۴۱۸۲۶۱
۲۱ نظر
۵۰۱۴
۲۱ نظر
۵۰۱۴
پ

خرید اسب و خودروهای گران‌ قیمت با پول مردم

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه جزئیات کلاهبرداری بزرگ رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان را تشریح کرد.

روزنامه ایران: رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه جزئیات کلاهبرداری بزرگ رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان را تشریح کرد.
محمدرضا عدالتخواه گفت: رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان یک فرد سابقه‌دار و شرور است که ۲۵ فقره سابقه مجرمیت دارد.
این فرد حتی به جرم سرقت مسلحانه در اوین زندانی بوده است اما حتی منشی و حسابدار او که پول دیه پدرش را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود، از سوابق مجرمانه‌اش خبر نداشتند!
این کلاهبردار، آنقدر گستاخ است که در بازداشت هم تهدید می‌کرد که ۲۳ هزار آدم (سرمایه‌گذار) دارد که همه آنها را به جان دستگاه قضایی می‌اندازد.
این شخص سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۱ مجوز تولید غیر متمرکز ۷۲۰ متر مربع فرش در سال را گرفت که سال گذشته به ۹۲۰متر مربع آن را افزایش داد اما مسئولان مربوطه هیچ نظارتی بر فعالیت او نکردند و این باعث شد که او حتی حق و حقوق کارگرانش را بدرستی پرداخت نکند.
وقتی متهم متوجه شد که از تولید فرش سود کافی در نمی‌آید مسیر فعالیت تجاری خود را به‌طور کامل عوض کرد و با تبلیغ پرداخت سودهایی بالا شروع به گرفتن پول ازمردم کرد. کسانی هم که فریب او را خوردند بیشتر مردمی بودند که اندوخته یک عمر زحمت مشروع خود را در اختیار «مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان» گذاشتند.
متهم طوری عمل کرد که تا روز دستگیری حتی یک شاکی هم نداشته باشد زیرا از سرمایه‌ای که به صورت دریا به دستش می‌رسید به‌صورت قطره چکانی به سرمایه‌گذارانش می‌داد اما طی چند روز گذشته بیش از چهار هزار نفر از رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان شکایت کرده‌اند و روزی هزار نفر هم به شاکیان او اضافه می‌شود.
خرید اسب‌های یک میلیاردی تا سفرهای شرم آور
این فرد وقتی دید در فرش سود زیادی نمی‌کند، سرمایه مردم را برای خرید سنگ‌های تزئینی و عتیقه جات بکار گرفت و چند تن سنگ عقیق و فیروزه خرید و در ادامه حتی بیش از ۱۰۰ رأس اسب یک میلیارد ریالی خرید که اکنون نماینده دادگستری مراقب آنهاست که تلف نشوند.
عدالتخواه افزود: رئیس مکتب فرش و گلیم با سرمایه‌مردم مسافرت‌های متعددی به خارج از کشور داشت و به جاهایی سفر می‌کرد که من شرم دارم نام برخی از آنها را اعلام کنم.این فرد از سرمایه مردم ۸۰ خودروی گرانقیمت داخلی و خارجی هم خریده و آنها را زیر پای نزدیکانش گذاشته بود. همان‌هایی که امروز برایش تجمع می‌کنند و در حمایتش شعار می‌دهند.
البته سردسته‌های معترضان و حامیان وی را شناسایی کرده‌ایم و برخی از آنان هم‌اکنون زندانی و بقیه هم در حال شناسایی هستند.عده‌ای از همین افراد شایعه راه‌انداخته‌اند که برخی املاک این فرد ۲ هزار میلیارد ریال ارزش دارد در حالی که دروغ می‌گویند و این ادعاها ادامه فریب مردم و شعارهای از قبل طراحی شده است.اگر این فرد مال و سرمایه‌کافی برای جبران ضرر مردم را دارد حامیان سینه چاکش اموال را معرفی کنند و بیش از این شعار ندهند.او تجمع در حمایت از این مجرم را غیر قانونی و اخلال در کار دستگاه قضایی دانست و گفت: با تجمع‌های غیر قانونی بشدت برخورد می‌کنیم.
من هم مثل خاوری!
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت: چند روز پیش از دستگیری متهم به او توصیه کردم که دیگر از مردم پول نگیرد و فعالیتش را قانونی کند اما نپذیرفت و در جواب اینکه چقدر به مردم بدهکار است، گفت: من اصلاً حساب و کتابی ندارم و نمی‌دانم چقدر سرمایه‌ نزد من است و چقدر را پس داده‌ام.
پرسیدم اگر با این وضعیت به خارج بروی تکلیف مردم چه می‌شود که گفت: «من هم مثل خاوری!»ضمن اینکه «در زمان دستگیری‌اش، ۲۳۰‌هزار دلار پول نقد در کمد اتاق رئیس مکتب بود و آنقدر آنجا بی‌حساب و کتاب بود که حدود ۲۰ میلیارد ریال هم در کیسه‌های زباله و فایل پنهان شده بود.»
وقتی تخلفات رئیس این شرکت برای دستگاه قضایی استان محرز شد، بر خود تکلیف دیدیم که مانع او شویم چون اگر مانند برخی مسئولان استان چشم پوشی می‌کردیم برای آخرت خود جوابی نداشتیم. حال آنکه معتقدم باید به ورود بهنگام و قاطع دستگاه قضایی افتخار کرد و از ادامه این اقدام و روند حمایت کرد.
مسئولان غافل الان کجایند؟
عدالتخواه در ادامه اظهار داشت: غفلت برخی مسئولان و گاه حمایت آنان از رئیس مکتب فرش و گلیم هم در جلب اعتماد و فریب مردم بی‌تأثیر نبوده است زیرا برخی مسئولان با رئیس مکتب عکس می‌گرفتند و برایش تبلیغ می‌کردند.او به‌عنوان نمونه به جمله‌ای از یک مسئول استانی اشاره کرد که گفته بود «مردم از مکتب فرش و گلیم و گبه استقبال کرده‌اند چون می‌دانند سرمایه‌شان هدر نمی‌رود.»اما اکنون آن مسئول کجاست که جوابگوی بیش‌از ۲۲ هزار مالباخته باشد. مسئولانی که به این فرد سابقه دار مجوز فعالیت داده‌اند، هیچ نظارتی نکردند که شرکت او نه هیأت مدیره دارد، نه هیأت امنا و نه مدیرعامل و نه‌هیچ حساب و کتابی.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هر شرکت و نهادی که تبلیغات گسترده‌ای داشت و مسئولانی با رئیس آن عکس یادگاری گرفتند، دلیل بر قانونی و مطمئن بودن آن نیست و نباید گول ظاهر را خورد.
وی همچنین از کسانی که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواست با در دست داشتن همه مدارک خود مبنی بر اینکه چه مقدار پول به فرد بازداشت شده داده‌اند، به کلانتری محل زندگی خود مراجعه و فرم مخصوص را پر کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین از همه کسانی هم که درباره این متهم و اموال او اطلاعاتی دارند، درخواست کرد که دانسته‌های خود را به نهادهای انتظامی و قضایی استان ارائه کنند.

وی به افراد فرصت طلب هم هشدار داد که اگر کسی در این وضعیت به فکر سوءاستفاده و جعل سند برای تصاحب بخشی از سرمایه‌شرکت باشد با برخورد جدی دستگاه قضایی مواجه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولین غافل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • محمد حسین

      من چند سال قبل در سفری که به کرمانشاه داشتم مصادف بود با سفر رییس جمهور به کرمانشاه در مراسم استقبال از ایشان در میان تجمعات خیل و گروه زیادی از همین گبه و گلیم به دوشان را به تعداد کثیری را حالا به راست یا به دروغ ساماندهی کرده بودند برای مانور دادن در این مراسم و همان نمود و جلوه دادن های همیشگی و مرسوم و سوری و نمایشی و ساختگی که حالیه نمایش و مانور آن روز گریبان مبارک مسولان کرمانشاه را طوری گرفته که به بحرانی مفتضح تبدیل شده به معنایی دیگر مراسمات قلابی و تشریفاتی آن زمان معضل الان استان ما شده است که سنگی را که دیوانه ای به چاه اندازد هزاران عاقل در نمی آورند

    • ترسو

      تو اين مدت چند سال ، خود اين مسئول !! كجا بوده كه همه رو مقصر ميدونه الا خودشو ؟!

    • درخواست

      کاشکی منم یک اسبی بودم ویکی منو می خرید

    • کارجدید

      دوست پدربزرگم خودش رو جای یک اسب زده بود وخریده بودنش وکلی پول نصیب خانواده اش شده بود.

    • مهسا

      چقد پول ایران را همینجوری این سرمایه دارد .... میخورن کسی ام یادش نیس چقد خوش گذرونی میکنند بعد ی سری هایی ام هستن که به بدبختی زندگی میکنند تو این ایران چی میگذره

    • محمد

      نمیدانم مسولان کجاهستن این اقایان هرکاری میکنند کسی جلو اینها را نمیگیرد الان ما میخواهم یک پروانه از صنایع.بگیری هفت خان رستم.باید جلو بروی چطور این اقا مثل ابخوردن مجوزه میگیرند و مردم سر کسیه میکنند

    • طوطی

      محمد جان

      زیر میزی عزیزم ،زیر میزی میدن سه سوت مشکل حل میشه ,به جان خودم دیدم که میگم,

    • محمد سلطان

      پول باد آورده رو باد میبره.اینهمه بانک کسی که سود زیاد میخواد نتیجه ش اینه.بنظر من که سر همه نظرهاس مردم که سرمایه گذاری کردند به سزای عمل نزول خوریشون رسیدن.طرف میخواد بره یه بانک خصوصی سرمایه گذاری کنه تا بانک مرکزی هم میره تحقیق میکنه که آیا این بانک اساسا وجود داره وثبت شده است بعد پولو میبره.آخه سود70 درصدی که این بابا میداده تو این وضعیت نزول دادن نیست؟

    • بدون نام

      هردم ازاين باغ بري ميرسد

    • بدون نام

      قوانین اجرا نمیشن

    • بدون نام

      چقدر رشوه داه وجواز گرفته بدون سو پیشینه

    • وطندوس

      مبارکشان باشه حضرات حق دارن گردن مردم ایران!!!!! این قطره ای اقیانوس دزدی هاشون هست!!!!

    • خودساخته

      سلام دوستان ؛با این که به زندگی و زنده بودن امید چندانی ندارم ولی کاربر گرامی. 12:18 به جای این شعار، هردم از باغ بری می رسد، بفرما. هر دم از این باغ میلیلردی می رود چون اگه ناراحت نشوی؟؟ چیزی که نمی رسد هیچ!!! مبلیاردی ها مثل فلانی و فلانی می رود!!!

    • بدون نام

      آقای خودساخته شماالحمدلله بااین همه کمالات وسخنان زیبا چرادم ازناامیدی میزنی؟برادرمن زندگی جریان داره ومابایددرجهت جریانش حرکت کنیم چه خوب چه بد این مشکلات دنیوی بالاخره تموم میشن ناامیدنباشین وزندگی خودتون روادامه بدین به امیدخداخوشبخت وراحت میشین فقط باید امیدواربود

    • محسن

      تا وقتی سیستم خرابه همین آش و همین کاسه س،ما ......... عرضه هم نداریم که بلند شیم اعتراض کنیم

    • محمد حسین

      این جماعت و قشر گبه و گلیم بر دوشی را که من در مراسم استقبال رئیس محترم جمهور دیدم مشتی مفلوک و محتاج و بیکار و عاطل و باطل معتاد و مفنگی لاشی و ول و لات و پات را با چه حیل و ترفند و ساخت و پا خت ها و تبانی و دسایسی وبا چه نیات و اغراض سوء با چه هماهنگی و با کسب مجوز از کدامین مقام مسئول کرمانشاه وبا چه هدفی ردیف و به صف کرده و نمایشی سوری و نمادین را به نمایش گذارده که آن مانور دیروز منتج به بحران مفتضح کنونی شده که واقعا مایه تاسف و خجلت است جوابش را باید از مسئولین آن وقت بخواهید

    • پویا

      خدا کمکم کرد ک منم سرمایه گذاری نکردم بخدا من رفتم فرمم پر کردم ولی با چن نفر مشورت کردم ک مشوکه اینقد سود میده منم پشیمون شدم

    • علی

      .. ایول بعد میگن چرا اینقد دزدو قاتل وجود داره

    • بدون نام

      دمش گرم زرنگ بوده مردم هم حقشون بوده چون ساده لوح بودن

    • بدون نام

      مردم شهر ما بيكار و فقير و محتاج زياد داره ... خدا كمك كنه پول هاى اين مردم اسيب ديده هم برگرده ... وگرنه بيمارى هاى اجتماعى زيادى از ناحيه اين موضوع گريبانگير شهرما ميشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج