۴۳۶۵۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نفت و پرسپولیس؛ رکوردداران لیگ برتر

پس از اتمام هفته دوازدهم مسابقات لیگ شانزدهم همچنان تیم نفت تهران بهترین تیم در کسب نتایج خانگی به حساب می آید و تیم پرسپولیس بهترین تیم در کسب دیدارهای خارج از خانه.

ورزش‌سه: هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به اتمام رسید و اکنون در آستانه برگزاری هفته سیزدهم مسابقات قرار داریم. در طول ۱۲ هفته گذشته نتایج کسب شده منجر به صدرنشینی پرسپولیس و قعر نشینی ماشین سازی شده است. جدا از این مسائل دیدارهای برگزار شده را می توان از دریچه ای دیگر هم نگریست که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

نفت تهران قدرتمندترین تیم در خانه

تیم نفت تهران پس از کش و قوس های فراوان در نهایت در لیگ برتر ماندنی شد و با علی دایی کار خود را شروع کرد. قرمز پوشان نفت تهران در طول ۱۲ هفته طی شده ۶ دیدار خانگی را پشت سر گذاشته اند و موفق به کسب ۱۵ امتیاز از دیدارهای خانگی خود شده اند. تنها شکست این تیم در خانه و در هفته دوم مقابل سپاهان با یک ضربه پنالتی رقم خورد. اما هر چقدر تیم نفت تهران در خانه بی نقص کار کرده، در دیدارهایی خارج از خانه عملکرد خوبی نداشته و تنها موفق به کسب ۲ امتیاز از ۶ دیدار خارج از خانه با کسب ۲ تساوی و قبول ۴ شکست شده است. با توجه به اینکه تیم نفت تهران از جمله تیم هایی به شمار می رود که از حمایت هواداران محروم می باشد، نتیجه گرفتن این تیم در خانه و عدم نتیجه گیری خارج از خانه از نکات جالب توجه لیگ شانزدهم به حساب می آید. این موضوع نشان می دهد که تیم علی دایی در دیدارهای خارج از خانه به شدت تحت تاثیر جو حاکم بر ورزشگاه ها و هواداران تیم ها قرار می‌گیرد.

در رده بعدی بهترین عملکرد تیم ها در دیدارهای خارج از خانه همانطور که از جدول رده بندی بر می‌آید به ترتیب تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی قرار دارند. تیم پرسپولیس با کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی و کسب ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و پس از این تیم تراکتورسازی تبریز با کسب سه پیروزی و ۴ تساوی حضور دارد. نتایجی که جمع آروری ۱۳ امتیاز را برای قرمزپوشان تبریزی در پی داشته است.

ماشین سازی ضعیف‌ترین تیم در خانه

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که پس از شکست برابر پرسپولیس با استعفای رسول خطیبی هنوز برای انتخاب سرمربی بعدی به نتیجه گیری نرسیده است، بدترین عملکرد را در دیدارهای خانگی ثبت کرده است. ماشین سازی همراه با رسول خطیبی از ۵ دیدار خانگی تنها موفق به کسب یک تساوی شده است و با ۱ امتیاز عملکرد دور از انتظاری را پشت سر گذاشته است. پس از این تیم هم شاگردان حسین فرکی قرار دارند که از ۶ دیدار خانگی تنها موفق به کسب ۴ تساوی شده‌اند و با قبول ۲ شکست ۴ امتیاز، در رتبه دوم بدترین عملکرد خانگی قرار دارند.

تیم های استقلال خوزستان و سیاه جامگان هم با کسب ۶ امتیاز از دیدارهای خانگی در رتبه‌ی سوم قرار دارند. البته شایان ذکر است که تعداد بازی های تیم ها از ۵ تا ۷ بازی در نوسان می باشد و یکسان نیست.

بررسی عملکرد تیم‌ ‌ها در دیدارهای خارج از خانه

پرسپولیس هم‌چنان بهترین؛

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته داوزدهم ۶ دیدار خارج از خانه را برگزار کرده و از این ۶ دیدار موفق به کسب ۳ پیروزی و ۳ تساوی شده است. نتایجی که ۱۲ امتیاز را برای این تیم به ارمغان آورده است.

پرسپولیس به همراه تراکتورسازی تبریز و گسترش فولاد تبریز تنها تیم هایی که هنوز در دیدارهای خارج از خانه شکستی را در کارنامه ندارند. پس از تیم پرسپولیس شاگردان امیرقلعه‌نویی قرار دارند که از ۵ دیدار خارج از خانه صاحب ۳ پیروزی و ۲ تساوی شده اند. رتبه‌ی سوم به طور همزمان به استقلال و ذوب آهن تعلق دارد که از ۶ دیدار دور از خانه صاحب ۲ پیروزی، تساوی و یک شکست شده اند و با ۹ امتیاز از این حیث در رتبه سوم قرار دارند.

نفت و ماشین بدترین عملکرد خارج از خانه

نکته جالب جدول ضعیف ترین عملکرد تیم های حاضر در لیگ شانزدهم به تیم نفت تهران اختصاص دارد؛ همانطور که گفته شد شاگردان علی دایی با کسب ۵ پیروزی از ۶ دیدار خانگی بهترین عملکرد خانگی را دارند ولی عملکرد متناقض در خانه حریفان سبب شده تا این تیم از جایگاه سومی جدول بالاتر نرود. تیم نفت تهران از ۶ دیدار خارج از خانه صاحب ۴ امتیاز شده که نمی تواند کارنامه قابل قبولی برای این تیم باشد.

رسول خطیبی و شاگردان مدعی قعرنشینی

با نگاهی با عملکرد تیم ها در خارج از خانه باز هم شاگردان رسول خطیبی با کسب ۴ امتیاز و هم رده با نفت تهران قرار دارند. البته عملکرد این تیم نسبت به دیدار های خانگی بهتر بوده و آن‌ها ۲ امتیاز بیشتر نسبت به دیدارهای خانگی کسب کرده اند.

با تمام این تفاسیر هنوز لیگ شانزدهم به نیم فصل نرسیده و این اعداد و ارقام می تواند در ادامه دستخوش تغییر و تحولات بسیاری قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج