اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۲۷۴۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

علت معرفی مجدد دو وزیر رد شده به مجلس

رحمانیان گفت: معرفی مجدد دو وزیر رد شده در مجلس نهم نشان از ثابت‌قدمی روحانی در انتخاب افراد مورد اعتمادش است.

خبرگزاری ایسنا: رحمانیان گفت: معرفی مجدد دو وزیر رد شده در مجلس نهم نشان از ثابت‌قدمی روحانی در انتخاب افراد مورد اعتمادش است.

مهدی رحمانیان در ارتباط با ترمیم کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: در یک مسابقه فوتبال، ممکن است سرمربی در یک دقیقه آخر یا وقت اضافه تصمیم بگیرد که بازیکنی را تعویض کند؛ کسی نمی‌تواند از او ایراد بگیرد که چرا الان دست به تغییر زده‌ای.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس کابینه مانند یک سرمربی هر زمان که احساس کرد زمان تعویض رسیده است، می‌تواند از حق قانونی خود برای تغییر وزرا استفاده کند.

این فعال سیاسی همچنین افزود: باید تأکید کنم که تغییر وزرا ربطی به ناکارآمدی یا کارنامه کاری آنها ندارد. ممکن است رئیس جمهور به خاطر سختی کار در آن وزارتخانه و خستگی وزیر یا به دلیل اینکه از آن فرد در جای دیگری باید استفاده کند دست به تغییر وزرایش بزند.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید چرا در دولت تغییراتی صورت گرفته است، در ارتباط با منتقدان ترمیم کابینه، گفت: واقعیت آن است که کسی نمی‌تواند به چرایی تعویض وزرا ایراد وارد کند، اما ممکن است عده‌ای از کارشناسان منتقد عقیده داشته باشند اگر این تغییرات زودتر انجام می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به این فرضیه که تغییرات کابینه از پیش تعیین شده بود، گفت: ‌با توجه به اینکه رئیس جمهور در زمانی کوتاه وزرای جدید خود را به مجلس معرفی کرد، این تحلیل ایجاد شده که از قبل دولت به فکر تغییر در کابینه بوده است. در مقابل چنین فرضیه‌ای می‌توان گفت که اتفاقاً اگر این پیش‌بینی در دولت وجود داشته باشد جای خوشحالی است.

وی در همین رابطه افزود: چنین موضوعی نشان می‌دهد که رئیس جمهور به خوبی به وزارتخانه‌ها، وزرا و برنامه‌های دولت اشراف دارد و از قبل می‌تواند شرایط بعدی را پیش‌بینی کند.

رحمانیان با اشاره به دو وزیر معرفی شده که در مجلس قبل رأی اعتماد نمایندگان را به دست نیاوردند نیز تصریح کرد: من فکر می‌کنم رویکرد مجلس نهم با دهم در دو مقوله متفاوت جای می‌گیرد. مجلس نهم با دولت همراه نبود و مقابل دولتی برآمده از رأی حداکثری مردم می‌ایستاد.

وی ادامه داد: مجلس دهم، مجلس همسو با دولت است و ثابت‌قدمی رئیس جمهور در معرفی وزرایی که به آنها ایمان دارد را درک می‌کند. فکر نمی‌کنم مجلس و دولت سر وزرای پیشنهادی مشکلی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباد

      جالبه که بااین افتصاهات هرسه وزیر خودشان پیش دستی کردندواستعفا داداند کجارییس جمهورسرمربی خوبی برا کابینه بود ؟ جللخالق !!،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج