۴۳۶۶۱۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

نیاز ۸۲ میلیارد دلاری صنعت نفت به سرمایه خارجی

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت: این صنعت حدود ۴۱ میلیارد دلار به طور مساوی در حوزه‌های نفت و گاز برای سال ۱۳۹۶ نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

پایگاه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبِنا): مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت: این صنعت حدود ۴۱ میلیارد دلار به طور مساوی در حوزه‌های نفت و گاز برای سال ۱۳۹۶ نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

سعید قوام پور بعدازظهر امروز سه شنبه در پانل توسعه همکاری های راهبردی بین اللمللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک افزود: رقم ۸۲ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری تنها برای توسعه تولید نفت نیست بلکه بخشی از این سرمایه را باید هزینه کرد تا سطح تولید کنونی نفت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در تامین مالی به ویژه در بخش نفت مشکل داریم افزود: شبکه بانکی خارجی علاقه مندی بسیاری برای کار و سرمایه گذاری در ایران دارد اما همچنان برخی از موانع، مانع حضور جدی بانک های بزرگ در ایران می شود.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به تصمیم اخیر اوپک برای افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها گفت: این تصمیم اوپک باعث می شود که در سال آینده بیش از ۱۰ میلیارد دلار به درآمدهای نفتی ایران افزوده شود.

قوام پور در عین حال در خصوص حضور هیات های مختلف برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران گفت: بسیاری از توافق های انجام شده در پسابرجام هنوز نهایی نشده است.

علی اکبر وحیدی آل آقا؛ مدیر شرکت خدمات فنی گسترش انرژی پاسارگاد نیز در این نشست تصریح کرد: مدیران خارجی برای حضور موثر در حوزه نفت و گاز ایران به دانش محلی از جمله در زمینه اکتشاف نیاز دارند و جوانان می توانند در این حوزه ها فعال شوند.

وی همچنین در خصوص قرارداد IPC گفت: این قراردادها تنها به همکاری بیع متقابل در داخل محدود نمی شود و یکی از برنامه ها می تواند گرفتن میدان های نفتی در خارج از ایران در قالب قراردادهای EPCF باشد.

کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز (سه شنبه ۱۶ آذرماه) با سخنرانی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آغاز شد.

این همایش فردا نیز با برگزاری پنل های تخصصی در حوزه های بانکی، خودرو و گردشگری ادامه می یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      کم اختلاس ودزدی کنید وحقوقهای کلان 20میلیونی پرداخت نکنید تا با کسر بودجه مواجه نشوید.اینجوری که بوش میاد با تحریمهای جدید دخل کشور اومده.به خودتون بیاید وجواب سوءمدیریت خودتان را با تحریمهای جدید بگیرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج