۴۳۲۶۱۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان

نور و رنگ دو عنصر اصلي در طراحي معماري و دکوراسيون داخلي هستند. هنرمندان و معماران در گذشته به این امر واقف بودند و به نحوی شایسته از آنها در بناها استفاده می‌کردند.

مجله منزل: نور و رنگ دو عنصر اصلي در طراحي معماري و دکوراسيون داخلي هستند. هنرمندان و معماران در گذشته به این امر واقف بودند و به نحوی شایسته از آنها در بناها استفاده می‌کردند. شاهکارهای معماری به جا مانده از دوران کهن همه مهر تایيدی بر این امر است ولی این مسئله به این معنا نيست که این نوع هنر مختص به زمان‌های دور بوده و جایگاهی در معماری این دوره نخواهد داشت بلکه هدف از نوشتن این مقاله ارائه راهکارهایی برای استفاده ازآن در زندگی امروزی است. با ما همراه باشيد.
شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان

شیشه‌های رنگی در گذشته

در زمان‌های دور معماران از در و پنجره‌های مشبک با شيشه‌های رنگی در بناهای خود استفاده می‌کردند که هم‌زمان هم حفاظ مناسبی در برابر آفتاب گرم و تابان ایران به حساب می‌آمد و هم نور را در رنگ‌های متنوع و متعدد منعکس می‌کرد و این تنوع جلوه‌ای خاص به تزيينات وابسته به بنا همچون نقاشی روی شيشه‌ها می‌بخشيد؛ البته بد نيست بدانيد كويرنشينان علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی شيشه‌ها معتقدند شيشه‌هاي رنگي خزندگان را فراري مي‌دهد.
شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان

شیشه در طراحی امروز

متاسفانه در معماري امروزي، شيشه‌هاي رنگي تقريبا بدون استفاده مانده‌اند و در کمتر پروژه‌اي از آنها استفاده مي‌شود. اين در حالي است که استفاده از شيشه‌هاي رنگي علاوه بر زيبايي، اثرات روانشناختي قابل ملاحظه‌اي هم دارد. از ديگر نتايج مثبت شيشه‌هاي رنگي مي‌توان به ايجاد حس آرامش و رفع تنش‌هاي محيطي اشاره کرد. امروزه با پيشرفت تکنولوژي علاوه بر طرح‌هاي سنتي، مي‌توان به شکل‌هاي ديگري نيز از شيشه‌هاي رنگي استفاده کرد.

ورودی‌های تحسین‌برانگیز

با استفاده از شيشه‌های رنگی طرحدار متناسب با رنگ در ورودی می‌توانيد زیبایی حيرت‌انگيزی به منزل خود ببخشيد؛ به طور مثال در این تصویر با استفاده از رنگ آبی آرامش خاصی به فضای ورودی تزریق شده است. چنانكه مي‌بينيد هماهنگی رنگ توانسته ميان عناصر مختلف تعادل به‌وجود بياورد و معمار موفق شده عناصري با ويژگي‌ها و كاربردهاي مختلف را به نحوي كنار هم قرار دهد كه مكمل يكديگر باشند.

شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان

نشیمن خود را متحول کنید

همان‌طور که در تصویر می‌بينيد استفاده از شيشه‌های رنگی در پنجره‌های امروزی هم امکان‌پذیر است و می‌تواند دکوراسيون منزل شما را از این رو به آن رو کند. اگر دوست دارید در طول روز از نور طبيعی استفاده کنيد اما نور زرد و شدید آفتاب آزارتان می‌دهد، می‌توانيد با استفاده از هنر ویترای شيشه پنجره‌‌تان را رنگ‌آميزی كرده و نوري لطيف را به خانه‌تان دعوت کنيد.
شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان
باز شدن پای شيشه‌های رنگی به سرویس های بهداشتی

دیگر مانند گذشته نمی‌توان به‌سادگی از دکوراسيون و طراحی سرویس‌های بهداشتی گذشت. پنجره‌اي با شيشه‌های رنگی برای سرویس بهداشتی ایده‌اي منحصر به فرد است؛ زیرا نور را به حد کفایت عبور می‌دهد و در عين حال حریم خصوصی این فضا را نيز حفظ می‌کند. شيشه‌های رنگی در کنار حفظ امنيت و حریم، بسيار زیبا و کاربردی هستند.
شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان

شیشه‌های رنگی در اکسسوری‌ها

تنوع در دکوراسيون داخلی به طراح این فرصت را می‌دهد كه از شيشه‌های رنگی در کوچک‌ترین ابعاد دکوراسيون بهره ببرد؛ به طور مثال استفاده از شيشه‌های رنگی در آباژورهاست که در نهایت با استفاده از نور مصنوعی افراد مي‌توانند رنگ‌هاي متفاوتي در محيط داشته باشند.


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

شیشه‌های رنگی و معجزه‌ی نور در تابستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا قشنگ بودند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج