۳۹۳۸۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سه دهه نامه‌ نگاری موتلفه!

شاید بتوان فصل جدیدی در پرونده اصولگرایی به نام «نامه‌های موتلفه» گشود؛ فصلی که حکایت نامه‌هایی است که اعضای قدیمی‌ترین حزب اصولگرایی خطاب به روسای جمهور نگاشته‌اند.

روزنامه آرمان امروز - یاسمین طالقانی: شاید بتوان فصل جدیدی در پرونده اصولگرایی به نام «نامه‌های موتلفه» گشود؛ فصلی که حکایت نامه‌هایی است که اعضای قدیمی‌ترین حزب اصولگرایی خطاب به روسای جمهور نگاشته‌اند.

بی تردید اعضای حزب موتلفه از مصلحان جریان اصولگرایی هستند و برخی‌ اوقات با چشم بستن بر علایق و منافع حزبی و سیاسی خود، سعی کردند حامیان خود را در مسیری غیر از مسیر دلواپسان اصولگرا هدایت کنند. نامه‌های موتلفه اختصاص به یک جریان سیاسی که رئیس‌جمهور وقت منتسب به آنها بود هم ندارد، چنان که اگر در موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی جست‌وجو شود، از زمان ریاست جمهوری آیت‌ا...‌ هاشمی تا اکنون که روحانی برکرسی ریاست جمهوری تکیه زده است، نامه‌هایی با سربرگ‌های این حزب به پاستور ارسال شده است.

نامه به روحانی

دیروز نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت:«ما در سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی در نامه‌ای که متن آن تاکنون منتشر نشده به صورت خصوصی در این نامه کارهای دولت را دو بخش کردیم و به ایشان گفتیم که به نظر ما، شما در برخی موضوعات موفقیت داشته‌اید و در یکسری موضوعات نیز نقاط ضعف دارید. البته پیشنهاداتی را نیز به ایشان ارائه کردیم.» همانطور که پیش‌بینی می‌شد موتلفه خود را در قامت مصلح جریان اصولگرایی تعریف کرده است و در این راستا آنچه به نظر برای ارتقا و پیشرفت کشور مفید می‌داند را در قالب نامه به مسئولان ارائه می‌کند. البته نباید فراموش کرد چنین رویه ای در زمانی که حبیب ا... عسگراولادی بر کرسی بزرگان اصولگرا نشسته بود، رواج بیشتری داشت اما پس از او نبی حبیبی هم تصمیم بر آن گرفت که از نقش یک فعال حزبی خارج شود و خود را در جایگاه فراجناحی معرفی کند.

از این رو بود که رسم نگارش نامه به روسای جمهور را فراموش نکرد و آن را تداوم بخشید. در مردادماه هم نبی حبیبی در مورد نامه به روحانی چنین گفته بود که «یادم است بیش از یکسال و نیم پیش نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم که ۳ بخش داشت و آن را منتشر هم نکردیم. در آن نوشته ایم نقاط قوت شما به نظر ما این است و نقاط ضعف شما و دولتتان این است. پیشنهادهای ما هم این است. بنابراین در موتلفه اسلامی بنا بر این است که قواعد رقابت را رعایت کنیم. حزب شناسنامه دار هستیم. حزب موسمی و انتخاباتی نیستیم. ضمنا مهم‌ترین دغدغه مان حفظ نظام است.»

نامه به احمدی‌نژاد

اعضای حزب موتلفه پیش از روحانی برای احمدی نژاد هم نامه نوشته بودند که سال گذشته نبی حبیبی درباره آن نامه چنین توضیح داد:«نیمه دوم دور اول دولت احمدی نژاد نامه مفصلی به ایشان نوشتیم که آن را منتشر نکردیم. نقاط مثبت و منفی و پیشنهادهای خود را در آن قید کردیم. یک جمله ای که در آن نامه نوشته بودیم این بود که آقای احمدی نژاد توقع شما از میزان اطاعت پذیری اطرافیانتان بیش از حد معمول است و نتیجه این کار خوب نخواهد بود یعنی خیلی از افراد متملق ممکن است به طمع افتاده دور شما جمع شوند. یک عده افراد توانمند وقتی آن درجه توقع خارج از حد شما برای اطاعت پذیری را احساس می‌کنند نمی‌توانند با شما کار کنند و مایوس می‌شوند.»

در مورد دیگری که مربوط به سال ۸۹ بود، محمد نبی‌حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در آستانه ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب پیرامون موضوع حجاب و عفاف و نظرات رئیس‌جمهوری در این خصوص به رئیس‌جمهور نامه نوشت و خواستار اجرای دقیق طرح عفاف و حجاب به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی شد. موتلفه حتی در نامه‌ای ۸۰ فرمول اقتصادی به احمدی نژاد برای خروج از وضعیت نامساعد اقتصادی ارائه کرد. آنطور که مشخص است احمدی نژاد توجهی به این نامه‌ها نداشت و به‌جای لحاظ کردن این راهکارها به انتقاد از تحزب در کشور و تبلیغ ناکارآمدی احزب پرداخت.

نامه به آیت‌ا...‌ هاشمی

نامه موتلفه به آیت‌ا... هاشمی در دهه اخیر البته ارتباطی با دوران ریاست جمهوری ایشان ندارد بلکه نامه‌‌هایی در انتقاد از مشی و رفتار سیاسی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام بوده است. مانند نامه ای که مربوط به اتفاقات پس از سال ۸۸ است. نبی حبیبی دبیرکل این حزب درباره آن نامه که محتوای آن مربوط به نماز جمعه ۲۶ شهریور ۸۸ بود، گفته است:«در رابطه با آن خطبه‌های آقای‌هاشمی‌رفسنجانی نامه‌ای خصوصی برای آقای‌هاشمی‌رفسنجانی نوشتیم، علاوه بر این نامه خصوصی، موضعی را به صورت رسمی اعلام کردیم.

در آن نامه گفتیم شما در خطبه‌های نمازجمعه آزادی همه زندانیان را در خطبه‌های نماز جمعه مطالبه کردید، ممکن است چند نفر اشتباهی دستگیر شده باشند اما کسانی به میدان فتنه ۸۸ آمدند و برخی اسلحه داشتند و برخی هم برای براندازی توطئه داشتند، شما خواستار آزادی شدید؟ ولی عمده حرف ما همین مسائلی بود که در موضع‌گیری‌هایمان بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج