جاباما
۴۳۵۳۵
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

بعد از فرونشستن تب و تاب خبرهای جشنواره فلیلم فجر مهمترین مسئله می تواند همین سریال های نوروزی باشد که در ادامه در پکیجی ویژه، برای شما تمام گزینه های نوروزی را معرفی کرده ایم که می خوانید.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

تماشا: به هفته های آخر سال که نزدیک می شویم همیشه مهمترین بحث در میان رسانه ها رسیدن یا نرسیدن سریال ها به ماراتن نوروزی صدا و سیماست. اینکه کدام کارگردان با چه سریالی و با کدام بازیگر، به کدام شبکه تلویزیونی می آید؟ حالا و بعد از فرونشستن تب و تاب خبرهای جشنواره فلیلم فجر مهمترین مسئله می تواند همین سریال های نوروزی باشد که در ادامه در پکیجی ویژه، برای شما تمام گزینه های نوروزی را معرفی کرده ایم که می خوانید.

البته مطمئنا در کنار این سریال ها ویژه برنامه های نوروزی، جنگ های تلویزیونی و برنامه های تولیدی دیگری هم آنتن شبکه های مختلف را پر خواهد کرد اما سریال ها در میان تمامی برنامه های نوروزی بیشترین اهمیت را دارند. یادتان باشد هر کدام از این گزینه ها می توانند به راحتی آب خوردن از کنداکتور برنامه ها خط بخورند.

شبکه اول: پایتخت 2 به کارگردانی سیروس مقدم

از شمال تا جنوب؛ به کسی برنخورد!

پس از پایان مجموعه «پایتخت» در نوروز 90، کسی فکرش را نمی کرد که قسمت دوم این مجموعه هم ساخته شود اما استقبال فراوان از ساخته سیروس مقدم باعث شد که مسئولان صدا و سیما سفارش ساخت قسمت دوم این مجموعه طنز را به سیروس مقدم بدهند. این اتفاق به دلایلی چون درگیر شدن گروه مقدم برای ساخت سریال «تا ثریا» و «چک برگشتی»، بازی تمام وقت محسن طنابنده بازیگر اصلی این سریال در فیلم «محمد (ص)» و همچنین کمبود بودجه به زمان دیگری موکحول شد تا اینکه ابتدای سال 91 عنوان شد برای نوروز 92 می توانیم منتظر تقی و خانواده در شبکه اول سیما باشیم.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

در خبرها آمده بود داستان سریال «پایتخت ۲» از جایی آغاز می شود که: «نقی» یک کامیون جدید می خرد. طبق رسم و رسوم مردم «علی آباد کتول» باید برای این کامیون جدید یک «مرغ سیاه» کشته شود. ارسطو به دنبال خرید مرغ سیاه می رود، اما مرغی پیدا نمی کند. در نهایت ارسطو اقدام به خرید یک مرغ سفید کرده و آن را با اسپری به رنگ سیاه درمی آورد.

وقتی قرار است مرغ مقابل کامیون نقی سر بریده شود، مرغ فرار می کند و همه متوجه این موضوع می شوند که مرغ سفید بوده و رنگ شده است! این موضوع باعث عصبانیت نقی و قهر او با ارسطو می شود اما آن دو دوباره با هم آشتی می کنند.

در ادامه نقی قرار است یک گنبد و دو گلدسته را از تهران به روستایی در قشم ببرد. این گنبد و گلدسته ها به سفارش یکی از اهالی قشم ساخته شده و باید تا آنجا حمل شود.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

در این سفر بار دیگر این خانواده با هم همراه می شوند و در طول مسیر هر بار که این کامیون به شهری می رسد، مردم شهر به استقبال و زیارت این کامیون می آیندکه حامل این گلسته و مناره ها و نیز نقی، ارسطو و پنجعلی هستند. در این فیلمنامه گاهی نیز نقی و ارسطو با هم دعوا می کنند و هر یک به دنبال دیگری می دوند و در نهایت هر یک به یکی از گلدسته ها بالا رفته و باهم از بالای گلدسته جر و بحث می کنند و البته در این میان همچنان شنجعلی همان تکیه کلام معروفش را به کار می برد و می گوید: «نهار نخوردیم». این خلاصه داستان باعث شد اعتراضات زیادی از جانب مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در گفت و گو با نماینده مجلس مازندران نسبت به این مجموعه صورت بگیرد و آنها در نامه ای خواستار قطع ساخت آن و عذرخواهی صدا و سیما از مردم مازندران و مازندرانیان خارج از استان شدند.

این اعتراضات به جایی رسید که آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز گفت: «رسانه ملی با ساخت این سریال، هویت و فرهنگ مردم مازندران را زیر سوال برده است. این رسانه اثرگذار نباید با ساخت برنامه های فکاهی و طنز آلود سبب شادی عده ای و تمسخر اقوامی از سوی مردم باشد.»

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

اما عزت الله ضرغامی بر موضع خود بر ساخت این سریال ایستادگی کرد و در مصاحبه ای با حمایت کامل از سریال پایتخت ۲، بر ساخت فیلم ها و سریال هایی با محوریت قوم های مختلف ایرانی تاکید کرد. در نهایت گویا قرار شد فیلمنامه سریال را برای مدیر کل صدا و سینمای مازندران بفرستند تا باورها و ارزش های مردم مازندران در آن لحاظ شود.

به هر صورت مشکل ها به خیر و خوشی مرتفع شد و گروه در حال حاضر مشغول تصویربرداری هستند. این سریال در مازندران، تهران و در قشم تصویربرداری می شود. بنابراین قسمت دوم سریال «پایخت» برخلاف قسمت اول از شمال تا جنوب کشور لوکیشن دارد. بازیگران این مجموعه همگی همان بازیگران قسمت اول هستند با این تفاوت که امیر جعفری هم به عنوان بازیگر افتخاری برای بازی در چند سکانس به گروه بازیگران مقدم پیوسته است. بر اساس اعلام الهام غفوری، تهیه کننده این سریال، جعفری قرار است در این چند سکانس نقش خودش را بازی کند.


شبکه دوم: خروس به کارگردانی سعید آقاخانی

نویسنده «ضد گلوله» در تلویزیون

شبکه دوم سیما مثل همیشه هنوز تصمیم قطعی اش را برای انتخاب سریال نوروزی این شبکه اعلام نکرده است. آنطور که گفته می شود سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی گزینه اصلی پخش نوروزی شبکه دوم است. فیلمنامه این سریال را سعید آقاخانی همراه مصطفی کیایی نوشته است.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

«خروس» موضوعی طنز دارد هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از خلاصه داستان این سریال در دست نیست. پیش از این عنوان می شد مجموعه «آب پریا» به کارگردانی مرضیه برومند قرار است سریال نوروزی شبکه دوم باشد اما به نظر می رسد که پخش این سریال به ماه مبارک رمضان سال ۹۲ موکول شود. البته سریال «جشن تولد» به کارگردانی داریوش فرهنگ هم از گزینه های این شبکه برای پخش در ایام نوروز بود که فعلا تولید آن سریال با توجه به مشکلات مالی در تعلیق است.


شبکه سوم: سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت

سام درخشانی مدیر برنامه های پژمان جمشیدی

«پژمان» عنوان مجموعه ای است که قرار است نوروز 92 از شبکه سوم سیما پخش شود. «پژمان» به کارگردانی سروش صحت داستان جالبی هم دارد. این مجموعه درباره پژمان جمشیدی است؛ بازیکنی که برای چهارمین فصل متوالی نتوانسته برای خود تیم پیدا کند. جمشیدی هم در این مجموعه در نقش خودش بازی می کند.

پیش از این هم سریال های فوتبالی زیادی ساخته شده بود ولی آنطور که باید و شاید نتوانستند در جذب مخاطب موفق باشند به همین خاطر باید دید که صحت این بار از چه زاویه ای قرار است به این عرصه نگاه کند. از دیگر بازیگران این سریال می توان به بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه خواه و سام درخشانی اشاره کرد.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

محسن چگینی که این سال ها تهیه کننده ثابت سریال های طنزشده است، تهیه کنندگی این سریال را هم برعهده دارد. او که زیاد اهل مصاحبه نیست در گفت و گو با رسانه صدا و سیما یعنی روزنامه «جام جم» درباره این مجموعه گفته است: «سریال «پژمان» سیزدهم بهمن کلید خورده و در حال حاضر گروه در خیابان اختیاریه مشغول ضبط سکانس های خارجی این سریال هستند. بیشتر «پژمان» خارجی استو همین مسئله کار گروه را با دشواری همراه می کند چرا که ضبط صحنه های خارجی وقت گیر است.»

این تهیه کننده درباره داستان توضیح می دهد: «پیمان و مهراب قاسم خانی مشغول نگارش فیلمنامه این سریال هستند. داستان این سریال درباره پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که به تدریج وارد دورانی می شود که کمتر کسی او را در خیابان می شناسد. در واقع او نمی تواند از امتیازات شهرت خودش استفاده کند اما هنوز در حال و هوای دوران شهرت زندگی می کند و نمی خواهد قبول کند که این دوران به پایان رسیده است تتا اینکه پس از سال ها تصمیم می گیرد برای ادامه زندگی نزد خانواده اش برگردد. حالا پژمان در ۳۵ سالگی خودش را آماده شروع یک زندگیج جدید می کند.»

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

شاید بد نباشد بدانید که سام درخشانی در مجموعه «پژمان» نقش مدیر برنامه های پژمان جمشدی را برعهده دارد. همچنین به گفته چگینی بازیگران دیگری هم قرار است به این مجموعه اضافه شوند و نقش های کوتاهی را برعهده داشته باشند. این را هم باید در پایان اضافه کرد که بهاره رهنما و شقایق دهقان، همسران برادران قاسم خانی پیش از این در سریال «مرد هزار چهره» با هم بازی کرده بودند.


شبکه تهران: هفت سین به کارگردانی یدالله صمدی

«بی خود و بی جهت» در تلویزیون؟!

سریال «هفت سین به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه کنندگی مجید سرسنگی هم عنوان مجموعه ای است که در ایام نوروز و در 14 قسمت 65 دقیقه ای قرار است از شبکه تهران روی آنتن برود. تصویربرداری این سریال همچنان در تهران ادامه دارد. سیروس گرجستانی و فردوس کاویانی نقش های اصلی این سریال را بازی می کنند و به غیر از این دو بازیگر، ستاره اسکندری، جواد عزتی، مهران رجبی، محسن افشانی، سمیرا حسن پور، کیانوش گرامی و روح الله مفیدی نیز در «هفت سین» به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «یک واحد 100 متری اجاره ای، دو خانواده مدعی مالکیت آن، ناگزیر از تحمل یکدیگر در یاام نوروز و البته کلی اسباب و اثاثیه زندگی که شب عیدی مانده روی دستشان ...».

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

در ابتدای راه تولید این سریال گفته می شد که قرار است رضا کیانیان هم در این مجموعه ایفای نقش کند که گویا با او به توافق نرسیدند. همچنین در بعضی از خبرها آمده بود که تهیه کنندگی این سریال به طور مشترک برعهده محمود رضوی و مجید سرسنگی است که لازم است تاکید کنیم محمود رضوی تهیه کننده این پروژه نیست. همانطور که می دانید در کارنامه صمدی سابقه ساخت سریال طنز به چشم نمی خورد.

سریال های نوروز و سیزده روز خنده

محمدرضا معصوم زادگان، قائم مقام شبکه تهران درتوجیه این موضوع و درباره حضور یدالله صمدی برای ساخت سریال نوروزی و طنز شبکه تهران در مصاحبه ای گفته است: «البته این سریال طنز آنچنانی ندارد؛ طنزی اجتماعی و هم دوستی مسالمت آمیز است که به نوعی سبک زندگی در لایه های زیرین آن جریان دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده !!! محصلا و دانش آموزا آخرش باید روز 14 ام با گریه !!! برگردن مدرسه !
      هر چی هم که خندیده باشن از یادشون میره !
      بقیه هم وضع بهتری ندارن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادش بخیر هر سال 13 به در مثه اخرین روز عمر بود برام خیلی ناراحت بودم.اما بم میگفتن طوری نیس یه ماهو نیم 2 ماه دیگه که بری تابسونه.شمام به همین امید برو.

    • majid

      موکحول نه موکول :دی

    • شمیم

      عاشق سریال پایتخت بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج