۴۲۴۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گره تازه در پرونده قتل زن تنها

پرونده قتل زنی که چهار سال قبل در خانه‌ای متروکه به قتل رسیده ‌بود، با ادعای زنی که می‌گوید مادر اوست، پیچیده‌تر شد.

روزنامه شرق: پرونده قتل زنی که چهار سال قبل در خانه‌ای متروکه به قتل رسیده ‌بود، با ادعای زنی که می‌گوید مادر اوست، پیچیده‌تر شد.
پرونده قتل این زن دو سال قبل رسیدگی و متهم اصلی آن به قصاص محکوم شده ‌بود،‌ اما با توجه به ایراداتی که دیوان‌عالی کشور بر آن وارد کرد، رأی قصاص نقض شد تا اینکه چندی قبل زنی به‌همراه پسرش به مأموران مراجعه کرد و گفت که مادر مقتول است و دخترش را گم‌ کرده‌ بوده. زمانی که پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه بازگردانده ‌شد، زنی به دادگاه مراجعه کرد و گفت که مقتول دخترش است.
براساس آنچه در پرونده‌ آمده ‌است، متهم اصلی این پرونده مردی افغان است که پیش از این اتهام خود را انکار کرد و مدعی شد از ماجرا به‌طورکامل بی‌اطلاع است. مطابق مدارک موجود در پرونده، جسد این زن پنج سال قبل در تهران کشف شد. مأموران متوجه شدند کنار جسد، تلفن همراهی وجود دارد که احتمالا متعلق به زن جوان است. بررسی‌ها نشان داد این زن با یک شماره‌تلفن بیش از صدبار در چند ساعت تماس داشته است. ردیابی‌های شماره تماس، مأموران را به مردی افغان رساند که در نزدیکی محل کشف جسد زندگی می‌کرد. همچنین مأموران چند مرد دیگر را نیز شناسایی و بازداشت کردند.
یکی از آنها که کریم نام ‌دارد، ادعا کرد عامل قتل همان مردی است که شب قبل از قتل با زن جوان بیش از ٣٠بار تماس داشته. او گفت: «ما این زن را می‌شناختیم، او ریحانه نام‌ دارد و با من و چند نفر از هم‌وطنانم رابطه داشت. آخرین‌بار جاوید همراه او بود و فکر می‌کنم او قتل را انجام داده ‌باشد. ضمن اینکه جاوید با هویت‌های جعلی، چندین فقره سابقه داشت». وقتی جاوید مورد بازجویی قرار گرفت، اتهام قتل را رد کرد و گفت: «من این زن را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه‌کسی او را کشته‌ است».
هرچند جاوید قتل را انکار می‌کرد، اما شاهدانی بودند که تأیید کردند شب قبل از حادثه، ریحانه را با جاوید دیده‌اند ضمن اینکه مدعی‌ شدند علاوه‌بر جاوید، کریم و مرد افغان دیگری نیز همراه این زن بوده‌اند. به‌این‌ترتیب کیفرخواست علیه سه متهم صادر و پرونده برای صدور رأی به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد. وقتی متهمان در جایگاه حاضر شدند، اتهامشان را رد کردند و گفتند هیچ‌یک در قتل نقشی نداشته‌اند و نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده ‌است، اما هیچ‌کدام از متهمان نتوانستند بگویند چرا شب قبل از قتل با زن جوان تماس داشتند.
با توجه به مدارک موجود در پرونده و از آنجایی که ولی‌دم ریحانه نیز شناسایی نشد، متهمان با درخواست دادستانی به قصاص محکوم شدند. رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور نیز اعتراض را پذیرفت و نواقصی را در تحقیقات تشخیص داد. روز گذشته بعد از برطرف‌شدن نواقص، یک‌بار دیگر جاوید محاکمه شد. او اتهام را رد کرد و گفت: «روز حادثه برای اینکه چند کارگر پیدا کنم، به میدان رفتم و به من گفتند یک زن کشته شده ‌است. خودم از ماجرا اصلا خبر نداشتم». او درباره اینکه چرا با مقتول تماس داشته، گفت: «من نمی‌دانم چه‌کسی از خط من با مقتول تماس گرفته‌ است.
صبح که بیدار شدم دیدم شارژ گوشی‌ام تمام شده و فقط ٢٠٠ تومان مانده‌ است». بعد از این محاکمه بود که زنی به‌همراه پسرش به مأموران مراجعه کرد و گفت مادر ریحانه‌است. او گفت: پسرم برای انجام کاری به ثبت‌احوال رفته‌ بود. آنجا متوجه شده‌ بود که ریحانه فوت کرده ‌است. ریحانه ١٠ سال قبل ازدواج کرده و جدا شده ‌بود.
او بعد از جدایی‌اش به خانه من آمد، اما بعد از چند روز رفت و دیگر برنگشت. ما از او خبر نداشتیم تا اینکه پسرم از طریق ثبت‌احوال متوجه شد که دخترم مرده ‌است. حالا هم درخواست دیه دارم. وقتی مأموران شناسنامه این زن را چک کردند متوجه شدند او دوبار ازدواج کرده و نام دو مرد در شناسنامه اوست، اما فامیلی هیچ‌کدام به ریحانه نمی‌خورد. بنابراین پرونده را به دادسرا بازگرداندند تا درباره ادعای این زن درمورد اینکه مادر ریحانه است تحقیق بیشتری انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طوطی

      این همه سال ولش کردند دنبالش نگشتن که رفته توی لجن و کثافت خودشو غرق کرده ،حالا که فهمیدن مرده ادعای مادری میکنن و اومدن دیه بگیرن!!!!!!!!!!!

    • ازرامسر

      هه

    • ایرانی

      ......
      همش افغانی همش مهاجران هم بیگانگان.....
      بابا اینها رو پرت کنید بیرون .،
      هرچی دزدی جرم و جنایته پای یه افغانی وسطه....
      ماجرای اون قتل زن جنوب تهران،.ماجرای اون کوهنورد فرانسوی..ماجرای اون مرد توی خونه ..اون پبرزن تنها...و هزاران وهزاران جرم جنایت دیگه فقط توسط افغانیها صورت میگیره....آخه تاکی....؟
      مقصر اول هم خودمونیم که بهشون بهاء میدیم وآدم حسابشون میکنیم....اومدن کشورمون رو ب گند کشیده اند و بهشون شغل میدیم..در حالی ک خودمون میلیونها بیکار داریم.....
      متاسفم متاسفم متاسفم

    • بدون نام

      باچندمردرابطه داشته این دیگه کی بوده !!!! این زن که به عنوان مادروشایدم مادرواردجریان شده بوی پول به مشامش خورده پس این همه مدت کجابودحتی براش مهم نبوده درطول سالهاکه دخترش کجاست وچه میکنه

    • سمرتک پر

      تا بوده همین بوده!پول حلال مشکلاته!

    • پریسا

      عجب پرونده پیچیده ای!!! چطور مادر و برادرش این چندسال پیگیرش نبودن ببینن کجاس!!! زنی که درست نباشه و با این همه مرد رابطه داشته باشه معلومه وقتی سر به نیست هم بشه معلوم نیس کی کشتتش و نمیتونن حقی براش قائل بشن

    • بدون نام

      .. ماهام ازخدامونه ک بیرون کنه چ کارچ شغل هرچ درمیاریم میریزیم به حساب دولت یارانه ک دریافت اون پولوازمامیگیرن به تومیده

    • بدون نام

      شما چرا جوش میزنی طوطی. دیه رو کسی دیگه قراره بگیره والا

    • به تک پر

      سمر جونم الآنه کی پیشته؟ 12خوبه؟ این خانم که اون خانم اسید پاشی کرده اون خانم هم به این خانم اسید پاشیده هردو اسید پاشی کردن خدا شفاشون بده انتظار بی جا داشتن از هم و اینطور درگیر شدن دوستی بهتر از درگیربودن است

    • مهقلی

      بابااین افقانهای کثیف راازایران بیرون کنیدهرروز جنایت جدید

    • بدون نام

      درکل خانواده بدی بودن خدارحمتش نکنه خوب شدمره یه هرزه کمتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج