کد خبر: ۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۹۰۷۳
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
زبان انگلیسی تقریبا زبان مادری 375 میلیون نفر در جهان است و از این لحاظ سومین زبان مادری جهان محسوب می‌شود. این در حالی است که چینی و اسپانیایی به ترتیب اولین و دومین رتبه را در بین زبان‌های مادری به خود اختصاص داده‌اند.
ایسنا: اگر بخواهیم زبانهای بین‌المللی‌ای را که در کشورهای مختلف جهان صحبت می‌شود معرفی کنیم زبان‌هایی مانند انگلیسی و اسپانیایی مطرح می‌شوند.

زبان جهانی به زبانی اطلاق می‌شود که در بخش مهمی از کشورهای جهان صحبت شده و فهمیده می‌شود. عوامل بسیاری در تعیین میزان محبوبیت یک زبان در سطح جهان دخیل هستند که باعث شده است زبان‌هایی مانند انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به شدت در سطح جهان محبوبیت پیدا کنند.

بدون شک زبان چینی بیش‌ترین تعداد صحبت‌کننده را در جهان به خود اختصاص داده است. بیش از 1.1 میلیارد نفر در این کشور به ماندارین که زبان رسمی این کشور است صحبت می‌کنند. اما این زبان فقط در چین، سنگاپور و حداکثر چند کشور دیگر فهمیده می‌شود. اما اگر بخواهیم یک زبان بین‌المللی که در کشورهای مختلف جهان صحبت می‌شود معرفی کنیم زبان‌هایی مانند انگلیسی و اسپانیایی مطرح می‌شوند.

http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/10/5/257927_114.jpg

در این بین زبان انگلیسی طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد و یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌های دنیاست. بسیاری از متون علمی، تجاری، اقتصادی و بخش مهمی از روزنامه‌های معتبر و معروف جهان به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند.

گسترش زبان انگلیسی به خارج از بریتانیا از اواخر قرن 19 آغاز شد و رفته رفته به عنوان زبان اصلی در کشورهای آمریکا و کانادا شناخته شد.

رشد سریع اقتصادی کشور آمریکا و تاثیر این کشور خصوصا بعد از جنگ جهانی دوم به طور شگفت انگیزی سرعت پیشروی زبان انگلیسی را در سراسر سیاره زمین افزایش داد.

انگلیسی در اواسط قرن 20 جایگزین زبان آلمانی در مناسبات علمی شد و به عنوان زبان آکادمیک در بسیاری از کشورهای جهان انتخاب شد.

به همین دلیل آشنایی با این زبان در بسیاری از زمینه‌های علمی و در مشاغل مختلف مانند شاخه‌های گوناگون علوم مهندسی و پزشکی اهمیت زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است که امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل در سطح اولیه با این زبان آشنا باشند و بتوانند با کمک آن با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.

زبان انگلیسی تقریبا زبان مادری 375 میلیون نفر در جهان است و از این لحاظ سومین زبان مادری جهان محسوب می‌شود. این در حالی است که چینی و اسپانیایی به ترتیب اولین و دومین رتبه را در بین زبان‌های مادری به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر کارشناسان بر اساس میزان سواد و مهارت تعداد افرادی که به عنوان زبان دوم خود از انگلیسی استفاده می‌کنند را بین 470 میلیون تا بیش از 1 میلیارد نفر تخمین می‌زنند. آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیجریه، ایرلند، آفریقای جنوبی و نیوزلند به ترتیب کشورهایی هستند که بیش‌ترین تعداد انگلیسی زبان را به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از انگلیسی، اسپانیایی بیش‌ترین تعداد صحبت‌کننده را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر بین 400 تا 500 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. این زبان در حال حاضر در 20 کشور مختلف جهان صحبت می‌شود. علاوه بر آن اسپانیایی در کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه و آلمان نیز علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده است.

فرانسوی نیز یکی از زبان‌های پرطرفدار دنیاست. تقریبا 270 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و حدود 110 میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می‌کنند. فرانسه زبان رسمی 30 کشور جهان محسوب می‌شود. این زبان در کانادا، خصوصا ایالت کبک، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورک، موناکو و برخی قسمت‌های آمریکا صحبت می‌شود.

عربی نیز یکی از زبان‌های پر طرفدار دنیا خصوصا در بین کشورهای منطقه خاور میانه است. عربی زبان مادری 280 میلیون نفر در جهان است که اغلب در خاور میانه و آفریقای شمالی قرار دارند.

این زبان لغات بسیاری به زبان‌های دیگر مانند ترکی، اردو و فارسی قرض داده است و یکی از عوامل مهم اتحاد در بین کشورهای اسلامی به حساب می‌آید. عربی زبان رسمی 22 کشور در جهان است.
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۱
CANADA
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
پاسخ
15
33
زبان ترکی زبان کشورهای ترکیه - آذربایجان - ازبکستان - ترکمنستان - نیمی از آلمان قبرس و حتی یونان - ترکهی روسیه و چین - آسیای مرکزی و در ایران شهرهای تبریز ارومیه زنجان قزوین تهران کرج قم اردبیل انزلی آستارا

لابد زبان زنده دنیا نبوده که ننوشتند !
پاسخ ها
نظر zahra seven
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
اینا همش گویش نه زبان!!!
نظر tabriz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
زبان فارسی شما هم 32 مین لهجه زبان عربیه !!
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
ترکی ریشه اکثر زبانهای دنیاست از جمله انگلیسی
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
زبان ترکی گویش یا لهجه نیست
جهت اطلاع گفتم
نظر آرین
| UNITED STATES |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
زنده باد ترکهای ایرانی
نظر ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
تعارف نکن بگو مایاها-سومر-فنیقی ها-امریکا-روسیه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
ترکی زبان نیمی از آلمان !!!!!
نیازی به توضیح نیست!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
پاسخ
14
5
زبان فرانسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
پاسخ
18
27
فقط پارسی خودمون عشقه
پاسخ ها
نظر محمد
| CANADA |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
زبان اسپانیول
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ميشه بگي چيه زبان ما رو عشقه ؟
چون به زبان افغانستان نزديك هستيم يا تاجيكستان كدومش؟دلت خوشه ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
پاسخ
9
14
زبان ترکی تنها زبان التقاسی در دنیاست البته تنها زبان کره ای کمی از نظر ساختار شبیه ان میباشد . خلاصه اینکه اکثر زبانهای هند و اروپایی از جمله لاتین ریشه در زبان ترکی دارند. ترک‌تبارها و ترک‌زبان‌ها در کشورهایی همچون مغولستان، چین، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، قبرس، یونان، بلغارستان، یوگسلاوی سابق (مقدونیه، بوسنی، کوزوو، کرواسی) رومانی، مجارستان، فنلاند، اکراین، یونان و مولداوی سکونت دارند
بیش از 200میلیون نفر به زبان ترکی صحبت میکنند
پاسخ ها
نظر ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
تو ویکیپدیا نوشته 170 میلیون نفر اون وقت تو میگی بیش از 200 میلیون
نظر aliaz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
البته زبان عبری را ازقلم انداختید با وجود اینکه در بیش از 150 کشور دنیا یهودی ها زندگی می کنند.
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
اولا التصاقی و نه التقاسی!!!!
ثانیا ترکی جزو زبانهای اورال آلتای است و نه هند و اروپایی
می تونم جهت اطلاع شما رو به تقسیم بندی دایره المعارف بریتانیکا و همچنین آکسفورد ارجاع بدم. همینطور یه چیزی نوشتن که نشد کار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
پاسخ
7
5
حداقل به جایگا زبان ترکی و فارسی هم اشاره میکردید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
پاسخ
9
1
ا ن گ ل ی س ی

دنیا با
انگلیسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
پاسخ
34
6
از قدیم گفتند فارسی شکر است ترکی هنر است اینا که نه با هنر آشنایی دارند نه شیرینی بیان را می فهمند چه انتظاری دارید؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
پاسخ
11
14
هم تركي رو عشق است هم فارسي هم كردي هم لري هم مشهدي فقط ايران رو عشق است
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
2 دستی بچسبش, مشکل اساسی ما ایرانیها غرور بی هدفمونه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
پاسخ
2
10
جهانی ترین زبان دنیا زبانه 0 و 1 هست که در تمام کامپیوترهای جهان استفاده شده و از ریاضیات باستانی ایران گرفته شده!بعله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
پاسخ
18
15
فقط زبان ترکی . فارسی اولا زبان نیست بلکه یدونه لهجه است از زبان عربی اونم لهجه ی دوم یا سوم نیست که بلکه 32 ومین لهجه ی زبان عربی هستش و نزدیک به 60 درصد کلمات عربی و 20 درصد ترکی و 20 درصد هم کلمات وارد شده از انگلیسی و روسی و کمی هم لغات اصیل فارسی هست و در جهان فقط 60 میلیون نفر این زبون رو حرف میزنن پس زبان زنده نیست چون زبانشناسان دنیا میگن زبونی زنده است که بالای 100 میلیون نفر اونو حرف بزنه در حالی که ترکی فقط در ترکیه . جمهوری اذربایجان و ترک های ایران میشن 140 میلیون حالا شما ازبک ها مغول ها تاتار ها چچن ها ترکمن ها رو هم در نظر داشته باشید و ترکی بعد از انگلیسی و عربی سومین زبان زنده ی دنیا هستش که بیش تر از 200 میلیون به این زبان شیرین سخن می گویند .
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
لابد زبان چینی هم جزء زبانهای زنده دنیا نیست که توی رده بندی که شما زحمت کشیدی هیچ جایی نداره!
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
در رده بندی زبانهای پرجاذبه جهان انگلیسی اول, اسپانیولی دوم, فرانسوی سوم] آلمانی چهارم] عربی هفتم, ترکی بیست وششم, کردی سی و یکم, فارسی سی و هفتم و آذری چهل و نهم است. تعصب الکی هم در این رده بندی هیچ تغییری ایجاد نمی کنه!!!
نظر مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این چه جور لهجه ای هست که چهر حرف (گ. ژ. پ.چ) رو بیشتر زبان اصلیش (عربی)داره. لطفا کمی فکر کنید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
12
4
بپذیرید که زبان فارسی خیلی خوش آهنگه وبرای سخن گفتن به زبان فارسی لازم نیست که به زبان و دهان و حنجره خیلی فشار بیاریم. همچنین گنجینه ای از آثار فاخر ادبی پشتوانه زبان فارسی هستند. و هزاران سال است که به زبان فارسی نوشته و خوانده می شود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
پاسخ
4
9
چون در ایران. سایتها و وبلاگها درحال کنترل هستن نمیتونن اقعیتهای زبان ترکی رایادداشت کنن ولی همه میدونن که از چین تاروم زبان ترکی درهمه کشورها وجود داره وهم تاثیر گذارترین ویکی ازکاملترین زبانهای دنیاست و باید زبان ملی ایران باشه چون هم غنیتره هم جمعیتشون بیشتره
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
پاسخ
4
7
تركهاي سوئد يادتون رفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
پاسخ
5
11
ترک ها هم از نظر جمعیت بیشتر هستند هم از نظر قواعدی خیلی خیلی جلوتر از فارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
پاسخ
7
6
من نمیدونم چرا ترک ها اصرار دارن بگن ترکی بهتر از فارسیه ، به فرض که شما راست بگید ، پس می تونم بپرسم چرا ترکیه انقدر داره از مولانا واسه خودش استفاده میکنه ؟؟؟ ( در حالی که یه بیت ترکی هم نداره و شاعر فارسی زبان بوده ) بابا اگه فارسی بده پس مولانا رو بدید به خودمون بی زحمت
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
خیلی ببخشید ولی مولانایه به اون بزرگی بدون شمس تبریزی نمیتونست به جایی برسه
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حالا كي گفت مولانا پارسه
حتما تو روستاي شما هركي از كنار خونه شما رد بشه ميشه جز خانواده شما
حواهشا با مدرك حرف بزنيم نه با دروغاتي كه كردن تو ذهنتون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
پاسخ
6
6
همچنین ترک های عزیزی که اصرار دارن بگن ترکی سومین زبان دنیا هست بی زحمت یه منبع معرفی می کنید ؟! رو هوا که نمیشه حرف زد ! والا ما که هرجا گشتیم هیچ جا حتی جز 10 تای اول هم نبود ! شما اگه منبع معتبری سراغ دارید قرار بدید
این مسلا یه منبع که در اون ترکی 26 ام هست !! (و البته فارسی هم رتبه 40 رو داره ، که خوب ترکی از فارسی بالاتر هست ولی اصلا و ابدا 3وم نیست !!)
البته این رده بندی بر اساس ارزش های زمانی هست نه تعداد افرادی که ازش استفاده میکنند (نوع رده بندی با چیزی که در این مطلب بوده تفاوت داره ، ولی به هر صورت در هیچ گونه رده بندی ای ترکی 3وم نیست !! و در هیچ کجا هم زبان فارسی لهجه ای از عربی حساب نشده !! پس خواهشا با تعصب کورکورانه حرف نزنید !
1- انگلیسی
2- فرانسه
3- اسپانیولی
4- آلمانی
5- ژاپنی
6- هلندی
7- عربی
8- سوئدی
9- ایتالیایی
10- دانمارکی
11- ایسلندی
12- فنلاندی
13- رومی
14- روسی
15- لهستانی
16-پرتغالی
17- نروژی
18- چینی
19- عبری
20- چک
21- اسلوونی
22- مجاری
23- کره ای
24- ارمنی
25- استونی
26- ترکی
27- یونانی
28- کاتالانی
29- اسلوواکی
30- کروواتی
31- کردی
32- بلاروسی
33- آلبانیایی
34- رومانیایی
35- کیروندی / رواندایی36
- تاگالوگ
37- هندی
38- باهاسا
39- بلغاری
40- فارسی
41- صربی
42- قزاقی
43- هاائوسائی
44- پئول
45- پنجابی
46- سواحیلی
47- آذری
48- بنگالی
49- مینی
50- هاکا 51
- ویسایان / سبوئانو
52- اردو
53- سیندی
54- ویتنامی
55- بامبارا
56- ازبکی
57- یوروبا
58- پشتو
59- تامول
60- نپالی
61- گوارانی
62- ایگبو
63- تایلندی
64- جاوانایی
65- یوئه
66- ووئی
67- اکراینی
68- خمری
69- آفریقایی
70- سودانی
71- گرجی
72- بوجپوری / بیهاری
73- خیانگ
74- مادوری
75- گانی
76- ژوانگی
77- گوجاراتی
78- تلوگو
79- ماراتی
80- مالایی
81- سینگالی
82- راجاستانی
83- کاننادا 84
-اوریایی
85- آمهاریک
86- آسامایی
87- شونا
88- بیرمانی

منبع : مجله بین المللی le français dans le monde no 355 janvier سال 2008
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
پاسخ
8
5
با سلام من اصل منبع ذکر شده در بالا را دارم و مطالعه کردم. ترکی استانبولی 26 و ترکی آذری رتبه 47 رو داره، یعنی از فارسی خیلی عقبتره و کردی به رغم اینکه کشور مستقل نداره 31
ادعای پانترکیست ها ساده لولحانه است و هیچ دلیل زبانشناسی ندارند.
پاسخ ها
نظر علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
منبع تون هم مثل خودتان جعلی است
UNITED STATES
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
پاسخ
8
5
زبان ترکی بعد از حمله مغول وارد ایران شد پس شما خودتونو ترک ندونید. شما آذری هستید از اقوام ماد مثل کردها پارس ها پارتها . انقد متعصابه سعی نکنین خودتونو برتر جلوه بدین. همه ایرانی هستیم. در ضمن همون حکومت قاجار برای هفت پشتمون بس بود. شمام لطفا شایعه سازی نکنین هیچ مدرک و مستندی برای این شایعات که ترکی رو میخواین خیلی رده بالا نشون بدین وجود نداره. عقاید پان ترک هم بسیار مضحک و به دور از عقل و خرده. شما آذری هستین هموطنانم
پاسخ ها
نظر گلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
حالا چه ترکی قبل از مغولا اومده یا بعد موضوع بحث نیس بالاخره ما ترک زبونیم و چه بخواین چه نخواین زبان ترکی خیلی بالاتر از فارسیه اصن پرچم ترکا همیشه بالاست
نظر حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
دمت گرم ساسان قربون آدم چیز فهم، نه کساییکه هیچی نمیفهمن!!
نظر هادی
| FRANCE |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
دو رویی شما اینجاست که جای دیگه می گید مغول ها ترک نیستند و مغولی زبانی جدا از ترکی است پس چرا مغول ها دایه دلسوز تر از مادر شدند چرا زبان خودشونو تحمیل نکردند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
پاسخ
14
3
عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان.
این رده بندی کاملاغلطه.
اونها زبان مقدس کوردی رو کاملا بررسی نکردن ک 31مین زبان جهان شده.
اگر در سطح گسترده تری انجام میشد حتما یکی از5زبان برتر دنیا میشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
پاسخ
5
11
انقد پارسی مارسی نکنید کتابتون رو باز کنید ببینید چقد واژه عربی توشه جان مادرتون کتاب ها و فیلم ها و سریال هاتون رو ببینید نصف بیشتر عربیه
از ترکی هم که کش رفتید هر کلمه ای که ق و چ توش باشه ترکی هستش نمونه قاچاقچی و قاشق
ترکی رو بیش از دویست میلیون دارند صحبت می کنند فارسی را
چقدر
هان؟
عشق است فقط فقط ترکی
زبان شیرین پارسی واقعا خنده داره
خخخخخ
زنده باد زبان مادریمون ترکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
پاسخ
5
2
اینکه به زبان همدیگه توهین میکنید واقعا خیلی زشت و به دور از عقل و خرده.درسته توی زبان فارسی خیلی واژه های بیگانه وارد شده اما همون ها هم معادل فارسیش وجود داره اما متاسفانه استفاده نمیشه.
نظر عشق است زبان فارسی
| درباره پرطرفدار ترین زبان‌ های جهان کدامند؟
UNITED STATES
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
پاسخ
2
5
زبان فارسی با بدون فرمول ساخته شده لهجه ی عربی261هست.ولی زبان ترکی با یک فعل بی قاعده رتبه ی سوم رو درجهان دارد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
پاسخ
3
7
زبان ترکیو عشق است چون زبان سوم جهان است چون باقاعدست.خخخخخخخخخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
پاسخ
3
2
البته این تقسیم بندی مشکلش اینه که گویش های مختلف زبان ترکی رو جداگانه بررسی کرده مثل زبان ترکی و ترکی آذربایجانی و ..... اگه همه گویش های ترکی یک جا بررسی بشند زبان ترکی پنجمین یا چهارمین زبان دنیاست از نظر تعداد متکلمین . یعنی جمعیتی بین 200 تا 300 میلیون در دنیا . توجه فرمایید که فقط در اروپا 100 میلیون ترک زندگی می کنند (البته ترکای ترکیه هم حساب شده اند ) . ولی از نظر دستور زبان و قدرت بیان زبان ترکی زبان سوم جهان نیست بلکه زبان اول دنیاست . فرانسوی ها و انگلیسی ها با نفوذی که تو یونسکو دارن زبان خودشونو کردن اول و دوم . من در مورد این دو زبان مطالعاتی کردم زبانهای ضعیفی هستند اکثر کلماتشون رو از زبانهای دیگری گرفته اند مثلا زبان انگلیسی 56 درصد کلماتشو از فرانسه گرفته . مراجعه کنید به خود ویکی پدیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
پاسخ
4
3
بحث کردن باخرها هیچ فایده ای نداره..تمام
پاسخ ها
نظر حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
آره داداش قربون دهنت، همشون بلا استثنا دریغ از یکیشون..!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
پاسخ
0
0
زبان ها به ترتیب:چینی_اسپانیایی_هندی_انگلیسی_عربی_روسی_فرانسه_و.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
پاسخ
0
0
با عرض سلام وبعد 1)در مورد این که ترکی یا اذری یک گویش است سخت در اشتباهیت چون ترکی و آذری هر کدوم یک زبان هستتن.2)خودتون اگه درس بخونید می بینید که قواعد زبان فارسی چقدر زیاده و هر چند وقتی ادم تو ش گیر می کنه و اصلا نمی دونه چی میگه اما زبان ترکی قواعدی اسان داره و بعضی وقت ها معلم زبان انگلیسی ما درس مجهول و معلوم را به وسیله زبان ترکی می ده چون خیلی شبیه به هم هستن از نظر جا گذاری فاعل و فعل و...
3)ترک بودن برای من یه افتخار هست و اگه جانم بره زبان مادری من نمی ره به هر مدرکی و به هرزبان زنده دنیا اشنا باشم فقط ترکی صبحت می کنم .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
پاسخ