جاباما
۴۰۸۸۱۶
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نجات نوزاد گرگانی از مرگ حتمی

مشاور رییس و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: نوزادی سه ماهه که چند روز پیش بر اثر استفاده از داروی غیرمرتبط با نسخه تجویزی دچار تشنج شده بود؛ با تلاش پزشکان بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان از مرگ رهایی یافت.

خبرگزاری ایرنا: مشاور رییس و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: نوزادی سه ماهه که چند روز پیش بر اثر استفاده از داروی غیرمرتبط با نسخه تجویزی دچار تشنج شده بود؛ با تلاش پزشکان بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان از مرگ رهایی یافت.
محمد رضا باباییان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: خانواده این نوزاد چند روز پیش با مراجعه به یکی از داروخانه های گرگان و ارایه نسخه پزشک، داروی تجویزی برای فرزند خود را مطالبه می کنند اما متصدی مربوطه به اشتباه داروی مشابهی را که مخصوص افراد بزرگسال بوده تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه استفاده از داروی غیرمرتبط باعث تشنج نوزاد می شود، گفت: این نوزاد بلافاصله به بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان منتقل و تحت درمان قرار می گیرد و باوجود اینکه طی چند روز گذشته از سطح هوشی پایینی برخوردار بود؛ با تلاش پزشکان بهبود پیدا کرد.

وی افزود: اگرچه این نوزاد از خطر دور شده است اما همچنان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد و امیدواریم طی چند روز آینده و پس از بهبودی کامل؛ ترخیص شود.
وی همچنین گفت: پدر نوزاد با مراجعه به مراجع ذیربط از متصدی داروخانه خصوصی شکایت کرد که هم اکنون موضوع در دست رسیدگی است ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به موضوع ورود پیدا کرده است.

در همین پیوند یک مسوول در پلیس آگاهی گرگان به ایرنا گفت: اشتباه متصدی داروخانه مُحرز شده و برای این موضوع پرونده جداگانه ای در این اداره تشکیل شده است.

وی که خواست نامش در خبر درج نشود؛ اظهار داشت: پس از تحقیقات لازم و تکمیل پرونده ؛ مراتب به دادگاه صالحه جهت رسیدگی قضایی ارجاع خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرنیا

      واقعا جایی تاسف داره ادم تو کار این دکتر مونده مربض شدی نری دکتر بهتره تا بری بلایی سرت بیارن

    • ناشناس

      ... بر سر اون متصدی داروخونه و اون مسولی که گذاشته این بیسواد تو داروخونه کار کنه. فقط امیدوارم مغز اون نوزاد به خاطر این اشتباه بزرگ وغیر قابل بخشش با این شدت تشنج و سطح هوشیاری آسیبی ندیده باشه .

    • نگار

      طفلی بچه

    • ستاره

      متصدی که دارو را اشتباه داده باید جوابگوی شاکی باشه.......خدا را شکر که نوزاد حالش خوبه .........یک لحظه اشتباه یک عمر پشیمانی؟؟؟؟

    • کامروا

      واقعیتی هست که دربسیاری از تخلفات که در حیطه ی مشاغل درقبال مردم صورت می گیرد .(ازداوری فوتبال گرفته ٬تخلفات معلمان ٬تخلفات اقتصادی ازسوی بعضی از مسئولین ٬و وتابسیاری از مشاغل ومخصوصا پزشکی ) تاخبر تخلفی بیرون می آید .بسیاری از کارکنان ومسئولین بالاتر همان قشر شاغل و متخلف به دنبال تبرئه کردن متهمان می باشند .یعنی به جای برخورد قاطع به دنبال پاک کردن مسئله ودفاع از هم نوع خود می شوند (ورسانه ها نیز هم صدا باهمان قشر می شوند)وبابیان بحث های کاملا کلیشه ای ٬ مثل ...اینکه مقام معلم مقام بزرگی هست پزشکان چنان وچنین هستن ٬وبه داوران توهین نکنیم٬ و(درصورت توهین برخورد باید شود) . سبب ایجاد فضایی کاملا به نفع متخلفین همان قشر می شوند . ونه تنها چنین برخوردی زمینه ساز تخلفات بعدی می شود بلکه زمینه سازی تخلف کمیته های حقیقت یاب نیز می شود ( مثلا کسی که پیگیر شکایت باشد وبرای شکایت اقدام کند وچه بسا براثر همین تبلیغات وبرنامه ها حق مردم توسط مسئولین ذی ربط ضایع شود . )

    • وحید

      من یبار بخاطر نبودن مسئول فنی در دو داروخانه در یکی از شهرهای گلستان‌به واحد مربوطه مراجعه کردم ولی راحت قضیه ماسمالی شد
      اینم نتیجه ماسمالی کردن اقایان

    • خودساخته

      سلام، خلاصه زنده موندن از هفت خوان هم گذشته و خان اول اگر درست تولد بشی خوان دوم آیا شیر هست بخوری خوان سوم آیا پدرومادر میتونن خوان چهارم آیا نمیمیری خوان پنجم اگه همکلاسی ها بزارن خوان ششم اگه ماشین نزنت خوان هفتم اگه زورگیر و این جورها نکشنت خوان هشتم دکترا در حین عمل جراحی و اینجوری نکشنت خوان نهم حالا نوبت دکتر داروساز و نسخه پیچه که اجازه بده زنده بمونی!!!!!!!

    • بدون نام

      خدا کنه دچار عقب ماندگی ذهنی نشه

    • بیهمتا

      خداروشکرک بچه خوب شدمنم هم گرگانی هستم وپسرمن هم درنه ماهگی ب خاطراشتباه دکترتسنج کردودوروزتوکمابودخیلی برای مادرسخته ک بچه شوتواون حال ببینه خداب مادرش صبربده انشاالا ودوباره بچه شوتوبغلش بگیره

    • راضیه

      این اشتباه دارویی یه باربراپسردوساله من اتفاق افتادکلازل زده بودوتکون نمیخوردولی خداروهزاربارشکرمیکنم ک بایه امپول بچه خوب شدوب خیرگذشت خداروشکر

    • بی نام

      چون یک متصدی ساده بوده پدرشو در میارن ولی اگر پزشک بود الان میگفتن قصور!!؟؟؟ کدوم قصور؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج