۴۳۷۷۸۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اکسپرینس، رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ

رابط های کاربری نیز مانند پلتفرم اندروید در طول سال های اخیر پیشرفت داشته اند و میتوان گفت هر سال سازندگان اصلی نسخه ای جدید از رابط خود را به گوشی های هوشمند خود اضافه کرده اند. از جمله محبوب ترین رابط های کاربری گوشی های هوشمند، تاچ ویز سامسونگ است که اکنون نسبت به نسخه های ابتدایی، کاملا دگرگون شده است.

وب سایت دیجیاتو: بی گمان رابط کاربری، یکی از مهم ترین مشخصه ها برای بهبود تجربه ی کاربری کاربران از گوشی های هوشمند است و سازندگان برتر نیز همواره توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند.
اکسپرینس، رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ
از آنجا که تولید کنندگان گوشی های اندرویدی بسیار زیاد هستند، تعداد رابط های کاربری این پلتفرم نیز بسیار متنوع است. در واقع به جز سری نکسوس که از رابط خام گوگل بهره مند بودند، دیگر گوشی های اندرویدی دارای رابط اختصاصی کمپانی سازنده بودند که البته گوشی های گوگل نیز با ورود سری پیکسل و رابط پیکسل لانچر به نوعی به یک رابط کاربری سفارشی مجهز شدند.
رابط های کاربری نیز مانند پلتفرم اندروید در طول سال های اخیر پیشرفت داشته اند و میتوان گفت هر سال سازندگان اصلی نسخه ای جدید از رابط خود را به گوشی های هوشمند خود اضافه کرده اند. از جمله محبوب ترین رابط های کاربری گوشی های هوشمند، تاچ ویز سامسونگ است که اکنون نسبت به نسخه های ابتدایی، کاملا دگرگون شده است و این تغییرات و پیشرفت در رابط گلکسی نوت 7 به اوج خود رسید. اکنون پس از سال ها سامسونگ تصمیم بر تغییر نام رابط کاربری شناخته شده ی خود گرفته است.

مانند هر سال، امسال نیز سامسونگ با معرفی جدیدترین پرچمدار خود، نسخه ای جدید از رابط کاربری خود را نیز رونمایی کرد. رابط نصب شده بر روی گلکسی نوت 7 Grace UX نام داشت که زیباتر و با امکانات تر از همیشه به نظر میرسد . هر چند این رابط کاربری زیبا از شکست فاجعه بار گلکسی نوت 7 جلوگیری نکرد، اما به هر حال دلیلی نبود که سامسونگ رابط کاربری پرچمدار شکست خورده ی خود را نیز فراموش کند. بدین ترتیب سامسونگ تصمیم گرفت تا این نسخه رابط کاربری خود را به همراه اندروید نوگا به سری گلکسی اس 7 اضافه کند. این اتفاق اکنون رخ داده است و در نسخه ی آزمایشی اندروید نوگا برای گلکسی اس 7، از رابط کاربری مشابه گلکسی نوت 7 استفاده شده است.
اما در جدیدترین نسخه ی آزمایشی اندروید 7.0 برای پرچمداران سری اس سامسونگ، در بخش مشخصات نرم افزاری این گوشی، به جای نام تاچ ویز یا Grace UX ، نام " سامسونگ اکسپرینس " درج شده است و رابط کاربری بیش از هر زمان دیگری مشابه گلکسی نوت 7 شده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ قصد ارائه ی " سامسونگ اکسپرینس" را برای گلکسی هایی که به اندروید نوگا تجهیز نمیشوند را دارد یا خیر هر چند این موضوع بعید به نظر میرسد.
اکسپرینس، رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ
با اینکه تاچ ویز در هر نسل از گوشی های خود، نسخه ای بروزرسانی شده از تاچ ویز را استفاده کرده اما قطعا تاچ ویز موضوعی نبوده است که کمپانی کره ای در طول این سال ها بر روی آن مانور دهد. در واقع آخرین باری که سامسونگ رسما به تاچ ویز اشاره کرد، زمان عرضه ی گلکسی اس 2 به بازار بوده است. اما از زمان معرفی گلکسی اس 6، سامسونگ تصمیم گرفت تغییراتی اساسی را بر روی رابط کاربری خود اعمال کند و این تغییرات در گلکسی اس 7 به سطحی قابل قبول رسید.
تغییرات در آخرین نسخه های تاچ ویز به قدری بوده است که از تاچ ویز نسخه های اولیه، تنها نام این رابط کاربری به جای مانده باشد. بنابراین تغییر نام این رابط کاربری میتواند تغییرات صورت گرفته را بیشتر به کاربر القا کند. البته نباید از اهمیت رابط Grace UX که در گلکسی نوت 7 استفاده شد غافل شد. با ترکیب جدید سامسونگ اکسپرینس و Grace UX اکنون ظاهر رابط کاربری سامسونگ بسیار سازمان یافته و مرتب به نظر میرسد و رنگ های سفید و آبی روشن نیز ظاهر لذت بخشی را به این رابط کاربری بخشیده اند.

در حالی که رابط کاربری جدید سامسونگ بر روی پرچمدار فعلی این کمپانی نیز بسیار رضایت بخش به نظر میرسد، با استفاده از سامسونگ اکسپرینس بر روی پرچمدار بعدی این کمپانی یعنی گلکسی اس 8 که بر اساس شایعات از طراحی متفاوتی برخوردار خواهد بود و بدون دکمه ی فیزیکی و حاشیه ی نمایشگر معرفی خواهد شد، حس خوب استفاده از این پرچمدار به اوج خود خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج