adexo3
۴۳۲۸۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نویسنده اسپانیایی برنده جایزه سروانتس شد

«اینیگو مندز ده ویگو» وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد: «ادواردو مندوزا» نویسنده ۷۳ ساله این کشور برنده جایزه سروانتس سال ۲۰۱۶ میلادی شد.

خبرگزاری ایرنا: «اینیگو مندز ده ویگو» وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد: «ادواردو مندوزا» نویسنده ۷۳ ساله این کشور برنده جایزه سروانتس سال ۲۰۱۶ میلادی شد.
به نقل از روزنامه لا وانگواردیا ، جایزه سروانتس بالاترین و مهمترین جایزه ادبی‌ زبان اسپانیولی است که همانند جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌ شود که به برنده آن ، 125 هزار یورو اهدا می‌ شود .
امسال نیز قانون نانوشته جایزه سروانتس تکرار شد زیرا نویسندگان آمریکای لاتین و اسپانیا ، آن را به طور متناوب برنده شدند . در این رابطه ، برنده سال گذشته «فرناندو پاسو» نویسنده مکزیکی و برنده دو سال پیش «خوان گویتی سولو» نویسنده اسپانیایی بودند.
نویسنده اسپانیایی برنده جایزه سروانتس شد

داوران این دوره، متشکل از «فرناندو پاسو» و «خوان گویتی سولو« افزون بر اعضای آکادمی شاهنشاهی زبان اسپانیا، آکادمی زبان اسپانیولی ال سالوادور ، مجمع روسای دانشگاه های اسپانیا ، اتحادیه دانشگاه های آمریکای لاتین ، موسسه زبان سروانتس ، وزیر آموزش و پرورش اسپانیا ، انجمن بین المللی زبان شناسان اسپانیولی و فدراسیون انجمن روزنامه نگاران اسپانیا بودند.

این جایزه که در سال ۱۹۷۵ میلادی (۴۱ سال پیش ) از سوی وزارت فرهنگ ایجاد شد ، مهمترین جایزه ای است که به نویسندگان کشورهای اسپانیولی زبان اعطا می‌ شود و حرفه نویسندگانی که با مجموع آثار خود به غنی سازی میراث ادبی‌ زبان اسپانیولی کمک کنند را به رسمیت می‌ شناسد.

برنده این جایزه همیشه در اواخر سال اعلام می‌ شود اما جایزه در روز 23 آوریل (4 اردیبهشت ) سال بعد و در سالروز درگذشت «میگل د سروانتس» نویسنده کتاب مشهور 'دون کیشوت' اعطا می‌ شود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج