۳۹۱۷۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قایق های خودران هم به بازار می آیند

پس از ظهور خودرو های به اصطلاح خودران اینک نوبت به تحقیق و توسعه قایق های خودران رسیده و گویا مسئولان پایتخت کشور هلند بیشتر از همه به استفاده از وسایل نقلیه خودران آبی علاقه دارند

وب سایت کلیک: پس از ظهور خودرو های به اصطلاح خودران اینک نوبت به تحقیق و توسعه قایق های خودران رسیده و گویا مسئولان پایتخت کشور هلند بیشتر از همه به استفاده از وسایل نقلیه خودران آبی علاقه دارند.
قایق های خودران هم به بازار می آیند
این طور که از خبر ها بر می آید،در آینده قایق های خودران نقش مهمی را در حمل و نقل آبی بازی خواهند کرد؛به گزارش رسانه The Verge روز دوشنبه در شهر آمستردام برنامه ای ۵ ساله به منظور آزمایش فنی قایق های خودران فعالیت خود را آغاز کرد.

در این برنامه آزمایشی موسسه AMS که مسئولیت بهینه سازی حمل و نقل شهر آمستردام را بر عهده دارد با دانشگاه MIT،دانشگاه صنعتی Delft و دانشگاه تحقیقاتی Wageningen همکاری می کند،نهاد های دولتی مربوطه بودجه ای معادل ۲۷ میلیون دلار را به این پروژه که Roboat نام دارد اختصاص داده اند و قرار است موسسه AMS با همکاری دانشگاه های مذکور تا سال ۲۰۱۷ نمونه هایی آزمایشی از این نوع قایق ها را به کانال های آبی شهر آمستردام بیاندازند.

آمستردام بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال آبی را در خورد جای داده و با توجه به اینکه یک چهارم پایتخت کشور هلند با آب پوشیده شده بدیهی است که کانال های آبی همچون شبکه ای در سرتا سر شهر وجود داشته باشند،در نتیجه قرار است تا قایق های خودران این شهر در طیف وسیعی از کاربرد ها مورد استفاده قرار بگیرند.

کارلو رتی از موسسه فناوری ماساچوستس در این باره می گوید:علاوه بر قایق های خودران،یکی از برنامه های تحقیقاتی آینده ما تولید زیرساخت هایی قابل جابجایی و معلق بر روی آب همچون پل و اسکله می باشد که در عرض چند ساعت بتوان آنها را بر پا و یا جمع کرد.

یکی دیگر از مهم ترین اهداف پروژه Roboat پیدا کردن راهی برای کمک وسایل نقلیه آبی خودران به بحث سلامت شهروندان می باشد،دانشمندان قصد دارند تا با فرستادن زیر دریایی هایی کوچک و خودران به داخل شبکه فاضلاب آمستردام روی مقدار توسعه بیماری ها در این شهر تحقیقاتی را انجام دهند،دانشگاه MIT قرار است تا راجع به نصب سنسور هایی در شبکه فاضلاب با مسئولین پایتخت کشور هلند همکاری های علمی و تحقیقاتی وسیعی را آغاز کند.

پدیده گرم شدن کره زمین،جذر و مد شدید و و تغییر در سطح آب دریاها از جمله مهم ترین عواملی هستند که در مرحله اول باعث ایجاد پروژه Roboat شدند.

Arjan van Timmeren-مدیر علمی موسسه AMS می گوید:۸۰ درصد از تجارت جهانی از راه آب انجام می شود،علاوه بر این ۶۰ درصد از جمعیت کره زمین در جوار دریا ها و اقیانوس های زندگی می کنند،پس توسعه وسایل نقلیه آبی و زیر ساخت های معلق بر روی آب از جمله مهم ترین نیاز ها در آینده زندگی شهروندی خواهد بود،وی همکاری دو جانبه دانشگاه MIT واقع در شهر بوستون آمریکا و موسسه AMS آمستردام را امری اتفاقی نمی داند،بوستون یکی از کلیدی ترین شهر های آمریکا و همواره تحت تاثیر جذر و مد های ناگهانی و تغییر در سطح آب اقیانوس است،سال ۲۰۱۴ میلادی بود که صحبت هایی از تغییر کلی زیرساخت های موجود این شهر به میان آمد تا نهایتا بوستون نیز ظاهری شبیه به وضعیت فعلی آمستردام پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج