۳۹۶۵۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش آمریکا به هشدار سازمان ملل درباره سوریه

یک گزارش و ارزیابی داخلی سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت انسانی در سوریه اذعان کرده که تحریم‌های غرب، مردم عادی این کشور را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فارس: در حالی که در صحنه میدانی سوریه حمایت‌های غربی‌ها از معارضان سوری ادامه دارد، حالا یک گزارش درونی سازمان ملل اذعان می‌کند که مردم عادی سوریه هدف تحریم‌های غرب بوده‌اند.

یک رسانه آمریکایی از دستیابی خود به یک گزارش داخلی سازمان ملل خبر داده؛ گزارشی که موضوع آن سوریه است.

به گفته اینترسپت، این گزارش ۴۰ صفحه‌ای داخلی سازمان ملل اذعان کرده که تحریم‌های آمریکا و اروپا، در حال آسیب زدن به مردم عادی سوریه است و کمک‌های امدادی به ساکنان این کشور جنگ زده را فلج کرده است.

در گزارش تاکید شده که تحریم‌های غرب، همه بخش‌های اقتصادی سوریه را بی‌ثبات کرده و همچنین دسترسی مواد دارویی، پزشکی، غذایی، سوخت، تجهیزات مربوط به نیروگاه‌های برق، آب و دیگر تجهیزات را برای سوری‌ها بسیار سخت کرده است.

در بخشی از گزارش داخلی سازمان ملل، تحریم‌های غرب ضد سوریه را «پیچیده ترین و فراگیرترین رژیم تحریم‌هایی که تا به حال اعمال شده»، توصیف شده است.

آمریکا از سال ۱۹۷۹ و به اتهام حمایت از تروریسم، سوریه را تحریم کرده اما از سال ۲۰۱۱ و به دنبال بحران در این کشور، واشنگتن ضمن دخالت در امور داخلی این کشور، تحریم‌های سختی ضد سوریه اعمال کرده است.

این اقدامات در حالی انجام شده که از سال ۲۰۱۳ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به منظور ساقط کردن دولت سوریه، ارسال تسلیحاتی مستقیم انواع سلاح‌ها را به معارضان و گروه‌های مسلح مخالف دولت آغاز کرد.

در حالی که گزارش سازمان ملل به شدت از آسیب دیدن مردم عادی سوریه از تحریم‌های غرب سخن گفته و تاکید کرده که این تحریم‌ها مانع از امدادرسانی و تامین کمک‌های غذایی، دارویی و دیگر کمک‌ها شده است، وزارت خارجه آمریکا ادعای دیگری دارد.

این وزارتخانه در پاسخ به سوال پایگاه «اینترسپت» مدعی شده که تحریم‌ها علیه رژیم بشار اسد و حامیان آن صوت گرفته تا آنها از منابع بیشتر برای «جنگ علیه مردم سوریه» محروم شوند.

وزارت خارجه آمریکا بدون توجه به انواع دخالت‌های نظامی و سیاسی واشنگتن و غرب و برخی کشورهای عربی در امور سوریه، گفته که دولت بشار اسد مسئول وضعیت بغرنج انسانی کنونی در سوریه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج