشتری داشته باشد و فرم و ظاهرش را در طولانی مدت حفظ کند، خوب است بعد از هر بار استفاده از کفش، از محافظینش استفاده کند.


تشخیص کتانی اصل

شناسایی اصل و فرع یک کفش مثل شناسایی هر اصل و فرع دیگری کار مشکلی است و در نهایت هم فقط کار متخصص است. به خصوص که تولیدکنندگانتقلبی (به جز آنها که بهره هوشی چندانی ندارند و سوتی های عجیبی می دهند) به اندازه کافی وقت و دقت برای شبیه سازی می کنند تا راحت تر مشتری را گول زده و پول بیشتری به جیب بزنند. با اینحال برای اینکه خیلی فله ای هم خرید نکرده باشید، می توانید چند اقدام پیشگیرانه و پسگیرانه بکنید.

1- قبل از رفتن به خرید در مورد مدل کفش و برندی که می خواهید بخرید تحقیق کنید. مدل های مختلفش را ببینید. لااقل از این نظر سرتان کلاه نمی رود که کتانی را به عنوان یک مارک معروف بخرید که اصلا چنین مدل و طرحی از آن در این برند وجود ندارد!

2- بعضی از برندها هر سال نشانه گذاری متفاوتی روی کفش هاشان دارند که این باعث می شود متقلبین عقب بیفتند یا متوجه این تغییر نشوند؛ مثلا اگر کف کفش یا در حاشیه اش سال گذشته حرف سی حک یا دوخته می شد، امسال همین حرف تبدیل شده به حرف دی. این تغییر را احتمالا با سرچ و مقایسه می توانید متوجه شوید.

3- کفش های اصل معمولا یک سریال نامبر در کفشان هست که اگر بروید در سایت آنها و سریال نامبر کفشی که خریده اید را بزنید، باید عکس آن را بیاورد. اگر چنین شماره ای در سایت وجود نداشت، یعنی که سرتان کلاه رفته و بروید پسش بدهید.

4- قیمت ها خودشان بیانگر تقلبی یا اصل بودن جنس هستند. کفش هایی که تحت عنوان برند با قیمت های پایین فروخته می شوند واضح است که تقلبی اند. قیمت برندهای معتبر و شناخته شده معمولا بالاست (جز مواقعی که در تخفیف باشند) و با قیمت جهانی آن منطبق است.

5- خرید از نمایندگی ها ریسک خرید را کاهش می دهد. نمایندگی ها زیر نظر شرکت اصلی اداره می شوند و اجناس و قیمت ها معمولا منطبق با شرکت اصلی است. ضمن اینکه مدیریت جدی تر هم برای آنها وجود دارد. خدمات پس از فروش دارند و اگرج کفش زود و به شکلی مرموز! زهوارش در رفت، پس می گیرند یا تعمیرش می کنند.


در بازار کتانی ها چه خبر است؟ چه انتخاب هایی داریم؟

پات بی بِلا نباشه!

آدم را با پوشش اش قضاوت نمی کنند که بخواهد دائم طوری راه برود که مارک کفشش به رهگذران چشمک بزند. به این فکر کنید که پایتان با کفش هایی که خریده اید یا جیبتان بابت پولی که بابتش داده اید، ناراحت باشند. برای یک پای جوان، مهمتر از سلیقه و خواست دل، موجودی جیب هم هست. بروید و سری به همین فروشگاه های خودمان مثل کفش ملی، بلا، نهرین، لندرور و ... بزنید.

نمونه های خوب و نسبتا ارزانی دارند که اتفاقا خیلی هایشان را به روش مهندسی معکوس، از روی نمونه های خوب برندهای بین المللی درست کرده اند. اگر هم فکر می کنید داریم بی خودی مجابتان می کنیم که ایرانی بخرید، بدانید کحه نتایج تازه ترین نظر سنجی انجام شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، نشان می دهد انتخاب بیش از ۷۵ درصد از تهرانی ها در هنگام خرید کفش، یکی از محصولات تولید داخل است و همزمان، خبرها حاکی است که ما در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش صادر کرده ایم.

با این وجود، بازار کتانی حسابی با برندهای خارجی اشغال شده، برلندهایی که قیمت هایشان حسابی بالاست. برای اینکه با آخرین تکنولوژی های دنیا در امر پاپوش سازی آشنا شوید، بیایید تا معروف ترین هایشان را در این صفحه یک پایی بزنیم.

دیزل: پسند روز

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

دیزل که قبلا یک برچسب روی شلوارهای جین بود! حالا تبدیل به یکی از برندهای معروف و موفق در دنیا شده. این مارک ایتالیایی ادعای پیش بینی پسند روز را دارد و به نظر می رسد که به نظرش پسند روز الان در کتانی، رنگ های خوشحال است و مدل های هنجارشکن. بنابراین برای کسانی خوب است که می خواهند کاملا به روز باشند و اعتماد به نفس پوشیدن رنگ های شاد و شنگول و خوشحال را داشته باشند.

این برند هم هنوز قیمت های پایین تری نسبت به باقی برندها دارد و برخلاف ادعایش، مدل کتانی های کلاسیک یا لااقل از همان ها که ما در ذهن داریم (همین ساده های بندی) در بین مدل هایش کم نیست. در بین رنگ هایش اما انصافا رنگ های چشمگیری می توان پیدا کرد که بسیار وسوسه کننده اند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها


پوما: سبک بخر و ارزان

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

پوما یعنی یوزپلنگ آمریکایی، حیوانی که سرعت دویدن زیادی دارد. این کفش هم سبک و جمع جور است و به درد کسانی می خوردکه پاهای جمع و جوری دارند و اصلا مدل قیافه شان هم از آن تر و فرزهاست! پوشندگان برند بر این عقیده اند که این مارک برای کسانی که پنجه های پهن دارند، کمی تنگ و ناراحت است چون ناحیه جلویی کفش یا همان پنجه هایش جمع و حالتی تیز دارد.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

با این حال این برند تنها برندی است که افراد طبقه متوسط هم می توانند از آن خرید کنند. قیمت هایش به نسبت باقی برندها ارزان تر است و آدم از دیدن قیمت هایش سکته نمی کند. با این حال کفش جانداری است. تولیدکننده اصلی کفش ها و لباس های مسابقات رانندگی و فرمول یک است و همچنین اسپانسر جام جهانی ۲۰۰۶ و تیم ملی فوتبال ایتالیا هم بوده. بنابراین فکر نکنید که چون ارزان تر است پس لابد الکی است! یکی از شعبه هایش در مرکز خرید اسکان است. می توانید خودتان سری به آنجا بزنید.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها


اکو: برای خوشحال ها

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها
اکو مارک معتبری است که در حالت معمول، قیمت هایش این قدر سرسام آور نبود (که البته دیگر برندها هم در این ماه ها همینطورند) و تنوع رنگ و مدلش زیاد است. مدل های ظریف ترش کمتر و مدل های ورزشی تر و کت و کلفت ترش بیشتر است اما در آن رنگ های زرد و بنفش و زرشکی و آبی خوبی پیدا می کنید.

معمولا فروشنده هایش خوش اخلاقند (برعکس اکثر نمایندگی های مارک) و خدمات پس از فروش خوبی هم دارد. ضمنا در اوضاع نابسامان اقتصادی سعی می کنند هوای مشتری را هم داشته باشند و قیمت ها را عین برق و باد بالا نبرند. دیگر راست و دروغش پای خودشان.


تیم برلند: تو جیب جایش کنید

اگر اهل این هستید که در این هوای باحال پاییزی بساطتان را بریزید توی کوله و بروید گشت و گذار خارج از شهر، مدل کفش تاشویی تیم برلندرا ببینید. کفشی دارد تاشو. چون هوا اعتباری ندارد، می توانید کفش گرمتری بپوشید و این کفش را که سبک و جمع و جور است تا کنید بگذارید توی کوله که اگر لازم شد استفاده اش کنید.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

کفش سوسولی نیست و باهاش کوه می می توانید بروید اما جوری طراحی شده که سبک است و کمترین حجم ممکن را دارد. از وسط تا کنید و زیپش را بکشید. عمرا کسی بفهمد اینکه گوشه کوله شماست کفش است. فوقش به یک کوچک خرت و پرت شبیه است. رنگ های مختلفی هم دارد. ضمنا قابل توجه شما که مدافع حقوق محیط زیستید هم عرض شود که تیم برلندادعا کرده این کفش تا حدودی با محیط زیست سازگار است و با ۴۲ درصد مواد قابل بازیافت ساخته شده است.


آدیداس: مناسب اهالی بارسلونا!

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

آدیداس مناسب دوستداران تیم بارسلوناست. چرا که جناب مسی بازیکن این تیم کفش هایش را از این شرکت خریده. مدل Micoach Adizero F۵۰. رنگ کفشش هم شباهت زیادی به پیراهن آبی و اناری پوش ها دارد. اگر به دلیل بهتری برای خرید از اینجا احتیاج دارید، پس گوش کنید. خوب است بدانید که برند معروف ریبوک (و تیلور مید و مکس فلی) هم در واقع متعلق به آدیداس است منتها چون آدیداس وقتی این شرکت را خرید که برای خودش اسم و رسمی در کرده بود، اسم ریبوک را عوض نکرد تا مشتری اش را از دست ندهد.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

با این حال سر و ته شان یک کرباس است. فروشگاه های این برند در خیابان شریعتی، آپادانا، جردن، ونک و فروشگاه هایی همچون هایپر استار، میلاد نور و الماس ایران می توانیدپیدا کنید. راستی حالا که حرف سر و ته کرباس پیش آمد باید به اطلاعاتان برسانیم که شرکت پوما هم در واقع برادر این شرکت است که از یک زمانی به بعد راهشان را از هم جدا کردند.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

می توانید مشاهده کنید که پول همیشه هم چیز خوبی نیست و خانواده ها را از هم می پاشد. پس اگر از آنها هستید که در راستای حفظ خانواده این چرک را از کف دست شسته اید، بروید سراغ برندهایی که در پایین تر می آید...


نایک: مناسب برای پنجه پهن ها

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

نایک از آن کفش هاست که دقیقا در قسمت جلو، فرم پهن پنجه را دارند و از این بابت هیچ فشاری متوجه پنجه تان نیست، به خصوص پنجه پهن ها لذتی می برند از این کفش وصف نشدنی. ضمنا ایده های خلاقانه زیاد و ژانگولرهای عجیب این برند هم قابل توجه است. مثلا کفی ساخته که برای افراد دارای لرزش یا پارکینسون است اما مطمئنا عده زیادی تنبل پیدا می شوندکه دلشان از این کفش ها بخواهد چون این کفشی است که بندش خودش بسته می شود.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

یک کتانی ساق دار که قیمتش خیلی بالاست و همین باعث می شود جز مشکل دارهای واقعی سراغش نروند. ضمنا طرفداران محیط زیست هم به این برند مدیونند! چون نایک، به اتفاق شرکت تیم برلند بعد از اینکه گزارش شد دامداری در آمازون باعث تخریب جنگل های آمازون می شود، دیگر خرید چرم تولیدشده از این جنگل ها را متوقف کردند. به شرکتی که فقط به فکر منفعت خودش نیست، احتمالا بیشتر می شود اعتماد کرد!

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

ضمنا بدانید و آگاه باشیدکه کانورس (تولید کننده کفش های آل استار) و آمبرووکول هن و هارلی اینترنشنال زیرمجموعه های این برند هستند. یکی از شعبه های نایک، در خیابان دکتر شریعتی، پایین تر از پل رومی است.



کاترپیلار: نوستول بازها

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها
مناسب نوستول بازهاست که می گویند هر چیزی همان مدل قدیمی اش خوب است! البته منظور از قدیم ها متولدین دهه شصت است که تقریبا همه شان این کفش را می شناسند. سفت و سخت و محکم، ساقدار و اغب به رنگ قهوه ای روشن و کرمی. چیزی شبیه کفش کوه که تقریبا همه یک بار به خریدش تن داده ایم یا لااقل به خریدش فکر کرده ایم.

این برند از زیره هایش و عاجی که دارند، خیال آدم را از راه رفتن روی برف راحت می کند. مدل های سبکتر و امروزی ترش هم هست. نیم ساق و بدون ساقش هم هست! اینها را در مجتمع تجاری میلاد نور می توانید پیدا کنید؛ در چهار راه استانبول و زیرزمینی کویتی ها هم هست.


دی سی: اجق وجق ها

دی سی (DC) برند جوان و تازه کاری است اما کارش خوب گرفته. برای کسانی خوب است که سادگی موردنظرشان نیست چون طراحی های شلوغ و چند رنگ زیاد دارد. مدل های ساده تر هم درشان پیدا می شود اما نه به اندازه شلوغ ها.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

علت این شلوغ پلوغی هم شاید در این باشد که تخصص این برند در کفش های اسکیت و اسنوبرد است که ظاهر شادتر و ژانگولرتری دارند. به هر حال قیمت شان مناسبتر از دیگر برندهای قدیمی است و اگر جیبتان خیلی پر نیست ولی کفش به دردبخوری می خواهید که دوام خوبی هم داشته باشد حتما سری به یکی از نمایندگی های آن بزنید. می توانید نمایندگی این کفش ها را در منیریه پاساژ پایتخت، یا ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی پیدا کنید.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

پیش از خرید

به دل بنشیند، به پا بیاید

خوب است حالا که دارید پول خرج می کنید و احتمالا پول قلمبه ای هم هست، کمی صبوری کنید و تحقیق تا پولتان به پای یک جفت کتانی به هدر نرود.

اندازه پا، توی دستتان باشد

سایز پا مدام بسته به بالا رفتن سن یا استفاده از کفش های نامناسب در حال تغییر است، بنتابراین به اندازه قبلی کفشتان اعتماد نکنید و پاتان را اندازه بگیرید. برای این کار و رسیدن به سایز دقیق باید از پاشنه پا تا نوک بلندترین انگشت اندازه گرفته شود. پا را روی یک کاغذ بگذارید و میانه انگشت بلندتان (معمولا شست) و انتهای پاشنه را علامت بزنید.

فقط حواستان باشد قلم را عمود بر کاغذ بگیرید و مثل اندازه گرفتن قد دوران کودکی خودتان را گول نزنید. بعد که پا را برمی دارید، می توانیدفاصله این دو نقطه یا خطی را که کشیده اید به دست بیاورید. یا راحت تر از آن خیس کردن پا (نه در حد آب چلان) و گذاشتنش روی کاغذ است تا اثرش روی آن بماند. آن وقت آن را اندازه بگیرید. این کار را باید برای هر دو پا بکنید چون سایز دو پا با هم متفاوت است، اندازه بیشتر را به عنوان سایز انتخاب کنید.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

معتبرها را رصد کنید

اگر صرفا هدفتان خرید یک جفت کتانی است و خیلی هم به کیفیتش اهمیت نمی دهید که هیچ، اما اگر دنبال استفاده ویژه ای از کفش هستید و می خواهید پایتان بهترین حالت و فرم و راحتی را داشته باشد بهتر است از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر خرید کنید که به فرم پا و آناتومی آن اهمیت بیشتری می دهند و بر اساس آنالیز حرکت پا کفش هایشان را طراحی می کنند.

این کفش های با مارک معتبر تقلبی هاشان زیاد است و با قیمت های بسیار ارزان تر از اصلشان، که شاید گول زننده باشند. برای اینکه اصلا در موقعیت وسوسه شدن و گول خوردن قرار نگیرید، از همان اول بروید سراغ نمایندگی های معتبر.

برای تخفیف دندان تیز کنید

فروشگاه های معروف دو بار در سال روی قیمت های شان تخفیف می زنند که معمولا شهریور و بهمن ماه است و به مدت محدود. بنابراین تخفیف ها فصلی است و تقریبا آخر فصل گرم و سرد شروع می شود. نگویید حالا که فصل دارد تمام می شود به چه درد می خورد. فرصت را غنیمت بشمرید و با بیست تا هفتاد درصد تخفیف کتانی مورد نظرتان را در رنگ های شاد و شفاف تابستانه یا سنگین رنگین های زمستانه بخرید و بگذاریدش برای سال بعد.

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها

مطمئن باشید تا چشم به هم بزنید فصل عوض شده و شما مانده اید با یک خروار پشیمانی. هر چه زودتر سراغ این فروشگاه ها بروید تخفیف کمتر است و در عوض تنوع مدل و رنگ بیشتر. به ۷۰ درصد که می رسد، تقریبا چیز دندان گیری در ویترین ها نمانده.


شما هم می خواید؟

یک وقتی رنگ و لعاب این خارجی ها زیادی نگیردتان، نه به خاطر کیفیت شان که البته بهترین در نوع خودشان هستند، که از لحاظ قیمت و طراحی. این روزها ممکن است با قیمت 400 هزار تومانی هم برای یک کتانی با برند بین المللی مواجه شوید، در حالی که با همان پول می شود حداقل 10 تا کفش ورزشی خوب ایرانی خرید. اینها دو نمونه از برندهای ورزشی ایرانیهستند. کفش ملی هم که معرف حضور هست. پوستری که می بینید، تبلیغ سال ها پیش کفش فوتبالی است.

نهرین

یادتان هست این تبلیغ را «این چیه این چی چیه؟ کفش نهرین بچه ها! شما هم می خواین؟ بله!» کفش نهرین که البته متولدین دهه 60 باید خاطرشان باشد. مدتی بود و دیگر نبود. ولی این نوید را به شما می دهیم که هنوز هم هست و فقط مثل دیگر برندهای ایرانی تبلیغات را گذاشته اند کنار. من باب نوستول بازی هم که شده می توانید بروید یکی از این کتانی ها را بخرید و توی ذهنتان گمان کنید که غول چراغ بهتان داده. کیفیتش هم بد نیست. غیر از این کتانی ایرانی، کتانی های «گام» هم برند معتبر ایرانی است که تنوع مدل و رنگ خوبی داردو اگر می خواهید ایرانی بخرید، حتما به نمایندگی هایش سر بزنید.

لندرور

پرونده ای ویژه برای کتانی، برندها و مدلها
جان می دهد برای کوهنوردی. ایرانی است و در آذربایجان شرقی تولید می شود. قیمت هایش به نسبت خارجی ها بسیارت پایین تر است. این کفش یکی از تخصصی ترین کفش های ایمنی اکولوژیک است که در ایران ساخته می شود و نگاهش که بکنید می فهمید کفش جانداری است؛ از بهترین چرم گاوی و زیره مقاوم ساخته شده که البته وارداتی از ایتالیاست. کاملا ضدآب و با دوخت ظریف دو ردیفه.

گام

شعار تبلیغاتی اش این جور بود که، گام به گام با کفش گام. بعد یک کتونی اغلب سفید رنگ را می دیدی که دارد صاحبش را روی آسمان راه می برد. وقتی هم می خریدی، حالا نه روی آسمان که روی زمین واقعا راحت راه می رفتی. کفش گام، از نمونه های خوش پای برندهای ایرانی است که خیلی وقت است بی خیال تبلیغ و برندسازی شده. شما ولی توی بازار دنبالش بگردید. بیشتر به کفی نرم و انعطاف پذیرش می نازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریحانه

      من همیشه کفش کتا نی میپوشم اونم از نوع ورزشی و کاتر پیلار

      پاسخ ها

      • بابک

        باهات موافقم ، مخصوصا با برند کاترپیلار ، البته اورجینالش . کاتر پیلار یک کفش فوق العاده زیبا و محکم و در عین حال راحت و با دوام هست منکه هر وقت بخوام کفش بخرم اگه شرایط جیبم خوب باشه حتما میرم سراغ کاتر پیلار و اگر وضع جیبم خوب نباشه ، سعی میکنم کمی خود دار باشم تا شرایط خرید کفش کاترپیلار رو پیدا کنم در یک کلام ، سعی میکنم که خریدم رو طوری انجام بدم که دوبار خرید نکنم

    • زهرا خانوم

      من که به همون آلستار خودم قانعم!!!هم قیمتش مناسبه هم از چشم نمیوفته وهم یه جورایی از مد نمیوفته!

    • کاربر

      ریبوک هم برند خوبیه هم کیفیتش هم قیمتش

    • 110

      چيزي در مورد سالامون ننوشته بودي اگه اولي نباشه جزء اولينهاست

      پاسخ ها

      • بنت الهدا رهنما

        سالومون بی نظیره

    • عاطفه

      كاتر پيلار عاليه ادم خيالش راحته كه پولشو دور نريخته:)

    • سجاد

      جردن هم برند خوبیه

    • اریا

      کتونی سالامون اورجینالشو بخرید بپوشید اونوقت مزه واقعی کتونی و راه رفتن راحت و بچشید..خدایی کتونی محشری هست.قیمت نمایندگیش...495000

      پاسخ ها

      • بنت الهدا رهنما

        بی نظیرترین کتونی که تابحال پوشیدم
        تو آف قیمتش پایین تر هم میشه ولی کیفیتش همونقدر عالیه

    • محمد

      کفش بسکتبال نایک چنده بگید

    • کشاورزی

      یک جفت کفش ورزشی سالمون خریداری کرده ام یکی میگه ارجیناله نفر بعدی میگه فیسه از کج بفهمم کی راست میگه؟

      پاسخ ها

      • بنت الهدا رهنما

        به راحتی می توانید شماره سریال روی کتونی رو در گوگل سرچ کنید
        اگر اورجینال باشه در سرچ عکس کتونی شما عینا خواهد آمد

    • کمال

      مرسی اطلاعات خوبی بود

    • علس شاه حسینس

      سلام
      ممنون از اینکه این سایت رو برقرار کردید مچکرم من دچار بیماری دیابت تیپ یک هستم. یعنی اینکه انسولین میزنم .چه کتانی ای مناسب من هست که استفاده کنم . خواهش منیکنم جوابش رو به مبایلم هم میشه پیامک کنید.
      شماره من: 09198096650

    • محمدامین

      فقط zx
      اونم مدل 8000و6000

    • ali

      از سايت بسيار خوبتان استفاده كامل را بردم درمورد كفش خوب بايد بگم. ادم سالم يك كفش خوب بايد بپوشه بهترين كفش خوب وراحت كفش سبك است مثل كفش نايك

    • ارین

      کت هم دوام خوبی داره و اکثرا برای کوه نوردی خوبه من که همیشه سراغ کت میرم ولی یکمی سبک قدیمی کفش هایی که میزنه

    • بدون نام

      اسیکس چی شد پس!!!!!! خیلش ناقصه

    • سعید

      وانید مشاهده کنید که پول همیشه هم چیز خوبی نیست و خانواده ها را از هم می پاشد. پس اگر از آنها هستید که در راستای حفظ خانواده این چرک را از کف دست شسته اید




      الان این جمله بود نوشتی؟؟؟؟
      پول بده؟

      پول عشقه عشق

      اصلاح کن لطفا

      مشکلات و خلاف و دزدی پایین شهر بیشتره یا شمال شهر؟؟؟؟


      دلیلش فقره

      پس پول بهترین عنصر زندگیه

      اصلاح کن برادر

    • تینوش

      نایک به نظر من با اون تیک اش دیگه خز شده و نوع اصل یا تقلبی شو پای همه میبینی.ریباک برند فوق العاده عالی ای هست.توضیح نمیدم.امتحانش کنید

    • بدون نام

      نایک نپوشیده رفتی ریبوک خریدی بایدم اینو بگی چون نایک ندیدی

    • آزیتا

      کفش نایک عالیه من تمام کتوین هام نایک عاشق مدلnike-nike_zoom_hyperr هستم عالیه
      به خصوص رنگ ابی و مشکی یا شبز و مشکی و ابی

    • لی لی

      brooksیک مارک امریکایی فوق العاده شیک سبک و راحت
      حداقل تقلبیش نیست امتحان کنید
      در مورد جردن هم باید بگم کفش خوبیه

    • رضا

      سلام من دنباب کتانی بوتاس نایک مدل 69574هستم ونتونستم تو سایتهای مختلف پیدا کنم اگر کسی سراغ داره من برم بخرم ممنون میشم بهم خبربدید کجا میفروشنش

    • بنت الهدا رهنما

      با سلام و عرض ادب
      مقاله شما را خواندم و دسته بندی بسیار جالبی داشتید ولی نکته ای من را متأسف کرد.
      کتونی های زیبا و بسیار راحت و عالی سالومون بین آنها نبود.
      من سالهاست که ورزش می کنم از تکواندو و کیک بوکسینگ گرفته تا دوومیدانی. بیش از دو سال است که با کتونی های سالومون SPEEDCROSS3 در دوومیدانی استفاده می کنم. من از مسافت 800 متر تا 10 کیلومتر و صحرانوردی مسابقه داده ام. و حدود سه سال است که حرفه ای می دوم. به جرأت می توانم بگویم یکی از بهترینهای کتونی محصولات دویدن سالومون است.
      از وقتی با آنها می دوم احساس دردی که در پایم نمی گذاشت شبها بخوابم با من خداحافظی کرد. وقتی در فصول غیر از زمستان بخواهم به قله ای صعود کنم با آنها می روم و بدون اینکه خیس شود از مچ پایم به طور بسیار عالی محافظت می کند. علاوه بر همه اینها در صورت بارش برف سبک هم از کتونی های سری speedcross3 بهره می برم. بدون اینکه پایم یخ بزند و خیس شود. سال گذشته در برف هم با آنها تمرین کردم و استادم را به خاطر معرفی این کتونی همیشه دعا می کنم. امسال در مسابقات صحرانوردی استان گیلان با این کتونی ها به راحتی اول شدم، وقتی پای همه بچه ها در باران خیس بود، من از خشکی پاهایم لذت می بردم.
      خلاصه بگویم بهترنی کتونی که داشته ام و مناسب برای همه جا و همه وقت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج