adexo3
۳۹۵۵۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد از فیفا برای لغو لایحه مبارزه با نژادپرستی

فیفا تصمیم به لغو لایحه ضدنژادپرستی گرفت و دلیل این کار را تمام شدن کار لایحه اعلام کرد اما پس از این اتفاق انتقادهای بسیاری در این زمینه از فدراسیون بین المللی فوتبال شده است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از Inside the games، لایحه فیفا برای مبارزه با نژاد پرستی و تبعیض در سال ۲۰۱۳ ارائه شده بود. طبق گزارش آسوشیتدپرس، فیفا از طریق نامه‌ای به اعضای خود اطلاع داد مساله تبعیض نژادی حل شده است و دیگر پروژه‌ مبارزه با آن از سال جاری ادامه نخواهد داشت.

به کارگیری فاطما سامورا، دبیر کل فیفا و اولین زن حاضر در کنگره فیفا، تلاش برای مبارزه با نژاد پرستی بوده است. با این حال تصمیم جدید فیفا انتقادهای زیادی را در پی داشته است. علی بن حسین، نامزد پیشین ریاست فیفا نیز اعلام کرد تصمیم فیفا برای خاتمه دادن به مبارزه با تبعیض نژادی، شرم آور است. او فیفا را متهم کرد که بیشتر نگران شهرت است تا ایجاد تغییرات لازم.

بن حسین در این باره گفت: هیچ وقت این قدر به مبارزه با تبعیض احتیاج نداشتم. واقعیت نشان می‌دهد هیچ وقت از این لایحه حمایت نشده است. شفافیت، اعتماد، اعتبار و یکپارچگی ارزش‌هایی هستند که باید در فیفا اعمال شوند.

بسیاری بر این تصمیم انتقاد کردند زیرا بازی‌های جام جهانی روسیه نیز نزدیک است و این کشور نیز با مشکل تبعیض نژادی مواجه است. سامورا درباره تصمیم فیفا گفت‌: حضور من در فیفا نشان دهنده مبارزه این فدراسیون با تبعیض نژادی است. لایحه فوریتی از نظر ما به اهداف خود رسیده است. در حال‌ حاضر پیشنهادهایی که در راس این لایحه ارائه شده بود، برای برنامه‌هایی استفاده می‌شود که تاثیرگذارتر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج