جاباما
۴۳۲۵۴۳
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

فیلم سال انجمن نقد آمریکا؛ «فروشنده»

«انجمن ملی نقد فیلم» در آمریکا «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان سال انتخاب کرد.

خبرآنلاین: «انجمن ملی نقد فیلم» در آمریکا «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان سال انتخاب کرد.

این نخستین جایزه فیلم تازه فرهادی در فصل جوایز سینمایی منتهی به اسکار است. در «فروشنده» زندگی مشترک یک زن و شوهر به نام‌های رعنا و عماد پس از پیش‌آمدی ناگوار برای زن داستان دچار بحران می‌شود.

در این میان فیلم تحسین شده «منچستر کنار دریا» از سوی «انجمن ملی نقد فیلم / National Board of Review» به عنوان بهترین فیلم سال برگزیده شد. این فیلم که در جشنواره ساندنس توجه منتقدان سینمایی را به خود جلب کرده بود در عین حال جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را نیز از آن خود کرد. کنت لونرگان کارگردان و نویسنده «منچستر کنار دریا» و کیسی افلک بازیگر نقش اول مرد آن است.
فیلم سال انجمن نقد آمریکا؛ «فروشنده»

«انجمن ملی نقد» برای انتخاب بهترین‌های سال نظر جمعی از افراد آکادمیک، خوره‌های فیلم و کارشناسان سینما را مد نظر قرار می‌دهد. این انجمن سال گذشته فیلم «مد مکس: جاده خشم» را به عنوان بهترین فیلم سال برگزیده بود.

فیلم تحسین شده «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز نیز از جوایز انجمن ملی نقد بی‌نصیب نماند. در حالی‌که بری جنکینز بهترین کارگردان نامیده شد،‌ نایومی هریس برای نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد. هریس در «مهتاب» نقش مادری معتاد را بازی می‌کند.

ایمی آدامز برای بازی در فیلم علمی تخیلی «ورود» از سوی انجمن ملی نقد بهترین بازیگر نقش اول زن نام گرفت. او در این فیلم یک زبان‌شناس است که برای برقراری ارتباط با بیگانگان تلاش می‌کند. جف بریجز هم برای ایفای نقش در فیلم «به هر قیمتی» بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی هم در این میان دست خالی نماند. درام مذهبی «سکوت» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. اسکورسیزی در همکاری با جی کاکس فیلمنامه «سکوت» را نوشته است.

فیلم «کوبو و دو رشته» در حضور رقبایی قدرتمند همچون «در جستجوی دری» و «زوتوپیا» عنوان بهترین انیمیشن بلند را به دست آورد.

«فروشنده» تازه‌ترین فیلم فرهادی نخست در جشنواره کن به نمایش درآمد و با کسب دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از این جشنواره بیرون آمد تا در نهایت نماینده ایران در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تبریک میگیم واقعا افتخاری است بر ایران و ایرانیان درود بر اصغر فرهادی و بازیگران مشهور ش

    • احمد

      اگه بشه چی میشه....

    • ندا

      ایول به تیم حرفه ای اصغر فرهادی

    • samin

      هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
      بازم افتخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااارررررر:)))))))))))))))))))))))))))

      پاسخ ها

      • فیلم باز

        شما درکی از فیلم ندارید

    • مهدی

      سلام
      خب که چی حالا مثلا افتخاره!!!

    • mahdi

      به تمام ایرانیان تبریک

    • بدون نام

      فیلم بی نقص سال

    • سعید

      سلام
      در فیلم فروشنده اصغر فرهادی به جامعه شهری در ایران می نگرد.شهری که در آن معلم باید دوشیفت به همراه خانمش کار کند تا بتواند یک خانه ی نجندان جالب کرایه کند، شهری که در آن سازنده خانه اصول خانه سازی را رعایت نمی کند و برایش مهم نیست که رعایت کند. شهری که در ان زن جداشده از همسرش برای اداره مخارج زندگی حاضر به فروش خودش و بازی در این نقش در تئاتر می شود، شهری که در آن دانش آموزانش جنبه ی دیدن یک فیلم سینمایی در کلاس را ندارن و حتی در این سن دچار انحرافات جنسی هستند، و مدیران این دانش آموزان ارزش کتاب را نمی فهمند. و نهایتا پیرمردانش با وجود داشتن زن و زندگی دنبال هرزه گی هستند.شهری که عدالت در آن به خوبی قابل اجرا نیست و باید خود فرد از طریق رابطه به دنبال حل مشکلات برود، شهری که در آن نزدیکترین دوست به انسان خیانت می کند تا جایی که نقش اول فیلم در دیالوگی می گوید با لودر باید این شهر را خراب کرد. خوب،س اصغر فرهادی با نمایش دادن همچین چهره ای از شهر خودش نامزد دریافت جایزه اسکار می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج