۴۱۶۶۰۴
۳۳ نظر
۵۲۳۵
۳۳ نظر
۵۲۳۵
پ

«کیونت» کلاهبرداری جدید از مردم

پسر جوان روی صندلی مقابل میز قاضی نشسته بود. سر و وضع و حرف زدنش با بسیاری دیگر از متهمان تفاوت داشت. فوق لیسانس ادبیات فارسی و اهل یکی از شهرستان‌های استان مرکزی بود.

روزنامه ایران: پسر جوان روی صندلی مقابل میز قاضی نشسته بود. سر و وضع و حرف زدنش با بسیاری دیگر از متهمان تفاوت داشت. فوق لیسانس ادبیات فارسی و اهل یکی از شهرستان‌های استان مرکزی بود.
می‌دانستم او هم یکی از قربانیان پرونده شرکت‌های هرمی است. قاضی گفته بود او یکی از معدود کسانی است که حاضر شده حرف بزند و به اصطلاح افشاگری کند وگرنه بیشتر افرادی که به اتهام عضویت در شرکت‌های هرمی دستگیر می‌شوند آنقدر مغزشویی شده‌اند که یا به هیچ عنوان حرف نمی‌زنند یا تا جایی سکوت می‌کنند که مطمئن شوند سرشاخه‌هایشان موفق به فرار شده‌اند.
وقتی او شروع به صحبت کرد، گفت: بعد از اینکه در دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و خدمت سربازی‌ام تمام شد بشدت دنبال پیدا کردن کار مناسبی بودم. چند ماهی به هر دری زدم اما با توجه به رشته تحصیلی و شهری که در آن زندگی می‌کردیم خبری از کار نبود. همان روزها بود که یکی از همکلاسی‌های دوران دانشگاهم با من تماس گرفت. در جریان حرف زدن از کار و زندگی همدیگر پرسیدیم. دوستم می‌گفت حدود یک سال است در یکی از شهرهای شمالی کشور مشغول کارشده و درآمد خوبی هم دارد.
البته طوری از کار و کاسبی‌اش حرف می‌زد که از ته دل به حال خودم افسوس خوردم. بعد از آن روز هم تماس‌هایمان ادامه یافت تا اینکه چند هفته بعد از او خواستم اگر کار مناسبی سراغ داشت مرا هم خبر کند. یک هفته بعد زنگ زد و گفت در شرکت خودشان برایم کار پیدا کرده است. بعد هم از من خواست برای صحبت با مسئولشان همراه او به شمال بروم. بنابراین به خانواده‌ام گفتم برای کار به شهرستان می‌روم اما بین راه دوستم تماس گرفت و گفت برای خرید لوازم باید به تهران برود و از من هم خواست در تهران او را ملاقات کنم. وقتی به تهران رسیدم او را در محل قرار دیدم. هنوز دقایقی از دیدارمان نگذشته بود که از من خواست برای استراحت به خانه یکی از دوستانش برویم، اما ورود به آن خانه همانا و گرفتار شدن در دام یک شبکه همان.
مرتضی در ادامه گفت: «یکی دو ساعت پس از ورود به آن خانه متوجه رفت و آمدها و تماس‌های تلفنی مشکوک ساکنان که حدود هفت، هشت نفربودند، شدم. جالب این بود که هر کدام به نوبت به دیدنم می‌آمدند و ضمن خوشامدگویی شروع به صحبت و تعریف از کارشان می‌کردند. اینکه کار پردرآمدی دارند و سود کلانی هم به جیب می‌زنند و... می‌گفتند ما کالایی خرید و فروش نمی‌کنیم بلکه خدمات ارائه می‌دهیم و در مقابل سود می‌گیریم. در حالی که به موضوع مشکوک شده بودم و احساس می‌کردم کارشان عجیب است بالاخره بعد از صحبت‌های آخرین نفر که مردی میانسال بود و می‌گفتند بازنشسته یکی از نهادهای مهم بوده است دیگر مطمئن شدم کار این افراد بازاریابی برای یک شرکت هرمی به نام «کیونت» است.
ساعاتی بعد هم آنها از من خواستند برای خرید تورهای خارجی بازاریابی کنم و برای سرمایه‌گذاری در این کار نیز مبلغ ۱۴ میلیون تومان بپردازم، البته یک هفته تمام در آن خانه بودم و جالب‌تر اینکه خیلی محترمانه مرا در خانه حبس کرده و مانند یک زندانی همه تماس‌ها و حرکاتم را تحت نظر داشتند. در آن شرایط خیلی با خودم کلنجار می‌رفتم که باید چه تصمیمی بگیرم. می‌دانستم فعالیت این شرکت‌ها غیر قانونی است و حتی در حلال بودن پولی که از این راه به دست می‌آید نیز شک داشتم. اما آنها به قدری مرا در آن یک هفته شست‌وشوی مغزی دادند که سرانجام پذیرفتم همکاری کنم. مرحله بعد پرداخت پول بود.
برای این کار نیز مجبور شدم از خانواده و اقوام قرض بگیرم. البته وقتی ۱۴ میلیون تومان را دادم در مقابلش هیچ مدرک و سندی ندادند. مرحله سوم نیز معرفی زیر شاخه‌ها بود. آنها از من خواستند برای رسیدن به سود پولم دو نفر دیگر را به مجموعه معرفی کنم. چند روز بعد حدود ۷۰۰ هزار تومان به عنوان نخستین سود به من دادند، اما این نخستین و آخرین پولی بود که گرفتم. با این حال دو ماه به امید اینکه بتوانم کسی را به گروه معرفی کنم در آن خانه ماندم اما یک شب که در خانه بودیم یکی از اعضای گروه هراسان آمد و گفت: باید خانه را تخلیه کنیم.
نمی‌دانستم علتش چیست اما بعدها مشخص شد صاحبخانه با اطلاع از فعالیت مخفیانه اعضای گروه، خواستار تخلیه خانه شده بود. بدین ترتیب تا چند روز مجبور شدیم جلسه هایمان را در پارک‌ها برگزار کنیم. در عین حال شرایط زندگی خیلی بدی هم داشتم. نه جایی برای ماندن داشتم و نه پولی برای خرج خورد و خوراک. دوستم هم دیگر کمتر به سراغم می‌آمد. در واقع من و چند زیرشاخه دیگر که از شهرستان آمده بودیم و به دروغ به خانواده‌هایمان گفته بودیم در شهرستان مشغول کار هستیم حتی روی بازگشت به خانه را نداشتیم تا اینکه بالاخره یک شب که به خانه‌ای دیگر متعلق به اعضای همین گروه رفته بودم به همراه ۱۷ تن دیگر توسط پلیس دستگیر شدیم. و...
این داستان زندگی خیلی از کسانی است که این روزها در دام شبکه‌های هرمی گرفتار شده‌اند. متأسفانه این پدیده بیش از یک دهه است که گریبان نظام اقتصادی کشور ما را گرفته و ده‌ها هزار خانواده را نیز گرفتار کرده است. آنها که سود زیادی از این شرکت‌ها برده‌اند مدافع سرسخت این شبکه بوده و به اصطلاح برایش جان هم می‌دهند، اما برای اکثریتی که تمام دار و ندارشان را در این راه باخته‌اند فقط افسوس و کوهی از مشکلات مانده و زخم زبان‌های اطرافیان.
یکی از قضات پرونده شبکه‌های هرمی در این باره به «ایران» گفت: متأسفانه چند سال قبل این شبکه‌ها با عنوان گلد‌کوئیست وارد ایران شده و پس از عضو گیری، پول هزاران نفر را به یغما بردند اما دوباره از حدود یک سال قبل و به دنبال اعلام شکایت‌ تعداد زیادی از مردم در جریان فعالیت شرکت‌های مذکور که این بار با نام «کیونت» و در قالب خرید تورهای خارجی شروع به عضو‌گیری کرده‌اند، قرار گرفتیم. تأسف‌بار‌تر این که این شرکت‌ها اگر آن موقع برای عضویت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان از اعضا می‌گرفتند الان حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان می‌گیرند و هزاران نفر را تاکنون متضرر و حتی ورشکست کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۹ درصد سود عضویت در این شرکت‌ها به طور معمول نصیب سرشاخه و سرشبکه‌ها می‌شود و به زیر مجموعه‌ها هم سودی پرداخت نمی‌شود.
به طور معمول سرشبکه‌ها، اعضای خود را در میان جوانان شهرستانی بیکار جست و جو کرده و با وعده استخدام در وزارتخانه‌ها یا شرکت‌های بزرگ، آنها را به دام ‌انداخته و به مخفیگاه‌هایشان می‌کشانند سپس با برگزاری کلاس‌های آموزشی به مدت یکی دو هفته در واقع آنها را برای کار آماده می‌کنند. متأسفانه وقتی هم این افراد دستگیر می‌شوند و به خانواده‌هایشان خبر داده می‌شود تا برای پیگیری پرونده یا سپردن وثیقه و ضامن به تهران بیایند باورشان نمی‌شود و می‌گویند پسرشان در فلان شرکت کار می‌کند و به هیچ عنوان هم در تهران نبوده که بخواهد دستگیر شود. اما وقتی به دادسرا می‌آیند تازه متوجه می‌شوند که در این چند ماه فرزندشان به آنها دروغ گفته و خودش نیز فریب خورده است. زیرا نه تنها کار نمی‌کرده بلکه مانند یک اسیر در اردوگاه بسختی زندگی می‌گذرانده و روی بازگشت به خانه را هم نداشته است.
به گفته این قاضی دادگستری، هیچ گونه مدرکی نیز به این افراد در قبال دریافت پولشان یا کار در این شرکت‌ها داده نمی‌شود تا بتوانند شکایت کنند. این درحالی است که همه مردم و بخصوص جوان‌ها باید بدانند که متأسفانه پرداخت سودهای کلان، فریبی بیش نیست و نباید شهروندان به بهانه یک شبه پولدار شدن در این گونه شرکت‌ها عضو شده و سرمایه‌هایشان را به آنها بسپارند. به گفته وی، این شرکت‌ها در تهران و برخی شهرستان‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و حتی می‌توان گفت فعالیتشان بین‌المللی است چرا که اغلب لیدرها یا هـــــــمان سرشبکه هایشان در کشورهای عربی و آسیای شرقی و ترکیه هستند و از این طریق ارز را از کشور خارج می‌کنند.
قاضی دادسرای جرایم رایانه‌ای در حالی که عضویت و فعالیت در این شرکت‌ها را جرم اقتصادی دانست بیان داشت: جرم این افراد اخلال در نظام اقتصادی کشور است و طبق بند ۱ ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی جدید، اخلال در نظام اقتصادی از جمله جرایم اقتصادی محسوب می‌شود که حبس، جزای نقدی و رد مال نیز به دنبال خواهد داشت. طبق بند ج ماده ۴۷ قانون مورد نظر احکام صادره و اجرای مجازات آنها در صورتی که بیش از یک صد میلیون ریال باشد قابل تعویق و تعلیق نیست. اعضای این شبکه‌ها نیز اگر خودشان اقدام به جذب زیر شاخه کرده باشند مجرم محسوب شده و طبق ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب سال ۱۳۸۴مشمول مجازات خواهند شد.
این مقام قضایی ضمن هشدار به خانواده‌ها گفت: مردم باید بدانند که فعالیت این شرکت‌ها صددرصد غیر قانونی است و کسانی که به هر نحوی با این شرکت‌ها همکاری کنند چه در قالب عضو‌گیری و چه کسانی که خانه هایشان را به این افراد اجاره دهند با آنها برخورد قاطع شده و خانه‌هایشان نیز پلمب می‌شود. وی در پایان اظهار داشت: موضوع دیگری که متأسفانه در جامعه افزایش یافته مربوط کلاهبرداری‌های پیامکی است. چرا که در حال حاضر بیشتر برنامه‌های رادیو و تلویزیونی مسابقه پیامکی گذاشته‌اند و همین امر موجب شده عده‌ای سودجو در تماس با مردم اقدام به کلاهبرداری کنند.
بنابراین شهروندان باید بدانند در جریان تماس‌های تلفنی که اعلام می‌شود برنده مسابقه‌ای شده اید و برای دریافت جایزه یا هدیه باید پولی واریز کنید یا آنها را به پای دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها می‌کشانند، کلاهبرداری است. پس‌مردم نباید به هیچ عنوان به این افراد اعتماد کنند و برای جلوگیری از ادامه کلاهبرداری شماره آنها را در اختیار پلیس قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • milad

      سلام پس چرا جلو ی شرکت هایی مثل ... رونمیگیرن اینام درواقع دارن فعالیت حرمی میکنن حالا با یک اسم دیگه بد نیست اگه در مورد بازار یابی شبکه ای هم یه گزارش تهیه کنید چون خیلیه این روز ها دارن گرفتار این شرکتها میشن همشون هم ارزوی پولدار شدن دارن که یه ارزوی واهی بیش نیست

    • ارش رستمی

      سلام.چند سالی هست که تو ایران نزدیک 14تا شرکتن که مجوز دارن
      بهترینشونم بادران گسترانه
      منم هودم عضوشم.عالیه.
      برید تو سایت امورو اصناف وزارت بازرگانی ببینید.

    • بدون نام

      هرکس برایتان رویای ثروتمندی ساخت بدانید که کلاه بردار است.

    • فرهاد

      امان از دست بيكاري و اقتصاد داغون وگرنه چرا اين همه جوان بدبخت بايد گول بخورن و دست يه همچين شركت هايي بيفتن

    • Kaveh

      گول کیونتی هارو نخورین علکی میگن کار ما درسته خریدشون هیچ ارزشی نداره خودشونم میدونن برا همین میگن ما برا فروش کار نمیکنیم چون در هیچ جای دنیا ارزش نداره و کسی اونو نمیخره
      اسامی کلاه برداران اندیشه.
      محسن احمدی سنندج
      سامان حسینی سنندج
      پویا محمدپور سقز
      محمد لقب قاضی روانسر
      فرزاد اسدی اطراف کامیاران
      سیروس شاینی کامیاران
      کاوه صابری اطراف کامیاران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدرس دارم ازشون میخواید؟

    • احسان

      احسنت به نیروی انتظامی ،من رو هم چند ماه پیش کشوندن تهران به بهانه استخدام و 2روز من رو تو شهر تهران چرخوندن و بردن کافی شاپ و مرکزخرید تیراژه و مرکزتجاری کوروش و دربند و بالاشهرو حرفهای خوشگل میزدن و ماشین های باکلاس رو بهم نشون میدادن و میگفتن ازاینا میخوای داشته باشی؟ میگفتن فقط ازاین کارمیتونی بخری و ...شب اول رفتیم توپخونه تهران تو مسافرخونه به بهانه اینکه خوابگاه دارن و باید هماهنگ کنن نمیشه رفت و فردا شب میریم ،روز دوم نصفه شب ساعت 2 بود رفتیم جنوب تهران بین یافت آباد و راه آهن بود دقیق یادم نیست و 5 روز هم من رو تو یک خونه که یک اتاق 9 متری و یک هال 30 متری و یک آشپزی اون کوچک که تو همون هال بود نگه داشتن و در آخر گفتن کارمون به دلاره باید اندازه 17 میلیون تومن دلار جور کنی ،همه ش من رو میبردن تو اتاقو 3 نفری نوبتی باهام حرف میزدن و میگفتن رفتی تو هال با بقیه حرف نزن چون هنوز وارد کار نشدی لولت نمیرسه واینا...،چندتا برگه هم بهم دادن و گفتن اینهارو به خانواده ت و اطرافیانت بگو تا احساساتی بشن و پول رو 100% بهت میدن، این کار رو نکردم و بالاخره بعد از 1هفته موندن تو اون خونه مجبور شدن ولم کنن چون به حرفهاشون عمل نکردم ،دوباره من رونصف شب ساعت 1:40بود ازخونه بی سرو صدا بردن بیرون و ازکوچه پس کوچه بردن تا مترو راه آهن تا آدرس رو یاد نگیرم، تقریبا 30 دقیقه پیاده راه رفتیم و از اونجا با سواری خطی رفتم آزادی تابرگردم شهرستان،به جز من و اون 3 نفر 5 نفر جوون که اکثرا متولد 69 و 70 بودن هم اونجا بودن ،بچه های مثبت و سالم و لیسانس به بالا بودن و از تبریز و شیراز و آبادان و اهواز و کردستان اومده بودن تهران برای کار که گول اونارو خورده بودن و چند ماهی بود که اونارو تو اون خونه حبس کرده بودن به بهانه اینکه بیرون روحیه شون خراب میشه وهمه چیز انرژی منفی بهشون میده و دخترارو میبینن و دچار حاشیه میشن و باید ذهنشون پاک بمونه و اینا...،کسی که من رو کشونده بود تهران رفیقه دورانه دانشگاهم بود اسمش محمد حدیدی هست و متولد اردبیله و پدر و مادر 80 و 70 ساله داره و 8تا خواهرداره که یکیشون تو اردبیل دندانپزشکه ومیشناسمش ،تک پسر و بچه آخره بچه اردبیله سمت میدان قیام کافی نت داشت قبلا،تو کار بازرگانی صادرات عسل بود و اسمش تو اتاق بازرگانی اردبیل هست و تو پیام نور اردبیل معماری خونده و میگفت دامادموش رییس اداره اطلاعات سیستان بلوچستانه و هیچکس جرات نمیکنه من رو بگیره و پشتش به دامادش گرم بود ،یکی از رفیقاش که اون هم اردبیلی بود اسمش افشین و آفیسردارشون بود مهندسی مکانیک خونده بود باهامون بود و گفت آدم باتجربه ای هست و از بچگی رفیقن باهم کل اون چند روزی که تهران بودم باهامون بود. یکی از سرشاخه هاشون که میگفت 2ساله توکاره و اونجا بهش میگفتن بالاسری و اسم واقعیش نواب شهریاری بود و تو شناسامه اش دیدم ولی به 2 اسم حاج امان و حاج آرش صداش میکردن همه و میگفت ساپورتر هست و درآمد 8 تومن در ماه داره پرزنتم کرد ،متولد 1/دی/65 و بچه فیروزآباد ولی میگفت تو شیراز با مادر پیرش تنها زندگی میکردن و پدرش وقتی 3 ساله بوده فوت کرده و 2ساله که مادرشو تنهاگذاشته و رفته تهران تو اون کار و گفت 4 روز باید با ما بمونی تا کار رو ببینی ،اون چند روز که تو خونه شون بودم چندبار باهام حرف زد و کار رو کامل برام توضیح داد که 12 تا لول دارن و خودش لول 8 بود ومیخواست با حرفهای احساساتی و اینکه باید به داد خانواده ت برسی و و این کار تنها راه موفق شدنت تو ایرانه و این حرفها گولم بزنه که 17 میلیون براشون جور کنم،اگه من اون پول رو جورمیکردم و وارد کارمیشدم به هرکدوم اونها پورسانت میرسید ،رفیقم 300دلار پورسانت معرفی نفر و450 دلار به رفیقش افشین که بالاسریش و آفیسر بود و به سرشاخه شون 900دلار پورسانت میرسید .چون بالاتر از افشین بود و دوبل میشد پورسانتش .تو اون چند روز چیزی حدود 300 هزارتومن هزینه ام شد . این تجربه من بود و اینهاروگفتم بهتون که مراقب باشید تا تو دامشون نیفتید ،چون تجربه رو تجربه کردن خطاست .این نوع از تجارت تو ایران جواب نمیده چون نه فرهنگش وجود داره و نه اصولی انجام میشه و عواقب جبران ناپذیری داره ،موفق باشید .

    • کارو

      معلوم نیست چ خبره.احتمالا خدا عزاب فرستاده واسه همین نمیفهمیم چی خوبه چی بده

      پاسخ ها

      • مهران

        سلام قضیه بالاسرمن اومده۱۴میلیون تومان ازمن پول گرفتن اخرش گفتن ۲نفربیاریدمن ۲نفرنیاوردم بعداز۴ماه فرارکردم خواهشااگه کسی میتونه به من کمک کنه درموردپولم شکایت کنم

    • علی

      واقعا همچین کاری هست

    • لاو

      بهترين شركت دنياست.اين ها همش پاپوشه براي كيونت.هستن كه ازش بد استفاده ميكنن.اماخود كيونت و نتوركش عاليه

    • نتورکر کیونت (لول آفیسر)

      سلام به همه ایرانیان عزیز ،دوستان این مطلب رو هرچقدر که میتونید اطلاع رسانی کنید و حتما بخونیدش .درسته طولانی هست ولی هوشیار و آگاهتون میکنه و به همه پسرهای فامیل و اطرافتون که سن 18 تا 35 سال دارن اطلاع بدید تا گیر این شرکت هرمی نیفتن چون اینها فقط با پسر کار میکنن .من 2بار تو شرکتهای ایرانی پرزنت شدم و یکبار برای کیونت که 2ماه تو ایرانی کار کردم و 14 ماه تو کیونت و اومدم بیرون چون دیدم چه اتفاق های بدی توش میفته و چه بلاهای روحی و روانی سر جوونامون میاد و خودم هم خیلی ضربه خورم ...ببینید کسانی که نماینده این شرکت تو ایران هستن و به نوعی بازاریابی میکنن براش رفیق های دوران تحصیل و دانشگاه و خدمتتون هستن و فقط با 2 تا 4 نفر کارمیکنن و جذب میکنن ...چون با افراد بی سواد و زرنگ کار نمیکنن دنبال افراد باسواد و ساده میگردن پس ساده نباشید...این ها با استراتژی باشما تماس میگیرن درطی 30 روز تا 60 روز و از بین 7 تا 10 روز یکبار به شما میزنگن و تماس اول فقط حال واحوال میکنن و تماس دوم آمار کار رو میگیرن که بیکار هستین یا شاغل و با کدوم یکی از دوستانتون درارتباطید و آمار اونهارو میگیرن تا ببینن اعتبار دارین یا شماره ای ازشون دارین و ممکن هست به بهانه اینکه بعد از مدتها میخوان به رفیقهای گذشته زنگ بزنن مرامگیرتون کنن و شماره ی دوستاتون رو ازتون بگیرن و یا اگه نه بخوان روی شما کار کنن و جذبتون کنن از کار خودشون میگن که 2 حالت داره ،یا میگن تو یک شرکت بزرگ دولتی با پارتی کلفت استخدام شدن و ماهی بین 2 تا 3 میلیون یا بیشتر حقوق میگیرن یا تو شرکت های گردشگری و تور مسافرتی که مسافر میبرن خارج کارمیکنن و اونجا هم پول به دلار میگیرن و کلی حال میکنن تا از این طریق بتونن شما رو گول بزنن و وسوسه کنن ... از تماس سوم و چهارم به بعد بصورت دقیق و هدفدار فقط از کار خودشون بهتون میگن و بیکاریتون رو میکوبن تو سرتون یا شغلی که دارید رو زیر سوال میبرن که چرا نمیرید سراغ یک کار بهتر و یک بهانهتماس هم میارن که شک نکنید چرا چند هفته هست بعد از مدت ها بهتون زنگ میزنن و اون هم یا آمار از جایی که باهم بودین هست یا سوال درمورد شهرتون وسوغاتی هاش و تو تماس سوم و چهارم بهانه تماس ها متفاوت هست و اگر خیلی صمیمی باشید اصلا بهانه تماس نمیارن و فقطاز کار خودش وشما صحبت میکنن...نکته مهم بعدی اینکه اینها هر روز به5 تا 10 نفر طی30 تا 40 دقیقه زنگ میزنن و آمار میگیرن و با گفتن جوک و خاطرات خوبی که گذشته با هم داشتید رفاقتتون رو بیشتر و صمیمیت بینتون برقرار میکنن چون افراد با تجربه ای کنارشون نشستن و قبلا این راه رو رفتن و حرف های شما رو آنالیز میکنن و بنوعی اونها باتجربه ن و میدونن که با شخصیت های مختلف افراد چطور باید ایجاد رابطه کرد...درتماس پنجم و ششم یا مستقیم دعوتتون میکنن برای 4 روز مصاحبه به یه شهری هرکجای ایران کهخودشونهستن چون محدودیت مکانی ندارن و کارشون فقط با تلفن و اینترنت انجام میدن...موقع دعوت هم بهتون میگن که به هیچکس نگید که کجا میرید و با کی هستید یا یک ادرس خودشون بهتون میدن که اون رو به همه بگید و اون آدرس جعلی هست... سر بستهبه رفاقتتون تکی یا دونفری میان و ازتون قول 4روز موندن رو میگیرن وکلیبراتونخرج میکنن از کرایهتاکسیو پولغذا و کافی شاپ و ... میخوان خودشونرو موفق و پولدار نشون بدن تا گول بخورید ،درواقع دارن پول پدر بیچارشون رو که با کلی عرق و زحمت درآورده اونطوری خرج میکنن...زمانی که من رفتم تو این کار سال 91 دلار ارزون بود من 14 میلیون هزینه کردم و درطی مدتی که کار کردم 5میلیون بیشتر در نیاوردم و اومدم بیرون چون با استراتژی های غلط آدم هایی که خودشون رو باتجربه میدونن و از طریق معرفتون بهشون وصل میشید ،بهشون میگن بالاسری فقط داشتیم کرایه خونه و پول مفت میدادیم و هیچی درآمدی نداشتیم...چون تو تهران بودیمهزینه ها خیلی بالا بود...یک خانه اجاره میکنن و حداقل 7 نفر جوان پسر تا 14 نفر تو اون یک خانه ی نهایتا یکخوابه و 70متری پایین شهر زندگی میکنن .اصلا بیروننمیرن و به نوعی همه رو زندانی میکنن و چون شماها پول دادید و اونها هیچ تعهدی بهتون ندارن و از ترس اینکه ولتون نکنن و بیرونتون نکنن هیچ اعتراضی نمیتونین بکنین و حبس میمونید و به مامور و خانوادتون هم نمیتونید بگیدچون 1. اونها اسم جعلی و مستعار دارن و اون اسم شخصیت حقیقی نداره و 2. موضوع آبروتون هست پس به کسی نمیگید و تو خودتون نگه میداریدش که من خودم این کار رو 14 ماه انجام دادم و الان هم که اومدم بیرون خانواده ام میدونن کجا کار میکردم چون وقتی اونهارو ول کردم بالاسری هام زنگ زدن به خانواده و فامیلم همه ی اتفاقاتی که افتاده بود رو با دلیل ومدرک گفتن و من هم نتونستم کتمانش کنم یا بگم نه دروغه...خیلی خیلی مراقب باشید و این مطلب رو بخونید وبه همه اطلاع بدید وارد این کار نشن چون 1. هیچ تعدی توش وجود نداره 2. پولتون رو رسما میریزید دور که رقم میلیونی و بالایی هم هست 3. محصولی به دستتون نمیرسه چون شرکت خارجی هست و ایران تحریم پستی هست و اگر جنستون رو میخواید باید باهزینه خودتون برید گمرک چند برابر پول بدید و ترخیصش کنید 4. درصد موفقیت این تجارت تو ایران حداکثر 5% هست و بالای 95% افراد تو این کار شکست میخورن یا مثل من ولش میکنن و ادامه نمیدن چون نه تعهدی توش وجود داره نه دستتون به کسی میرسه و چون تجارت شخصی و مجازی و انفرادی هست از کسی نمیتونید شکایت کنید و دولت ایران هم بجز به چندتا شرکتهای داخلی که به بقیه و خارجی ها مجوز فعالیت نداده و اصلا کمکتون نمیکنه حالا میخواد شرکت ایرانی باشه یا خارجی فرقی نمیکنه 5.فرهنگ این تجارت هنوز تو ایران جا نیفتاده و ذهنیت سنتی ایران که پدران و اطرافیانمون هستن قبولش نمیکنن پس شکست میخورین مطمعن باشین ... اگه سوالی درمورد این تجارت و این شرکت داشتین زیرهمین پست ازم بپرسین من جیک وپوک اینکار و بلدم و تا نصفش رفتم ... اگر خواستار موفقیت تو این تجارت تو ایران هستید باید زندگی خیلی از دوستان صمیمی و اطرافیانتون رو خراب کنید تا زندگی خودتون رو از اون خرابه ها بسازید ... موفق باشید.

    • salahshor

      پس پول در اوردین احساسی بهم میگه خودت کم اوردی ربطی ب کیونت نداره خودت نتونستی دلیل بر این نمیشه که شرکت بده

      پاسخ ها

      • Liverpool

        اینا همش چرته کیونت یه نت ورک فوق العاده است و چهارمین کمپانی برتر دنیا

    • بدون نام

      سلام هموطنان،من امروز موفق شدم بعد از6ماه گرفتاری از ال تیم یالیدر تیم ازکمپانی کیو نت خودمو ازاد کنم

    • علی

      خودتونو بدبخت نکنید کیونت عامل اصلیه بدبختیه من دوستم فوت شد اونجا عذاب وجدان دارم توروخدا کسی نره سمتش خانوادتونو بدبخت نکنید

    • کریس

      بدبختای مثل تو همیشه باید بدبخت باشن ربطی به کیونت نداره

      پاسخ ها

      • چنگیزی

        یاحضرت حق

    • بهنام رضایی

      سلام خدمت دوست ای عزیز.منم از طریق یکی از دوستان به این شرکت معرفی شدم حرفای که میزنن مشخص هست که کلاهبرداری ازمن یه ریال هم نتوانستن بکنن و بیخیالم شدن زنده باد تجربه در اینه جوانی نهساد

    • بدون نام

      سلام خدمت دوستان هر کسی میگه ابن شرکت بهترین شرکت دنیاست غلط کرده همش الکیه کلاهبرداریه از جونای بیکار وبد بخت شهرستانی دارن سو استفاده میکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام شماره آدرس دارم از سرشاخه ها میخواید ؟بخدا پیگیربشید میتونید بگیریدشون به پلیس خبر بدید

    • محمدی

      سلام دوستان من شوهره سابقم تو این س کت هست ده سالی میشه والان جز سرشاخه هاست کلی مدرک وفیلم ازش دارم ولی نمی دونم به درد میخوره یانه ، پول حروم زندگی مارو ازهم پاشوند شما پولی نخورید.

    • بدون نام

      سلام دوستان عزیز بنده هم گول یکی از اعضای کیونت روخوردم منو به یکی ازشهرهای غرب مازندران کشوندن برای
      پرزنت بعداز 4 روز اموزش جواب رد بهشون دادم وبه خونم برگشتم فقط حواستون جمع باشه بدلیل نا اگاهی گیر چنین ادمهایی رو نخورید میتونین سوال پیچشون کنین زیاد گیر بدین تا بیخیالتون شن ادم اگه فکر داشته باشه راحت از پسشون برمیاد.

    • asgar

      منم رفتم اموزش دیدم گفتن سی ملیون خرید کنید ساعت گردنبندو نمیدونم تورهای مسافرتی طلا ازاینا اما تو ایران گروه انرژی میگن داره سیویژن تو ایران نمیدونم ایرانیا استاد فیک و جعل و میمون هتین خلاصه تو کشور دیگ واقعیت داره اما ایرام نمیدونم اگه هم وجود داره پنهانیه فقط اینو فهمیدم ایران استاد فیک و تقلید کردن هستیم و سواستفاده

    • بدون نام

      ااوه اوه نگو که از این ککیونت لعنتی خاطره بدی دارم ...خیلی بده لطفا سمتش نرید

    • Liverpool

      به خدا این حرفها همش دروغه کیونت یک کمپانی معتبر نت ورک مارکتینگ تو دنیاست که تو رنکینگ بیزینس فور هوم در رتبه چهارمه و عادلانه ترین نت ورک ممکن هست.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما خودت چفدر پول بدست اوردی از این کیونت

      • بدون نام

        تو بقیه کشورا شاید باشه ولی تو ایران از اسمش دارن کلاهبرداری میکنند

    • mahsin

      کسانی که از کیونت جانب داری میکنند مطمعنااااا از اعضای این نتورک هستن و اونقدر شست وشوی مغزی شدن که قوه ی تشخیص رو از دست دادن.
      تنها هدف این شبکه ها جمع آوری و خارج کردن ارزه کشوره
      به قیمت بدبخت کردن جوان ها
      پورسانتی که از این شبکه ها افراد به دست میارن پول خون مردمه پولی که برای ذره ذرش آه و نفرین مردم پشتشه

    • احمد

      منو هم پسرعموم به بهانه کار کشوند تهران بعدش گفتن باید اموزش ببینی یه هفته من که دفتر دستکشون رو دیدم و اوضاعشونو روز دوم با دعوا خارج شدم نمیذاشتن اونم فریب نخورید اینا فقط حرف میزنن حرفم بادهواس

    • رضا

      سلام اگه این حرومی ها رو گرفتین به منم بگین ماروهم بدبخت کردن بریم پولمون از اینا بگیرم

    • رضا

      سلام اگه این حرومی ها رو گرفتین به منم بگین ماروهم بدبخت کردن بریم پولمون از اینا بگیرم

    • محمد فاتح

      نتورک کیونت فوق العاده ترین صنعت دنیاست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج