۴۰۸۱۳۲
۳۵ نظر
۵۰۰۴
۳۵ نظر
۵۰۰۴
پ

روحانی: می‌خواهیم هواپیما بخریم عده‌ای می‌گویند «نه»، اتوبوس بخرید!

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه باید در کنار صادرات حمل و نقل صحیح نیز وجود داشته باشد، به انتقادات برخی درباره اقدام دولت برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی کشور اشاره و گفت: اگر بخواهیم هواپیما بخریم، عده ای می گویند چرا هواپیما، اتوبوس بخرید ولی اتوبوس در داخل تولید می شود و اگر لازم بود می خریدیم ولی هواپیما از ضروریات صادرات و صنعت توریسم است و برای عظمت ایران و جلوگیری از تلف شدن وقت مردم و ارائه محصولات به بازارهای هدف لازم است.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز -پنج شنبه- در مراسم روز ملی صادرات در جمع صادر کنندگان افزود: صنایع و خدمات در دنیای امروز رو به تحول است و امکان پذیر نیست که یک کالای ساخته شده با شکل قبلی بتواند به مسیر صادرات خود در بازار دنیا ادامه دهد.
وی با بیان این که «تجلیل ها همواره در صحنه رقابت اتفاق می افتد»، گفت: همان طور که در ورزش هم تجلیل بزرگ از رقابت های داخلی اتفاق نمی افتد، بلکه در مسابقات بین المللی است که ورزشکاران در برابر رقبا پیروز می شوند، بنابراین صادرکنندگانی که در صحنه منطقه و بین المللی توان آن را دارند و در عمل به پیروزی می رسند و بازار را تصاحب می کنند، می توانند «برند» خود را به عنوان «برند معتبر» در افکار عمومی جا بیاندازند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر چنین شد و توانستیم در بازار صادرات را تداوم ببخشیم، بازار کالا و خدمات را به دست آورده ایم و این مسیری است که برای صادارت برنامه ریزی کرده ایم.
رئیس جمهوری گفت: صادرات کالا و خدمات یک زنجیره است و همه زنجیره ها باید در کنار هم قرار گیرند تا صادرات کالا و خدمات موفق محصول آن باشد.
روحانی با بیان اینکه «آغاز صادرات از تولید است»، تاکید کرد: اساس اقتصاد مقاومتی هم این است که تولید با استاندارد های جهانی منطبق باشد و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و شرایط باعث شود محصول گران تر از محصول رقیب به دست ما برسد، قطعا در بازار صادرات اگر هم موفق باشد برای میان مدت است.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم صادرات را ادامه دهیم کنترل تولید در داخل و استاندارد بودن تولید به عنوان اولین زنجیره مهم است.
روحانی تصریح کرد: اگر خدمات و کالا استاندارد نباشد، نه تنها بازار خارجی حتی بازار داخلی را هم از دست خواهید داد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت توان خود را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشته و توانسته است آن را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار برساند، گفت: یکی از راه های موفق در تولید، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز است، ولی مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید با کیفیت و قیمت مناسب در بازار است.
وی افزود: راه مبارزه با قاچاق کالا این است که جنس داخلی باکیفیت و استاندارد لازم تولید کنیم .
روحانی اضافه کرد: یکی از فضاهای خوبی که پسابرجام برای تولید و صادرکنندگان به وجود آورده، امکان مشارکت با شرکت های خارجی و برندهای معتبر بین المللی است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آسیایی به کشورهای ویتنام، مالزی و تایلند در فرصت های غیر مذاکرات رسمی در خصوص پیشرفت های این کشورها صحبت کردیم.
روحانی گفت: در سال ۱۹۸۰ میلادی صادرات ویتنام ۳۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۶ به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است و صادرات کشور مالزی در سال ۱۹۸۰ صادارات ۱۲ میلیارد دلار بود که امروز به ۲۳۴ میلیارد دلار رسیده است؛ و کشور تایلند در همان سال صادراتش ۶ میلیارد دلار بود که امروز به ۲۲۷ میلیارد دلار رسیده است.
وی ادامه داد: دلیل این که این کشورها توانسته اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند، اولا روابطشان را با دنیا بر مبنای تعامل سازنده قرار داده اند؛ با دعوا با دنیا صادرات به وجود نمی آید.
رئیس دولت یازدهم افزود: برخی فکر می کنند وقتی گفته می شود تعامل سازنده یعنی به اروپایی ها و غربی ها لبخند بزنیم، حرف بزنیم و ناهار بخوریم، این طور نیست؛ تعامل سازنده یعنی مناسب کردن محیط روابط بین الملل برای صادرات کالا، اشتغال جوانان و واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه.
رئیس جمهوری با بیان اینکه مگر در دنیای امروز کشوری می تواند بگوید بدون رابطه با دنیا می تواند به پیشرفت برسد،گفت: قرآن هم به این نکته اشاره دارد بنابراین دنیا باز و برای رقابت است و زمین وسیع می باشد.
روحانی افزود: برخی می گویند از مرز که می خواهیم خارج شویم افکار ما را می دزدند و ما را گول می زنند، برخی ها عظمت ایران را هنوز باور نکرده اند.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ با دنیا رابطه داشته و در کشور تایلند آقای شیخ احمد قمی تجارت با تایلند را راه انداخته است و امروز جزو معروفین شناخته می شود و کنار قبر آن هم مذاهب به وی احترام می کنند بنابراین ایرانی این چنین است و باید به ملت ایران اعتماد کنیم.

روحانی گفت: چهار نفر نیروی امنیتی نمی توانند فقط مورد اعتماد باشند، جوانان، تجار و بازرگانان ما مورد اعتماد هستند حال در این میان هم محصول باغی ممکن است یک سیب پوسیده پیدا شود، نمی توان در آن باغ را بست و از میوه استفاده نکرد.

*شرایط را برای روابط اقتصادی آماده کنیم
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه «باید به قرن جدید برگردیم» گفت: برخی در قرن قبلی و ای کاش قرن قبلی، بلکه در قرن قبلی قبلی زندگی می کنند و ما باید شرایط را نه برای روابط خارجی بلکه اقتصادی، علمی و فناورانه و دیگر بخش ها اماده کنیم تا بتوانیم در مسیر صادرات حرکت کنیم.
رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه «باید به دنبال سرمایه گذاری صنایع بزرگ و شرکت های خدماتی و کمپانی ها و برند های بزرگ در کشور باشیم»، گفت: در کشور تایلند طبق آمار رسمی آنها سه میلیون خودرو در سال تولید می شود که یک میلیون برای مصرف داخلی و دو میلیون دیگر برای صادرات است.

روحانی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر آسیایی، وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان پس از بازدید از برخی صنایع گزارشی که ارائه کردند، در کارخانه ای که کشور تایلند به طور مشترک با ژاپن خودرو تولید می کردند، سه نفر ژاپنی وجود داشتند و مابقی مهندسان کشور تایلند بودند؛ پس هر مکانی برمبنای وضعیت و مزیت انرژی و کارگر و در زمینه حمل ونقل و جغرافیا می تواند از داشته های خود استفاده کند .
رئیس جمهوری با اشاره به این که مهمانپذیری کشور از دیگر مزایای مهم صادرات است، تصریح کرد: باید مهمانپذیر باشیم هرچند مردم ایران مهمانپذیر بوده و هستند باید این روش در توریسم و خدمات وصنعت و تجارت نیز وجود داشته باشد تا بازرگانی که می خواهد وارد کشورمان شود بتوانیم مهمانپذیر باشیم و به راحتی به ایران بیاید و خارج شود.

* تلاش دولت این بوده تا ایران هراسی را بردارد
روحانی گفت: تمام تلاش دولت یازدهم در طول سه سال گذشته از جمله در زمینه برجام این بود که مشکلات و موانع را از پیش پای تجار و کارآفرینان و صادرکنندگان کالا وخدمات و برای ورود سرمایه و تسهیل روابط بانکی بردارد .

وی افزود: تلاش دولت این بوده که ایران هراسی را بردارد چرا که نمی توان با ایران هراسی کار صادرات انجام داد و ایران هراسی ظالمانه ای را که دیگران به وجود آورده بودند، باید بزداییم و در این زمینه دولت کار بزرگی انجام داده و ادامه خواهد داد و برای این اقدام باید انسجام داخلی در همه زمینه ها بیشتر شود و مابقی دوستان هم دعوت می کنیم به یاری ملت ایران بشتابند.

*ایران همزیستی مسالمت آمیز در منطقه و جهان را می خواهد

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد: ایران با صدای بلند فریاد می زند قامت بلند من بلندتر از آن است که امروز در دنیا منعکس شده است.

روحانی تصریح کرد: ایران فریاد می زند استعداد و ظرفیت من بیشتر از آن است که در اذهان مردم دنیا جا افتاده است.
رئیس جمهوری گفت: ایران با صدای بلند می گوید مهربان تر از آن است که در دنیا معرفی شده است، ایران با صدای بلند می گوید همزیستی مسالمت آمیز در منطقه و جهان را می خواهد.
روحانی تصریح کرد: درخواست من از همه جناح ها و گروه ها این است صدای ایران را بشنوند و به فریاد ایران جواب مثبت بدهیم و به آن صدایی که از مام میهن به گوش می رسد، به دست پرقدرت ایرانی که برای همکاری به سوی ملت و فرزندان خود دراز کرده است، دستمان را به سوی ایران عزیز پرقدرت دراز کنیم مطمئن باشیم ضرر نخواهیم کرد.
وی افزود: ایران دارای سابقه دیرینه و فرهنگ بلند و ملت بزرگ و استعداد درخشان و دارای نخبگان و دانشگاه و دانشجویان و افرادی است که سوابق در تجارت و تولید دارند، که می توانیم مسیر بازتری پیش روی همه کار آفرینان صنعت گران و کسانی که می توانند خدمات ارزنده ارائه دهند، داشته باشیم.
رئیس جمهوری گفت: در هر سفر خارجی دولت یازدهم بزرگترین هدف تسهیل در مسیر تجارت، توسعه اقتصادی و صادرات کالای ایرانی و جذب سرمایه خارجی بوده است و در اکثر سفرها تلاش کردیم به همراه کار آفرینان باشیم و بتوانیم فضا را برای تعامل و ایجاد قراردادهای آنها و پیشرفت کشور آماده کنیم.
روحانی افزود: به شکر خدا تلاش های خوبی صورت گرفته، اما هنوز راه طولانی پیش روی ما قراردارد و از اجرای برجام هشت الی ۹ ماه بیشتر نگذشته است البته در طول شش ماه انتظار رشد ۱۰ درصد صادرات کالا بوده است.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه دوم سال بتوانیم حرکت سریعتری در رشد اقتصادی داشته باشیم و گذشته را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: این که ایران در سال 1980 صادراتش 12 میلیارد دلار بوده و امروز به 88 میلیارد دلار رسیده، قابل مقایسه با کشورهای هم سن و سال ما در منطقه وآسیا نیست.
وی همچنین افزود: البته قبول داریم دوران دفاع ومقدس و طولانی تحریم ها را داشتیم، ولی امروز باید گذشته را جبران کنیم و در جایگاه عزت و عظمت از هر نظری قرار بگیریم.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: از دست دادن بازار ساده است ولی بدست آوردن آن کار سختی است هرچند مسایل مختلفی در کنار صادرات باید داشته باشیم از جمله حمل و نقل مناسب که از ضروریات صادرات است.

*هواپیما از ضروریات صادرات و صنعت توریسم است/ اگر هواپیما نخریم می گویند برجام چه شد
روحانی گفت: اگر بخواهیم هواپیما بخریم، عده ای می گویند چرا هواپیما، اتوبوس بخرید ولی اتوبوس در داخل تولید می شود و اگر لازم بود می خریدیم ولی هواپیما از ضروریات صادرات و صنعت توریسم است و برای عظمت ایران و جلوگیری از تلف شدن وقت مردم و ارائه محصولات به بازارهای هدف لازم است.
روحانی گفت: بنابراین اگر هواپیما نخریم، می گویند برجام چه شد اگر بخریم می گویند شیک است و ساخت جدید است؛ برخی در چه وادی سیر می کنند و چطور نگاه می کنند و عمر آنان چقدر طولانی است ما خبر نداریم.
وی افزود: بنابراین برای صادرات باید کامیون، کامیون کانتردار مجهز، هواپیما برای حمل و نقل و دیگر چیزها داشته باشیم و یکی از زنجیره ها حمل و نقل است و باید وزارتخانه های صنعت و معدن وتجارت، اقتصادی و دارایی و جهاد و کشاورزی و سایر وزارتخانه ها به کمک صادرکنندگان بیایند.

رئیس دولت تدبیر و امید از پیشنهاد جلسه با جمعی از صادرکنندگان استقبال و تاکید کرد: حتما باید از تجربیات آنها استفاده کنیم و باید با تعامل بیشتر اولا در داخل و بعد با دنیا مسیر حرکت در جهت رشد اقتصادی را هموار کنیم.

*حمایت از تجار بین المللی و صادرات کالای ایرانی در خارج، از وظایف وزارت امور خارجه است

روحانی با با بیان این که «دولت در همه بخش ها تلاش خواهد کرد»، تاکید کرد: البته تبلیغات هم باید تسهیل شود چرا که در کشورهای هدف تبلیغات گران است و بدون تبلیغات نمی توان کالایی را بشناسیم و وزارت خارجه و سفارتخانه ها و کنسولگری ها یکی از مسئولیتشان حمایت از تجار بین المللی و صادرات کالای ایرانی در خارج باشد.

*یکی از راه های اشتغال و رشد اقتصادی افزایش صادرات است
وی با بیان این که تردید ندارم اگر این زنجیره را تکمیل کنیم، حلقه های مختلف زنجیره به خوبی در کنار هم قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: خداوند امکانات کافی در کشور پرنعمت ما در همه بخش ها قرار داده و با وجود جوان های با استعداد و دانشگاه های عظیم و دیپلمات های قوی و مسئولان امور صنعتی تلاش کنیم تا در اقتصاد کشور پیشرفت قابل توجه ایجاد کنیم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: تلاش دولت بر این است که با استفاده از همه تجربیات، روز ملی صادرات امسال با سال های دیگر متفاوت باشد و باید تلاش مضاعف کنیم تا شاهد صادرات بیشتر باشیم چراکه یکی از راه های اشتغال و رشد اقتصادی افزایش صادرات است .

مراسم بیستمین دوره «روز ملی صادرات» مصادف با ٢٩مهرماه با عنوان «تجارت کهن و بازار مدرن»،با حضور رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن وتجارت و معاونان این وزارتخانه در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در این مراسم که «مسعود پزشکیان» نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی هم حضور داشتند، «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از آخرین وضعیت تولید و صادرات و صنعت کشور ارائه کرد.

همچنین در این مراسم به ٥١ شرکت نمونه صادراتی و پنج شرکت ممتاز و نیز مدال افتخار به 3شرکت ممتاز لوح سپاس اعطا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      فکرکن!
      مثلا با اتوبوس بریم آلمان!!
      تو مسیرم جوجه و قلیون!!خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سالهای سال است مردم همدان منتظر قطار مانده اند..
        کسی چه میداند شاید سود مسئولی از عوارض جاده ای می گذرد!!!

    • بدبخت

      آقای رئیس جمهور بنده 4 ماه حقوق نگرفتم و الان هم میگن امسال بودجه نداریم یا مجانی کار کنید یا برید دنبال کار دیگه ای؟ با مدرک فوق لیسانس و 5 سال کار کردن واسه دولت(منابع طبیعی گلستان) این حق ماست؟ بجای شعار دادن و حرفای خسته کننده بفکر مردم باشید بقران دیگه از همه چیزتون خسته شدیم

    • بدون نام

      راست میگه دیگه، برای این هست که وزیراش یکی، یکی استعفای میکنند

      پاسخ ها

      • سجاد

        حداقل مثل دوره رئیس جمهور قبلی افراد بدنه دولت بعد از اتمام دوره یکی یکی به جرم اختلاس و فساد
        مالی روانه زندان نمیشن!!
        البته اون هم بدلیل مبارزه جدی حال حاضر دولت با مساله فساده

      • بدون نام

        پس کسانی که دارن حقوقای نجومی میگیرن کیا هستن؟ از کجا اومدن؟ از یه کشور دیگه اومدن؟

    • فوق ليسانس دولتى

      آقاى فوق ليسانس نون خور دولت سعى کن بهتر فکر کنى و به زبان بياورى در هيچ کجاى دولت حقوق کارمندان رسمى و پىمانى پايمال نمى شود لابد جناب عالى روز مزد تشريف دارين که حسابتون با شرکتهاست که قرارداددارن ضمن اينکه چه فوق ليسانسى هستى که به اندازه ديپلم توان نوآورى و کارآفرينى ندارى!

    • ساراازاصفهان

      حالا این چه طرز حرف زدنه؟؟؟؟

    • بدون نام

      زنده باشی روحانی،انشالا وضع همه ی مردم هم کم کم بهتر بشه،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضع کسایی که حقوقای انچنانی میگیرن و اختلاس میکنن که خوبه.

    • مرد

      قرار داد بنده طرحی است و با خود اداره مستقیم قرارداد داریم*و امثال بنده 15 نفر هستیم که 50% کار فنی اداره روی دوش ماست * شما چرا از خود بیخود شدی ؟؟؟؟؟؟ بنده هم علم دارم و هم کارمو بلدم و در این مملکت هر کسی بیشتر کار کنه کمتر به چشم میاد و حقشم کمتره* ...

      پاسخ ها

      • پریا

        موافقم ، دوست دارم بدونم دوست عزیزمون چه نوآوری انجام دادن، بنده یکساله حقوق نگرفتنم با دوتا مدرک ، خودم از تدریس درمیارم، تو شرکت اما هیئت مدیره با مدرک دیپلم میره هتل داریوش کیش.

    • بدون نام

      قرون وسطی زندگی میکنن بغضیا تو این مملکت

    • بدون نام

      جناب فوق لیسانس قبول دارم شاید بعضی از تحصیل کرده ها از لحاظ مالی توان کار آفرینی نداشته باشند ولی اگر واقعا سواد داشته باشند نه بیکار می مانند و نه مجبورند جایی کار کنند که 8 ماه حقوق نگیرند شما بدون مقصر کردن دولت کمی به خود اعتماد داشته باش وبا یک تغییر در کارت شاید مسیر پیشرفتت آسانتر گردد.

    • بدون نام

      بعضی از طرفداران روحانی چقدر بی ادب هستند حتی تعمل شنیدن حرف حق را ندارند، من خودم به روحانی رای دادم اما دیگر هرگز چنین کاری نخواهم کرد،

      .........

      سانسورچی چی من هر چقدر دوست داری کم و زیاد کن
      اما فقط بنگار جانم،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعمل؟؟؟!!!یا تحمل؟
        مطمئنی به روحانی رای دادی؟ روحانی طرفدار بی سواد نداره.

    • بدون نام

      من درعجبم که یه عده ای,ازچه چیزدولت دفاع می کنند؟وچه کم ظرفیت وبی منطقندکسانی که تحمل گله یک تحصیلکرده راکه مزدکاروزحمتش رانمی دهندرانمی توانندتحمل کنند.بااین اوضاع هربلایی که سرمان بیایدنصف حقمان است.!!!!!هرچند کسانی که تحت هرشرایطی ازعملکرددولت حمایت می کنندیقیناافرادخاص وخواصی هستند.

    • بدون نام

      اقاسجادیعنی تواین حدود۳/۵سال خدای نکرده این سه وزیرفاسدبوده اند وعضودولت تدبیروامیدبوده اند.ودیگه ازاین نوع,وزراتوکابینه نیست؟!!!!

    • بدون نام

      ب دولت روحانی رای نخواهم داد از همشون بدتر بود این دولت هیچ کاری برا هیچ کس نکرد...

    • ali

      با هواپیمای مسافری چه چیز میشود صادر کرد ؟

    • بدون نام

      واقعا طرفدارای آقای روحانی بعضیاشون چقدر بی ادبانه و تند صحبت میکنند.جوری تند حرف میزنه انگار بهش فحشی بد و بیراهی چیزی گفتن.یکی دیگه حقشو میخاد تو چرا اینجوری بهت برمیخوره؟متاسفم واقعا

    • بدون نام

      قرون وسطی زندگی میکنن بغضیا تو این مملکت

    • فوق ليسانس بخش دولتى

      سلام دوستان !
      بنده يک فوق ليسانس ارگان دولتى هستم الحق و النصاف با توجه به ميزان تلاش و خدماتى که در قالب انجام وظيفه در بخش دولتى به عنوان مستخدم دولت انجام ميدم و با 25سال سابقه خدا وکيلى دولت منصفانه حقوق کارمندان را پرداخت ميکند با تمام حقوق و مزايا به نسبت در مجموع سال 6000000ميليون ماهانه طبق قانون پرداخت مينمايد . حالا عزيزان چرا بايد از اين دولت يا آن دولت شاکى باشيم اصلا پرداخت حقوق دستمزد کارکنان دولت طبق بودجه اى هست که قبلا توسط مجلس بسته شده بنابر اين اون بنده خداييکه ميگه من فوق ليسانسم و 4ماهه دولت پول منو نميده يجاى کار لنگ ميزنه ! استاد عزيز تو مملکت که همه نميتونن کارمند دولت باشن آدم بهتره قبل از اينکه مدارک تحصيلى شو بالا ببره بفکر باشه ببينه ميتونه کار توليد کنه و کارآفرينى داشته باشه بعد بره درس بخونه! خداييش جووناى اين دوره و زمونه يه خورده پر توقعند حاضر نيستند از صفر شروع کرده و کم کم به اوج برسند اونا ميخوان يه شبه به همه چيز تو زندگى شون دست پيداکنن ! بنابر اين بجاى اينکه بيشتر تلاش کنن بيشتر غرغر زده و اعتراض ميکنند طرف فکر ميکنه يه فوق ليسانس تو اين دوروزمونه چيه که حتما تمام مملکت بايستى دست به سينه جلوش وايستن !
      بابا جون !اي جوان عزيز بهتره از سرمايه عمرت خوب استفاده کنى و فکرت رو بکار بياندازى دوروبرت کلى کاره که بتونى انجامش بدى !

    • بدون نام

      هر چوبی خوردیم از دولت گذشته است خودمان خبر نداریم، این همه دانشگاهی بی سواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر بی انصاف هستین. دانشگاه ازاد چاپ مدرک رو هم دولت قبلی اورد؟

    • بدون نام

      ی طور میگید تحصیل کرده انگار,,,,,,,,,,بابا هر ده کوره ای داره با پول دکتری میده,,,,,,

    • بدون نام

      بهترین كار اینه تعدادی كارگاه كالسكه وگاری سازی راه بندازید كه هم مشكل بیكاری حل شه هم مشكل الودگی هوا به هرحال همه چیز ؤاید با هم جور بیاد

    • بدون نام

      كي گفته اتوبوس بخريد؟ نام ببر اونها رو

    • بدون نام

      با داشتن نفت و گاز و معادن های زیاد همه مردم باید بهترین زندگی رو داشته باشند .
      اما پول ها تو جیب آقازاده ها و حقوق های نجومی بگیر و .........
      میلیاردها پول در جیب چند صد نفر ...
      و میلیون ها نفر بیکار در کشور و بی مسکن و منتظر ازدواج .
      و فساد و طلاق و معتاد شدن و ... رو در نظر بگیرید

      متاسفم

    • نگران

      به نظر من دوستان به مسایل فقط جناحی نگاه میکنند..راستش تمام مشکلات ما فرهنگی هست یادتون باشه فرهنگی...مثلا فرهنگ دروغ نگفتن. مثلا فرهنگ درست کار کردن. مثلا فرهنگ راهنمایی و رانندگی. مثلا فرهنگ دزدی نکردن و اختلاس نکردن ..همشون هم پایه ای از کتاب اول دبستان باید اینارو یاد بچه هامون بدیم و خودمون هم بهش عمل کنیم...برید تاریخ اقتصاد ژاپن رو بخونید ..مشکل ما ایرونها اینه که فک میکنیم از همه بیشتر میدونیم..

    • بدون نام

      اتوبوس هم بخوای بخری میگن با گاری کارمون راه می افته چون.. زیاد داریم

    • رامیانی اصل

      سلام بر مردم ...که اون آقا برای رأی گرفتن دور بعد دارد رقبا را خراب می کند و آنها را متهم به عقب ماندگی می کند و همین مردم توی سر هم می زنند. فرانسه و آمریکا هواپیما نمی دهند و زیر برجام زده اند، آقای رئیس جمهور برای رد کم کردن، مشکل را متوجه داخل می کند! چقدر ساده اید، خوب نگاه کنید کجا را می زند و هدفش از فرافکنی چیست!

    • بدون نام

      هواپیماهایی که فقط برای پروازهای خارجی و محدود به یکی دو تا فرودگاه خواهند بود. هیچ نفعی برای ملت ندارد این خریدها جز پر کردن جیب شرکتهای غربی.

    • بدون نام

      بازم خوب نگفتند پراید بخرید

    • اشراقی گلپایگانی

      انهایی که مخالف خرید هواپیما هستند از روابط بین الملل وتوسعه روابط بین کشورها کم اطلاع یا بی اطلاعند. وقتی یک هواپیمابه کشوردیگر پرواز میکند یادمان باشد پرچم ان کشور روی هواپیما حک شده وهمین کار یک نوع تبلیغات برای ان کشوراست ومردم کشورهای مختلف را تحریک به گرفتن اطلاعات درباره ان کشورمیکند وهمین امرباعث رونق صنعت توریسم میشود وقتی به کشورهای شرق اسیا نگاه میکنیم کشورهایی مثل تایلند ومالزی وسنگاپور وهنگ کنگ که مثل ایران نفت وگاز وطلا ودیگر معادن راندارند ودرامدشان متکی به توریست است وبه خوبی هم کشورشان اداره میشود. اولا ایرلاینهای. قوی وکارامدی دارند واز بهترین نوع هواپیما که حامل پرچم کشورشان میباشند بهره میبرند ثانیا هتلهای استانداردی دارند ثالثا از کشورشان به نقاط مختلف دنیا پرواز برقرار کردند و میبینیم که شرکت هواپیمایی سنگاپور جزو ده ایرلاین برتردنیاست. یا مثلا پاکستان که اوضاع واحوال درستی هم ندارد ولی شرکت هواپیمایی پاکستان از بهترین انواع بویینگ بهره میبرد وبه اقصی نقاط دنیا پروازدارد یا عراق که همگان به اوضاع واحوالش اشنایی دارند شرکت هواپیمایی عراق از بهترین بویینگها بهره میبرد وبه نقاط مختلف دنیا پروازدارد انوقت کشور عزیز ایران با این همه امکانات خدادادی نباید هواپیمای نو وبه روز ودرست وحسابی داشته باشد شما فکرکنید در فرودگاه امستردام ایران ایر پرواز دارد ولی با هواپیمای قدیمی. وعراق وپاکستان وترکیه هم به انجا پرواز دارد که با بویینگ 777 انجام میشود واقعا برای کشورما زشت نیست که باایرباس 300. سری 600 که عمرش بالای 20 سال است درکنار ان هواپیماها پارک میکند ازاطاله کلام پوزش میخواهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج