۴۳۶۶۱۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واعظی: آمریکا قادر به نقض برجام نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که برجام با توافق بین المللی امضاء شده و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده و یک سند بین المللی محسوب می شود، بنابراین آمریکا نمی تواند به تنهایی این سند را نقض کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که برجام با توافق بین المللی امضاء شده و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده و یک سند بین المللی محسوب می شود، بنابراین آمریکا نمی تواند به تنهایی این سند را نقض کند.

محمود واعظی در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز که عصر سه شنبه در آمفی تئاتر پارک شهید چمران کرج برگزار شد، خاطرنشان کرد: امریکا امروز نمی تواند به آنچه که می گوید عمل کند، بنابراین اگر خلاف تعهدات اقدام کند خود زیان می بیند.

وی افزود: مردم در تحریم ها مقاومت کردند و با تبعیت از تصمیم دولت برای دفاع از اصول و اعتقادات مردم برای برداشته شدن تحریم های ظالمانه ۳۰ ماه از دولت حمایت کردند که با آرامش مذاکره کنند و به احقاق حقوق ملت ایران برسند.

واعظی افزود: در دوران گذشته و موانعی که ایران از آنها عبور کرده، بزرگترین مولفه مردم بزرگ ایران و رهبری فرزانه بوده اند، بنابراین باید آرامشی داشته باشیم که آینده روشنی در راه است.

وی با اشاره به اینکه دنیا در حال تغییر است و قدرت تسلیحات نظامی نیست، گفت: اکنون کسی که می تواند از قدرت فکر و قدرت نرم مبنی بر فرهنگ و اندیشه استفاده کند، پیروز است.

**استان البرز در آستانه جهش بزرگ

وزیر ارتباطات افزود: اکنون برای پیشرفت باید از قدرت نرم در ابعاد مختلف کشور بهره ببریم. در دولت قبل ۲۱۳ طرح در یک جلسه یک ساعته تصویب می شد، ولی در دولت یازدهم با تدبیر مصوبات کارشناسی شده و برای تحقق آنها با برنامه ریزی و پژوهش اقدام شده است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از مردم فهیم البرز برای استقبال پرشوری که از رییس جمهوری در سفر به استان البرز داشتند، افزود: اهتمام ویژه ای برای دریافت مصوبات بیشتر از سوی استان صورت گرفت که دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشت.

وی ادامه داد: در مجموعه پیگیری های جدی برای رفع موانع و معضلات بزرگ استان وجود دارد از این رو انتظار می رود که برای تحقق مصوبات سفر رییس جمهوری به البرز نیز این روند دنبال شود.

واعظی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز گفت: این روز یادآور ایثارگری ۳ دانشجو است که جان خود را کف دستشان گذاشتند تا کشور را از خفقان آن دوره نجات دهند، بنابراین یاد و خاطره آنها گرامی داشته می شود.

**پژوهش اساسی رشد و توسعه در دولت یازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای رشد در حوزه های مختلف کشور باید به پژوهش به شکل ویژه ای توجه شود چراکه در دولت تدبیر و امید تلاش شده سلیقه ای تصمیم گیری نشود و مشورت با افراد با تجربه به جد در دستور کار است، بنابراین معنای واقعی تدبیر در یافتن راه حلی عقلانی برای حل مشکلات است.

واعظی گفت: امسال ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده ولی بیکاری جوانان به اندازه ای بود که به چشم نیامده است، بنابراین باید به سوی دانش بنیان شدن اقتصاد و سایر موضوعات کشور حرکت کنیم.

**تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان

وی افزود: ۱۴۰ وام وجوه اداره شده مصوب شده تا شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از این طریق حمایت شوند.

واعظی اضافه کرد: در استان البرز مجموعه فرودگاهی پیام می تواند کمکی برای اقتصاد استان باشد. شهرک آی سی تی را در این محل ایجاد کرده و منطقه ویژه نیز به زودی فعال می شود که در خدمت کسب و کار و رونق اقتصادی استان قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      چرا جوک میگید.مگر نمیدانید که همین الان که بانکهای بزرگ اروپایی با ایران کارنمیکنند همه به دستور امریکاست.این امریکاست که نمیگذارد کشورها با ایران رابطه داشته باشند حالا هی بگید امریکا نمیتواند برجام را نقض کندبرجام نقض شده الان چند وقته که برجام رخ داده ولی کو تغییرات اولش میگفتند که تحریمها برداشته شد بانکها تا آخرماه با ایران کارمیکنند پس کو اون حرفهای قبلی! همش شعاربود وملت ایستاده اند ومنتظر.

    • بدون نام

      چه کشف عظیمی نمووه اید

    • بدون نام

      طبق برجام هر کدام بخوان میتونن برجام را فسخ کنن عامو از اوضاع خبر نداری مگه مجبوری؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج