۳۹۶۰۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی جشنواره توکیو

برگزارکنندگان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از فهرست کامل ۱۶ اثر راه یافته به بخش رقابتی رونمایی کردند که از این میان، مي‌توان به فیلم «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب به عنوان نماینده ایران اشاره کرد.

وب‌سایت آی ‌سینما: برگزارکنندگان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از فهرست کامل ۱۶ اثر راه یافته به بخش رقابتی رونمایی کردند که از این میان، مي‌توان به فیلم «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب به عنوان نماینده ایران اشاره کرد. دوره جدید جشنواره توکیو از ۲۵ اکتبر (چهارم آبان) با نمایش درام زندگینامه‌ای «فلورنس فاستر جنکینز» با بازی مریل استریپ افتتاح می‌شود و سوم نوامبر (۱۳ آبان) با فیلم «ساتوشی: گامی به سوی فردا» ساخته یوشی‌تاکا موری به کار خود پایان می‌دهد.
یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی جشنواره توکیو

به گزارش وبسایت رسمی جشنواره توکیو، امسال در مجموع ۱۵۰۲ عنوان فیلم از ۹۸ کشور دنیا برای شرکت در این رویداد سینمایی به دفتر جشنواره ارسال شده‌اند که از این میان، مجموعا ۱۶ فیلم به بخش رقابتی دوره بیست و نهم راه یافته‌اند.

فیلم «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب به عنوان نماینده ایران با فیلم‌هایی از کشورهای روسیه، ترکیه، آلمان، فیلیپین، ژاپن، چین، فرانسه، کرواسی، امریکا، هنگ‌کنگ، برزیل و سوئد برای کسب جایزه اصلی جشنواره به رقابت می‌پردازد. جدیدترین ساخته عبدالوهاب اولین‌بار در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و حالا اولین حضور بین‌المللی خود را در بخش رقابتی جشنواره توکیو تجربه می‌کند. داستان «به دنیا آمدن» با بازی هدایت هاشمی، الهام کردا و بهناز جعفری روایتگر ماجرای زن و شوهری است که در آستانه میانسالی در ادامه مسیر زندگی‌شان با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند.

از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این دوره می‌توان به درام «شکوفایی دیروز» (فیلیپین) ساخته جون رابلز، درام جنگی «آقای مشکلی نیست» (چین) به کارگردانی می فنگ و کمدی «بابایی پوست بیانداز» (هنگ‌کنگ/چین) ساخته روی سزتو اشاره کرد. همچنین تنها نماینده ایالات متحده در بخش رقابتی جشنواره امسال، کمدی «ولگردها» ساخته آدام لئون است که به‌تازگی در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفته است. «دختران ژاپنی هرگز نمی‌میرند» ساخته دایگو ماتسوی و «زن برفی» به کارگردانی کی‌کی سوگینو از جمله تولیدات سینمای ژاپن هستند که در بخش رقابتی دوره بیست‌ونهم حضور دارند.

به علاوه، فیلم «دنیای بزرگ بزرگ» ساخته رها اردم فیلمساز ترک که جایزه ویژه هیات داوران را در بخش افق‌های ونیز به خود اختصاص داد، به همراه درام «دلال» ساخته آدرین سیتارو کارگردان رومانیایی که اخیرا در تورنتو روی پرده رفت، از دیگر فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره توکیو ۲۰۱۶ هستند.

هیات داوران این بخش به ریاست ژان ژاک بنکس فیلمساز فرانسوی و با حضور مابل چئونگ کارگردان هنگ‌کنگی، نیکول راکلین تهیه‌کننده امریکایی، والریو ماستاندرئا بازیگر ایتالیایی و هیده‌یوکی هیرایاما کارگردان ژاپنی به عنوان اعضای این هیات، فیلم‌های بخش رقابتی را داوری خواهند کرد.

همچنین فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان که اولین‌بار در مراسم بزرگداشت فیلمساز نامدار و تازه درگذشته ایران در جشنواره ونیز روی پرده رفت، به زودی در بخش «تمرکز جهان» جشنواره فیلم توکیو به نمایش درخواهد آمد. فیلم کوتاه ۱۶ دقیقه‌ای «مرا به خانه ببر» از ساخته‌های کیارستمی - که جنوب ایتالیا را به تصویر کشیده - نیز در کنار فیلم صمدیان روی پرده خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج