۳۸۷۸۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بیانیه واشنگتن درباره رویارویی نیروی دریایی ایران و آمریکا در خلیج‌ فارس

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما نگرانی‌هایمان را درباره‌ اقدامات نیروی دریایی ایران به این کشور انتقال داده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما نگرانی‌هایمان را درباره‌ اقدامات نیروی دریایی ایران به این کشور انتقال داده‌ایم.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره‌ ادعای شبکه فاکس‌نیوز مبنی بر این این‌که نیروی دریایی ایران روز دهم سپتامبر دو هواپیمای جاسوسی آمریکا را در آب‌های خلیج فارس تهدید به شلیک کرده است، گفت: پاسخ من همان است که درباره‌ رویدادهای مشابه در هفته‌های اخیر داده‌ام. مشخص است که این اتفاقات نگران‌کننده هستند و به طور غیر ضروری موجب افزایش تنش‌ها می‌شود. نیروهای ما در این منطقه و محدوده کاملا بر اساس استانداردهای دریانوردی در آب‌های آزاد عمل می‌کنند. ما نگرانی‌هایمان را به ایران منتقل کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه این نگرانی‌ها منتقل شده است؟ بیان کرد:‌ وزارت دفاع این نگرانی‌ها را اعلام کرده است. من نیز از طریق اعلان عمومی این کار را انجام می‌دهم. من نمی‌خواهم درباره‌ راه‌های ارتباطی دیگری که با دولت ایران داریم صحبت کنم. این مساله که این رویدادها موجب نگرانی است، کاملا روشن است چرا که در یک ماه گذشته چند رویارویی مشابه را شاهد بوده‌ایم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر افزود: ما بارها گفته‌ایم که توافق هسته‌ای برای حل مساله هسته‌ای ایران بوده است و قرار نبوده به تمام رفتارهای ایران رسیدگی کند. با این حال ما خواهان این هستیم که شاهد تغییر رفتار ایران در منطقه باشیم. چیزی که تاکنون تغییر چندانی در آن به وجود نیامده است. اگر ایران می‌خواهد با غرب وارد تعاملات بیش‌تر شود، همان‌گونه که پس از توافق هسته‌ای به وجود آمده است، باید نقشی سازنده‌تر در منطقه ایفا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که توافق هسته‌ای موجب موضع تهاجمی‌تر ایران شده است؟ گفت: من نمی‌توانم آن را غیر محتمل بدانم. ایران نیز همانند تمامی کشورها روندهای سیاسی داخلی خود را دارد که محرک‌های متفاوت متعددی دارد، اما من نمی‌توانم یک ارزیابی در این زمینه داشته باشم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به عضویت ایران در گروه بین‌المللی حمایت از سوریه اشاره کرد و گفت که هدف این گروه پایان دادن به جنگ در سوریه و انتقال سیاسی قدرت در این کشور است. ایران نیز در همین چارچوب به گروه پیوسته است. ما هم‌چنان خواهان این هستیم که شاهد نقش سازنده‌تر ایران در سراسر منطقه باشیم.

تونر هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز شهروندان آمریکایی دیگری در ایران در بازداشت هستند، یا نه؟ اظهار کرد:‌ من شمارش آنها را ندارم اما اگر وجود داشته باشد، ما از هر فرصتی برای رسیدگی به این موضوع با دولت ایران استفاده خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقل کل این بیانیه بود؟؟؟ مصاحبه بود

    • پژمان

      ما که چیزی از توافق هسته‌ای ندیدیم که بخواهیم از بقیه اش ببینیم، حالا هی اینا بگن ایران باید نقش سازنده تری ایفاء کنه، چی قراره بهتر بشه؟؟

    • بدون نام

      آمریکامثله ...ترسیده

    • علی

      سلام هیچوقت به امریکایهااجازه نمیدهم چکمهای نجس خودرابه خاک پاک ایران بگذارند

    • ابوالفضل

      مرگ برامریکاشعاروعملم تالحظه مرگم تمام

    • حسین پیرانه

      آمریکاشیطان بزرگ حیله گردروغگووفریبکاراست

    • رضا

      عجب ... هر کار دلشون میخواد باید بکنن کسی هم نباید حرفی بزنه اینجا ایرانه ..

    • کاوشگر فضایی

      بازم این روانی حرف زد ...

    • علی نظرپور از اصفهان

      وای بحال ان روزی که اقا اجازه بدن ال سعود دوستانشان نابود خواهیم کرد

    • بدون نام

      منفی و مثبت ها خیلی جالبه

    • بدون نام

      یه کاربر به اسم علی فقط گفته بود اجازه نمیدیم نظامیان آمریکایی پاشون رو تو خاک کشور بذارند همه بهش منفی دادند یعنی چی؟؟ یعنی بذارید راحت بیان حمله کنند بکشند تجاوز کنند و غارت کنند ؟؟ قربون غیرتتون بشم

    • بدون نام

      به خاک ایران نمیتونی چپ نگاه کنی جراتشو نداری اقای محترم اینجا ایرانه جونمونم واسه خاکمون ایران میدیم

    • خزایی

      مرگ بر آمریکا .

    • دیو

      اینجا فقط مردم هستند که زجر میکشند وگرنه آب تو دل این اقایان دل واپس تکان نمیخورد امریکا هم با قلم ما را تنبیه میکنه دلار جقدر بود 800 تومن حالا چندیه

    • خادم

      سلام.ایرانی یعنی اعتقاد،غیرت،وطن دوست.هرگز هیچ جانداری حتی فکر تعرض به ایران رو نکنه که پشیمون میشه.مرگ برآمریکا.

    • امین

      از پاسداران غیور این مملکت ممنونیم, به خاطر همه ی جانفشانیها و زحمت ها, بابت امنیتی که داریم, امیدوارم به یاری خدا همیشه موفق و سربلند باشید,,,, درود بر شما غیورمردان و مرگ بر امریکا و اسراییل کودک کش.

    • سبحان

      آمریکایی های بغیر از تصویر پوچ و توخالی هیچ چیز نیستن آنها خوب میدانن در مقابل ایران اگر بخواهند به ایستن که آنهم نمی‌توانند باید قید کل خاورمیانه رو بزنن چون اونموقع هستش که دیگر خاورمیانه ای وجود ندارد.

    • نیما

      آمریکای مکار جزاینکه به همراه انگلیس خبیث ویهودیان صهیونیست در فکر چاپیدن اموال وذخایر مملکت مان باشدبه فکرچیزی دیگری نیست درحیله گری خبره اند ونمونه عینی وزنده اش درقضیه برجام کلاه گذاردن برسر دولت و وزیر خارجه کارکشته کشورمان بود و ازحسن نیت دولت مان نیز سواستفاده کلان نمودند.

    • mohammad

      الان قرن بیست ویکمه زمان شعاردادن گذشته با مرگ برامریکاواسرائیل فقط موردتمسخرمردم دیگرکشورهامیشیم، بجای این حرفا به داد مردم برسید

    • عباس علی فردایی امام سید علی

      مرگ بر امریکا

    • حبیب

      این منفیا رو کیا میدن فکر میکنن آمریکا بیاد همه جا گلستان میشه کشور رو تقسیم میکنن همه رو ميندازن به جون هم
      يه جو غیرت داشته باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج