adexo3
۴۰۰۸۱۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا نگران پیشرفت‌های فضایی ایران

«محسن بهرامی» رییس آژانس فضایی ایران از آمادگی این کشور برای همکاری با سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) خبر داد.

وب سایت میلیتاری نیوز: «محسن بهرامی» رییس آژانس فضایی ایران از آمادگی این کشور برای همکاری با سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) خبر داد.
آمریکا نگران پیشرفت‌های فضایی ایران

به نوشته روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» برخی متعجب هستند که چنین اقدامی آمریکا را بجای بازسازی روابط با ایران، به خاطر به اشتراک گذاری اطلاعات با ارزش بین دو کشور آسیب پذیرتر می‌کند.

با وجود تجربیات محدود ایران در عرصه فضایی، این کشور اخیرا در این بخش فعال‌تر شده است. ایران در ۱۰ سال گذشته با ارسال ماهواره به مدار زمین و یک میمون به فضا در سال ۲۰۱۳ به تجربیاتی دست یافته است. این کشور همچنین مرکز رصد اشیای در حال عبور از مدار زمین بر فراز خاک خود را تاسیس کرده است.

در حالی که برخی فن آوری ایران در این عرصه ابتدایی است، اما نوآوری فضایی با اولویت بالا را انجام داده است.

به نوشته ساینس مانیتور، ارسال ماهواره از ایران به منظور ارتقا توان مخابراتی و رصد بلایای طبیعی این امکان را به این کشور می‌دهد تا شیوه‌های رصد نظامی خود را افزایش دهد و آمریکا و متحدینش نیز می‌گویند این فن‌آوری تهدید امنیتی همراه با قدرت بخشیدن به ایران در ساخت موشک‌های دور برد است.

«جان.بیو شلدن» رییس شرکت سوئیسی «ثور گروپ جی. ام.بی. ایچ» در این زمینه گفت: «شواهدی وجود دارد که ایران در پی کسب قابلیت های فضایی چون اخلالگرهای الکترونیکی علیه ماهواره‌های مخابراتی است که بدین طریق می‌تواند به طور بالقوه و در کوتاه مدت و طی یک نبرد آمریکا و متحدانش را در استفاده از فضای داخل یا اطراف ایران ناکام گذارد. »

البته ایران تاکید کرده که اهدافش در همکاری با ناسا نظامی نیست و در پی اکتشاف‌های علمی و جمع آوری اطلاعات به وسیله ماهواره‌های دیگر کشورها است.

کریستین ساینس مانیتور در خاتمه نوشت: هنوز آشکار نیست که کنگره آمریکا از همکاری ناسا با ایران استقبال کند. به عنوان مثال، چین در سال ۲۰۱۱ با اقدام کنگره آمریکا در ممنوعیت همکاری با این کشور به خاطر نگرانی‌های امنیتی، از پیوستن به ایستگاه بین‌المللی فضایی منع شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      آقا کوتاه بیایید همین هایی که روی زمین هستند دریابید فرستادن به فضا پیشکشتون

    • سیدرضا موسوی

      سلام ابتدابه نظردوست عزیزم محمدآقا احترام میذارم و تاییدمیکنم وتاکید،دوساله بیکارم وزندگی اسفناکی دارم .. بقیه رو شما تصور کنید چی میکشم . یه نظر که شایدبراتون تعجب انگیز باشه عرض کنم که به دولتهای دیگه اعلام کنید که ایران مالک یک دهم مریخه چون پدران علم فضایی و جغرافیایی ایرانیها هستن وبه جرات میگم که ایران (بعداز خداوند آسمانها و زمین که دراصل مالک اصلی خداست) مالک بخش اعظمی ازکرات وفضاهست . ودرآینده ایرانیان این را ثابت خواهند کردانشاالله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج