۴۲۵۳۲۲
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

آلودگی هوای تهران در تیررس رسانه های خارجی

یک روزنامه انگلیسی نوشت: آلودگی هوای تهران موضوع سیاسی شده و «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور در پست‌های اینستاگرامی از اقدام‌های انجام شده در رفع این مشکل سخن می‌گوید.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های خارجی عملکرد نامطلوب دولت دهم در جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای کلان شهرها را سوژه گزارش‌های خود قرار داده و تصاویری از آلودگی هوای تهران را منتشر ساختند.

در یک نمونه از این گزارش‌ها، روزنامه «دیلی میل» انگلیس با استناد به گزارش‌های داخل ایران در مطلب خود تیتر زده است، «بیش از ۴۰۰ نفر در تهران به خاطر آلودگی هوا فوت کرده‌اند.»

به نوشته دیلی میل، مدارس تهران تعطیل شده و میلیون‌ها نفر مجبور به ماسک زدن یا مراقبت از خود در منازل به خاطر افزایش آلودگی هوا شده‌اند. تاکنون ۴۱۲ شهروند تهرانی در بیست و سه روز گذشته فوت کرده‌اند.
آلودگی هوای تهران در تیررس رسانه های خارجی

به نوشته این روزنامه، کار به جایی رسیده که روسای سازمان جهانگردی از مسافران خارجی به خاطر آلودگی هوا عذرخواهی می‌کنند.

این رسانه به تمهیدات دولت چون استقرار خودروهای امدادی در سطح شهر تهران و هشدار به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان اشاره کرد.

«زینب ناظری» دانشجوی سال نخست رشته جامعه شناسی نیز به «خبرگزاری فرانسه» گفت: «به خاطر این که کسی اقدامی انجام نمی‌دهد هر ساله مشکل آلودگی هوا بدتر می‌شود. دولت باید حرکت خودروهای قدیمی را متوقف کند. باید وضعیت حمل و نقل عمومی بهتر شوند.»
آلودگی هوای تهران در تیررس رسانه های خارجی

بر این اساس، هر ساله تهران در فصل پاییز در مواقعی بدترین آلودگی در جهان را که وارونگی هوا نامیده می‌شود، دارد.

در بخش دیگر این گزارش به اقدام‌های «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران در ترغیب مردم در استفاده از مترو در روزهای آلودگی هوا اشاره شده و آمده است: قالیباف می‌گوید که دولت به طور مطلوب از مترو حمایت مالی نمی‌کند.
آلودگی هوای تهران در تیررس رسانه های خارجی

در خاتمه این گزارش آمده است: آلودگی هوا مبدل به موضوع سیاسی در سال‌های اخیر بین اصولگرایان و اصلاح طلب‌ها شده و در این بین اصولگرایان «معصومه ابتکار» ریس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور را متهم می‌کنند که اقدام کافی را در این زمینه انجام نداده است.

خانم ابتکار نیز در پست‌های اینستاگرامی از انجام اقدام‌‌های مختلف در کاهش آلودگی کارخانه‌ها و فراهم آوردن سوخت پاک‌تر سخن می‌گوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروندنگران

      آلوده گیه هوا،مربوط به دیروز،وامروزنیست این آلوده گی مربوط به دو،دهه میباشه این مثل روشنیدیدهرکی به فکرخویش .....حالاحکایت ماست مدیریت شهری بی اساس وپایه البته متولی داره ولی بی مسئولیتی هوای تهران رابه این صورت درآورده منبع درآمدشده برای شهرداری وعوامل وابسته به آن فروش طرح اگه واقعاترددماشین درجاهای زوج وفردضروری است که ماشین درآنجاعبورنکندپس چرادراین مکانهاطرح فروخته میشه آیااین کارغیرقانونی نیست وچراجلوی فروش طرح رانمیگیریدهوادرروزهای پاییزهرسال بدترازسال قبل میشه ومردمی که برای کارهای حتی روزمره نمیتونن به بیرون ازخانه برن مسئول کیست هرسال عادت شده براشون که این بیماری راگردن هم بندازن وباگفتن این مقصره ،اون مقصره مثل همیشه ودرهمه ی ضمیمه هاماست مالی کنن ودرآخراین مردم هستن که ضرمیکنن مثل همیشه

    • بدون نام

      خب خدا را شکر کیهان عنوان نکرداین کار استکبار جهانی هست ویا اینکه با این الودگی هوا باعث ورود و نفوذ استکبار در محیط زیست و هوای تهران شد
      والا هر حرکتی کنیم میگه دست غرب و استکبار دیده شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج