کد خبر: ۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۲۴۷۵۲۹
تعداد نظرات: ۳۵۶ نظر
سلطان سلیمان اول یا سلیمان كبیر، با 46 سال سلطنت، طولانی‌ترین دوران زمامداری را در تاریخ امپراتوری عثمانی داشت. طی این 46 سال حكومت، افراد زیادی در حكمرانی بر قلمروی وسیع عثمانی نقش پیدا كردند كه بسیاری از آنها در مجموعه «حریم سلطان» حضور دارند
برترین مجله اینترنتی ایران

مجله ایده آل: سلطان سلیمان اول یا سلیمان قانونی، یا سلیمان كبیر، با 46 سال سلطنت، طولانی‌ترین دوران زمامداری را در تاریخ امپراتوری عثمانی داشت. طی این 46 سال حكومت، افراد زیادی در حكمرانی بر قلمروی وسیع عثمانی نقش پیدا كردند كه بسیاری از آنها در مجموعه «حریم سلطان» حضور دارند و البته چند كاراكتر خیالی و غیرواقعی هم به این داستان اضافه شده‌اند. اگرچه ساخت مجموعه حریم سلطان هنوز ادامه دارد و با توجه به موج اعتراض‌های انجام شده به آن به نظر می‌رسد شیوه و رویكرد سریال تغییر كند و برخی شایعات حاكی از این است كه ممكن است سازندگان مجموعه آن را تا به انتهای داستانی كه در آغاز نوشته شده است نسازند، اما به هر حال براساس كتابی كه فیلم از روی آن ساخته شده است و از روی تاریخ می‌توان پایان زندگی تمام بازیگران اصلی این مجموعه را ترسیم كرد. آنچه می‌خوانید سکانس‌های آخر داستان «حریم سلطان» است.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

روزهای آخر سلطان چگونه گذشت

سلطان سلیمان اول، مرزهای عثمانی را به بزرگ‌ترین حد خود رساند و در داخل امپراتوری هم اقدامات اصلاحی زیادی انجام داد و تحولاتی در امور اقتصاد، مالیات و هنر را رقم زد، او در عین حال ارتباطاتی با تمام مراكز قدرت در جهان برقرار كرد و اجازه تجارت با كشورهای نزدیك و دوردست را صادر كرد و به پیروان سایر ادیان الهی اجازه زندگی در قلمروی عثمانی زیر لوای دین خود را داد اما به هر حال دوران حكومت طولانی او با جنگ‌ها،‌ خونریزی‌ها، خشونت‌ها، قتل‌عام‌ها و اسارت‌‌های بسیاری همراه بود و برخی اقدامات این سلطان با هر معیاری خشونتی فاجعه‌بار محسوب می‌شود (ازجمله قتل 2فرزندش با دستور مستقیم خود او و دستور قتل 4 نوه‌اش از جمله یك كودك شیرخواره.) در نهایت سلطان سلیمان كه به روایت تاریخ بیشتر عمر خود را در جنگ بوده (و به روایت سریال حریم سلطان اكثر عمر او در حرمسرا گذشته) در زمان جنگ با مجارها، در خارج شهر كنستانتین پل، بیمار شد و در روز پنجم یا ششم سال 1566 میلادی درگذشت. علت مرگ او را بعضی مورخان حمله قلبی و برخی دیگر مشكل تنفسی ذكر كرده‌اند.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

در كتاب‌های تاریخی اشاره‌های زیادی به پشیمانی سلطان سلیمان از به قتل رساندن فرزندانش و وزیر اعظم او و تحت نفوذ خرم سلطان قرار گرفتن، شده است اما در كتاب‌های داستانی آمده كه سلطان چند ماه آخر عمر خود را صرفا به كابوس دیدن و ابراز ناراحتی و اشك ریختن و اظهار پشیمانی نمی‌گذرانده است، حتی در یك كتاب داستانی اشاره شده است كه سلیمان به دلیل این اقدامات از شدت شرمساری در آخر عمر خود دیوانه شده بود، اما بعید به نظر می‌رسد چنین روایتی صحت داشته باشد. البته باید این احتمال را هم در نظر داشت كه با توجه به جایگاه ویژه سلطان سلیمان در تاریخ عثمانی، به نوعی طی تاریخ اعقاب او تلاش كنند تا هرگونه تصویر ناپسند و زشت و ضعیف از او را از صفحات تاریخ پاك كنند.

سلطانی با رفتاری عجیب

در این مجموعه شخصیت سلطان سلیمان شخصیتی مستبد و دیکتاتور تصویر شده ولی در بعضی از جاها این شخصیت دیکتاتور کاملا نزول پیدا می‌کند و شکسته می‌شود به طور مثال او به خاطر یکی از همسرانش تمام اصول و قواعد خود را زیر پا می‌گذارد که این رفتار بسیار عجیب است.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

خالد ارگنچ (سلطان  سلیمان)

متولد 30 آوریل 1970 در استانبول تركیه و یك بازیگر ترك‌تبار است. او پسر ساییت ارگنج، یكی از بازیگران شناخته‌شده تركیه است. تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان بشیكتاش آتاتورك در سال 1989 به اتمام رساند و بعد به دانشگاه فنی استانبول رفت. ولی بعد از یك سال آنجا را ترك كرد و به دانشگاه هنرهای زیبا رفت و پس از آن نیز به شغل اپراتوری كامپیوتر و فروشندگی پرداخت و بعد از آن وارد دنیای بازیگری شد.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

  سلما ارگچ (خدیجه سلطان)

متولد اول نوامبر 1978 در آلمان،  روانشناس، و بازیگر زن ترك است. در شهر هام در آلمان به دنیا آمد. به مدت 3 سال در دانشگاه وستفال ویلهم مونستر به تحصیل در رشته پزشكی پرداخته و سپس در دانشگاه فرن‌یونی هاگن در رشته‌های فلسفه و روانشناسی تحصیلات خود را تكمیل كرده است. او در سال 2000 میلادی پا به عرصه بازیگری گذاشت.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

  نورفتاح اوغلو(ماه دوران)

متولد 13 نوامبر 1980 است. بازیگر دورگه كه در شهر دویسبورك از كشور آلمان به دنیا آمده است. مدتی با نام نور آیسان به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخت كه نام فامیل همسرش بوده است. اما بعد از مدتی نام خود را تغییر داده و با اسم اصلی خویش به فعالیت می‌پردازد. او در سریال حریم سلطان در نقش ماه دوران تا حد مطلوبی به شهرت می‌رسد كه البته هنوز جزء بازیگران مطرح و پرطرفدار تركیه به حساب نمی‌آید.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

  بوراك اوزچیویت(اوغلو)

بوراك اوزچیویت كه نقش مالكوچ اوغلو را در سریال حریم سلطان بازی می‌كند  در تصاویر تبلیغ ژل اصلاح صورت حضور داشته است. حریم سلطان سریالی است كه بازیگرانش از بازیگران درجه 2 و 3 تركیه هستند و در انواع و اقسام تبلیغات نازل بازرگانی به عنوان بازیگر دیده می‌شوند.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

   نباهت چهره (والده سلطان):

زاده 15 مارس 1946 یك بازیگر ترك است. از طرف پدرش یك رگ گرجستانی دارد. از بازی‌های معروف او می‌توان  در سریال حریم سلطان و همچنین سریال عشق ممنوع نام برد. او از بازیگرهای قدیمی تركیه است كه البته هیچ وقت بازیگر مطرح و تراز اولی نبوده و بیشتر طی سال‌های گذشته با بازی در نقش زنان سالخورده به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخته است.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

اوكان یالابیك (ابراهیم پاشا)

متولد 23 دسامبر 1978 در بالك حصار تركیه است. در دوره دبیرستان تصمیم به بازیگری می‌گیرد. ابتدا وارد تئاتر مدرسه شده و سپس تصمیم می‌گیرد به صورت رسمی به تحصیل بازیگری بپردازد. به همین منظور به دانشكده هنرهای زیبای استانبول رفته ودر آنجا زیر نظر متخصصان بازیگری به تحصیل می‌پردازد. اوكان یالاییك را می‌شود یكی از بازیگرهای درجه دو یا سه تركیه دانست.



قتل ابراهیم پاشا توسط سلطان سلیمان

وزیری كه در آغاز پسرك دهاتی اسیری بود كه آرام‌آرام پله‌های ترقی را طی می‌كرد پس از نوكری به پیشكاری و سپس مشاوری و سپس وزیری اعظم و دامادی خانواده سلطنتی رسید. او که توسط سلطان سلیمان به دلیل محل تولدش «پارگایی» نامیده می‌شد قبل از آنكه وزیر اعظم شود از سلطان خواست او را به این پست منصوب نكند، زیرا از جانش می‌ترسید، اما سلطان او را منصوب كرد و به او اطمینان داد خطری او را تهدید نخواهد كرد، اما ابراهیم پاشا چنان قدرت و نفوذ و ثروتی پیدا كرد كه دشمنان بسیاری یافت. در سریال حریم سلطان دشمن شماره یك او خرم سلطان تصویر شده است اما در تاریخ آمده كه ابراهیم قربانی توطئه‌های سرداران سپاه، ‌‌وزیران و به خصوص حسابدار اعظم دولت عثمانی اسكندر چلبی شده است اما اینكه در توطئه‌چینی علیه او ردپاهای خرم سلطان هم وجود داشته شكی در میان نیست.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

 در كل  در تاریخ آمده است كه ابراهیم پاشا چندبار به دلیل اعتماد شخص سلطان به او، از توطئه‌هایی كه علیه او چیده شده بود جان سالم به در برد، اما در نهایت یك روز صبح، جنازه بی‌جان او در راهروهای كاخ توپقاپی پیدا می‌شود (او در مجموع 13 سال وزیر اعظم دولت عثمانی بود) مراسم به خاكسپاری او هم برخلاف معمول مراسمی معمولی و ساده بوده است، اما در تاریخ آمده است كه سلطان سلیمان پس از مرگ مشكوك پارگایی بارهاو بارها اظهار ناراحتی كرده و به گونه‌ای به خطا بودن آن مرگ اشاره كرد كه معلوم بود چنین قتلی با نظر مستقیم او انجام شده است. تاریخ گواهی می‌دهد كه به قتل رساندن وزیر اعظم از بزرگ‌ترین اشتباهات سلطان سلیمان بوده است.



کشتن پسر، اشتباهی که سلطان سلیمان را دیوانه کرد

پسر بزرگ پادشاه با اینكه می‌داند احضار به احتمال بسیار زیاد برای به قتل رساندن اوست اما دستور پدر را اجابت می‌كند و سلطان به شیوه‌‌ای ناجوانمردانه او را در خیمه خود به قتل می‌رساند.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

مصطفی، پسر ارشد سلطان سلیمان تنها پسر او از زنی غیر از خرم‌ سلطان، فرزند ماهی دوران گل‌بهار سلطان بود،  فرزندی كه تاریخ گواهی داده در میان برادران و خواهرانش و اصلا در كل تاریخ  عثمانی یكی از نوادر بوده است. در واقع تمام روایات تاریخ حاكی از هوش، شجاعت و قدرت این شاهزاده است. اما مصطفی یك دشمن عمده به نام «خرم سلطان» داشت كه می‌‌دانست اگر مصطفی به عنوان شاهی برسد به رسم عثمانی‌ها تمام برادران تنی و ناتنی خود یعنی فرزندان خرم و احتمالا خود او را به قتل خواهد رساند. خرم سلطان پس از به قتل رسیدن ابراهیم پاشا افراد نزدیك به خود را به سمت‌های وزیر اعظمی و وزیر محاسبات و مالیات می‌گمارد و با كمك آنها و البته فرماندهان ینی چری (سپاهیان مخصوص و ویژه عثمانی) شروع به توطئه و بدگویی علیه مصطفی می‌كند و در نهایت این بدگویی‌ها منجر به این می‌شود كه سلطان مصطفی را احضار كند، پسر بزرگ پادشاه با اینكه می‌داند احضار به احتمال بسیار زیاد برای به قتل رساندن اوست اما دستور پدر را اجابت می‌كند و سلطان به شیوه‌‌ای ناجوانمردانه او را در خیمه خود به قتل می‌رساند.

تقریبا تمامی مورخان ترك و اروپایی متفق‌القول می‌گویند به قتل رسیدن این شاهزاده شایسته بزرگ‌ترین اشتباه سلطان سلیمان بوده است و او تنها كسی بوده كه می‌توانست شكوه و افتخار و وسعت امپراتوری پدر را حفظ  كند و قتل او و به حكومت رسیدن سلیم دوران اوج  عثمانی را پایان داده است و دوران نزول این امپراتوری را رقم زده است. بوسكوبر، سفیر اتریش در دربار  عثمانی در مورد مصطفی نوشته: «مصطفی تحصیلكرده‌ترین، باهوش‌ترین و شجاع‌ترین مردی است كه در میان عثمانی‌ها دیده‌ام، امیدوارم كه این شاهزاده هیچگاه فرمانده قشون عثمانی در جنگ با اروپایی‌ها نشود.»

در برخی روایات ترك آمده است كه سلطان سلیمان پس از كشتن پسر ارشدش بسیار از این كار ناراحت بوده و بارها خرم را به دلیل تلقین خیانت مصطفی به او سرزنش كرده و حتی از خود دور كرده حتی اشاره شده كه سلطان شعری در غم فرزندش می‌سراید كه به دستور سلطان سلیم تمام نسخه‌های موجود این شعر معدوم می‌شود.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

مهمت گونسور(شاهزاده مصطفی)

مهمت گونسور  متولد سال 1975 در شهر استانبول تركیه  در مدرسه ایتالیایی این شهر تحصیل كرد و در 14 سالگی اولین فیلمش را بازی كرد. او پس از پایان تحصیل در دبیرستان به كار در كافه پرداخت و سپس مدل یك برند پوشاك شد اما بالاخره  به سینما برگشت و با فیلم«حمام»مشهور شد.این بازیگر تازه بعد از چند سال حضور در سینما در 28 سالگی برای اولین بار به كلاس بازیگری رفت و سال بعد از پایان كلاس‌ توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم آنتالیا  را بگیرد.



قاتلی سنگدل که  آرزو به دل از دنیا رفت

كنیزی كه به روایتی از اوكراین آمده بود و به روایتی از رومانی اسم اولیه‌اش روكسولانا بوده (و به روایتی آناستازیا) توسط تاتارها اسیر می‌شود و مرگ پدرش كه یك كشیش ارتودوكس بود را به چشم می‌بیند و همان موقع تصمیم می‌گیرد از مسببان این اتفاق انتقام بگیرد. اما در تاریخ تركیه آمده است كه تمام كینه‌توزی‌ها و دشمنی‌های خرم‌سلطان و توطئه‌های او ناشی از حرص به قدرت و ترسش از رقبا بوده است. به هر حال خرم سلطان طی سال‌های حضورش در حرم سلطان سلیمان از یك كنیز به زنی آزاد كه به همسری پادشاه عثمانی درآمد (این اتفاق تنها یك بار افتاده است) ارتقا یافت. او طی 30 سال حضورش در دربار، 4 پسر و یك دختر برای سلیمان به دنیا آورد اما معروف است كه می‌گویند 10برابر این تعداد جان گرفت.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

در واقع ردپای او در قتل ابراهیم‌پاشا، شاهزاده‌ مصطفی و بسیاری از زنان دربار و بزرگان سپاهی و حكومتی دولت عثمانی دیده می‌شود. در نهایت خرم پس از آنكه به آرزوی خود یعنی مطمئن شدن از جانشینی سلیمان با یكی از فرزندان خود رسید و به نفر اول حرم سلطان بدل شد، در 52 سالگی به علت ابتلا به عفونت ریه درگذشت. اما او به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش یعنی بدل شدن به والده سلطان نرسید، زیرا همسرش پس از او از دنیا رفت. در تاریخ تركیه آمده است كه خرم سلطان به رغم كینه‌توزی‌هایش قلبی مهربان داشته است و ساختن بیمارستانی مخصوص زنان، چند مكتبخانه و یك حمام بهداشتی توسط او را نشانه‌هایی از نوع‌دوستی و مهربانی او می‌دانند. در تاریخ ردپایی از پشیمانی خرم سلطان از اقداماتی كه انجام داده ثبت نشده است، اما در داستان‌های نوشته شده شاید از لحاظ دراماتیك كردن داستان آمده كه خرم در انتهای عمر خود از اقدامات مرگبارش پشیمان شده است.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟

مریم سارا اوزلی (خرم سلطان)

متولد12 اوت 1983 بازیگری ترك‌تبار اهل آلمان است. در كارنامه كاری‌اش دریافت جایزه كیك را به عنوان بهترین بازیگر زن دارد. در فیلم‌هایی همچون ستاره‌ها بر روی نخ، خط و سفر بی بازگشت نقش‌هایی فرعی به عهده داشته است. او پیش از این در سریالی به اسم «پرونده‌ای برای دو نفر» نیز به ایفای نقش پرداخته اما با بازی در سریال حریم سلطان شناخته شده و به شهرت رسیده است كه البته شهرتش در تركیه بسیار كمتر از شهرتش در ایران است.

یکی از همسران سلطان سلیمان، خرم سلطان نقش برجسته‌ای در این سریال دارد که فردی است با روحیه قوی و محکم که به دلیل کمبودهایی که در گذشته داشته و بلاهایی که سرش آمده کینه شدیدی را با خود حمل می‌کند ولی برای رسیدن به اهدافش کاملا ثابت‌قدم و نترس است اما تمام روابط انسانی را زیر پا می‌گذارد و زیر یک نقاب پر از حسادت و کینه زندگی می‌کند، حتی به صمیمی‌ترین دوست خود پشت کرده و قصد جان او را می‌کند که به نظر من چنین تصویری هیچ آثار مثبتی روی روابط دوستی به‌خصوص در دختران  ما نخواهد گذاشت.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟


استاد تاریخ دانشگاه تركیه: سریال‌های تاریخی تركیه واقعی نیستند

ارهان افیونچو، یكی از پروفسورهای هیأت علمی موسسه عالی فرهنگ، زبان و تاریخ آتاتورك كه مشاور سابق سریال حریم سلطان نیز بوده است، می‌گوید: سریال‌های تاریخی تركیه كاملا با واقعیت متفاوت هستند. سریال‌های تاریخی علاوه بر یك بعد واقعی، یك بعد تخیلی هم دارند. شما برای ساخت بعد تخیلی این سریال‌ها به تفكر بیشتری نیاز دارید، زیرا باید یك داستان خلق كنید. از سوی دیگر واقعیت‌های سیاسی را می‌دانید و باید آنها را به سریال در حال ساخت اضافه كنید. اما كسی نمی‌داند كه سلطان زنانش را چگونه به دست می‌آورد و روزمرگی خود را چگونه سپری می‌كرد و به همین دلیل است كه شاید باید داستان‌پردازی كند؛ چیزی كه ما در حریم سلطان انجام دادیم در ابتدا بحث برفرستادن سلطان این سریال به سفرهای باشكوه بود و من قسمت سفرها را به سریال اضافه كردم اما نكته جالب این بودكه تعداد مخاطبان و رتبه سریال در این قسمت‌ها كاهش پیدا می‌كرد. به نظر من باید به بخش محرمانه زندگی خصوصی احترام گذاشت. در غیر این صورت این بی‌احترامی به زندگی خصوصی افراد است. در مستندات هیچ تخیلی وارد نیست اما بسیاری از سریال‌های تاریخی تركیه، داستانی هستند نه مستند و با واقعیت فاصله دارند.



چرا حتی سلطان محبوب شد؟

اگر بخواهیم روی سریال حریم سلطان متمركز شویم و به روابط افراد نگاه کنیم، می‌بینیم که روابط متزلزلی که بین افراد وجود دارد می‌تواند کاملا بر روابط زوجین، خانواده‌های ایرانی، دخترها و پسرهای جوان ما تاثیرگذار باشد. متاسفانه شب‌های متمادی که خانواده ها جمع صمیمی‌شان و حرف‌ها و صحبت‌هایی که خیلی ارزشمند هستند را رها می‌کنند و تمام حواسشان به تماشای این سریال می‌رود در واقع به اساس خانواده خود ضربه می‌زنند.

    چرا  طرفدار دارد؟

به نظر می‌رسد این مجموعه تا حدودی مورد استقبال قرار گرفته که به نظر من این موضوع چند دلیل عمده دارد: 1. نزدیک بودن فرهنگ ترک‌ها به ما، مسلمان بودن آنها، نزدیکی بسیاری از اعتقادات و عقایدشان، رواج داشتن مرد سالاری در این جامعه، حتی نزدیک بودن غذاهاو افکار خرافی‌شان. 2. لوکس بودن و اشرافیت بیش از حد و تنوع در لباس‌ها و فرم و رنگ‌آمیزی آنها، زیورآلات و جواهرات و همچنین استفاده از مناظر طبیعی و زیبا.3. علاقه طبیعی عموم مردم به سریال‌هایی که در آنها احتیاجی به زیاد فکر کردن و گذاشتن انرژی نیست  و همه چیز داستان بیان می شود نه اینكه ذهن و فکر مخاطب را درگیر کند. 4. وجود تعداد کثیری از اقوام ترک در ایران و همچنین شناخت ایرانی‌ها از کشور ترکیه و وقایع این کشور.

    یك دنیا بدآموزی

در كل می‌شود گفت این سریال ترویج دروغ و خیانت‌کاری و جبران بیمارگونه حقارت‌ها و کینه توزی های افراطی است. یکسری افکار انتقام‌گیرانه، کینه‌توزانه، حسادت‌های بیمارگونه، قدرت‌طلبی، جبران همراه با حقارت‌های زیاد و خرد کردن افراطی شخصیت‌ها به دلیل رسیدن به اهداف، در آن است که به هیچ عنوان تاثیر خوبی به‌خصوص بر جامعه ما نخواهد داشت. نشان دادن خیانت‌ها و تعدد روابط نامناسب می‌تواند کاملا بر روابط زوجین و دیدگاه‌های جوانان ما تاثیرگذار باشد و به علت اینکه مدام جلوی چشمشان هست، عادی و طبیعی جلوه کند. همه ما کارهایمان را با یاد و نام خدا آغاز می‌کنیم، پس بهتر است تا پایان آن کار نیز خدا را به خاطر داشته باشیم و از او کمک بخواهیم و در هر سطح و مقامی فراموش نکنیم که از کجا آمده‌ایم و بدانیم انسانیت و انسان بودن بالاترین مقام بشر است.
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۵۶
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
پاسخ
88
110
مجله چی شد که تصمیم گرفتی در مور د این سریال همش تیتر بذاری بـــــــــــــــــابــــــــــــــــــا جمع کن این خاله زنک بازیاتو -
4 تا مطلب علمی بذاری بخدا بازدید روزانه از مجله بیشتر میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
در کل بنده تمامی نظرات شما کاتبان عزیز را حوندم ولی در وقع ماهواره وسیله ی بدی که نیست (بستگی به نحوه استفاده از اون داره)
بنده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی گله دارم که چرا قدرت فیلمسازیش رو از دست داده. واقعا در این وضعیت بحرانی جامعه پیشنهاد منه با کرگردان هایی که اثری از آنها در صدا و سیما نیست.(مهران مدیری ، رضا عطاران) امید دارم که پیشرفتی رو شاهد باشیم
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
سعی کنید که با واقعیت ها بیشتر روبه رو باشید.
در واقع تاریخ همیشه به دست قدرتمندان نوشته می شده است. کارگردان هم در این سریال دولت عثمانی را آنجور که بوده ( جنایت هایی که انجام داده است ) به نمایش نکشیده است چرا که هم تاریخ ترکیه زیر سوال می رود و هم اینکه انتظارات مردم از تاریخشان کمرنگ تر می شود ور اینکه در نتیجه گرایش به سمت تاریخ کشورهای دیگر پیدا می کنند.
نظر مولود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
همش دروغه کتاب واقعیش اصلا خیلی با این فرق داره
نظر کامبیز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
به نظر من این سریال غیر از اینکه وقتتو تلف کنی و به کارهات نرسی نیست
نظر saeed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
خیلی سریال خوبیه کار ب حاشیه هاش نداشته باشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
پاسخ
66
66
خیلی خوب بود
من سریالوخیلی دوست داشتم اما صمیمی ترین دوستم که 12سال با همیم با نامزدم تحت تاثیراین سریال بهم خیانت کردن
آدم های بی جنبه ای که اینجوری تحت تاثیر قرارمیگیرن و ارزشهاروزیرسوال میبیرن...
پاسخ ها
نظر سریه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
اونا دیگه خیلی داغون بودن بابا
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
حالا از کجا می دونی تحت تاثیر این سریال بوده؟
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اونوقت تحت تاثیر کدوم کاراکتر فیلم؟
سلطاااااان سبیمان
نظر متفکر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
چه ربطی به سریال داره. دوستت و نامزدت ادم نبودن. اینقدر بدم میاد از ادمایی که همه چیزو تقصیر سریال می اندازن....اه..اه..اه..اه..
نظر مهتا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
خودش بهت گفته که تحت تاثیر این سریال بوده؟البته فرقی هم نمی کنه کسی با دیدن یه سریال به کسی خیانت نمی کنه حتی اگه یه آدم به بلوغ نرسیده یا کم جنبه باشه .خیانت از قبل تو ذاتش بوده
نظر خوشنام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
وا چه ربطی داره؟مگه تو این سریال زن به شوهر خیانت کرد؟نامزدت قبلا این کارو کرده تو تازه فهمیدی بهت خیانت میکنن.برو فیلمت رو ببین عمو جون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
پاسخ
150
83
الان همه جا همه کس حتا سایت های رسمی تلوزیون درمورد این سریال حرف میزنن به شکلی که انگار از شبکه سه پخش میشه.عکس سلیمان رو جلد مجله ها میره انگار که یه قهرمان ایرانیه....
خسته شدیم تکلیف ما رو با این ماهواره روشن کنید.
پاسخ ها
نظر یه دوست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
مجله جان یا نظر آدم رو نذار یا اگه میذاری دست توش نبر قربونش.
نظر ملیکا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
سزیالش عالیه
نظر ملیکا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
خوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
پاسخ
72
95
قابل توجه بعضي دوستان كه عاشق اين فيلمن؛ تاريخ دانهاي خودشون هم اين فيلم روتخيلي وپراز بدآموزي مي دونن حالا ماها سنگ اين فيلم مزخرف روهي به سينه بزنيم وازش دفاع كنيم .
پاسخ ها
نظر maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
نه که سریالای خودمون خیله جالبن و اموزنده بعدشم کی سنگش رو به سینه زده شمام پیاز داغش رو زیاد میکنی؟؟؟؟!اینا هم محض رضای خدا یه سریال درست و حسابی بزارن ببین اون وقت کسی میشینه پای این سریالها!تاریخ گذشته ما که پر از افتخاره یه فیلم درستو حسابی در بارش نساختن به خدا اگه ترکیه یه کوروش کبیر مثل ما داشت با فیلماش تو دنیا جار میزد و افتخار میکرد...
نظر zamiri65@gmile.com
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
موافقم باهات
نظر محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
نادر شاه افشار کل قلمرویی که عثمانیا از ایران تصرف کرده بودن رو پس گرفت اگه یه سریال درست درمون از نادرشاه بسازن اون موقع ترکا هستن که سریالای ما رو باید تماشا کنن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
پاسخ
7
119
ای کاش ما هم یکی از زندگی نامه های پادشاهان ایرانی را می ساختیم شاه عباس صفوی کورش کبیر و.....................
پاسخ ها
نظر کتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
تو رو خدا به ایرانیا نگید قیلم تاریخی بسازید قیلم شاهنامه یادتون نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر یه بدبخت بی چاره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
به خدا راست میگی اما کو گوش شنوا
UNITED STATES
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
پاسخ
21
52
خيلى مزخرف بود سلطان سيلمان واقعى با اين فيلم ى دنيا فاصله داره
پاسخ ها
نظر نشنش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
فاصله؟بيچاره از تولد و حكومتش پشيمون شده...
UNITED STATES
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
پاسخ
39
13
سریال حریم سلطان واسه سرگرمی و خنده خوبه چون خیلی مزخرفه
پاسخ ها
نظر یه اواره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
راست می گی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
پاسخ
82
36
اینقدر ناشکری کردین کلا شبکه جم قطع شد خیال همه هم راحت شد
پاسخ ها
نظر zamiri65
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
خنده بازا از شبکه 3 خوبه بشین پای اون اعصابتم اینهمه خورد نمیشه عززززززززززززززیزم
نظر پویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
الحمدالله
نظر یه اواره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
به خوبی و خوشی
نظر متنحئ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
به خوبی و خوشی
نظر علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
به خوبی وخوشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
پاسخ
4
47
نه اینکه فیلمای ایران تو دنیا حرف نداره...!
کلا بازیگر و سینمای ایران رو باید درشو گل گرفت. فیلم تاریخی ایران :شاهنامه: همه یادشونه نمیدونم تخیلی بود یا کاراگاهی.خخخخ
پاسخ ها
نظر رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
صدا و سیمای خودمون و سریال های خودمون ما .و بچه هامونو به اوج رسونده حالا نشستن از یه فیلم و یه شبکه دیگه حرف میزنند به خدا خیلی بهتر از سریال های پوچ ایروننیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
پاسخ
8
11
نازیدن به اسطوره های خیالی که معلوم نیست واقعی اند یا تاریخ نگار ها برای شهرت خودشون این اراجیفها رو می بافند که پر شده کتابها ازین چرت وپرت ها .ذهن بچه های بیچاره رو با این چرت وپرت ها پر می کنند
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
با هات موافقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
پاسخ
6
29
وای از دست این افکار مغرضانه ی ایرانیها! کسی مجبورتون نکرده ببنید. بشینید سریال های کاملا واقعی!!!! و نزدیک به فرهنگ خودتون رو ببنید! هنر تلوزیزیون ایران رو دیدیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
پاسخ
7
9
توی حریم سلطان بهترین بازیگر مرد مالکچ اوغلو و شاهزاده مصطفی ودربازیگران دختر خرم سلطان و مهرماه سلطان است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
پاسخ
22
61
همش بی خوده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
پاسخ
38
64
همش دوروغه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
پاسخ
49
14
به خدامن ازبس از دست این خرم سلطان عذاب میکشم بعضی وقتا از سردرد خوابم نمیبره.اصلا روحیم خراب شده.چقدرخیانت. چقدربد ذاتی.مثل نقل و نبات آدم میکشن.گاهی آدم به خودش هم شک میکنه.
پاسخ ها
نظر اميد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
اگه اينطوره نگاه نكن.
نظر رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
دوروغه یا دروغه بیثباد
نظر باربی
| UNITED STATES |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
خب نبیبن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
پاسخ
37
15
من کار ب واقعی بودن یا نبودنش ندارم خداییش فیلم باحالیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
پاسخ
46
21
من هم نظرنادیارادارم .بروبه فیلم بنگربااینکه تمامی بازیگران درجه 2و3هستن اما فیلم خیلی قشنگ وخوب ساخته شده من به هنرمندانشون که هنرمندانه کارکردن خوشم اومده
پاسخ ها
نظر خرم سلطان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
منم همینطور!!! اگه کسی هم مخالفه نگاه نکنه زور که نی!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
پاسخ
3
46
بدا به حال صدا و سیما که نمیتونه با ساخت سریالهای جذاب از تاریخ ایران واسلام به این افتضاحات پایان بدهد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
پاسخ
6
13
بابا جان چرا خودت را عذاب میدهی !!! بدت میاد خوب نگاه نکن . ایینکه بدوبیراه بگی چیزی را عوض نمیکنه . ماهواره و تنکنولژی بسیار خوبست . همه مردم دنیا آنرا تایید میکنند . پس مشکل از ماست که نمیدانیم چه میخواهیم!!!!؟؟؟
پاسخ ها
نظر پویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
اول برو تاریخ بخون بعد اگه رگ ملی داشته باشی دیگه نگاه نمیکنی
نظر ناهید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
راست میگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
پاسخ
11
1
اجداد من سلطان سلیمان است لاکن فامیلی ام هم سلیمانی است
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
نه بابا!جل الخالق
نظر باربی
| UNITED STATES |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
منم از خاندان کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
پاسخ
57
19
بابا برید خجالت بکشید شما که جنبه ندارید فیلم نگاه نکنید بنظر من بهترین فیلم تاریخی که تا به حال دیدم
پاسخ ها
نظر باربی
| UNITED STATES |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
آفرین ته تو
UNITED STATES
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
پاسخ
36
11
بهترین فیلمیه که تالا دیدم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
پاسخ
4
14
خلایق هر چه لایق
پاسخ ها
نظر پویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
علی جون قربون دهنت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
پاسخ
15
48
ای ول خرم هم خوشگلی و هم قدرتمند
پاسخ ها
نظر باربی
| UNITED STATES |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
دقیقا همه حسودیمیکنن دیگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
پاسخ
30
15
یک فیلم عالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
پاسخ
6
29
وقتي از كارگردان اي خوبي مثل مةران مديري
خبري نيست ةمين ميشة ديگة
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
پاسخ
4
70
اینکه چه جور فیلمی هست خوبه یا بد مهم نیست مهم تآثیری هست که میزاره ما ایرانیها کلآ جو گیر و تآثیر پذیریم کمی به خودمون بیایم بد نیست توی کشور های اروپایی برای هر فیلمی مخاطب خاصی وجود داره اما تو ایران خانواده ها اصلآ اهمیت نمیدن دیدن فیلم های جم تو کانون خانواده و دیدن این فیلم ها توسط بچه های زیر 10 سال یه جهش فرهنگی بد و منفی توی دراز مدت داره این تآثیرات رو میشه تا حدودی توی رفتار خودمون هم ببینیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
پاسخ
1
10
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
پاسخ
99
17
از خرم متنفرم
پاسخ ها
نظر بهروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
چرا از متنفر شدی بننویس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
پاسخ
6
26
هرچند ازش خوشم نمی یاد ولی بازیگر قابلیه والان هم نگرانشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
پاسخ
5
8
اگر به عنوان یک فیلم نگاه شود کشش و جاذبه خوبی برای تماشاگرش ایجاد م کند-به عنوان یک فیلم تاریخی هم می شود اطلاعاتی از ان کسب کرد که با بریده کردن و جور چینی کردن ان با اطلاعات کسب شده از طریق دگر به جمع بندی اخر رسید -در ل خوب و اموزنده است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
پاسخ
28
9
واقعأ ازش متنفرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
پاسخ
38
13
وااااااااااااااااااااااای که چقدر از خرم بدم میاد عجب زنان جادگری داشتن عثمانی ها؟
عجب دولت خر تو خری؟
خوشالم که خرم آرزو بدل مرده
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
ارزو به دل نمرد به همه فرزوهاش رسید از بردگی در اومد پادشاه عاشقش شد در اخر زنش شد و ازش دارای شاهزاده ها شد
UNITED STATES
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
پاسخ
3
37
با کمال تاسف برای کسانی که بادیدن رفتارهای نامناسب که درتاریخ کم نبوده و کم هم نیست اگربه جای درس عبرت گرفتن ازاین گونه اعمال الگو برداری میکنیدلطفا این خصلت رو در خودتون کنترل کنید چون اونوقت ممکن باخوندن کتابهای مقدس چون قران و انجیل و تورات هم بخواهید از رفتار گناهکارانی که در این کتابها داستانهاشون اورده شده الگو برداری کنید
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
احسنت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
پاسخ
24
9
اشغالترین فیلمیه که تو عمرم دیدم
پاسخ ها
نظر پویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
واقعا
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
پس نگاه نکن و دنبالش نکن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
پاسخ
17
24
درسته سریالهای ایرانی هم کم و کاستی هایی داره اما حد اقلش اینهمه بد آموزی و کینه توزی و انتقام و نفرت و ... نداره .این سریال روی طرز تفکر جوونا تاثیر بدی می ذاره.تازگیا هم که بچه های خرم که مثل خودش بدجنسن وارد عمل شدن که این خیلی واسه بچه های ما بده که همش زیر اب زدنو... یادشون می ده.
پاسخ ها
نظر خردادي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
آفرين مينا خانم . از نظراتت خوششم مياد . پيامهات رو توي پيج حامد بهداد خوندم خيلي ناراحت شدم كه اون دختر ( رزا )‌ اينجوري بهت حمله كرده بود . واقعا براش متاسفم ....
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
ادم میتونه از بی ادبا ادب یاد بگیره پس ربطی نداره قرار نیست که همه فیلما خوب باشه اینها واقعیتن که وجود دارن والا اگه منم انقداذیت میکردن بدتراز خرم کینه میگرفتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
پاسخ
9
23
وقتی مردم از شبکه های خودشون خسته شدن خب معلومه میرن ب سمت این سریالها
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
بود خاروگل باهم ای هوشمند....چه دربند خاری تو گل دسته بند .....گرت عیب جویی بود در سرشت نبینی طاووس جز بای زشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پاسخ
13
8
خرم ان شاالله خدا جوابتو بده
پاسخ ها
نظر پناه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
با نظرت موافقم دوستم
AFGHANISTAN
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
پاسخ
4
13
اين يك سريال خوب است.ومارا در مورد گذشتگان واقف ميسازد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
پاسخ
3
4
اول اینکه سریال پور خرج وبیخودی بود چون وجهی سالطان رو خراب کرده وحکومت عثمانی رو زیر سوال برده وباعث شده ذهن مردم خراب بشه واین خیلی بده تاریخ نویسی که این داستان رو تایید کرده از کجا ریزه زندگی سلطان وحتی ندیمه ها و حرف ها وشرایط پاشاهاو .......رو میدونسته که تایید وبه نویسنده وکارگردان داده واجرا کردن ذهن همه خراب شده یه فیلم تاریخیی رو فقط برای سرگرمی و......میبینن راستی حلم.....از بس تبلیغ کردن بسه دیگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
3
3
من علاقه وافری به تاریخ دارم...وقبل از پخش این سریال درباره سلطان سلیمان قانونی دانسته هایی داشتم....خوب می توان گفت دیدن سریال ضرر هایی هم دارد...اما در نظر داشته باشید که این سریال کسی را معرفی می کند...که زمانی برای برخی از مسلمانان افتخار محسوب می شد ...تا جایی که در همین شبکه خبر خودمان از فتح وفتحوحاتش در اروپا هم گفته بودند...وحتی جمله معروف بزرگترین افتخار ملت آلمان وژرمن اینتست که نگذاشتند مسلمانان دوباره وارد اروپاا بشوند مربوط به شرایط تاریخی سلطان سلیمان وصدر اعظم ابراهیم پاشا ست...!!
این سریال بیشاز ان که بریا ما ضررداشته باشد بریا تاریخ عثمانی ضرر خواهد داشت...!!!!وجهه بزرگترین چهره تاریخ عثمانی را تخریب کرد!!!
البته این تاریخ عثمانی است وبه ما مربوط نیست...اما همین اشتباهات سلطان سلیمان را شاه عباس درباره فزرندش مرتکب شد....!!

به نظر من سریال از لحاظ روایی جذابتیت هایی دارد ...کلا اگر بخواهیم کسی سریال تاریخی را دنبال کند ..کار مناسبی است ..اما از لحاظ مضمون اشکالات عمده زیادی دارد...
در ایران رسانه البته در سالهای اخیر قادر به سریال تاریخی خوب از تاریخ معاصر ایران زمین نبوده..مثلا سریال کلاه پهلوی از روانی چندانی برخوردار نیست...وپر است از شعارهای دهن پر کن...وگاهی عرصه نمایش را باکلاس اصول ومبانی سیاست اشتباه گرفته!!!
اگر فیلم سازان ما بخواهند مردم را به پای اثرشان بیاورد باید روایت ها یجالبت ری را برگزینند...!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
4
23
خیلیم فیلم قشنگیه همه مخالفان ساکت .
پاسخ ها
نظر نفیسه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
قربون دهنت مواقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
2
12
این سریال خیلی جالب است چه واقعی و چه غیر واقعی من خرم سلطان رو خیلی دوست دارم . کاش کارگردان های ما هم یک سریال تاریخی زیبا از پادشاهانمان می ساختند مثل یوزارسیف که البته این سریال مربوط به پیامبرانمان بود اما در مورد پادشاهانمون هم بسازن .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
4
16
من یکی از طرفدارای پرو پا قرص این سریالم.حالا کاری به واقعیات تاریخیش ندارم.سریال قشنگیه.
پاسخ ها
نظر سالومه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
موافقم
UNITED STATES
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
10
8
داستان حریم سلطان.واقعیت.نداردوکارگردان سعی کردهاست.سلسله عثمانی راجوری که می خواهدبه مردم نشان بدهدوعثمانی هیچ موقع اینجوری حکومت نکرده .وخیانت همسران راچه ساده به نمایش گذاشته است.میخواهندمردم رابه خیانت وبی رحمی تشویق کنند
پاسخ ها
نظر روشن تاریک
| UNITED STATES |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
محمدجان عالی نوشتی دستت دردنکند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
پاسخ
14
4
سریال خوبیه ولی از خرم متنفرم
ا
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
نمیدونم چرا خرم رو اینقدر خوب و ساده نشون دادن واقعا که!!!
نظر خرم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
حرف دهنتو بفهم.... خرم الگوی منه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
چه قدر بدبختی که این شده الگوت این قاتل به جاش زن کوروش کبیو الگوت کن نه این عقده ای رو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
پاسخ
5
6
قشنگی اونا به ما ربطی نداره مهم تاثیر بدیه که رو ما می ذارن البته به نوع نگاه ما هم بستگی داره اما خود من از این شبکه جم به کلی بدم می آد به خاطر ادا و اطوارهاشون،دروغ وکینه های پشت سر همشون.می گن مسلمونن ولی به راحتی بچه دار می شن!!!!!!!!!!!!!!!!!فقط تبلیغ بچه دار شدن می کنن به هر صورتی که باشه!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
نظر مدافع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
تبلیغ بچه دارشذن میکنن یا نه به من و تو ربطی نداره....پس سعی نکن ذهن ما رو نسبت به فیلم منحرف کنی..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
پاسخ
2
7
در كل فيلم مثبتي هستش كه داره نشون ميده ما ادما مجموعه اي از خصوصيات خوب وبد هستيم وهممون ميتونيم خوب باشيم
ولي بخاطر خودخواهي ها و اميال وخواسته هامون خودمون رو گول ميزنيم وجواب يه سري از بدي هامون رو تو همين دنيا ميبينيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
پاسخ
0
6
فقط.بايد بدوني كه سياست ههه جا خوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
پاسخ
4
7
الهی بمیرم ماهی دوران بیچاره گل بهار بد شانس خرم بد ذات اخر باید جواب همه کاراتو بدی گور به گور شده ارزو به دل مردی یدری رو قاتل فرزندش کردی خاندان عثمانی رو نابودکردی
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
ارزو به دل نمرد به کوری چشم تو هم از بردگی در اومد هم پادشله عاشقش شد هم باهاش ازدواج کرد دارای چند شاهزاه شد
نظر مدافع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
اخه کارای خرم به تو چه ربطی داره؟؟؟!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
پاسخ
3
6
توفیلم بیشترسعی کردن خرم روساده جلوه بدن اون لامصب خیلی شیطون بوده ها نبایددست کم گرفتش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
پاسخ
1
3
الکیه....
پاسخ ها
نظر یه بدبخت بی چاره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
راستن می گی ................
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
پاسخ
1
12
ترکیه ای ها حرم سلطان قاتل دارند.ما هم شهرزاد(یکی از زن های شاپورساسانی) داریم.ماجرا از این قرار است که شاپور قبل از رسیدن به سلطنت به زنی زیبا در حرمسرا عاشق میشود و با او ازدواج میکند متاسفانه این زن به او خیانت میکند و شاپور ساسانی از این به بعد از تمامی زنان دنیا نفرتش می آید و بعد از به سلطنت رسیدنش هر روز با زنی و روز بعدش او را به قتل می رساند.و سرانجام به دختر وزیرش یعنی شهرزاد چشم میدوزد.وزیرش موضوع را با دخترش در میان میذارد.شهرزاد دختر باهوشی بود بدین خاطر برای نجات جان هزاران زن ایرانی با شاپور ازدواج میکند.اما شهرزاد یک روند دیگر برای برخورد با او پیش میگیرد.او درست شب ازدواجشان قبل از خوابیدن شروع میکند به تعریف کردن داستان هایی آموزنده به شاپور.درست هزار و یک شب بعد از ساعت 12 شب به شاپور داستان هایی آموزنده تعریف میکند و هین این ماجرا سعی میکند به او بفهماند آری!! تمام زن ها اینگونه نیستند.بعد از شب هزار و یکم دیگر شاپور دیدگاهش نسبت به شهرزاد و تمام زن های دنیا عوض میشود و دست از کشتن شهرزاد برمیدارد.و شهرزاد با صبری بی پایان و توام با ترس جان هزاران زن ایرانی را میتواند نجات دهد.باری!!! ما ایرانیان همیشه تو تاریخ سرمان بلند بوده و هست.ما چنین تاریخ با عظمتی داریم.چنین شیرزنانی داریم.آیا بهتر نیست ما خودمان دست به کار شویم و یک فیلم تاریخی از تاریخ کشورمان بسازیم؟!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
پاسخ
0
5
خوب فیلمای ایرانی و سریال هم خیلی نزدیک به واقعیت زندگی مردم نیست

اگه فیلمای ایرانی بهتر بود قطعا اینطور نبود

بازم هم این فیلم تبریک داره چون تونسته تاریخش رو به نمایش بذاره و این همه طرفدار پیدا کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
پاسخ
0
3
کاش حافظه تاریخی داشتیم ! کاش از زندگی سلطان محمد خوارزم شاه فیلمی ساخته میشد .تا خر مهره را به جای صدف قالب نکنند !......
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
پاسخ
2
1
بابا پر رو ترين و با اعتماد به نفس ترين كسي هست كه ميشناسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
پاسخ
4
9
سلام من از خرم سلطان خیلی خوشم میاد و به خرم بسیار افتخار می کنم که انقدر زرنگه افرین بر او
پاسخ ها
نظر یه بدبخت بی چاره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
راست می گی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
پاسخ
2
2
خوب بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
پاسخ
1
3
خوب بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
پاسخ
1
8
تو این مملکت هرچیزی که مردمو شاد میکنه بد اموزی داره بعد شروع به تخریب زحمت دیگرون میکنن مثل عکسایی که از زنان حرم عثمانی نشون میدن خدایی یه پادشاهی که همه اروپا رو گرفته زنای حرمش انقدر بی کلاسن حتما خونه هاشونم مثل طویلس دیگه بهترین سریالی که تو عمرم دیدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
پاسخ
9
3
برن بمیرن با این تاریخشون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
پاسخ
2
7
به نظر من هر کس بر اساس جنبه وذات خودش برداشت میکنه همه ی این نظر ها باعث میشه خانواده ها فکر کنن بچه ها ی اونا هم تحت تاثیر قرار میگیرن درصورتیکه این طور نیست این سریالها فقققققققققققط سرگرمی است
نظر یه بدبخت بی چاره
| درباره سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
پاسخ
1
0
به نظر من والده سلطان اواره می شود و خرم به ارزویش که مردن مصطفی و جانشین شدن یکی از پسرانش بود رسید اما خیلی ها را کشت و بعد خود مرد.و سلطان سلیمان هم نمی دانم چه شد با معذرت
نظر یه بدبخت بی چاره
| درباره سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
پاسخ
0
0
به نظر من والده سلطان اواره می شود و خرم به ارزویش که مردن مصطفی و جانشین شدن یکی از پسرانش بود رسید اما خیلی ها را کشت و بعد خود مرد.و سلطان سلیمان هم نمی دانم چه شد با معذرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
پاسخ
0
1
نمی دونم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
پاسخ
4
1
اولا که والده میمیره هیچم آواره نمیشه خرمم میکشتش با خبر بد و .....دوما کل سریال های ترکی مضخرفه این سریالم ربطی به تاریخ نداره فقط میخوواد ضعف مردها را در مقابل زیبایی یه زن بگه
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
چرت نگو خرم نکشتش نگار و دامادش اونو کشتن و قطع امید شده بود همه میدونستن داره میمیره حتی نمیتونست حرف بزنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
پاسخ
0
2
خرم وماهيد نبايد زود از دنيا بروند چون فيلم بد مي شود بعد سلطان زن ديگري نگيرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پاسخ
0
32
انصافا فیلم رو دستش نیست...اگه تموم بشه خیلی ستمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
پاسخ
1
3
fبنظر من سریالهای خوبی نویسندگان وکرگردانان کشورمان درباره شاه طماسب بسازند تادنیا به عظمت ایرانیان پی ببرند نادر شاه کورش کبیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
پاسخ
6
84
دلتونم بخواد عاشق خرمم خیلی قدرتمنده زن باید این شکلی باشه
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
من اخلاقام کپی خرمه
نظر امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
دوست من خرم واقعی خیلی زشت بو این کسی که به جاش بازی کرده خیلی خشگل تره بعدش هم خرم شاهزاده مصطفی رو کشت اون که کاری نکرده بود عاشق برادراش هم بود و فرد عادلی هم بود من چون که باعث کشته شدن مصطفی شده ازش بدم میاد
GERMANY
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
پاسخ
4
0
که سلطان می شود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
پاسخ
1
24
واقا براي خودم متاسفم يه مشت بربر ببين چه فيلمي ساختن اما ما ايراني ها با اون عظمت هيچ فيلم تاريخي نداريم درعوض يه مشت فيلم از قبيل : چند ميگيري كريه كني!! - پوپك ومشي - و...... اين اواخرم
فيلم Y اومده!!!حتما ببينيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
پاسخ
4
31
خرم خوبه سریال عالیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
پاسخ
4
30
فيلم عالي هستش من عاشق خرم سلطان هستم اميد وارم حالش زود خوب بشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
پاسخ
38
5
بدجنس بودن خرم باعث شد اونا نتونن یه زندگیه خوبی داشته باشن ازش بدم میاد
پاسخ ها
نظر دیانا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
اگه بدت میاد چرا نگاه میکنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
5
36
من عاشق خرم هستم و امید وارم در هر جایی که هست سلامت و شاد باشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پاسخ
37
3
حالم ازخرم وکاراش بهم میخوره خیلی ستمگره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
17
2
من تا آخر واقعیت تاریخی این سریالو خوندم ومیدونم چی برسرشخصیتامیاد اما بازم مثل بچه ها دلموخوش میکنم که شاید اینجاتوسریال منصفانه تر همه چی حل بشه.اما باید بگم قبل از خرم از سلیمان ومردای انثال اون متنفرم که با بی رحمی دل عزیزاشون رو برای موجوداتی دو رو مثل خرم میشکنن.تا آدمای احمق وذلیلی مثل سلیمان باشن موجوداتی مثل خرم وجود دارن این فقط مختص تاریخ نیست مال همه زمانهاست. البته این حماقت در همه سریالهای ترکی انگار یه چیز عادیه! حضورمردا ی متذلذل و زودباورمثل یوسف خان ،چنار،حسین کنان،حتی عدنان بیک و...در نقش قهرمانهای بی نقص توسریالهای ترک عادی و قابل قبولند و تکلیف شخصیتای مثبت ومنفی داستان هیچ وقت عادلانه معلوم نمیشه.
پاسخ ها
نظر سلنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
اگه یکم دقتت را بیشتر کنی میبینی با این همه بدی و ظلم که به خرم کردن خرم حق داشته مثلا خدیجه سلطان و ماهیدوران و ابراهیم پاشا و ئالده سلطان که دیگه شورشو در اورن از بس که ظلم کردن بعد چشم شما فقط خرم بیچاره را میبیند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
پاسخ
1
3
cheghad jeddi gereftin!in faghat vase gozaroondane vaghte maloome k kheili chizash ham vagheiat nadare..
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
پاسخ
1
5
فیلم خوبیه بازیگرها حرفه ای هستن من دوسش دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
پاسخ
2
3
خیلی سریال عالیه ایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
پاسخ
4
4
خیلی سریال قشنگیه خرم عالیه بهترین بازیگراین سریال خرم هست هرکسی از این سریال بدش میاد نبینه زورش که نکردن.
پاسخ ها
نظر سلنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
کاملا باهات موافقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پاسخ
2
4
من ازخرم خوشم میاد به جای اینکه ازکینه توزی هاشو کارای بددیگش حرف بزنین ازارادش حرف بزنین که به کجارسیدحسرت به دلم نمرددیگه چی میخواس بعدم برای این ترکا که ازایرانیا متنفرن خیلیم ماایایرانیاراتحقیرمیکنن تشریف برده باشین ترکیه میفهمین همین بسه شنیدم بچه هاخرم خوب حکومتداری نکردن هرچی لطمه بخورن بهتر تازه ازماهی دوران متنفرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پاسخ
4
21
من عاشق خرمم و از ماهی دوران لاغر مردنی بدم میاد
CHINA
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پاسخ
5
49
من عاشق خرم سلطانم خيلي زرنگ حقشونه که خرم باهاش اين جوري بکنه کاشکي مآهي دوران بميره
پاسخ ها
نظر مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
خدا نکنه مگه ماهی دوران بی چاره چیکار کرده من که عاشقشم تازه خیلی هم از اون خرم چشم سفید خوشگل تر
نظر سلنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
الاهی به حق علی که بمیره
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
khodet bemiri,chikaresh dari,zan be in mazlomi
نظر سی سی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
کاربر گرامی،دقیقا منظورت از زن مظلوم چیه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پاسخ
1
7
من کاری به واقعی بودن یا نبودن این سریال ندارم،درسته این سریال مدام خیانت ها و توطئه ها رو نشون میده ولی باید قبول کنیم سریالی هست که تونسته مخاطبای زیادی جذب کنه.
واسه یه کارگردانم همین کافیه ک بتونه بیننده های سریالشو زیاد کنه.
درضمن این دورویی ها و خیانت ها و توطئه ها توو همه ی دربارا بوده،زیاد دور از واقعیت نیست.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
پاسخ
2
10
من نظری بر این سریال ندارم ولی کاش یه سریال تاریخ خودمون را به تصویرمیکشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
پاسخ
2
3
خوب بود ولی به نظر من خرم به خاطر منفعت فرزندانش این کارهارامیکردان هانیزبرالیه او قیام میکردند.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
پاسخ
1
6
فیلمای ایرانی که همش عزاداری و مرگ و بیمارستانه و... است آخرش هم که معلومه چیه یا طرف میمیره یا ازدواج میکنه اگه خیانت هم باشه فقط مرد خیانت میکنه . جالبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
پاسخ
1
4
درکل تاریخ ترکیه هم گل کاشته با این سلطان سلیمان هوس بازش!!! ایشون کی وقت میکردن به امورکشوررسیدگی کنن ؟!همش مشغول حرم وحرمسرا بودن اونوقت باچه افتخاری سریالشم ساختن !!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
3
5
از خرم خیلی خوشم میاد دوست دارم فقط او سوگلی سلطان سلیمان باشد عصبی میشم وقتی سلطان سلیمان با زن دیگه ای باشه
پاسخ ها
نظر ساغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
تو حرص نخور عزیزم همش فیلمه
نظر سلنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
کاملا با هات موافقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
8
0
من تاریخ عثمانی را خوندم اصلا اسم الکساندرا خرم نیست همش رو از خودشون در اورده اند
پاسخ ها
نظر پسرخوب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نخوندي . اگه ميخوندي ميبيني كه هست .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
6
7
من عاشق خرم هستم حق ماهی دوران است انگار فقط خرم ستم می کنه ماهی دوران که بیشتر از خرم از سلطان سلیمان نفرت داره اون موقع که سلطان سلیمان تو کمابود امیدوار بود اون بمیره و به مصطفی گفت اماده حکومت باش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
0
5
بیکارید نمیدونید چیکار کنید؟ خیلیم سریال خوبیه......درضمن اگه سریال بدیه شما هم مثل لقمان باش،بهش گفتن ادب رو از کی یاد گرفتی؟گفت: از بی ادبان.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
پاسخ
0
2
کاری به داستان فیلم واینکه آخرش چی میشه یا تاحالا چی شده ندارم.وقتی این سریال رو نگاه میکنم از تنها چیزی که لذت می برم شخصیت....غرور....بزرگی....معصومیت....گاهی خشونت....ووو......خلاصه سربلندی زن ها ست که چطور از کجا تو سخت ترین شرایط خودش رو به کجا میرسونه....اگر یک انسان واقعا انسان باشه چه زن باشه چه مرد به بزرگی میرسه.....حالا تو این فیلم زن ها حکومت میکنند....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
پاسخ
2
0
سلطان سلیمان و بقیه ی شاه های عثمانی با ایرانیا و شاهاشون اختلاف داشتن؟؟؟؟؟؟
لطفا بگید خیلی دوست دارم بدونم


فقط راست باشه
پاسخ ها
نظر بن هور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اگر واقعا بخوای بدونی، آره خیلی تفاوت داشتند. شاید طاقت شنیدن تمامشون رو نداشته باشی. بعضیهاش رو برات میگم. هر وقت یکی از شاهان عثمانی به درک واصل میشد، تمام زنهاش رو میکردن داخل گونی، سنگ میبستند و در دریا غرق میکردند، هزاران زن بیگناه که خیلیهاشون حتی سلطان رو ندیده بودند. میدونی چرا؟ چون معتقد بودند که نباید دست مرد دیگری به زنهای یک سلطان بخوره (غیرتی بودن دیگه!). ننگین ترین سلسله ی ایرانی، قاجاریه بود که زنهاشون حتی در حیات سلطان، اگر طلاق داده میشدند، میرفتن پی زندگیشون. حالا تصور کن که چند هزار زن در طول حکومت عثمانیها در اون دریا غرق شدند. اگر باور نداری حتما کتاب "شبهای سرای" رو بخون. هیچ شاه ایرانی بازار برده فروشی درست نکرد. زنهای مردم رو به عنوان کافر خرید و فروش نمیکردند. پسر بچه ها رو نمیدزدیدند. باز هم بگم؟ هیچ شاه ایرانی به افرادش اجازه نداد که در یک مکان مذهبی به زنها و دخترها و پسرها تجاوز بشه. به کتاب "سقوط قسطنطنیه" بخش ورود سپاه عثمانی و سلطان محمد به کلیسای سنت سوفی مراجعه کن. و همچنین به بخش دیگری از همین کتاب که مردها رو به صف کردند و جلاد و سلمانی حاضر شدند و و و زیاده، نمیشه تمام تفاوتهاشون رو در یک کامنت گفت. فقط مطالعه کن. موفق باشی.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
پاسخ
4
1
هدف از پخش این سریالها ترویج بی بندوباری وخیانت بین زنهای ایرانی است.ما خودمون این همه استوره تو تاریخمون هست ولی حیچ فیلمی ازشون یاخته نمیشه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
پاسخ
4
3
چه قدر خرم واقعی زشت بود
پاسخ ها
نظر پارمیدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
باهات موافقم شاهین جان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
پاسخ
0
8
به نظر من فارغ از سیاستی که پشت این سریاله این مجموعه واقعا مخاطب پسنده و واقعا سریال جذابیه...بهترین سریالی که تا حالا شبکه های ماهواره ایی پخش کردن....البته بعد از 24
پاسخ ها
نظر سلنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
همینطوره عزیزم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
پاسخ
1
9
خیلی خرم سختی کشید وخیلی قشنگ درسریال بازی کرد دوست ندارم فیلم تمام بشه چون دوستش دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
پاسخ
1
2
اههههههههههههههههههههههههههههههههههه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
پاسخ
3
1
منم باهات موافقم شاهین خیلی خرم واقعی زشت بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
پاسخ
1
2
filme ghashangiye chera zor migid kasi majboreton nakarde negah konid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
پاسخ
2
3
واقعا لذت بردم از سایت باحالتون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
پاسخ
1
6
با نظر بهار موافقم سلیمان فقط بایدمال خرم باشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
1
7
ما فقط به عنوان سرگرمی نگاش میکنیم.چه اشکال داره حالا مگه فیلم یوسف پیامبر واقعی واقعی بود؟؟!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
5
3
از خرم و بجه هاش به خصوص مهری ماه بدم میاد و از اینکه پیروز میشه ناراحتم اخه چه ارزشی داشته که سلیمان به خاطرش همه کاری کرده !!!!
نظر بهنام جدیدیان
| درباره سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
2
6
خرم شیره ه ه ه
حرف و عملش یکیه
چون بدجنس هست خوشم میاد ازش!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
1
2
تویی که میگی اخلاقت شبیه خرمه نکنه مادر شوهرتو بکشی کی مراسم تاج گذاریته دعوت کن موافقا بگن اره؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
2
2
من شاهزاده مصطفی رااز همه بهتر میدانم کاش کشته نمیشد
پاسخ ها
نظر رهار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
منم خيلي ناراحتم.مصطفى خيلى خوب و فهميده بود....صد حيف........
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
5
2
من فقط از ابراهیم بادشاه خوشم میاد واز اینکه توسط خرم و یارانش کشته می شود ناراحتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
پاسخ
4
3
با این که از خرم بدم میاد ولی به نظرم اون خیلی خوب بازی میکنه. ولی از ابراهیم خیلی خوشم میاد.اون هم خیلی خوب بازی میکنه هم تو فیلم شخصیت پاک و مهربونی داره.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
1
5
سلام لطفا انقدر بی انصاف نباشید ازروز اولی که حرم به کاخ میاد اینهمه بلا سرش میارن شما هم اگرجای اون بودید حتما با دشمنانتون بدترازاین ها رفتارمیکردید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
2
1
آدم بايد خودش عاقل باشه هر چيزي كه نبايد روي آدم تاثير بگذاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
5
5
فقط خرم سلطان.............
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
2
2
سریال بدون نقصی ست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
پاسخ
2
6
من خرم رو دوست دارم از این خوشم میاد که با عقل خودش پیش میره و در بعضی مواقع هم واقعا قلب مهربونی پیدا میکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
پاسخ
2
0
همشونو دوس دارمممممممممم
وبتون مطالب زیبایییییی داره:)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
پاسخ
2
0
بعد از سلطان سلیمان چه کسی به سلطنت رسید
پاسخ ها
نظر پرهام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بعد سلطان سلیمان پسرش سلیم به تخت می رسه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
سلیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
پاسخ
1
3
ای کاش مسئولین و کارگردان های ما به جای هزینه بی خودی برای برخی فیلم های پوچ.تاریخ پربا و هفت هزار ساله ما را بسازند تا یه روزی اگه گفتند ایران کجاست؟نگویند ای بابا عراق را می گویید.!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته که عراق هم بخش نا گسستنی خاک ایران بودکه بدبختانه مانند فیلم ساختن ها یمان نتوانستیم آن را نگهداریم وبه دشمن سپردیم.شما اگه به چهره و فیزیک آنها نگاه کنیدمن را تایید می کنید.
درپایان ایران به اندازه پایان زمین ناگفته دارد اگر بخواهیم فیلم درست و راست بسازیم.
پاسخ ها
نظر ما هستیم
| UNITED STATES |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
من بی پایان به شما مثبت میدم.جانا سخن دل گفتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
پاسخ
4
1
خیلی.چرته
UNITED STATES
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
پاسخ
1
0
bad naboood mer30
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
پاسخ
1
1
ْman ghabuleshun daram
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
پاسخ
1
1
خیلی بدبود باید بیش تر تلاش کنید
FRANCE
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
3
4
من عاشق سریال حریم سلطان هستم.خرم سلطان خیلی زیباست.بیچاره از وقتی شنیدم که توی کماس و داره میمیره خیلی ناراحت شدم بیچاره تازه28 سالشه.ولی خداوکیلی خیلی خوشگله.
FRANCE
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
1
2
خیلی سریال قشنگیه.من عاشق مریم سارا اوزلی{خرم سلطان}هستم خواهش میکنم دعا کنین که خرم نمیره♥من عاشق ماهی دوران هم هستم♥
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
پاسخ
1
1
سریال جالبیه ولی بعضی وقتا از دیدنش حالم بهم میخوره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
پاسخ
0
5
خیلی فیلم قشنگیه من عاشق خرم سلطانم زن با وقاروجسوریه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
پاسخ
0
3
چه دروغ باشه چه راس مهم اینه که نگاش می کنیم و حوصله مون تو خونه سر نمیره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
پاسخ
0
3
خیلی قشنگه فیلمه شو دوست دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
پاسخ
2
2
اونایی که بدشون میاد از این سریال اصلا واسه چی میان اینجا نظر میدن؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
پاسخ
0
0
موندم مردا با این حس تنوع طلبیشون :
سلیمان با این همه قدرت چطور به یه زن وفادار موند و این همه دوسش داشت. در صورتی که میتونست هر روز با یکی باشه حالا خرم دنیا جذابیت آخرش که چی؟حس تنوع طلبی مردا چی میشه واقعا برام سواله؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
0
4
ما اینهمه اسطوره داریم که واقعا مظهر جوانمردی و پارسایین....واقعا حیفه که تو خفا بمونن و خاک بخورن...به جای آوردن اسم کوروش کبیر اسمشونو از توی تاریخ برمیداریم تا کسایی مثل خرم سلطان اجازه عرض اندام داشته باشن.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
4
4
خرم هر کاری که میکنه حق داره چون همش اذیتش میکنن. به نظر من خرم عشقش نسبت به سلیمان واقعیه و همین عشق وافرش باعث شده که این همه موفقیت بدست بیاره. خرم جون دوست دارم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
افرین
UNITED STATES
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
0
0
man az serialesh kheyli khosham miad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
پاسخ
0
0
به من میگن شبیه والی خان هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
پاسخ
0
1
تا حالا كسي فكر كرده سلطان سليمان حكومتش را جطوري كسترش داده؟!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
پاسخ
1
4
سلطان سلیمان بغداد را از شاه طهماسب گرفت.نه جوزف..در ضمن فیروزه دختر ایرانی بود نه فرانسوی..چرا این دروغها را تحویل مردم میدهند؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
پاسخ
2
3
بروببینم فعلا که ماهی دوران از همه بدتره وقتی خرم اومد اول کتکش زد و بعد صورتش را سوزوندو و بعد از اینکه شاه یک ضره مریض شد میخواست هم جون خودش و هم بچه هاشو بگیره و بعد هم که مهمت بیچاره رو با داشتن یه زن حامله و ندیدن بچه اش کشت و. میخواهی خرم تلافی نکنه و عین یه خر بشین اونو نگاه کنه. نمسدونم اما اسم ماهی دوران رو باید کرد سنگ دل خودخواه و بیچاره چون اخر سر خدا لعنتش میکنه و اون فقیر و بیچاره میشه نمیدونم شاید تو نظرم دست ببری و یا نظرم را ثبت نکنی ولی یه ضره فکر کن و راستی اون حرف تهمت امیز را بردار چون تو داری به نظر دیگران توهین میکنی
پاسخ ها
نظر kimiya
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
ey vaaaal. daghighan hagh ba ue.ch ajab y adam manteghi peyda shod
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
خانم خانما فیلمو دقیق ندیدی خرم خودش پرید وسط زندگی مناهی دوران و بتعث سقط جنینش شد صورت خرمو ماهیب دوران نسوزوند کار والده بود چون خرم سلیمانو مجبور به عقد رسمی کرد مردم والده رو تحقیر میکردن چه طور با این همه عظمت نتونسته جلوی پسرشو بگیره ماهی دوران اون کارو کرد چون خرم قبلش مصطفی رو مسموم کرده بود تازشم مهمت تو سن 22 سالگی بر اثر بو کردن گل سمی میمیره تو این فیلم خواستن جنایات خرمو کم کنن بعدشم خرم بچه ی تو شکم افسون و فاطیما رو میکشه دو بارم قصد جون مصطفی رو میکنه مثلا خرم کم سوگلی دیگه از جمله نادیا گلنهال فیروزه ایزابلا رو اذیت نکرد تازشم مهمت وقتی داشت تو اب غرق میشد ماهی دوران نجاتش داد اتفاقا اخرشو اشتباه به عرضتون رسوندن میدونی چرا چون سلیم از ماهی دوران میخواد والده شه اما چون ماهی دوران عین خرم فرصت طلب نبوده قبول نمیکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
پاسخ
0
3
چرا درفیلم شاه طهماسب را جوزف وایرانی راسریانی مینامند بازی با شعور مردم تا این حد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
پاسخ
4
3
فیلم جالبیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
پاسخ
0
7
سلام به روي گل همگي . من به تركيه خيلي سفر كردم و ميكنم و از تمام آثار تاريخي آنها ديدن كردم مخصوصا كاخ توپكاي و آرامگاه خرم سلطان كه واقعآ زيبا موزين شده چون من خودم معمار هستم و خيلي به بناهاي تاريخي و حوادث تاريخي علاقه دارم چون به هم ربط دارند واقعا كاشي هاي ايزنيك كه در آرامگاه خرم سلطان هستش زيبا و فني هستش در استانبول مردم به خرم سلطان خيلي ارادت دارند و قبولش دارند چون تعريف هاي كه آنها واسه من كردن و تاريخ استناد ميكند خرم خيلي با اراده و محكم بوده است و به تنهايي با دشمنانش جنگيده به قول خودمون با پنبه سر بريده . علت محبوبيتش كه هنوز در مردم تركيه رواج داره . ميگن خيلي كارهاي خير خواهانه انجام ميداد مثلا ميگن از حقوق زنها خيلي دفاع ميكرد و اولين بيمارستان مخصوص بانوان در جهان ايشان تاسيس نمودن يا خيلي كارهاي ديگه مثل كتابخانها و مساجد و خوابگاه هاي زنانه و حمام ها . و در نظر من ايشان آنسان خوبي بوده است . فقط اين را بگويم كه من از سلطان سليم پدر سلطان سليمان بدم مي ايد چون آدم خونريز و نامرد بود نمونه اش جنگ چالدران كه به ايران حمله كرد و حدود سي هزار ايراني نيروي شاه اسماعيل شهيد شدن . سلطان سليم هشت سال حكومت كرد ولي دو ميليون انسان را كشت پس بدترين شخصيت سلطان سليم پدر سلطان سليمان هستش . در ضمن عرض كنم كه ما بايد با ديدن اين سريال درس عبرت بگيريم كه اين دنيا با تمام زر و برقش ماندني نيست و همه خواهند مرد . پس سعي كنيم هميشه نيكي كنيم و كم حرص مال دنيا را بخوريم چون وقتي به ديدن كاخ توپكاي برويد با ديدن آن همه جواهرات و زمردها و الماسها كه مال خرم و سليمان وووووو بودن ولي حالا خودشان در خاك خوابيده اند آن وقت ميدانيد كه اين دنيا فاني هستش و به هيچكس وفا نمي كند . در آخر خدمت شما عارضم خاك شد هر كه بر اين خاك زيست . خاك چه داند كه در اين خاك كيست سرانجام كه بايد در خاك رفت خوشا آنكه پاك آمد و پاك رفت .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
پاسخ
51
0
واقعا راس میگین واسه سرگرمی خوبه خصوصا شخصیت خرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
پاسخ
3
3
سلام من نظرات همتون رو خوندم و جدا متاسف شدم
نظر محمود ایران زاد
| درباره سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
پاسخ
1
2
سلام.

به هر حال همه جای دنیا قدرت با توطئه و دشمنی ها همراه بود و هست. ترکها هم سعی در تبلیغ گذشته خود به هدف منافع امروزی شان دارند و لزومی ندارد همه واقعیت های تاریخی را بگویند. تازه معلوم نیست همه تاریخ هم واقعیت داشته باشد... در ایران هم سریال های با منافع حکومتی ساخته میشود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
پاسخ
1
1
اگراصل داستان بودازش خوشم می اومد ولی متاسفانه یعضی از جاهاش پر از دروغه و فقط هدف از ساخت فیلم تفرقه بین شیعه وسنیه واین خ خ خ ناراحتم میکنه وما سنی هارو بد ظاهر کرده وبه کسانی که به این فیلم علاقه مند اند توصیه میکنم برن و تاریخ عثمانی رو بخونن والکی قضاوت نکنن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
پاسخ
1
1
ممنون از سایت خوبتون که حداقل یه اشاره ای به این موضوع کرد. کاش این مطلب رو به روز می کردید الان توی این سریال دارن یه دختر ایرانی از اقوام شاه طهماسب صفوی به نام فیروزه رو به عنوان جاسوس نشون می دن که در اصل چنین واقعیتی در تاریخ نبده کاش در مورد این هم مطلب می گذاشتید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
پاسخ
1
0
جالب بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
پاسخ
0
2
عالی بود نظیر نداشت این سریال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
1
2
نادر شاه افشار هم ترک بود نه فارس اما بر ایران حکومت میکرد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
0
0
ممنون از سایت خوبتون که حداقل یه اشاره ای به این موضوع کرد. کاش این مطلب رو به روز می کردید الان توی این سریال دارن یه دختر ایرانی از اقوام شاه طهماسب صفوی به نام فیروزه رو به عنوان جاسوس نشون می دن که در اصل چنین واقعیتی در تاریخ نبده کاش در مورد این هم مطلب می گذاشتید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
0
0
ممنون از سایت خوبتون که حداقل یه اشاره ای به این موضوع کرد. کاش این مطلب رو به روز می کردید الان توی این سریال دارن یه دختر ایرانی از اقوام شاه طهماسب صفوی به نام فیروزه رو به عنوان جاسوس نشون می دن که در اصل چنین واقعیتی در تاریخ نبده کاش در مورد این هم مطلب می گذاشتید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
0
1
جز اندكي از ايرانيها از تاريخ خود بي اطلاع هستند پس به اين سريال هم به خاطر جذابيتش نگاه مي كنند و از نظر تاريخي برايشان مهم و قابل تجزيه و تحليل نيست ، پس درساخت اين سريال هيچ قصدي در مورد ايران وجود ندارد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
0
3
عالی و معرکه است و من خیلی خوشم می آید مخصوصااز سلطان سلیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
پاسخ
3
1
یه جایی خوندم حوصلم نشد بگردم جوابش یدم اینجا مینویسم اخه فیلم تاریخی که نمیدونید چرا نظر میدید ما ایرانی ها فیلم تاریخی نداریم !!عجب ها برید کلاه فرنگیو ببینید تا بفهمید فیلم تاریخی چیست ! کاری اصلان به انقلاب ندارم درسته بدم میاد ازشون ولی فیلم ملاصدرا کلاه پهلوی عمارت فرنگی مدار صفر درجه اینارو ببینید تا بفهمید خرج چیه 1سریال مزخرف واقعان چقدر ما ایرانی هارو سرکار گذاشته -منم وقتی میبینم خیلی اعصابم خورد میشه اه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
پاسخ
1
1
بد نبود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
پاسخ
1
2
صداسیما اگه تموم نویسنده وکارگردان و تهیه کننده وبازیگراشو جمع کنه دور هم نمیتونه یه همچین سریال باحالی بسازه دم مرال اوکای و برادران تایلان گرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
پاسخ
3
2
سلام بچه ها.اونایی که میگن خرم خوبه و واقعا عاشق سلطانه پس چرا مصطفی عزیز کرده سلطان رو میکشه .چرا فقط یه عشقی که سلطان بهش داره راضی نیست چرا میخواد والده بشه.خوب جوابش معلومه چون اینا عشق نیست فقط طمع و کینه توزی هست
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
هستی جان 100 درصد باهات موافقم کاش همه مثل شما درست میدیدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
پاسخ
2
2
راستش من تغریبا همه نظر هارو خوندم.تاریخ رو هم خوندم.در اواخر قرن 18 حکومت عثنانی پاشید و تنها کشور مسلمان قوی بود حتی از ایران هم قویتر بود که کشور های اروپایی از امپراطوری عثمانی حراس داشتند.ولی اگر شما سریال حریم ساطان را جمع بندی کنید از زمانی که خرم سلطان وارد قصر شد حکومت عثمانی شروع به تضعیف کردن کرد و به مانند یک مرد آهنی شروع به بیمار شدن شد.البته ناگفته نماند که خرم زنی قوی و شیر دل و شجاع بود ولی به دلیل اینکه فقط و فقط وفقط به دنبال قدرت خود و خانوادهی خود بود باعث نامیدی است ولی ابراهیم (وزیر اعظم)که میتوانست فرزندان خرم را به قتل برساند اینکار را نکرد زیرا او به فکر به قدرت نگه داشتن امپراطوریه عثمانی بود.
که در آخر هم دیدیم فرزندان خرم نیز به جان هم افتاده و یکی یکی همدیگر را میکشند!!!این است عاقبت فردی که فقط به فکر منفعت خود باشد!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
پاسخ
1
3
من از روزي كه اينجا نظر دادم ايميلم باز نميشه . نميدونم مشكل چيه آيا به اين سايت ربط داره ؟ لطفآ مرا راهنمايي نماييد .
UKRAINE
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
پاسخ
1
0
akharin ghesmat harim soltan ine?
che jaleb
har chi dastan ro jalib mikard neveshti!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
پاسخ
2
2
خاک تو سرتون با این سریالتون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
پاسخ
1
2
منم از خرم متنفرم وقی سریال شروع میشه میرم تو اتاق در رو میبندم تا صداسو هم نشنوم کاراش خیلی ادم رو حرص میده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
پاسخ
1
0
من زیاد خرم دوست ندارم فقط بازیگری که این نقشو بازی کرده دوس دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
پاسخ
2
2
هر كس طرفدار خرمه ،، يعني طرفدار قتل و ادم كشيه ....
پاسخ ها
نظر پسرخوب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
اگر نظر شما اينه پس معلومه روانشناسيت خيلي ضعيفه
نظر سلنا
| UNITED STATES |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
حق با مریم است
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
1
1
ابراهیم مرد افسرده شدم بدجور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
1
1
خدا رو شكر كه فرهنك ما اينجور بجه دار شدنارو قبول نميكنه!!!!!!!!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
2
2
ابراهیمو مصطفی رو کشت خودشم گور به گور شد کاش اون خرم گه یکم ادب میشد!!!!!!!
UNITED STATES
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
0
1
http://www.downloads.movis-store.ir
اینجا همه قسمتهای حریم سلطان و… رایگان گذاشته شده اگر باز نشد از طریق گوگل سرچ کنید باز میشه فیلتر نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
1
3
من تا امروز یکم مرداد ماه این سریال را نگاه کردم اما واقعا برا خودم متاسفم که وقتم رو صرف این سریال کردم و نتیجه گرفتم که از سلطان سلیمان بی انصاف تر و بیلیاقت تر کسی وجود نداشته .من نمیدونم این تاریخ اصلا ارزش داره که اینا این همه هزینه کردند و به مردم نشونش دادن؟؟؟!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
2
1
به نظر من خیلی از نظر فیلمسازی قوی و با ثباته اگه دولتمردای ایرانی به جای ساختن تاریخ عرب اجازه ساخت تاریخ ایران رو اونم از روی واقعیت میدادن و باز اگر کارگردانای سریالای دوزاری ایرانی میتونستن همچین اثر قوی ای رو بسازن معلومه که من نوعی هرگز پای سریالای ماهواره نمی نشستم بنظر من هم از نظر محتوا هم از نظر ساختار بسیار فیلم زیبایی هست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
1
2
گذشته از تاریخی که این سریال برای آبروداری خود ترکها به تصویر می کشد به نظر شما انسانی که دو فرزندش را و 6 نوه اش را که فرزند مصطفی کودک و فرزند بایزید شیر خواره بوده و وزیر وفادارش را به روایت خودشان ان هم در شب ماه رمضان و...احتمالا ده ها تن از دیگر عزیزان خود را فقط برای چند صباح حکومت بیشتر ناجوانمردانه از بین می برد قهرمان است که ترک ها به ان افتخار می کنند ... اگر هم فتوحاتی داشته به خاطر وجود ادمهایی مثل ابراهیم پاشا و مردان قدری بودند که در خدمت او بودند ...
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
درخشان جان از این گذشته خرم دستور میده بچه ی 6 ماهه ی مصطفی رو جلوی چشای مادرش بکشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
پاسخ
3
1
عاشقتم ماهی دروان واقعا زنه نجیبی هستی:مثل خرم عوضی نیست که واقا این زن خود شیطان هست خدایا ازهمچین زن هایی مثل این ابلیس دورکن :این زن ابلیس زندگیشو به هم ریخت :خداایشاالله توقبرم ولت نمی کنه ایشاالله هرروز میسوزی تواتیش اگه اون زمان وجود داشتم میرفتم ویک خاندان یک دنیا رو نجات میدادم.
NETHERLANDS
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
1
2
من فقط از قیافه خرم خوشم میاد ولی از شخصیتش متنفرم ولی این فیلمو میبینم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
افرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
1
28
عاشق خرمم
پاسخ ها
نظر ماهی دوران
| UNITED STATES |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
هستی که هستی به ما چه؟
نظر سی سی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
ماهی دوران میشه شما نظر ندید. خواهش میکنم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
7
1
یک فیلم غیر واقعی و مزخرف که کارگردان همینطوری کشش میده
پاسخ ها
نظر مهسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
حداقل کارگردان انقد توانایی داره که فیلمو کشش بده حالا کارگردانای ما خوبند که به زور یه فیلمه 20قسمته مزخرف میسازند!!!!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
0
0
دم همه گرم چقدر بيكار هست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
1
0
این سریال نیت های واقعی رو نشون می ده و شما نویسنده پاراگراف آخر از اینکه مردم هوشیار باشند می ترسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
1
0
واقعا آدم به خنگی واحمقی سلیمان وجود نداره آخه مرد انقدر بی اراده که به دست یه زن اداره بشه واقعا متاسفم برای ترکیه که آدمای بزرگ تاریخشون اینا بودن!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
پاسخ
1
1
سلام به بچه هاي مثبت اين نظر گاه . كسي ميدونه واسه چي ايميلم باز نميشه . لطفآ مرا راهنمايي نماييد .
پاسخ ها
نظر تیلور
| UNITED STATES |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
ما چی میگیم.تو چی میگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
پاسخ
2
1
خرم یه مریض روانیه یه زن عقده ایه که واسه رسیدن به اهدافش هر کار کثیفی میکنه.اصلا هم سلیمانو دوست نداره خرم فقط عاشق خودشه.واسه طرفداراش واقعا متاسفم.خدا رو شکر گور به گور میشه و به هدف اصلیش یعنی والده سلطان شدن نمی رسه دلم خنک!تازه خیلی هم زشته کاش یه ذره خوشگلی و نجابت ماهی دورانو داشت
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
موافقم
UNITED STATES
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
پاسخ
2
1
من این سریالو که میدیدم یاد کارتون تام و جری میفتادم
پاسخ ها
نظر خرم
| UNITED STATES |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
دقیقا راست میگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
پاسخ
4
2
از خرم متنفرم کاش یک روز میشد خودم بگیرمش با دست های خودم خفه اش کنم اصلا این زن یک روانی عقده ای بیش نیست سلطان سلیمان هم از اون احمق تر چون هر چی خرم روانی میگه گوش میکنه اخر سر حکومت عثمانی به خاطر یک عاشقی به باد میره خیلی هم بیریخت کاش یک ذزه مهربانی و زیبایی ماهی دوران و داشت دوست دارم یک روز به بدترین شکل ممکن مجازات بشه و مجبور بشه که جلو ماهی دوران زانو بزنه و التماس کن
پاسخ ها
نظر kimiya
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
شما هیچ وقت به ارزوت نمیرسی چون نمیرسه. عقده ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
پاسخ
5
0
به نظر من در این فیلم ادم بدی وجود ندارد فقط چون فکر بقای خود بودند مجبور بودند باهم بجنگند من شک ندارم سلطان سلیمان پادشاهی بزرگ بوده ولی هیچوقت عرظه نداشته خانوادشو باهم متحد کنه و غرورش باعث شد به جای اینکه مشکلو حل کنه خانوادشو بکشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
پاسخ
0
2
واقعا اگه دوس ندارین خب نگا نکنین کسی مجبورتون نکرده. خیلیم قشنگه. دندون پیشکشیو ک نمیشمرن شما بیشتر عقده ای هسین. عزیزم شما هم هیچوقت به ارزوت نمیرسی چون زانو نمیزنه. کووووونت بسوزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
پاسخ
0
1
اهاي پسر خوب ميدوني چرا ايميلت باز نميشه چون منم به همين درد مبتلا شدم يكي دليلشو بگهههههههههههه لطفاً
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
پاسخ
0
1
با سلام.فیلم سلیبمان بد نیست اما اگر این یک فیلم تاریخی باشد باید با واقعیت تاریخ یکسان باشد حالا چه کسی بدش میاید و چه کسی خوشش مهم نیست .فقط باید انچنان باشد که در تاریخ اتفاق افتاده .. این خوبه که ما تاریخ گذشته رو به نمایش بگذاریم اما همان طور که بوده ..
نظر جواد سلمان شفیعی
| درباره سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
پاسخ
23
1
فقط ابراهیم پاشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
پاسخ
1
94
آخه من چیکار کنم که انقد خرم رو دوست دارم؟؟؟؟؟؟؟؟
چقد سیاست داره............
ایکاش زنهای ایرانی یه خورده از خرم یاد میگرفتند
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
به قتل ادم کشی تهمت اذیت و ازار بقیه میگی سیاست؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
پاسخ
0
0
جرا ابراهیم را کشت.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
پاسخ
26
0
خرم سلطان را اصلا دوستش ندارم ............قاطل است.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
پاسخ
0
4
فقط مهمت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
پاسخ
4
1
ببینید بد نیست قبل از نظر دادن فکر کنید من اول از نظر شخصیت میگم خرم اومد وارد زندگی ماهی دوران شد در حالی که ماهی دوران باردار بود و یک بچه ی 5 ساله ام داشت خرم خودخواه بود چون یک لحظه به اون زن و بچه ی تو شکمش فکر نکرد والده سلطان اولا خرمو خیلی دوست داشت اما خرم به اون نهایت بی احترامی رو میکرد همچنین از سلیمان خواست تا اونا به عقد رسمیه خودش در اره که این بر خلاف قوانین حرم سرا بود و همه والده رو مسخره میکردن که چطور نتونست پسرشو متقاعد کنه خدیجه اوایل وقتی ماهیدوران به خرم بی احترامی کرد حسابی ناراحت شد و با ماهی دوران دعوا کرد خرمو خیلی اوایل دوست داشت اما خرم با جادو کردن ابراهیم باعث مرگ بچه ی خدیجه شد همچنین علاوه بر اون خواستار طلاق پاشا از خدیجه بود و هر روز خیانت پاشا رو تو سر خدیجه میزد ابراهیمم که با خرم کاری نداشت اما خرم به محص رسیدنش به ابراهیم گفت چرا پیش سلیمانی باید از پیشش بری اما ابراهیم موقعی که خرم تو تعبید بود خرمو ازاد کرد یا موقعی که سلیمان مریض بود خرمو و بچه هاشو برای مراقبت به کاخش برد همچنین خرم زمانی که میخواست با سلیمان عقد رسمی کنه فقط به ابراهیم گفت ابراهیم همون موقع میتونست به والده بگه اما به خاطر سلیمان اینکارو نرد این چه جور عشقیه این عشق نیست بلکه نهایت خودخواهیه چون ادم به خاطره عشقش جونشو میده اما اون سلیمانو مجبور کرد دستش به خون مصطفی و پسر تازه به دنیا اومدش الوده شه مصطفی علاقه ی زیادی به برادراش داره اما خرم یا به اون زهر خوروند یا قاتل فرستاد یا تهمت زد یا اونو از چشم انداخت چه طوری شخصیت خرم اینقدر محبوبه اون اصلا باهوش نیست چون 1 باهوش واقعی به کسی میگن که بدون قتل و خونریزی بتونه مشکلش رو حل کنه 2 اون سلیمانو برده ی خودش کرده و سلیمان غیر از خرم برای کسی ارزش قائل نیست 3 اگه واقعا پشتش به کسی گرم نیست پس رستم سنبل گل اغا نگار کالفا کشکن خوبه همه ی نقشه ها رو رستم میکشه پس خرم با عقل اون جلو میره تازشم بازنده ی واقعی خرمه چون قبل از والده سلطانی میمیره همچنن جزاش رو با مرگ جهانگیر که از سوگ مصطفی خودشو دار میزنه میده همچنین سلیم و بیزید به جون هم میفتن که این در نهایت منجر به قتل بایزید توسط سلیمان و 4 فرزندش میشه سلیم رستمو کشته و مهری ماهم تعبید میکنه و همچنین از ماهی دوران میخواد بیاد والده سلطان شه
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
طومار نوشتی؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
پاسخ
0
1
بازيگرامون راضين به حجاب نقش بازي كنن و بتونن همچين فيلم هايي بسازن مردم هم راضين ولي اين كارو نميكنن ميدونين چرا؟چون دولت مردامون نميزارن.چرا؟چون دارن به بهانه ي اسلام پدر مردومو در ميارن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
پاسخ
1
3
خیلی خیلی مسخره هستش وقتی نمیتونن جلوی پخش سریال رابگیرن به هر کاری دست میزنن من که خیلی از سریال خوشم میاد ودر اخر اونایی که از این سریال بدشون میادمشکل خودشونه میتونن نگاه نکنن مگه نمیگن زشته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
پاسخ
0
1
من موندم شماها چطوری قسمت اخرسریال حریم سلطان ومیدونید بابا توترکیه هنوزتموم نشده هفته ای یه شب میزاره توترکیه .والا شماها علم غیب دارید!!!!!!!!!!!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
پاسخ
0
0
اینا ددیگه کین ،سر مزخرف ترین سریالی که از زمان اختراع تلویزیون ساخته شده دعوا می کنن.
جلل خالق!!!!!!!!!!!!!!! خدایا چه موجوداتی از خاک ساختیاااااااااااااااااااااا.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
پاسخ
1
2
سلام به همه بهتر همه ما قبل از نظر دادن به چیزهایی فکر کنیم مثلا به اینکه این سریال چقدر تو خود ترکیه روی مردم و بخصوص بچه هاش تاثیر گذاشته .اگه اینو با ایران مقایسه کنیم خیلی خیلی خیلی خیلی کمتر از ایران هستش .ما بی جنبه ایم سریال خارجی چه تقصیری داره؟ در ضمن اگه بخایم تعداد بد کاره های ایران رو هم با اونا مقایسه کنیم بازم خیلی خیلی خیلی کمتره . ما فرهنگمون ناقصه پس خواهشا دم از فرهنگ نزنیم البته اینم بگم فرهنگ هیچ کشوری کامل نیست . حریم سلطان که من ترجیح میدم به اسم ترکیه ای خطاب کنم فقط یه فیلم هستش اگه کسی خوشش نمیاد میتونه نگاه نکنه مثلا من خودم اول نگاه میکردم ولی بعدن ا زکارهای سلیمان که با شعارهاش خیلی فرق میکرد خسته شدم و نگاه نکردم الانم از روی کنجکاوی و واسه اطلاع خودم اومدم نگاه کنم ببینم چی میشه که این نظرها رو دیدم که واقعا بعضی هاش چرت و متعصبانه بود و من واقعا متاسفم که تعصب ما تا یه نظر ساده در مورد یه فیلم که خیلی ها میگن بده زیر سوال رفته. واقعا متاسفمممممممممممممم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
پاسخ
0
2
ما همه خرم و دوست ذاریم کاش همه از خرم یاد میگرفتن
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
چیو قتلو یا اذیتو ازارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
پاسخ
1
1
ميگن كه مصطفي پسر ابراهيم پاشاست ايا واقعيت داره؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
نه چرا چرتو پرت میگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
پاسخ
2
1
بچه ها قبل از این که به جونم بیفتین با دقت فکر کنید فرض کنید شما باردار باشید بچه ی 5 ساله هم داشته باشید یک نفر وارد زندگیتون شه وقتی میخواین برین پیش شوهرتون شوهرتونو در حال رابطه با اون زن ببینید چه احساسی میکنید هان وقتی اون زن باعث سقط جنینتون شه ماهی دوران تو سن 83 سالگی کمیمیره یعنی از21تا 83 سالگی فقط گریه میکنه یادتونه وقتی مهمت داشت تو اب غرق میشد ماهی دوران چه شکلی نجاتش داد یا موقعی که سربازا شورش کرده بودن چه شکلی مهری ماهو بغل کرده بود خرزمو زد ولی بعدش با نگهداری از بچه هاش دینشو ادا کرد وقتی سلیم تازه به دنیا اومده بود واسه سلیم ونیکاد داد تا از چشم بد دور باشه با مهری ماه مهربونی میکرد اما خرم به محض بزرگ شدن مصطفی افسون رو برای قتلش فرستاد و در اخر منجر به مرگ افسون و بچه ی به دنیا نیومدش شد وقتی از گلشاه سیر شد اونو کشت یا اینکه گلنهال رو سوزوند و اونو برده ی خودش خطاب کرد و اونو مجبور میکرد غذاهاش رو بخوره ببینه سمیه یا نه اون به همجنس خودش ماهی دوران خیانت کرد پس توقع خیانت نباید داشته باشه به محض رسیدن به قصر موقعی که ابراهیم سلیمانو صدا زد چون هدفش انتقام بود و دید ابراهیم تا چه حدی به سلطان نزدیکه تهدیدش کرد و دروغکی به خدیجه گفت ابراهیم و پرنسس با هم رابطه دارن کهاعث شک کردن خدیجه به ابراهیم و شکستن غرور ابراهیم شد ابراهیم خرمو موقعی که تو تبعید بود نجات داد قضیه ی عقدشونو به کسی نگفت با مهمت خوب بود از خرم و بچه هاش موقعی که سلیمان بیمار بود مراقبت کرد به مصطفی گفت هرگز به برادرات توهین نکرده و کاری نکن مقابلت قرار بگیرن خرم ابراهیم رو جادو کرد و باعث مرگ بچه ی شیر خواره شد خرم قضیه ی نگار رو بارها سر خدیجه کوبید به والده بی احترامی کرد و دوبار والده رو سکته داد دست اخرم با زدن حرفهای تهدید امیز منجر به مرگ او شد خرم تنها نیست رستم سنبل گل اغا نگار قبلا گلشاه مفتون و شاهین اغا نازلی و..... رو داره ماهی دوران تنهاست چون والده نمیتونست سلیمانو متقاد کنه چون ابراهیم نمیخواست با کشتن خرم اسباب ناراحتی سلیمانو فراهم کنه خودشم بارها گفته بود خدیجه هم که خرمو قبلا خیلی دوست داشت ماهی دوران مهمتو نکشته بلکه مهمت بر اثر مریضی میمیره به خدا به اون مرده مدیون میشید با این تهمت خرم خودش باعث مرگ جهانگیر میشه سلیم و بایزید رو جوری تربیت نمیکنه که با هم خوب باشن خودتون الانم میبینید که اخرش منجر به مرگ بایزید و 4 فرزندش توسط سلیم و سلیمان و تبعید مهری ماه و 3 فرزندش بعد از مرگ رستم میشه این عشق نیست این اخر خودخواهیه کسی که عاشقه فداکاره اما خرم میدونه سلیمان با مرگ مصطفی چه قدر ناراحت میشه اما منجر به مرگ اون میشه مصطفی به برادراش صدمه نمیزد 1 به ابراهیم قول داده بود 2 اتحادش با ینی چری رو از دست میداد و از تاج و تخت میفتاد 3 مصطفی وقتی تو دو راهی مرگ و پادشاهی قرار میگیره خودش با اغوش باز به استقبال مرگ میره 4 فرزندان خرم به جز مهری ماه تو تاریخ عاشق ماهی دوران بودن اگه تاریخ به نفع ماهی دوران پیش میرفت فیلمم بر اساس منفعت اون ساخته میشد و دست اخر واقعا مایه ی تاسفه که خرم بچه ی 6 ماهه رو جلوی چشای مادرش میکشه طرفدارای خرم خودشونو گول میزنن عاشق چهره ی مریمن من خودم مریم رو دوست دارم زن مهربونیه ولی خرمممممم................
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
1
3
آقا شایان عزیز.درسته خرم بی انصافی هایی درباره ی همه کرده باشه ولی اون تلافی کرد.اگر از قسمت اولش را یادتون باشه خرم با کسی در نیفتاد بلکه برعکس همه با اون در افتادند.حساب کنید چندبار قصد کشتنش را کردند؟همه در حقش حتی شاه بی انصافی کردند.من هم شخصیت خرم را دوست ندارم فقط بر حق حرف میزنم و سلیم و بایزید هم تربیتشان فقط به خرم مربوط نمی شود.انسان باید کمی خوددار باشد.امید وارم از حرف های من ناراحت نشده باشید....{راستی من هم مریم را دوست دارم}
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
اتفاقا اشتباه میکنی خرم اول وارد زندگی ماهی دوران شد اونم کم سوگلی ها رو اذیت نکرد خودش دورو بر ابراهیم میپلکید که باید از پیش سلیمان بری خدیجه و والده ام که اوایل دوسش داشتن خودش باعث شد رابطه ی خدیجه باهاش خراب شه یا بعد از مجبور کردن سلیمان به عقد والده رو با خودش دشمن کرد و بعد از کشتن پرنسس بیچاره ایزابلا از اون گذشته مگه یادت نیست موقعی که گلشاه میخواست خرمو بکشه ماهی دوران کتکش زد یا مثلا والده خرمو برد اتاقش برای مراقبت حتی سعی کرد که دوباره ابراهیمو و نگارو با هم روبرو کنه خوشم نیومد ریز بینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
2
0
مهران جان درست میگی اما خرم خودش وارد زندگی ماهی دوران شد اگه ماهی دوران میخواست اونو بکشه به خاطر زجرایی بود که میکشید این مساله رو فقط خانا میتونن درک کنن یادته اونم باعث سقط بچه ی ماهی دوران شد یا اگه یادت باشه بنا به گفته ی شایان اون ابراهیمو تهدید کرد و بهش گفت از پیش سلیمان بره وگرنه نابودش میکنه خدیجه به خاطر اینکه رابطه ی اونو نگارو به سرش مالید ازش متنفر شد والده هم چون خرم بهش بی احترامی میکرد ولی خرم موقعی که خدیجه و ابراهیم با هم رابطه داشتن رابطه ی اونا رو لو داد و باعث شد ابراهیم در استانه ی مرگ قرار بگیره ابراهیمو جادو و مسموم کرد ابراهیم تقریبا بعد از بیماری سلیمان جنگو با خرم تموم کرد ولی خرم دوباره شروع کردش چرا اتفاقا تربیت سلیم به خرم بستگی داشت اگه یادت باشه ابراهیم به مصطفی گفت همیشه با برادرات خوب باش اما خرم همش به فکر توطئه هستش که کی رو نابود کنه گلنهالم که اذیت میکرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
پاسخ
0
0
اگر صدا و سیما ما هم یه فیلم حسابی از تاریخمون میساخت دیگه ماهم پای این فیلم ها نمینشستیم از پس شبکه های ایران عوض میکنیم و هیچی توش پیدا نمیکنی ما هم مجبور میشیم بریم ببینیم هیچ کشوری مثل ایران تاریخی به این عظمت نداره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پاسخ
1
0
یک واقعیتی که وجود داره اینه که این فیلم هیچ نکته مثبت و اموزنده ای نداره و پر از نکات منفیه که ماشاالله ما هم استعداد خاصی تو الگو گرفتن از شخصیت های منفی داریم اما اگه همه ی این بحث هارو کنار بذاریم واقعا تلویزیون ایران هیچ فیلم جالب و جذابی نداره که مردم جذب فیلم های شبکه های خارجی نشن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
پاسخ
12
1
خودمونیم سلطان سلیمان عجب آدم خری بوده کل زندگیشو حتی بچه عزیزتر از جونشو به خاطر خرم نابود کرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
پاسخ
2
1
خوبه ولي چون مريم اوزرلي فيلم رو ترك كرده بد شده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
پاسخ
1
1
ای کاش خرم هیچ وقت وجود نداشت اینطوری ابراهیم که بزرگمرد و سیاستمدار ی محترم بود نمیمرد مصطفی زنده میموند ماهیده وران از چشم سلطان نمی افتاد بچه ی خدیجه و ابراهیم نمیمرد بچه مصطفی نمیمرد به قتلهایی که توسط خرم اتفاق افتاده فکر کنید و ار طرفدار خرم بودن شرم کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
پاسخ
1
17
ما هم بزرگ مرد داریم زیاد از آن ها یاد

نمی شه . چرا نمی دانم ! جای جای

ایران پر از بزرگان کو چشم بینا !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
پاسخ
0
1
واقعابرای خودمون متاسفم.بجای ساختن سریال وفیلمهای تاریخی که عظمت ایرانونشون بده یه مشت برنامه بی محتوامیسازیم بعدم به خودمون آفرین میگیم.تموم کتابای تاریخیمونم که نوشته انگلیسی یافرانسویاست اینومیدونیدچرا؟ملتی که هویت خودشوانکارکنه محکوم به زواله،اون کشورایی که تازه چندصدساله کشف شدن یابربربودن برای خودشون تاریخ قلابی میسازن وماکه بهترین تاریخ ،فرهنگ ،زبان وپیشینه روداریم ازش حرفی نمیزنیم تافراموش بشه چرا؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
پاسخ
0
4
به نظر من همش دروغ خرم خیلی هم خوبه تازه خرم نه کینه دوزه نه ارزو به دل میمیره چون عاشق سلیمان بوده اوهم دوست نداشته که سلیمان بمیره وهیچ کدوم از تهمت هایی که بهش زدید درست نیست
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
میدونی عاشق کیه کسی که به معشوقش دروغ نگه نه خرم که فقط به سلیمان دروغ گفته این سریال تحریفه تاریخ بخون متوجه میشی جنایت جدید خرم من تو ترک ست میبینم خرم باعث مرگ گلبهار سوگلی حامله ی مصطفی شد اول افسون بعد گلبهار
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
عزیزم تاریخ بخون تاریخ تو تاریخ اومده خرم از سلیمان متنفر بوده عاشق کسیه که به معشوقش دروغ نگه نه خرم تهمت عزیزم چهره ی زیبای مریم اوزرلی باعث شده چشاتو ببندی امنا خوشبختانه بجاش بازیگر جدید اومده اونو ببینی دیگه خرم نمیگه بچه ها خرم همسر جدید مصطفی گلبهار رو که حامله بود باعث مرگش شد من الان تو استار میبینم ماهی دوران همین که تونست پسری مثل مصطفی تربیت کمنه نشون داد بیعرضه نیست سلیمو باید ببینید یه ادم وحشی و مسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
پاسخ
0
0
ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پاسخ
2
3
در سریال حریم سلطان بهترین بازیگرهای ترکیه نقش آفرینی کردند و عالی بازی کردند.
در فصل های اول و دوم مخاطبان بسیاری داشت که بیشترینشان ایرانیان بودند اما سایرکشورهای عربی و.... جزو اینها بودند.
اما به نظرمن خیلی سریال را بیش از حد طولانی کردند خب این به تریج موجب کاسته شدن مخاطبان همیشگی این سریال میشود.
به نظرمن در این سریال بیشتر به (خاله زنک بازی) که امروزه این اصطلاح بکار میرود در اعضای حرمسرا بیشتر دیده میشود تا به مسائل مذهبی و.... آن دوره که این نیز موجب طولانی شدن سریال میشود.
درباره مریم اوزرلی: به نطر من مریم اوزرلی بازیگر توانایی هستش و من به شخصه واقعا این بازیگر را دوست دارم.
اما همانطورکه میدانید دربین جریانات پیش آمدهکه مریم اوزرلی افسرده شده وبه آلمان رفته و بعد نیز موضوع حاملگی اش را به وسط کشید.و خودش در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که در شب جوایز مراسم آنتالیا با نامزدش(جان اتش) برسر موضوع حاملگی اش دعواکرده زیرا که جان میگفته توباید این بچه را سقط کنی ومریم جایزه اش را به دیوار میکوبد و سعی داشت خودکشی کند.
به نظرمن یک بازیگر واقعی به خاطر مردم هم شده باید تا آخرادامه دهد و مردم را ناامید نکند.زیرا تمام مردم دنیا او را دوست دارند.
..............................................................
ما نیز باید سعی کنیم از این سریال نکته های آموزنده اش را در نظر بگیریم نه تنها نکته های منفی اش را.پس سعی کنیم پندها و اندرزها را بیابیم!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
پاسخ
2
0
من عاشق ابراهيم پاشا و شاهزاده مصطفی هستم حيف که کشته میشن از خرم متنفرم فقکگفبپته است
پاسخ ها
نظر ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
برو بابا حالا مصطفي خوبه ابراهيم خيانت كار چي مسخره خرم بهترين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
پاسخ
3
0
این سلطان سلیم سلیم همان پادشاه ظالمی نیست که موجب شهادت عالم جلیل القدر شهید ثانی شده؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
پاسخ
1
0
خرم سلطان آشغالی بیش نیست
پاسخ ها
نظر tannaz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
اين نظر شماست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
پاسخ
0
0
خوب شد گفتین شاهزاده مصطفی کشته میشه دیگه لزومی نداره بقیه سریالو تماشاکنم چون فقط بخاطراون این سریالو میدیدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پاسخ
1
1
این چه فیلمی زود تمومش کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پاسخ
1
1
تا قبل از اینکه ابراهیم پاشا کشته بشه سریال خوبی بود بعد مرگ پارگاهی خراب شد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
پاسخ
11
3
درود بر روي گل همگي . خدمت شما عارضم . من از روزي كه تو اين نظرگاه نظر دادم و از خرم تعريف نمودم ايميلم فيلتر شد بلهههههههههههههههههه
پاسخ ها
نظر ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
می خواستی در این نظر گاه شرکت نکنی چشمت کو دنتتم نر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
پاسخ
2
0
مزخرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
پاسخ
0
0
انقدر از این سریال عیب جویی نکنیم در ضمن اگر خ.دمان عرضه ساختن سریال بهتر از این را نداریم دیگر چه عیب جویی ما ایریانی ها فقط بلدیم نگاه کنینم و عیب جویی کنیم ولی بازم ممنون
پاسخ ها
نظر lمهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
بچها ودوستان عزیز روزی که سریال اقای احمدینجات را به نمایش بگزارند خیلی افتخار خواهیم کرد من هم متشکرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پاسخ
0
0
در قمست هایی از این فیلم به شاه طهماسب صفوی رهبر شیعیان آن زمان توهین شده.برای مثال شاه طهماسب رو فردی نالایل و ترسو خواندن و او را کافر قلمداد نموندن.به نظر شما کافر دانستن رهبر شیعیان آنزمان آیا هیچ میتواند فاقد هرگونه انگیزه سیاسی باشد؟! حال آنکه نمیدانند از فرزاندان همین سلسله یعنی شاه عباس کبیر بود و با چنان عظمی سپاه آنها را درست 3 بار در هم شکست.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پاسخ
0
0
سریال حریم سلطال نکات اموزنده خیلی خوبی داره که برام خیلی جالبه!مثل قدرت نفوذ زنان در دربار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
پاسخ
0
0
فیلم خوبی نیست اما بهتر از پیام های بازرگانی شبکه های ایران است.

بابا ی دستی بجنبونید
ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
پاسخ
0
0
اگرچه انسان مخلوقی تمام عیار است اما وجود فیلم ها وتهاجم فرهنگی به کشور ما از طرف مخالفان گاهی به شعور بعضی همنوعان شک میشود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
پاسخ
1
0
كاش مصطفي نمي مرد خدا از پدرش وخرم نگذره