۴۳۵۵۰۲
۳۴ نظر
۵۰۰۲
۳۴ نظر
۵۰۰۲
پ

۱۰ حقوق بگیر نجومی، پول ها را پس نمی‌دهند!

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به موضوع پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه ۱۰ نفر از ۳۹۷ نفر با ما همکاری نکرده و مبلغ مازاد را برگشت نداده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به موضوع پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه ۱۰ نفر از ۳۹۷ نفر با ما همکاری نکرده و مبلغ مازاد را برگشت نداده‌اند.
عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در نشست خبری که در محل ساختمان دیوان محاسبات کشور برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع پرداخت‌های نامتعارف به طور جدی از مرداد ماه به دیوان محاسبات واگذار شده است، گفت: کار بسیار فشرده، وسیع و فنی درباره ابعاد و محتوای این پرونده و تعداد افراد مشمول حقوق‌های نامتعارف و مبلغی که این افراد مازاد بر حقوقشان دریافت کردند، انجام شد.

وی افزود: اولین گزارش به دست آمده از بررسی حقوق‌های نامتعارف در صحن علنی مجلس قرائت شد و گزارشی جدید در آینده نیز مطرح خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه پیچیدگی و چندوجهی بودن این پرونده زمان زیادی را از نظر حسابرسی و بررسی ابعاد مالی می طلبید، یادآور شد: هشدارهای مقام معظم رهبری، مطالبات بر حق مردم و سران سه قوه باعث شد تا دیوان محاسبات با اولویت قراردادن حقوق‌های نامتعارف در زمانی کوتاه و فشرده آن را به سر انجام برساند.

اهم اظهارات رئيس ديوان محاسبات كشور به اين شرح است:

*بیش از ۹۳ هزار پرونده در دستگاه‌های مختلف حاکمیتی بررسی شد که دامنه این بررسی‌ها شامل مدیران پایه به بالا، هیات مدیره شرکتهای دولتی، روسای سه قوه، نیروهای مسلح، مجلس، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، هیات علمی دانشگاهها و موسسات و نهادهایی که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شوند، بوده است.

در گزارشی که تقدیم مجلس شد مشخص گردید که از ۹۳ هزار پرونده، ۳۹۷ نفر حقوق مازاد دریافت می کرده اند که تحت عنوان حقوق نا متعارف شناخته می شوند. به عبارت بهتر سقف ۲۰ میلیون تومان حقوق متعارف در نظر گرفته شد و مازاد آن به عنوان حقوق نامتعارف تعیین گردید که مبلغ کل این پرداختهای نامتعارف ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که باید به خزانه برگردد. یعنی دیوان محاسبات مشخص کرد که کل پولی که باید برگردد ۲۳ میلیارد و دویست میلیون تومان است.

*ما در آن گزارش وعده دادیم که در کوتاهترین زمان ممکن و حداکثر در ۴۰ روز موضوع دریافتهای نامتعارف را بررسی و گزارش نهایی رابه مجلس بدهیم.زمانی که وارد بررسی جزئیات شدیم متوجه شدیم که موضوع پیچیده است و مدیران نکات و اعتراضاتی را مطرح کردند.ما به عنوان یک مرجع مستقل، منصف وحرفه ای می خواستیم عادلانه برخورد کنیم لذا شخصا با تک تک آنها گفتگو کردیم و مبالغ به آنها ابلاغ شد و در جلسات دو یا چند نفره این نکات به آنها گوشزد شده و جواب آنها را شنیدیم.

*من با عالی ترین مقامات دستگاهها درباره این پرونده گفتگو داشتم و حتی در ستاد مبارزه با مفاسد حضور یافتم و گزارش کار دادم و در دیدار با مقامات مختلف و معاون اول رئیس جمهور مطالبی را مطرح کردیم و مستندات را گفتیم و نتیجه آن شد که از ۳۹۷ نفر ۳۸۷ نفر اقدامات لازم را برای استرداد وجوه اضافی انجام دادند.از مجموع مبلغ ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۵۰ ریال، عددی معادل ۲۱۴ میلیاردو ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی برگشت داده شده است.

*اگر بخواهیم درصدی در نظر بگیریم مبلغ پرداخت شده معادل ۹۲ درصد کل وجوهی است که باید پرداخت می‌شد. متاسفانه ۱۰ نفر از ۳۹۷ نفر با ما همکاری نکرده اند و مبلغ مازاد را برگشت نداده اند. ما به التفاوت رقمی که گفته شد مربوط به این ده نفر است که عبارتند از:

۱. مدیر عامل و یک نفر از اعضای هیات مدیره بانک ملت

۲. مدیر عامل و دو نفر از اعضای هیات مدیره سابق و سه نفر از اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران

۳ مدیر عامل فعلی شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی

۴ مدیر عامل سابق شرکت آلومینیوم المهدی

*این افراد مبلغی معادل حدود ۲ میلیارد تومان از وجوه پرداختهای نامتعارف را به خود اختصاص داده اند و تا کنون هیچ رقمی را باز گشت نداده‌ا ند.

*گزارش دوم دیوان محاسبات به صورت کامل و مستند به روال معمول تقدیم رئیس مجلس می شود و به تشخیص وی به صحن علنی یا به کمیسیون برنامه و بودجه و یا کمیسیون اصل نود ارجاع خواهد شد.اگر گزارش در کمیسیون ها به نتیجه رسید و یا تشخیص دادند این گزارش در صحن علنی ارائه شود این موضوع می تواند در صحن قرائت شود.

( در پاسخ به سوالي درباره اینکه آیا باز پس دادن حقوقهای نجومی یک امر اخلاق بوده یا واجب)وجه شرعی موضوع این است که مقام معظم رهبری بعد از فرمایشاتشان در نماز عید فطر و در دیدار با اعضای هیات دولت این پرداختها را غیر منصفانه و ظالمانه عنوان کردند و این موضوع باعث شد برخی از افراد قبل از آنکه به آنها ابلاغ شود مبالغ را پس دادند.

*حتی در بین این افرادی بودند که بلافاصله مبالغ را برگرداندند حتی چند نفر علاوه بر پس دادن پولها، دو برابر آن را به خزانه پس دادند و علت آن را اینگونه بیان کردند که چون خمس و زکات می دهیم دوست نداریم که ۱ ریال شائبه دار هم در زندگی مان باشد.

*همه دستگاههای دولتی در این زمینه خوب عمل کردند.ما از دولت می‌خواهیم که یک سامانه ثبت برای تمام کارکنان دولتی از نظر حقوق و دستمزد در نظر بگیرد، دولت باید این موضوع را پیگیری کند تا با ارتباط بر خط سامانه های نظارتی بتوانند موضوعات این چنینی را رصد کنند تا در آینده شاهد چالشهایی مثل این نباشیم. البته در لایحه بودجه سال ۹۶ با همکاری دولت و مجلس یک چنین مصوبه های پیش بینی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عین بچه های مهد میمونن.مدادم رو برده و پس نمیده!!!یعنی واقعآ دولت نمیتونه ازش بگیره!...

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد خخخخخ چه شادن ملت چه خوشحالیم!!! روحانی متشکریم!!!

    • بدون نام

      تو شهر بگردانید
      درس عبرت بشه برای این ..ها

    • بدون نام

      همه این سر صداها برای این بود که حقوق بیست میلیوتی رو قانونیش کنن حالا هم میگن هرکس بیشتر بگیره جیزش میکنیم مردم همه اینارو مبفهمند

    • علی

      چ دولت ایی از مردم عادی خب پول میگیری از اینا نمیتونی بگیر همشونو اعدام کنید خب عجب رویی دارنا خدایش بیچاره مردم

    • بدون نام

      لطفا یه فکری هم بحال رانت خواری کنین که از نجومی بگیرا هزاران برابر بیشتره

    • بدون نام

      فقط ده نفر؟؟!!

    • بدون نام

      بقیه پول دادن؟ ماهم باور کردیم؟

    • بدون نام

      بازداشت برای همین موقع هاست
      پول نمیدن یعنی چی.قپونی بزن بیار

    • بدون نام

      میگه بعضیها 2برابرش داده اند که شایبه خمس و زکات نداشته باشد واقعا طرف اگه اینقدر ایمان داره اولا از اول نباید میگرفت ثانیا حتی اگه بزور به حسابش واریز کرده باشند یک سری تو شهر می گشت علی گونه واین بچه های خیابانی و کارتن خواب را می دید یا به آنها می داد و یا برمی گشت خونه زار زار گریه میکرد و پول واریزی را به خزانه ویا به خیریه میدا د لذا کسانی که این پول را گرفته اند حرام است و کار حرام انجام داده اند لذا برای توجیه خودرا مومن جلوه ندهند و موجبات فرار جوانان از مومنان واقعی را علاوه بر کاری که انجام داده اند موجب نشوند

    • امیر

      چرا اسمشون رو اعلام نمیکنین
      چرا آبروشون رو نمیبرین

    • ایرانیان متنفر ازاختلاسگران

      الان دین وایمان یه عده شده پول پول پول اونم از نوع چاپیدن بیت المال

    • بدون نام

      کاش اینارو سیر پول کنن دیگه دست درازی نکنن..چشمن چشمی میشه همه میخوان باکلک بدزدن..

    • بدون نام

      سرشون سلامت کی به کیه

    • بدون نام

      از کجا معلوم بقیه پس دادن شما گفتین مردم هم باور کردن .......

    • بدون نام

      وقتی راحت رفته جیبشون مگه به راحتی پس میدن

    • بدون نام

      يكيشون رو إعدام كنيد بقيه بهره اش هم ميزارن روش ميارن ميدن...

    • بدون نام

      گر حکم کنند که مست بگیرند....!!!؟

    • شایان

      خوب حقوق بگیر بودن دیگه..حقوقی که داده شده پس گرفته نمیشه که اخه..اونا چه تقصیری دارن؟؟؟ دولت باید بگه که چرا و چگونه این حقوقای نجومی باید پرداخت میشده و چطوریه که تا حالا صداش در نیومده بوده؟اگه واقعا کار خلافی بوده چطور انجامش میدادن؟؟دولت کجا بوده که یه نفر دویست میلیون ماهیانه حقوق بگیره و یه کارمند ساده یه میلیون؟؟؟خوب برا منم همچی حقوقی در نظر گرفته شه میگیرم و نوش جون میکنم..همچی میگن پس نمیدن که انگار با بچه طرفن..حتما باید مردم متوجه مشدن تا شما دست بکار بشین؟والله برخوردتون اصلا حس خوبی به آدم نمیده آدم حس نادون بودن بهش دست میده با رفتارای شما..والله حالیمونه ولی دم نمیزنیم

    • کوروش

      ۵ تا رو اعدام کنید ببینید پول که هیچی دستی هم میدن

    • بدون نام

      تنها کاری که دولت محترم کرد قطع یارانه ما بود که به حساب اختلاسگران واریز کنه ..

    • بهزاد

      ایشون مردم رو چی فرض کردن ، این عدد تقسیم به تعداد بکنیم یعنی 23 میلیارد به 397 نفر یعنی میانگین هر نفر 58 میلیون حقوق مازاد در این چند سال گرفتن ، مسخره ها

    • ویرانه

      داداش اگه قرار باشه اعدام کنن که دیگه مسوولی نمیمونه ماشالله اکترشون مستحق اعدامن.شده دوره امام حسن(ع) که معاویه با پول یاران امامو فریب میداد.

    • بدون نام

      مگه بقیه پس دادن.

    • بدون نام

      یه تفنگ شکاری بدید من قول میدم سه روزه پولهارو پس بگیرم.باسودش..

    • سیاوش

      آقا سر و صدا نکنید ، یک سفره ای پهنه هممون با همدیگه کم و زیاد می سازیم.

    • حسام

      مفت چنگشون!نوش جونشون!پشت گوشتون رو دیدین پول رو هم دیدین!!زهی خیال باطل!!!

    • بدون نام

      دولت محترم نمی تواند از ده نفر مدیر های خودش حقوق های نجومی را که گرفتن پس بگیرد. حالا این دولت ببینید چطور با برجام هسته ای ایران را چند سال عقب انداخت بعد شما باورتان میشه این دولت حق مردم ایران را می تواند از امریکا بگیرد. خدا لعنت کند هه کسی را که به ایران وایرانی خیانت میکند.

    • حسام

      اون بقیه هم عمراً اگه پس داده باشن...
      مردم چی فرض کردن من نمیدونم ، کسی که پول بهش رسیده خورده یه آبم روش چیو بیان پس بدن.
      اگه راست میگن اسمشون رو ببرن بیان توی همه جا اعلام کنن با دوتاشون با جدیت و مجازات زیاد رفتار بشه تا یکم درس عبرت بشه برای دیگران

    • فرخ خان

      ایا بحساب مدیران مناطق آزاد هم رسیدگی شده است؟ ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آیا فقط همین تعداد هستند ! هلهله

    • بدون نام

      مرحوم مهستی میگفت : مرغی که پرید آه برو بگیررررررش.!

    • بدون نام

      سه شنبه اعلام كردين 6 نفر ازين 10 نفر پس دادن وفقط 4 نفر باقي موندن.چطور باز شد 10 نفر؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چه جالب....دوستان 23 ميليارد و200ميليون رو تقسيم بر 397 بكنيد. ميشه 58 ميليون...يعني نفري 58 ميليون اضافه گرفتن؟؟؟ اين كه حقوق يك ماهشون هم نميشه؟؟؟ چه جالب...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج