جاباما
۳۹۰۷۱۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

برای نویسنده «سالار مگس‌ها»

«ویلیام گلدینگ» شاعر، رمان‌ و نمایشنامه‌نویس انگلیسی و برنده‌ی جوایز نوبل و پولیتزر ۱۰۵ سال پیش در نوزدهم سپتامبر دیده به جهان گشود.

خبرگزاری ایسنا: «ویلیام گلدینگ» شاعر، رمان‌ و نمایشنامه‌نویس انگلیسی و برنده‌ی جوایز نوبل و پولیتزر ۱۰۵ سال پیش در نوزدهم سپتامبر دیده به جهان گشود.

برای نویسنده «سالار مگس‌ها»

سر ویلیام جرالد گلدینگ - نویسنده و شاعر سرشناس انگلیسی - بود که بیشتر برای نگارش رمان «سالار مگس‌ها» شهرت دارد.

وی که جوایز ارزشمندی چون نوبل ادبیات و بوکر را در کارنامه‌ی خود دارد، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته علوم تجربی دانشگاه آکسفورد در سال ۱۹۳۰ آغاز کرد. گلدینگ پس از دو سال از این رشته انصراف داد و به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی روی آورد.

برای نویسنده «سالار مگس‌ها»

این چهره سرشناس سال ۱۹۳۴ نخستین کتاب خود را با نام «اشعار» به چاپ رساند. گلدینگ در سپتامبر ۱۹۵۳ دست‌نوشته‌ای را به انتشارات معروف «فیبر اند فیبر» سپرد اما کار او مورد پذیرش قرار نگرفت. وی بعدها رمانش را به ناشری دیگر تسلیم کرد و حذفیات بسیاری را به جان خرید تا این که سرانجام در سال ۱۹۵۴ آن را با عنوان «سلطان مگس‌ها» به زیر چاپ برد. پس از آن، دیگر رمان‌های گلدینگ با نام‌های «وارثان»، «پینچر مارتین» و «سقوط آزاد» یکی پس از دیگری منتشر شدند.

موفقیت او در حوزه نشر موجب شد، وی از شغل تدریس در مدرسه «بیشاپ وردزورث» کناره‌گیری کند و یک سال را به عنوان استاد میهمان در کالج «هولینز» آمریکا سپری می‌کند.

برای نویسنده «سالار مگس‌ها»

گلدینگ در سال ۱۹۷۹ به عنوان برنده جایزه یادبود «جیمز تیت بلک» شد و یک سال پس از آن بوکر را به دست آورد.

انتصاب او به عنوان برنده نوبل ادبیات ۱۹۸۳ امری بحث‌برانگیز بود؛ به نوشته‌ی فرهنگ لغت زندگینامه ملی آکسفورد، این اقدام یک رویداد غیرمنتظره و جنجالی بود چرا که اکثر منتقدان و چهره‌های آکادمیک انگلیسی «گراهام گرین» و «آنتونی بورخس» را به گلدینگ ترجیح می‌دادند.

اواخر قرن بیستم اوج شکوفایی حرفه‌ای گلدینگ بود. نام وی در تمام قاره‌ی اروپا به ویژه کشورهای بلژیک، هلند، آلمان و فرانسه شناخته شده بود.

برای نویسنده «سالار مگس‌ها»

خالق «سالار مگس‌ها» در آثار داستانی‌اش بسیار از تلمیح و اشاره به ادبیات کلاسیک، اساطیر و نمادگرایی مذهبی بهره می‌برد. معروفترین کتاب او به مقابله‌ی وحشی‌گری (بربریسم) و جنگ می‌پردازد و ایهام اخلاقی و شکنندگی مدنیت را به خوبی نمایان می‌کند.

«تاریکی مشهود»، «نوک قله»، «خدای عقرب»، «پروانه برنجی»، «هرم» و «به سوی انتهای زمین» از دیگر رمان‌های معروف گلدینگ هستند. این نویسنده انگلیسی که در نگارش نمایشنامه و آثار غیرداستانی نیز دستی داشت، سال ۱۹۹۳ بر اثر بیماری قلبی درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج