adexo3
۴۳۲۳۷۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار سازمان هواشناسی: مراقب آبگرفتگی باشید

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها هشدار داد.

خبرآنلاین: سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها هشدار داد.

متن این اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است:

«تحلیل الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور است که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه های زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز نیز گسترش خواهد یافت. پیامد فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها به شرح زیر خواهد بود:

از اواخر وقت چهارشنبه ۹۵/۹/۱۰: بارش باران و در مناطق مرتفع برف، گاهی با وزش باد شدید در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و کرمانشاه

پنج شنبه ۹۵/۹/۱۱: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (به‌ویژه شمال و شرق استان)، لرستان، مرکزی و جنوب آذربایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود و از بعد از ظهر بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در دامنه های البرز در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران .

جمعه ۹۵/۹/۱۲: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، مرکزی و جنوب آذربایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود. بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران .

به سبب بارش شدید همراه با رگبار و رعد و برق، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق یاد شده به ویژه در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال وقوع تگرگ در استان‌های واقع در دامنه های زاگرس وجود دارد. بر این اساس توصیه می‌شود اقدامات لازم به شرح زیر بعمل آید:

۱) بکارگیری تمهیدات لازم در حمل و نقل و تردد در جاده ها به سبب بارش و رگبار ورعد وبرق.

۲) به سبب احتمال قابل توجه وقوع صاعقه و تگرگ، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور اجتناب شود و یا با احتیاط لازم انجام شود.

۳) از برپایی چادر در روددره‌ها، مسیلها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهایی از اهواز

      ای دل باورنکن

    • بدون نام

      پس اصفهان چی؟ در هیچ پیش بینی نامب از شهرستان اصفهان نیست!

    • سیدحسن حسینیه امام

      مردبزرگوارتقریبایک نیمقرنمیباشدکهغربیان موفق به خواندن خطوط میخی گردیده اند وماتوانسته آیم ازگذشته مان آگاه شویم خوب میدانم که شما این نوشته را نمی نویسید کاری کنید که شما مورد استهزا قراردهند. جهالت تاکی به خدا پسندیده نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج