جاباما
۳۹۲۳۸۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

خودروی سیون محصول شرکت سونو موتورز، استارتاپی آلمانی است که به‌تنهایی و با استفاده از انرژی پانل‌های خورشیدی قادر به پیمودن مسافتی کمی بیش از ۱۸ مایل (حدود ۲۹ کیلومتر) خواهد بود.

وب سایت بیتلاگ: فرض کنید شما در حال تردد در جاده‌ای بیابانی در یک سفر کمپینگ هستید، اگر باتری خودروی الکتریکی جدیدتان خالی شود و در نزدیکی شما هم هیچ ایستگاه شارژی نباشد، در این صورت تنها کاری که از دستتان برمی‌آید، منتظر ماندن است. اما یک خودروی مجهز به پانل‌های خورشیدی می‌تواند خود را شارژ کند.
خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی
در زندگی روزمره‌ی شهری که شما از خودرو برای رفت‌وآمدهای کوتاه و یا اینکه فقط برای انجام کارهایتان استفاده می‌کنید، احتمالاً با این خودرو دیگر نیازی به شارژ کردن باتری نداشته باشید.
خودروی سیون محصول شرکت سونو موتورز، استارتاپی آلمانی است که به‌تنهایی و با استفاده از انرژی پانل‌های خورشیدی قادر به پیمودن مسافتی کمی بیش از ۱۸ مایل (حدود ۲۹ کیلومتر) خواهد بود. در آلمان که رانندگان به‌طور متوسط در روز ۱۳ مایل را طی می‌کنند، این خودرو همیشه قادر به پیمودن مسافتی بیش از متوسط روزانه خواهد بود.
خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی
یونا کریستیانس یکی از مؤسسان سونو موتورز، می‌گوید: «این مقدار شارژ برای رفتن تا محل کار و رساندن بچه‌ها (به مدرسه) و بازگشتن به خانه کافی است و شما اصلاً لازم نیست خودرو را شارژ کنید.» حتی در یک روز ابری که پانل‌های خورشیدی انرژی کمتری تولید می‌کنند، خودرو قادر به پیمودن ۶ مایل است. این خودرو به‌هیچ‌وجه محدوده مسافت یکی از خودروهای خورشیدی مسابقات دبلیو اس سی (World Solar Challenge) را ندارد که مسافتی ۱۸۷۸ مایلی را در بیابان استرالیا طی می‌کنند. اما این خودرو مقرون‌به‌صرفه است -هزینه مدل پایه به‌علاوه هزینه‌های اجاره و یا خرید باتری در حدود ۱۳ هزار دلار است- و همچنین با توجه به کاربردهای عملی این خودرو برای استفاده در شهر طراحی‌شده که در بیش از۹۰ درصد مواقع پارک است.
خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی
کریستیانس می‌گوید: «ایده ما این است که خودرو عمدتاً در خیابان توقف کرده و کاری انجام نمی‌دهد. به‌این‌ترتیب فکر کردیم، این می‌تواند برای تولید انرژی فقط با توقف کردن مفید باشد. این برای مردم یک نکته‌ی کلیدی است تا مفهوم ایده‌ی ما را درک کنند، ایده این خودرو برای رانندگی در هوای آفتابی نیست بلکه در مورد تولید انرژی در زمانی است که خودرو درجایی توقف کرده است.»
خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی
پانل‌ها کاپوت، سقف و همچنین دو طرف خودرو را پوشش داده‌اند، این طراحی برای به حداکثر رساندن جذب نور خوشید است و باعث شده تا این خودرو شکل عجیبی پیدا کند.
کریستیانس در ادامه می‌گوید: «خودروی ما کمی بزرگ‌تر است و مانند خودروی تسلا اسپرت نیست، البته هدف ما هم این نیست. ما می‌خواهیم این (خودرو) کارایی بالایی برای خانواده‌ها داشته باشد، امکان ذخیره‌ی (انرژی) و همچنین فضای کافی را داشته باشد. اما هدف ما سرعت و بهترین بودن خودرو نبوده است.» همچنین طراحی ساده خودرو به معنی تعمیر آسان است، شرکت قصد دارد فیلم‌های آموزشی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا قادر به تعمیر خودرو باشند.
این خودرو دارای چند قطعه غیرمعمول مانند یک فیلتر هوایی است که از خزه ساخته ‌شده، این فیلتر هوا می‌تواند به‌طور طبیعی به تنظیم رطوبت، کاهش سروصدا و گرفتن ذرات آلوده هوا کمک کند.
خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی
با قابلیت تعمیر آسان این استارتاپ به‌تازگی موفق به جمع‌آوری سرمایه ۲۰۰ هزار دلاری در کمپین ایندی‌گوگو شده و در حال مذاکره با تولیدکنندگان است. سونو موتورز امیدوار است، خودروی خود را در اواسط سال ۲۰۱۷ برای آزمایش رانندگی آماده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج