اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۶۳۷۰
۲۵ نظر
۵۰۱۵
۲۵ نظر
۵۰۱۵
پ

انتخابات ۹۶؛ شرط قالیباف و پیش‌بینی احمدی‌نژاد

از شهردار تهران نقل شده که به شرطی در انتخابات آینده ریاست جمهوری کاندید می‌شود که مجموعه اصول‌گرایان از او حمایت کنند. احمدی‌نژاد می‌گوید این انتخابات "سوت و کور" خواهد بود.

پایگاه خبری انتخاب: از شهردار تهران نقل شده که به شرطی در انتخابات آینده ریاست جمهوری کاندید می‌شود که مجموعه اصول‌گرایان از او حمایت کنند. احمدی‌نژاد می‌گوید این انتخابات "سوت و کور" خواهد بود.

برخی رسانه ها از جمله خبرآنلاین از رایزنی‌های انتخاباتی محمد باقر قالیباف با مشاورانش خبر داده و خاطر نشان کردند که او هنوز تصمیم نهایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را نگرفته است.

بنابر این گزارش، شهردار تهران که تا کنون دوباره در رقابت‌های انتخاباتی شکست را تجربه کرده می‌داند که پیروزی مقابل رئیس جمهور مستقر، که برای دوره دوم کاندید می‌شود تاکنون رخ نداده و کار ساده‌ای نیست.

قالیباف همچنین می‌داند که اگر در رقابت‌های سال ۹۶ شرکت کند و شکست بخورد به مهره‌ی کاملا سوخته‌ای تبدیل می‌شود که کمترین شانسی برای حضور در انتخابات سال ۱۴۰۰ نخواهد داشت.

قالیباف و شرط حمایت یکپارچه

ظاهرا همین واقعیت‌هاست که قالیباف را به شدت به تردید انداخته و مطابق برخی روایت‌ها شرط نامزدی در انتخابات را حمایت یک‌پارچه طیف‌های گوناگون اصول‌گرایان قرار داده است.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اصول‌گرای مجلس قبلی ۲۳ آبان به خبرگزاری ایسنا گفت: «من شنیده‌ام که آقای قالیباف مطرح کردند در صورتی وارد عرصه می‌شوم که مجموعه اصول‌گرایان برای کاندیداتوری‌ام اتفاق نظر داشته باشند و ایشان می‌خواهند وفاق جمعی برای کاندیداتوری‌اش وجود داشته باشد که البته منطقی هم همین است.»

یک روز بعد، محمدرضا باهنر، دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نمایشگاه مطبوعات شرط شهردار تهران برای نامزدی را "كاملا عاقلانه و مدبرانه" توصیف کرد.

او به روزنامه اعتماد گفت: «این دفعه باید هر كس كه قصد نامزدی دارد این شرط را اعلام كند كه در صورتی می‌آید كه اجماع اصول‌گرایان اتفاق بیفتد؛ والا هر قدر آدم‌های قدرتمندی باشند اگر دو یا سه نفر باشند آرای همدیگر را خراب می‌كنند و از توفیق نهایی یكدیگر را باز می‌دارند.»

باهنر که پیش از این چند بار تاکید کرده بود کسانی که قبلا نامزد ریاست جمهوری بودند و در رقابت‌ها ناکام مانده‌اند از حضور دوباره خودداری کنند، می‌گوید وضعیت قالیباف متفاوت است و او چون بیشترین رأی اصول‌گرایان را در رقابت‌های سال ۹۲ کسب کرده مهره‌ای سوخته محسوب نمی‌شود.

سایت خبری پایش چهارشنبه، ۲۶ آبان نوشت: «محمود احمدی‌نژاد در جلسه‌ای که به تازگی با مشاوران و دستیارانش داشته، هشدار داده است که دود این سردی انتخابات به چشم نظام خواهد رفت.»

کنایه دستیار روحانی به احمدی‌نژاد

رئیس دولت‌های نهم و دهم هر گونه تلاش برای گرم کردن تنور انتخابات سال آینده را رد کرده و گفته است: «اگر آقایان انتظار دارند من نقش صداوسیما را بازی کرده و شور و حالی به انتخابات بدهم، در اشتباهند. من هیچ نقش مشوق و محرکی در انتخابات ایفا نخواهم کرد.»

احمدی‌نژاد مدعی است که در غیاب او در رقابت‌های انتخاباتی ۹۶، هیچ نامزد اصول‌گرایی قادر به جذب گسترده آرای مردمی نیست و روحانی در یک انتخابات یک طرفه پیروز خواهد بود.

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین می‌گوید هدف احمدی‌نژاد از سوت و کور توصیف کردن انتخابات آینده "صرفا تحریک افکار عمومی" است.

او ۲۸ آبان به خبرگزاری ایلنا گفته که قرائن و شواهد حکایت از عزم و تمایل جدی احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات دارد و اظهارات اخیر او مبنی بر این که دود سردی این انتخابات به چشم نظام خواهد رفت بیانگر همین تمایل است.

علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، و عضو ارشد ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲، ظاهرا با کنایه به احمدی‌نژاد و قالیباف گفته است: «اجماع اصول‌گرایان بر یک گزینه باکفایت به پرشور شدن انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر کمک می‌کند، اما با این وجود چه انتخابات ۹۶ پرشور باشد و چه کم‌سو برگزار شود برنده آقای روحانی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      همون بهتره که خودشوبرای انتخابات آماده نکنه به دردشهرداری نمیخوردچه برسه به رئیس جمهوری وگرنه کشورداغون میشه ... برای انتخابات راه دیگه ایی بلدنیست این ازتهران یکی دوساعت بارون اومد،زن بدبخت افتادتوکانال هنوزه که هنوزه جسدش پیدانشدبیخودخودشوبیشترازاین ضایع نکنه و،وقت مردمونگیره

    • بدون نام

      هر کی بیاد برنده هست بجز دولت کلید
      مردم دیگه انتخاب اجتباه نخواهند کرد

    • بدون نام

      فقط روحانی

    • بدون نام

      روحانی و قالیباف به درد ریاست جمهوری نمیخورن

    • لیلا

      بهتره که نیاد... حیفه

    • باران

      فقط روحانی نباشه

    • بدون نام

      خدا به دادمان برسه که دوباره روحانی انتخاب بشه

    • بدون نام

      اصلا شزکت نکنن

    • علی خاسر

      نمیشه ازخانم مرکل بخواهیم باحفظ سمت صدراعظم ایران هم باشه،تاایران هم مثل المان شکوفا بشه.ادمهای مثل روحانی،احمدی نژاد ،قالیباف جز عقب ماندگی کشور چیز دیگری رابهمراه نخواهند داشت،

    • بدون نام

      همشون از هم بدترند.

    • بدون نام

      هیچ کدوم به درد نمیخورن فقط میان ....

    • بدون نام

      هیچ کس دلش به حال این مردم نمی سوزه خدایا خودت کمک کن

    • بدون نام

      فقط وفقط روحانی

    • بدون نام

      احمدی نژاد چقدر خودشو. بالا گرفته کی گفته تو بیای

    • بدون نام

      کاش یه ادم تازه با یه سری شعارای قشنگ بیاد

    • عبداله

      مگر مردم عقلشون را از دست دادن دوباره به حسن رای بدن درود به محمود

    • بدون نام

      من یکی رای به روحانی نمی دهم چون اینقدر بیکاری کشیدم دارم دیوونه میشم حتی اطرافیان خود هم نمی زارم رای به روحانی بدهند

    • بدون نام

      فقط الله

    • علی

      بابا برید چین خواهش کنید یکی از رئیس جمهورای اسبقشون رو بیارن رای بدیم از این وضع دربیایم،ه

    • بدون نام

      روحانی سواد ریاست جمهوری رو نداره، بخدا دوباره رای بیاره ملت بدبخت میشن

    • علی

      فقط و فقط احمدی نژاد

    • بی نام

      روحانی که هیچ کاری نتونست انجام بده.اقلا یکی دیگه بیاد ببینیم چیکار میکنه بین قالیباف و روحانی روحانی امتحانشو بد پس داده

    • بدون نام

      تهران الان کجا و تهران قبل قالیباف کجا...

    • بدون نام

      تهران الان کجا و تهران قبل قالیباف کجا...

    • بدون نام

      چراباید قالیباف فقط مال تهرانی ها باشه؟بگذاریدرییس جمهوربشه تادرهمه جای ایران شغل ایجادکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج