۴۱۰۳۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ آموزش وزارت

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

بابای سوفیا عاشق وزارت است. او بچه که بوده دوست داشته سفیر کبیر فنیقیه شود منتها آن زمان شایسته‌سالاری نبوده و او مسئول ماست‌بندی در خیابان جیحون می‌شود. بعدها که شایسته‌سالاری شد، بابای سوفیا با توجه به سابقه درخشان و متعهدی که در ماست‌بندی داشت، شد مسئول بستن آب به برنامه‌های تلویزیون، برنامه‌های دولت و برنامه‌های امیدوارنگه‌داشتن مردم. بعدها بابای سوفیا چون کماکان شایسته‌سالاری می‌شد، شد رئیس کل رؤسای بلااستفاده. رؤسای بلااستفاده دقیقا آدم‌های شایسته‌ای هستند مثل بابای سوفیا که به حدی تمام‌وکمال هستند که از همان اول بدون اینکه دقیقا کار خاصی کرده باشند باید مدیر شوند. همین‌طوری بود که دولت که قرار بود روزبه‌روز کوچک‌تر شود، لحظه‌به‌لحظه بزرگ‌تر شد.
طوری که الان هر وزارتخانه ٧٠٠ معاونت دارد که روی ٧٠٠ سازمان دیگر که شغلشان نظارت روی ٧٠٠ اداره دیگر است نظارت می‌کنند. بابای سوفیا هم مثل یکی از همین‌ها. متأسفانه تعداد وزیر در جامعه کم است و اگر کسی بخواهد وزیر یا سفیر بشود به‌راحتی حقش خورده می‌شود. بابای سوفیا هم همیشه حقش خورده شده است. هردفعه هر رئیس‌جمهوری می‌آید، به بابای سوفیا می‌گوید بیا وزیر شو. منتها از جاهایی زیرآب بابای سوفیا را همیشه زده‌اند. مجلس هم همیشه دولت را فشار داده که سمت آدم‌های کارکشته‌ای مثل بابای سوفیا نروند.
برای همین مشکلات و تنگ‌نظری‌هاست که همیشه کسانی وزیر می‌شوند که دورترین نسبت را با حوزه وزارتخانه‌شان دارند. خب بابای سوفیا به نظر شما از علی جنتی یا صفارهرندی بدتر است؟ بابای سوفیا خودش معتقد است او با آن سابقه روشن و کارنامه غنی و مغنی که دارد، اگر وزیر ارشاد بشود، اوضاع فرهنگ مملکت بدتر از اینی که هست نمی‌شود چراکه اوضاع در بدترین حالت ممکنش است.
در ضمن بابای سوفیا معتقد است هرگز دچار فساد اقتصادی در وزارت نمی‌شود چون اصولا دیگر پولی نمانده که بخواهد تخورپخور کند. برنامه بابای سوفیا برای وزیری‌کردن وزارت ارشاد این است که همه کارمندان وزارتخانه را شایسته‌سالاری کند و بفرستد روی ماشین کار کنند و با پولی که درمی‌آورند بدهی‌های وزارتخانه را بدهند. بابای سوفیا معتقد است اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات هم حساب کار آمده دستشان و تا ٦٣ سال اگر کسی بهشان نظارت نکند، خودشان خودبه‌خود خودنظارتی دارند و چیز بدی تولید نمی‌کنند.

وصیت

از خوانندگان عزیز و از سوفیای نازنازی‌ام عذر می‌خواهم که ستون امروز رپرتاژ بابای سوفیا شد. چون بابای سوفیا قول داده که اگر وزیر ارشاد بشود من را می‌کند معاونی، چیزی که من هم بله... در ضمن اگر بابای سوفیا بشود وزیر، رسما برای خودش می‌شود آقایی و در نتیجه سوفیا هم می‌شود آقازاده و من هم که عاشق آقازاده‌هام، پس وقتی، هم عاشق سوفیا باشم، هم عاشق آقازاده‌ها عشقم به سوفیا دوبرابر می‌شود و دیگر توپ تکانمان نمی‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج