۴۰۱۸۰۲
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

خواندنی ها با برترین ها (۹۹)

در این شماره از خواندنی ها با اثر مهم توماس هابز «بهیموت»، مجموعه داستان و رمانی از شرلی جکسون، اثری درباره رنوار کارگردان مشهور فرانسوی و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با اثر مهم توماس هابز «بهیموت»، مجموعه داستان و رمانی از شرلی جکسون، اثری درباره رنوار کارگردان مشهور فرانسوی و... آشنا شوید.

بهیموت یا پارلمان طولانی

  • توماس هابز
  • ترجمه ی حسین بشیریه
  • نشر نی
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (99)
هابز در بهیموت، اصول تربیت سیاسی را نه از طریق طرح مفاهیم کلی، بلکه از راه بررسی و تحلیل سیاسی و آوردن مثال های تاریخی توضیح می دهد به گمان او مردم از طریق فکر و تأمل و تعقل به آن اصول نمی رسند، بلکه آن اصول را باید به آن ها آموزش داد، و بررسی تاریخ و روایت تاریخی درست ترین شیوه ی نشان دادن آن اصول است، زیرا تاریخ، شرح طبیعت و سرشت بشر است. «علم وظیفه شناسی» را باید از طریق تاریخ به مردم آموخت نه از طریق فلسفه. تاریخ دریچه ای است به روی طبع بشر و انگیزه های او.
بهیموت مجموعه ی گفت و گوهایی است که در آن ها شخص اول یا استاد، حکایت وضع طبیعی و سرشت آدمی را از طریق گفت و گو برای شخص دوم یا شاگرد، شرح می دهد. از نظر هابز تربیت سیاسی لازمه ی برقراری صلح و امنیت و ثبات است. در حقیقت تربیت سیاسی در نظریه ی هابز اساس همان آموزش مدنی در جوامع مردم سالار امروز است. از این رو هابز اندیشمندی زنده و معاصر است و اصول شهروندی را آموزش می دهد.


همراه من بیا

  • شرلی جکسون
  • ترجمه ی بهرام فرهنگ
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (99)
«شرلی جکسُن» در سال ۱۹۶۵ و تنها وقتی ۴۸ سال داشت در تخت‌خوابش سکته کرد و از دنیا رفت. او یکی از مهم‌ترین داستان‌نویسان میانه‌ی قرن بیستم ادبیات آمریکاست و از منزوی‌ترین‌هایشان هم. حتا با این که به پنجاه سالگی هم نرسید اما توانست آن‌قدر کار دست اول بنویسد که یکی از نمادهای ادبیات داستانی آمریکا محسوب شود.

«همراه من بیا» نام آخرین رمان اوست که هیچ‌گاه نتوانست تمامش کند و البته یکی از زیباترین آثارش. در این کتاب بخش‌های باقی‌مانده از این رمان همراه با چهارده داستان کوتاه درخشان او کنار هم گرد آمده‌اند که نشان می‌دهند جهان شرلی جکسن چه مختصاتی دارد.
کتاب ضمایم دیگری هم دارد از جمله سه سخنرانی. می‌شود گفت این کتاب گزیده‌ای است از وجوه مختلف کاری این بانوی داستان‌نویس که در آثارش می‌شود هراس، تنهایی، اتفاق‌های پیش‌بینی نشده و از همه مهم‌تر خشونتی را دید که در لایه‌های مختلف انسانش وجود دارند. شاید مخاطبان ایرانی بیش از همه او را با داستان تکان‌دهنده‌ی «بخت‌آرایی» (لاتاری) به یاد داشته باشند که نمونه‌ای است از همین جهان، جکسن علاوه بر داستان کوتاه، رمان‌نویس بسیار بزرگی بود و شش رمان هم نوشت.


ژان رنوار (سینماگران بزرگ ۸)

  • شارلوت گارسون
  • ترجمه ی فریبا اشرفی
  • نشر دیبایه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (99)
در شیوه ی فیلمسازی رنوار گویی نوعی قطعیت وجود دارد. گویی او همواره نخستین راز هنر را با ما در میان گذاشته است. هنری که خود زندگی، حرکت و صداهایش را ضبط می کند و ارزش بی اندازه به آن می بخشد. رئیس، این لقبی است که سینماگران موج نو به او خواهند داد. آن ها سینمای فرانسه را در او می بینند و دوست دارند این سینما را بر ضد سینمای آکادمیک «کیفیت فرانسوی» ادامه دهند. این غنا بی شک تا حدی ناشی از تأثیر حس ژرف نور و رنگ های پدرش پیرآگوست رنوار است. تنوعی فوق العاده در سبک فیلم شناسی او را در بر می گیرد، از تجربه در تمام مسیرها در دهه ی بیست (نانا، دختر کبریت فروش) گرفته، تا شیفتگی برای جبهه ی مردمی در دهه ی سی...

شارلوت گارسون نویسنده و عضو هیئت تحریریه کایه دوسینما، مدیر اطلس سالانه و دو زبانه ی کایه است. او کتابی درباره ی عشق در سینما با نام عاشق منتشر کرده که مختص نوجوانان است.


تب تند امریکای لاتین

  • آرتور دموسلاوسکی
  • ترجمه ی روشن وزیری
  • نشر نی
  • چاپ دوم: 95
خواندنی ها با برترین ها (99)
هر تازه واردی به هر کشور امریکای لاتین بی درنگ متوجه می شود که همه جا بی وقفه صحبت از سیاست است، بحث های سیاسی و جدل درباره ی شخصیت های اصلی سیاست و مناقشات پایان ناپذیری که در آن ها در گیرند، همه جا به گوش می رسد. رسانه ها به سیاست معتادند، وسیاست موضوعی با اهمیت در حوزه ی ادبیات و هنر و موسیقی است.

از این رو، آرتور دموسلاوسکی در تألیف خود راجع به امریکای لاتین، زندگی سیاسی منطقه را کانون اصلی توجه قرار می دهد. موشکاف و دقیق است، می کوشد همه چیز را بشناسد، گفت و گوهایی ارزشمند انجام دهد. کتاب های نویسندگان متفکر را بخواند، عقاید و دیدگاه های بسیار متفاوت و گوناگون را گردآورد، تا از این راه به درکی هرچه روشن تر و گسترده تر دست یابد. دستاورد این کوشش ها چشمگیر است. تب تند امریکای لاتین نه تنها کتابی جذاب و خوش خوان است. بلکه بر دانش ما از اوضاع این بخش از جهان بسی می افزاید.

آرتور دموسلاوسکی، متولد ۱۹۶۷ در ورشو، خبرنگار و نویسنده، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی فلسفه، تاریخ و تئوری تئاتر که تحصیلات فوق‌لیسانس خود را به مطالعه‌ی آمریکای لاتین اختصاص داد. تب تند آمریکای لاتین، برنده‌ی «جایزه‌ی ادبی ورشو»، سومین کتاب اوست. پیش از این عیسی بدون تفنگ ـ نگاهی منتقدانه به دوره‌ی پاپی ژان پل دوم ـ و همچنین دنیا، نه برای فروش را نوشته است. کتابی که به جنبش‌های ضدجهانی‌سازی پرداخته و به‌عنوان کتاب سال ۲۰۰۲ برگزیده شده است.

این کتاب خواندنی، پس از ده سال، در 330 نسخه تجدید چاپ شده است!


فلسفه و سیاست واقعی

  • ریموند گوس
  • ترجمه ی کمال پولادی
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (99)
کتاب فلسفه و سیاست واقعی درباره ی دورافتادن جریان های اصلی فلسفه سیاسی قرن بیستم از واقعیت سیاسی است. ریموند گوس فلسفه ی سیاسی قرن بیستم را در نظریات برخی نمایندگان برجسته ی آن، کسانی مثل رابرت نوزیک و جان رالز، درمعرض انتقادی بنیاد برافکن قرار می دهد. بنیان معیوب این منظومه های منتفذ فلسفی ابتنا آن ها بر اصول موضوعه ی قابل تردید و بی اعتنایی به عنصر قدرت در ارکان جامعه بشری است.
فلسفه سیاسی نوزیک بر اصل بدیهی پنداشته شده ی «حقوق ذهننی» و فلسفه ی سیاسی رالز «شهود عدالت» بنیان گرفته است. پنداری بودن این نقاط عزیمت کل فلسفه سیاسی آن ها را به پنداربافی تقلیل داده است. گوس می کوشد با رجوع به برخی بصیرت های لنین، ماکس وبر و نتیجه و لزوم ملحوظ کردن عنصر قدرت در زندگی سیاسی به بصیرت های تازه ای در فلسفه ی سیاسی اشارت کند.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و سپاس

    • خواننده

      همیشه از مطالب این بخش استفاده می کنم. با سپاس فراوان از زحمات شما

    • بدون نام

      خوب بود، تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج