اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۵۰۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حمایت ایران از سوریه تا پیروزی نهایی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند، گفت: حمایت از این کشور همچنان تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند، گفت: حمایت از این کشور همچنان تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.
علی اکبر ولایتی ظهر دوشنبه در دیدار خانم هدیه عباس رییس مجلس نمایندگان سوریه افزود: ما از دولت و شخص بشار اسد قویا حمایت می کنیم.
وی خطاب به رییس مجلس نمایندگان سوریه تاکید کرد: اهداف ما و شما در سوریه مشترک است، روابط دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رو به رشد، راهبردی و استراتژیک بوده است که این ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر روز این پیوند بین دو کشور قوی تر و گسترده تر شده است و در آزمون های مختلف ایران و سوریه آزمایش خود را در برابر مشکلات پس داده اند.

ولایتی یادآور شد از ابتدای حمله بیگانگان به سوریه حدود 80 کشور که بیشتر آنها از کشورهای غربی و بعضی کشورهای مرتجع عربی در منطقه هستند در این حمله مشارکت داشته اند.

وی افزود: آنها هزینه های فراوانی را برای جنگ علیه سوریه داده و خسارت های زیادی را به مردم این کشور وارد کرده اند فقط به دلیل این که دولت و ملت سوریه در برابر صهیونیست ها ایستاده اند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حمایت از سوریه را در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند و دولت هم در این مسیر حمایت های لازم را داشته است.

ولایتی یادآور شد: مردم ایران هم اهمیت این دفاع و مبارزه را درک می کنند و شاهدیم که داوطلبانه به جهاد علیه تروریست ها می روند.

و همان کاری را که بر علیه صدام در دفاع مقدس می کردند امروز بر علیه تروریست ها و توطئه گران انجام می دهند.

وی ادامه داد: زمانی که سوریه مورد تهاجم محدود بین المللی از طرف حدود ۸۰ کشور به سرپرستی آمریکا و طراحی صهیونیست ها قرار گرفت به عنوان این که این حلقه بسیار مهم مقاومت را بشکنند تا صهیونیست ها بتوانند در منطقه یکه تازی کنند موفق نشدند و امروز دولت و ملت سوریه مقتدرتر از گذشته در صحنه ظاهر شدند.

ولایتی گفت: استمرار مقاومت مردم و دولت سوریه و کمک جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و دیگر کشورهای دوست سوریه و ایران در منطقه موجب شد که در نهایت کشور بزرگی مثل روسیه هم به کمک بیاید و امروز مجموعه ایران، سوریه و روسیه به عنوان سه کشور مهمی که در مرکزیت این مقاومت ضد صهیونیست ها و حامیانشان هستند نقش بسیار تعیین کننده ای دارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کم کم آثار پیروزی را هم در میدان عملیاتی و مقاومت و هم در عرصه سیاسی شاهد هستیم که آمریکایی ها و دوستانشان چاره ای ندارند جز این که اعتراف کنند که در میدان شکست خوردند.

وی ادامه داد: عمال آمریکا و صهیونیست ها و مرتجعین منطقه و عوامل سعودی در سوریه که علیه مردم و دولت این کشورمی جنگند شکست می خورند و به زودی شاهد پیروزی نهایی دولت و ملت سوریه هستیم و جمهوری اسلامی ایران کماکان همکاری ها، مشورت ها و هماهنگی ها را با روسیه و حزب الله و دولت و ملت سوریه و کشورها و ملت هایی که با ما هماهنگ در حفظ و تقویت مقاومت علیه صهیونیست و حامیانشان هستند ادامه خواهد داد.

ولایتی یادآور شد: عده ای تروریست سوری و غیر سوری که اغلب غیرسوری هستند علیه دولت قانونی که بر اساس دموکراسی موجود سوریه انتخاب شدند می جنگند . کسانی می جنگند که بهانه شان برای این جنگ، دموکراسی است، در حالی که در کشورشان خبری از دموکراسی نیست. به عنوان مثال عربستان سعودی در تاریخ خود یک بار هم انتخابات صورت نداده است، اما امروز با ادعای دموکراسی، علیه مردم و دولت سوریه می جنگد.

ولایتی تأکید کرد: آنچه که به عنوان سلفی گری منشعب از وهابیت گری است، ساخته و پراخته سعودی هاست و ربطی به اسلام ندارد.

وی ادامه داد: اینکه کشورهای غربی هم از تروریست ها حمایت می کنند و هم مدعی مبارزه با تروریسم هستند، یکی از شگفتی های زمانه است. در همین روز گذشته برخی کشورها ازجمله انگلیس، آمریکا، ایتالیا، آلمان و نیز موگرینی بیانیه صادر کرده اند و روسیه را مقصر اتفاقات اخیر دانسته اند، در حالی که آمریکا بود که با انجام حمله، آتش بس را شکست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اینکه آمریکایی ها تروریست ها را به خوب و بد تقسیم می کنند، کار درستی نیست؛ چراکه تروریست خوب و بد نداریم، بنابراین آنها هرجایی که باشند به کشتار انسان ها اقدام کرده و شهرها را ویران می کنند و اکنون هم زندگی مردم سوریه را بدون هیچ علت قانونی دچار مشکل کرده اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد کشورهایی که به این نتیجه رسیده اند که سوریه راه حل نظامی ندارد، رو به افزایش است و از سوی دیگر تعداد کشورهایی که دولت مشروع سوریه و بشار اسد را به عنوان محور اصلی مذاکرات صلح می شناسند، روبه افزایش است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حد امکان به کمک های خود به دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات غربی ها که گفته بودند ایران و روسیه با حضور در سوریه مرتکب جنایات جنگی می شوند، گفت: آنهایی مجرم اند که از تروریسم حمایت می کنند و ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حاضر شد و همچنان حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی دولت قانونی سوریه ادامه خواهد یافت.

ولایتی گفت: در حقیقت حضور ما قانونی است و کمک به دولت و ملت سوریه در جنگی است که علیه تروریسم دارند، تروریسمی که مورد حمایت رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امریکا است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که انتقال ٣٨ تن آب سنگین از ایران به روسیه که برخی منابع خبری آن را اعلام کردند، صحت دارد یا خیر گفت: مسائل فنی را بهتر است از مسولان مربوطه سوال کنید، اما رابطه ایران و روسیه، رابطه ای دوستانه و استراتژیک است و همکاری های دو کشور در حوزه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی رو به افزایش است؛ به طوری که در تاریخ روابط دو کشور این نوع رابطه راهبردی بی سابقه است.

ولایتی اضافه کرد: همکاری ایران و روسیه در سوریه یک همکاری مثال زدنی است و مبادلات بین دو کشور از جمله در اقلام حیاتی، دفاعی و صنعتی رو به افزایش است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری های بیشتری در حوزه هسته ای بین تهران و مسکو و ۱+۵ و حمایت های سیاسی و بین المللی روسیه از ایران و حمایت ایران از روسیه نشان روشنی از همکاری های رو به رشد و راهبردی دو کشور است که به آینده گسترش روابط دو کشور خوشبین هستیم.

وی افزود: در اجلاس اخیری که وزرای امورخارجه کشورهای 1+5 در نیویورک داشتند ، نماینده و وزیر خارجه روسیه در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و خلاف هایی که در انجام تعهداتشان کردند، حمایت بسیار ارزشمندی از خواسته های بحق جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیروزی های اخیر عراق در مقابل تروریست ها گفت: ما بسیار امیدواریم که دولت و ملت عراق همانطور که تاکنون پیروز بودند از این به بعد هم پیروز باشند و این آخرین بخش اشغالی عراق توسط تروریست ها یعنی شهر مهم موصل را به زودی آزاد کنند.

ولایتی ادامه داد: همه شواهد نشان می دهد که دولت و ملت عراق توانایی این را دارند که تروریست ها را از شهر مهم موصل بیرون کنند . شرایط مردم و دولت عراق امروز بهتر از هر زمان دیگری از زمان سقوط صدام است. به آینده عراق بسیار امیدواریم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت قانونی عراق ایستاده است و این ایستادگی را ادامه خواهد داد گفت: کمتر ملتی پیدا می شوند که به اندازه مردم ایران و عراق این مقدار مشترکات داشته باشند و نکته بسیار مهم دیگر، وجود عتبات عالیات در عراق و ایران است که از مشترکات مهم دو کشور است.

وی یادآور شد: مرز ایران و عراق امروز مرز دوستی و برادری است ، همانطوری که در طول تاریخ بوده است و فقط وجود یک موجود شیطانی مثل صدام حسین باعث شد که آن دوره جنگ را به مردم عراق و ایران تحمیل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج