جاباما
۳۸۷۸۴۳
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

سلما رضایت شغلی کارمندان تا حد زیادی به نوع وظایفی که انجام می‌دهند و مبلغ حقوقی که دریافت می‌کنند، بستگی دارد. اماشرکت‌های بزرگ برای اینکه کارمندان‌شان را راضی نگه دارند، فقط به طراحی وظایف شغلی مطلوب یا تعیین فیش حقوقی عالی اکتفا نمی‌کنند، بلکه مزایای شغلی متعددی نیز در نظر می‌گیرند تا رضایت کارمندان‌شان در طولانی‌ مدت حفظ شود.

وب‌سایت چطور - صدف دژآلود: فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی موجب بهبود رضایت شغلی می‌شوند؟ مسلما رضایت شغلی کارمندان تا حد زیادی به نوع وظایفی که انجام می‌دهند و مبلغ حقوقی که دریافت می‌کنند، بستگی دارد. اما جالب است بدانید شرکت‌های بزرگ برای اینکه کارمندان‌شان را راضی نگه دارند، فقط به طراحی وظایف شغلی مطلوب یا تعیین فیش حقوقی عالی اکتفا نمی‌کنند، بلکه مزایای شغلی متعددی نیز در نظر می‌گیرند تا رضایت کارمندان‌شان در طولانی‌مدت حفظ شود. در مطلب حاضر قصد داریم به بررسی حقوق و مزایای کارمندان‌ در شرکت‌های بزرگ بپردازیم.
حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

در ابتدا، توجه‌تان را به اطلاعات منتشر شده در سایت گِلاس‌دُر (Glassdoor) جلب می‌کنیم. گفتنی است کارمندان شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به آدرس www.glassdoor.com، بدون اینکه هویت‌شان شناسایی شود، در مورد جنبه‌های مثبت و منفی شرکت محل کارشان نقد بنویسند. اطلاعات منتشر شده در این سایت نشان می‌دهد مزایا تعریف شده از سوی کارفرما یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ۵۷ درصد کارمندان در انتخاب فرصت‌های شغلی بوده است. همچنین به گزارش گِلاس‌دُر، به طور میانگین ۴ نفر از هر ۵ کارمند ترجیح می‌دهند به جای افزایش حقوق به مزایای شغلی‌شان اضافه شود. ۵ مورد از مزایایی که بیشترین تکرار را در بازخوردهای کارمندان داشته‌اند عبارتند از:

  • بیمه‌ی درمان (شامل خدمات پزشکی و دندانپزشکی): ۴۰ درصد
  • مرخصی استحقاقی (با حقوق): ۳۷ درصد
  • پاداش به ازای عملکرد مطلوب: ۳۵ درصد
  • مرخصی استعلاجی (جهت بهبود بیماری) با حقوق: ۳۲ درصد
  • طرح پس‌انداز یا حقوق بازنشستگی: ۳۱ درصد

با توجه به این داده‌ها، اکنون بسیاری از شرکت‌ها به اهمیت فراوان مزایای شغلی در افزایش رضایتمندی کارمندان پی برده‌اند. این آگاهی موجب شده است شرکت‌های بزرگی که توان مالی کافی دارند، به تبیین مزایای شغلی جدید فکر کنند، مثلا اعطای مرخصی با حقوق به کارمندانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند یا ارائه‌ی طرح بازپرداخت وام دانشجویی به کارمندان تازه فارغ‌التحصیل.

آنچه در ادامه می‌خوانید نمونه‌های بیشتری از مزایایی هستند که شرکت‌های بزرگ به کارمندان‌شان اعطا می‌کنند. این اطلاعات را کارشناسان گِلاس‌دُر در نتیجه‌ی بررسی صدها هزار بازخوردی که از آگوست ۲۰۱۴ در این وب‌گاه ثبت شده‌ منتشر کرده‌اند. همچنین رتبه‌ای که در مجموع به مزایای شغلی هر یک از شرکت‌های نام‌برده داده شده، حاصل ارزیابی دست‌کم ۲۰ بازخوردی است که از ۲۸ ژانویه‌ی ۲۰۱۶ به بعد ثبت شده‌اند. این رتبه‌ از ۵ نمره و صرفا بر مبنای بازخوردهای کارمندان محاسبه شده‌ است.

۱. نِتفلیکس (Netflix)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

نِتفلیکس یک شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده‌ی خدمات صوتی و تصویری آنلاین است. این شرکت به کارمندانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، یک سال مرخصی با حقوق اعطا می‌کند. طی این یک سال، فرد می‌تواند به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت در محل کار حضور پیدا کرده و هر زمان که نیاز داشت به مرخصی برود (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۳.۷).

۲. رِی (REI)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

رِی یک شرکت سازنده‌ی تجهیزات تفریحیِ مخصوص فضای باز است. این شرکت، سالانه دو روز مرخصی با حقوق به کارمندانش اعطا می‌کند. افراد می‌باید از این مرخصی که «روزهای کیف و حال» نامیده می‌شود به منظور انجام فعالیت‌های تفریحی مورد علاقه‌ی خود در فضای باز استفاده کنند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴).

۳. سِلزفورس (Salesforce)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

سِلزفورس یک شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده‌ی خدمات رایانش ابری است. به کارمندان این شرکت، سالانه شش روز مرخصی با حقوق اعطا می‌شود و می‌باید از این مرخصی به منظور انجام فعالیت‌های داوطلبانه استفاده کنند. همچنین هر کارمند، سالانه مبلغ ۱۰۰۰ دلار (حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) جهت کمک به خیریه‌ دریافت می‌کند. انتخاب خیریه نیز به عهده‌ی خودِ کارمند است (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۵).

۴. اِسپاتیفای (Spotify)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

اِسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است. شرکت ارائه‌دهنده‌ی این سرویس به کارمندانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، شش ماه مرخصی با حقوق اعطا می‌کند. والدینی که پس از اتمام دوره‌ی مرخصی به محل کار بازمی‌گردند، از یک ماه امتیاز کار انعطاف‌پذیر نیز بهره‌مند می‌شوند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۲).

۵. صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

صندوق جهانی حیات وحش یک نهاد بین‌المللی غیردولتی است که در زمینه‌ی حفاظت از حیات وحش و منابع طبیعی فعالیت می‌کند. کارمندان این نهاد اجازه دارند هر دو هفته یکبار در روزهای جمعه، مرخصی با حقوق درخواست کنند. این جمعه‌ها در صندوق جهانی حیات وحش به «جمعه‌های پاندا» شهرت دارند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۵).

۶. اِیربی‌اِن‌بی (Airbnb)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

گردشگران ۱۹۱ کشور جهان می‌توانند با مراجعه به سایت اِیربی‌اِن‌بی از فهرست اقامتگاه‌های مقصد مطلع شده و نسبت به اجاره‌ی محل مورد نظر اقدام کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ توسط کارشناسان گِلاس‌دُر به عنوان برترین محل کار شناخته شد. در اِیربی‌ان‌بی به هر کارمند، سالانه مبلغ ۲۰۰۰ دلار (حدود ۷ میلیون تومان) کمک‌هزینه‌ی سفر تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، افراد می‌توانند برای اقامت‌شان در طول سفر به یکی از اقامتگاه‌هایی که در سایت این شرکت ثبت شده، در هر کجای دنیا که باشد، مراجعه کنند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۶).

۷. پی‌‌دبلیو‌سی (PwC)
حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

پی‌دبلیوسی یک شرکت چندملیتی ارائه‌دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای است. کارمندان این شرکت، سالانه مبلغ ۱۲۰۰ دلار (حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) کمک‌هزینه‌ی بازپرداخت وام دانشجویی دریافت می‌کنند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴).

۸. پینتِرِست (Pinterest)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

پینتِرِست یک شبکه‌ی اجتماعی محبوب برای اشتراک‌گذاری عکس است. این شرکت به کارمندانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، سه ماه مرخصی با حقوق به اضافه‌ی یک ماه امتیاز کار پاره‌وقت اعطا می‌کند. برای کارمندانی که مشمول این مرخصی می‌شوند، دو جلسه‌ی مشاوره نیز در نظر گرفته شده تا بتوانند به کمک مشاور برای بازگشت به محل کار برنامه‌ریزی کنند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۷).

۹. بِرتون (Burton)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

بِرتون یک شرکت آمریکایی سازنده‌ی تجهیزات اسکی است. کارمندان این شرکت در روزهای برفی سال، بلیط ورود رایگان به پیست اسکی دریافت می‌کنند و می‌توانند از اسکی روی دامنه‌ی کوه‌های برفی لذت ببرند. (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴)


۱۰. توئیلیو (Twilio)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

توئیلیو یک شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات ابری است. این شرکت به هر کارمند یک کتابخوان کیندِل (Kindle) و ماهانه مبلغ ۳۰ دلار (حدود ۱۰۵ هزار تومان) بابت خریداری کتاب اعطا می‌کند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴).

۱۱. توئیتر (Twitter)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

حتی اگر از کاربران توئیتر نباشید، حداقل اسم این شبکه‌ی اجتماعی به گوش‌تان خورده است. کارمندان این شرکت، روزانه سه وعده غذا دریافت می‌کنند. طب سوزنی در محل کار و سایر کلاس‌های بهبودی از دیگر امکاناتی هستند که برای کارمندان توئیتر فراهم شده است (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۳).

۱۲. والت دیزنی (Walt Disney)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

کارمندان شرکت محبوب و نام‌آشنای والت دیزنی می‌توانند به همراه خانواده و دوستان‌شان از تفریح در پارک‌های دیزنی‌لَند لذت ببرند. کارمندان این شرکت برای ورود به شادترین جای روی زمین، بلیط رایگان دریافت می‌کنند و از تخفیف هتل و خرید کالا نیز برخوردار می‌شوند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴).

۱۳. فیسبوک

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که با شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک آشنا نباشد. این شرکت به کارمندانی که تازه صاحب فرزند می‌شوند، مبلغ ۴۰۰۰ دلار (حدود ۱۴ میلیون تومان) وجه نقد هدیه می‌دهد (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۷).

۱۴. اِوِرنُت (Evernote)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

اِوِرنُت یک اپلیکیشن یادداشت‌نویسی است. کارمندان این مجموعه می‌توانند با شرکت در کلاس‌های «آکادمی اِوِرنُت» از انجام فعالیت‌های تیمی لذت ببرند و مثلا پخت شیرینی ماکارون را یاد بگیرند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۳).

۱۵. اِپیک سیستِمز (Epic Systems)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

اِپیک سیستِمز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی نرم‌افزارهای ثبت و ساماندهی اطلاعات پزشکی است. این شرکت به کارمندانی که پنج سال از مدت فعالیت‌شان می‌گذرد، چهار هفته فرصت مطالعاتی با حقوق اعطا می‌کند تا بتوانند استعدادهای خلاقانه‌ای را که در خود سراغ دارند، پرورش دهند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۳).

۱۶. اَدوبی (Adobe)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

نرم‌افزارهای پرکاربرد اَدوبی را که حتما می‌شناسید. این شرکت به مدت یک هفته در زمستان (دسامبر) و یک هفته در تابستان تعطیل است (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۶).

۱۷. آسانا (Asana)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

آسانا یک اپلیکیشن مدیریت و پیگیری کارهای گروهی است. کارمندان این شرکت به خدمات مشاوره‌ای در خارج از محل کار دسترسی دارند. موضوع این جلسات مشاوره نیز آموزش مهارت‌های کار و زندگی است (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۹).

۱۸. زیلو (Zillow)

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

زیلو یک بنگاه آنلاین معاملات املاک است. زنان کارمندی که از طرف این شرکت به سفرهای کاری فرستاده می‌شوند و البته فرزند شیرخوار هم دارند، می‌توانند با استفاده از امکاناتی که شرکت در اختیارشان می‌گذارد، شیر خود را در بطری‌های مخصوص حاوی شیر در سریع‌ترین زمان با هزینه‌ی شرکت برای نوزادشان، به منزل ارسال کنند (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۵).

۱۹. گوگل

حقوق و مزایا در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

گوگل هم که معرف حضورتان هست. در این شرکت، چنانچه کارمندی فوت شود، ۵۰ درصد حقوق وی به مدت ۱۰ سال به همسرش پرداخت خواهد شد (رتبه‌ی مزایای شغلی: ۴.۶).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آموزش و پرورش ایران:
      یک شرکت دولتی
      کارمندان واقعا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج